Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

The Accountant: 7/10
Lite annorlunda action/drama där jag tycker Affleck spelar bra. Bra actionscener med tryck i ljudet. En bra film, varken mer eller mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Fate of the Furious (Fast and Furious 8):
Sicket jävla mög. Jag blev arg fler gånger under den filmen än en hel vecka ensam med grannens ungar.
Så många logiska luckor för effekternas skull att jag inte ens orkar tänka på det.

Scenen där en hackergrupp fjärrstyr hälften av New Yorks bilar till nåt slags lämmeltåg av zombiemaskiner är så jävla löjlig att jag kräktes lite i popcornbyttan.

Fy fan.

0,5/10 arga gatstenskastare, och endast för jag blev glad att se två skådisar från Game of Thrones.

Kan bara hålla med dig. Detta va nått av det sämsta jag nånsin sett och då har man sett många dåliga filmer.
0.5/10 är ett för högt betyg!!!
Jag ger den 0/10
Kommer inte kunna sova ikväll med vetskap av att jag faktiskt hyrde denna för 39kr.
MÖG!!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Föredetting

Såg Terminator 2 3D på bio i lördags, var premiär i fredags. Totalt sex pers i biografen. Hade säkert varit skitbra, men 3D-effekten med sunkiga glasögon och förmodligen gammal dålig utrustning var lite oskarp. Även lite småtrist att de inte körde någon specialversion, men helt klart en film värd att återuppleva på bio.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Sideways: 8/10: Riktigt skön rulle som verkade tråkig i början, allt eftersom den fortskred rycktes jag dock med och måste säga att det var riktigt bra.

Permalänk

@Meantek: Aha, de har börjat visa detta gamla mästerverk på bio igen. Låter mycket trevligt! Synd bara att de envisas med att visa den i 3D, trodde denna fluga skulle dö ut betydligt snabbare än den (inte) gjort. Hade mycket hellre sett någon specialversion som du säger.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Half Nelson, stark film. Stundvis lite seg.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Hedersmedlem

"DEATH AND DEVIL" (orginaltitel: "TOD UND TEUFEL")
Regisör PETER NESTLER
Tyskland, 2009

Betyg: 8/10

Medvetet närmast extremt torr dokumentär, vars styrka just är det osminkade och avsaknaden av subjektiva förklaringar. Foton, spelfilm och fakta, ingen utsmyckning och det till trots att det handlar om regissörens egen farfar. Slutet med huvudpersonens, Eric von Rosens, död som uppenbar nazisympatisör kommer abrupt. Hans bekant eller vän Gustaf Mannerheim dyker i detta sammanhang också upp. En dokumentär om utbredda åsikter och värderingar i ett inte avlägset Sverige och dess grannländer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mangee75:

Kan bara hålla med dig. Detta va nått av det sämsta jag nånsin sett och då har man sett många dåliga filmer.
0.5/10 är ett för högt betyg!!!
Jag ger den 0/10
Kommer inte kunna sova ikväll med vetskap av att jag faktiskt hyrde denna för 39kr.
MÖG!!!!

Förlorade 39kr är ingen stor förlust, håller med att filmen är skit. Såg The Mummy gratis häromdagen, typisk Hollywoodsmörja 0/10.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såg precis Alien vs. Ninja

Vilken B-Rulle, kan inte ens ge den betyg för den var så dålig

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

It Stains the Sands Red
http://www.imdb.com/title/tt5735280/

B-rulle men en intressant take på Zombie genren
5.5 av 10 virusar.

The Girl with All the Gifts
http://www.imdb.com/title/tt4547056/
Överskattad.
4 av 10 svamp sporer

Night of the Living Dead (Remake 1990)
http://www.imdb.com/title/tt0100258/

Bra remake med lite extra gore/hårdare språk gillar man originalet så kommer man nog gilla denna

7 av 10 They're Coming to Get you barbara

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Snatch - lätt guy ritchies bästa rulle. Den är så grymt bra. 10/10
Safe - Standard Jason statham film där han ska skydda nån liten flicka och spöar skiten ur allt och alla. Kul att Cullen bohannen är med i denna. 6/10
It comes at night - Lite skum film om nån efter-apokalyps och hur dumma folk kan bli. Inte så bra som man hoppas från början. 5/10
The Void - Lite b-aktig film om några monster, nissar i vita kåpor och en portal nånstans. Den tog aldrig riktigt även om alla gjorde sitt jobb bra. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Kung Fu Hustle: Riktigt bra rulle som alla borde se om man gillar humor och en bra story. 8/10

Permalänk
Medlem

The Hitman's Bodyguard 5/10

Permalänk
Medlem

Power Rangers
Blir inget betyg då den va så jäkla dålig

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

The Flowers of War

Stark film. Mycket bra. Själva kulissen var i princip okänd för mig. Tyvärr har jag slutat häpnas över människors grymhet, men jag känner.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shudnawz:

Fate of the Furious (Fast and Furious 8):
Sicket jävla mög. Jag blev arg fler gånger under den filmen än en hel vecka ensam med grannens ungar.
Så många logiska luckor för effekternas skull att jag inte ens orkar tänka på det.

Scenen där en hackergrupp fjärrstyr hälften av New Yorks bilar till nåt slags lämmeltåg av zombiemaskiner är så jävla löjlig att jag kräktes lite i popcornbyttan.

Fy fan.

0,5/10 arga gatstenskastare, och endast för jag blev glad att se två skådisar från Game of Thrones.

Skrivet av Mangee75:

Kan bara hålla med dig. Detta va nått av det sämsta jag nånsin sett och då har man sett många dåliga filmer.
0.5/10 är ett för högt betyg!!!
Jag ger den 0/10
Kommer inte kunna sova ikväll med vetskap av att jag faktiskt hyrde denna för 39kr.
MÖG!!!!

Ja jo för man går in i en Fast and Furious film och förvänta sig verkliga scener.... Tyckte själv att den var väldigt bra. ÄLSKAR "The Rock" mot Jason. Och flygplan scenen med jason och den lila ungen var guld!

8/10

Permalänk
Avstängd

Death Note. Fantastiskt dålig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon267242:

Ja jo för man går in i en Fast and Furious film och förvänta sig verkliga scener.... Tyckte själv att den var väldigt bra. ÄLSKAR "The Rock" mot Jason. Och flygplan scenen med jason och den lila ungen var guld!

8/10

Har ju inte direkt förväntat mig verkliga scener i denna film , men den va så löjligt överlag så filmen blev ett stort skämt.
Men jag kan ju hålla med om att scen med barnet va rätt roligt i en annars medioker film.
Men jag är glad att du tyckte om den , det gjorde min fru också. Men det gör hon med Vin Bensins alla filmer

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Power Rangers
Blir inget betyg då den va så jäkla dålig

Det var lite gulligt att dom hade med gamla låten där

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Det var lite gulligt att dom hade med gamla låten där

Go Go Power Rangers

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Rush. Riktigt bra!.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Life - Riktigt bra Alien film. Välgjord och spännande. 8/10

The Equalizer - Bra action med Drexel wexlington som spöar gangsters. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Death Note - 2/10, inte så jäkla bra men fick mig att uppskatta animen ännu mer.

Permalänk
Avstängd

The Layover - på gränsen till OK? inte mer. Två tjejer som slåss över en kille.. "bra storyline"..

Permalänk
Medlem

Wonderwoman - Kan förstå att folk tycker den är en bra film men jag blev inte underhållen det minsta, jag är nog trött på genren.

Baywatch däremot blev nog en ny guilty pleasure. Kalkonrulle men den fick mig att skratta.

Permalänk
Medlem

Pirates of the carribean - Dead men tell no tales - Meh. 5/10

Death wish II - Charles bronson knäpper kräk. Trevligt trevligt. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av killawife:

Snatch - lätt guy ritchies bästa rulle. Den är så grymt bra. 10/10
Safe - Standard Jason statham film där han ska skydda nån liten flicka och spöar skiten ur allt och alla. Kul att Cullen bohannen är med i denna. 6/10
It comes at night - Lite skum film om nån efter-apokalyps och hur dumma folk kan bli. Inte så bra som man hoppas från början. 5/10
The Void - Lite b-aktig film om några monster, nissar i vita kåpor och en portal nånstans. Den tog aldrig riktigt även om alla gjorde sitt jobb bra. 6/10

har du sett La horde? lite märklig men kul Zombierulle, skippa engelska dubbade franska originalet är bättre.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

har du sett La horde? lite märklig men kul Zombierulle, skippa engelska dubbade franska originalet är bättre.

Nej den får jag kolla upp. Tack för tipset.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Lords of Dogtown. Häftig film. Gled själv runt på en Alva-bräda i ungdomen

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Office Space. En riktig klassiker

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande