gopro filma under vattnet lr dylikt

Permalänk
Medlem

gopro filma under vattnet lr dylikt

hej !

Var sugen på en go pro nu när jag och flickvännen ska åka till tobago i 2 veckor !

vi tänkte att de kunde vara roligt att filma och ta kort under vattnet .

vi tänkte då en gopro. någon som har tips ?ider? erfarenheter?

tänkte en vad en billig vs dyr . vad är värt?

vi ska snorkla .

hade tänkt denna

länk
Permalänk
Medlem

Är det enbart för denna resan skulle jag nog kolla efter en begagnad Gopro 4:a med lite olika tillbehör.
Men allt handlar ju om hur mycket du är beredd att lägga.
Bästa är ju att köpa en 5:a då man slipper det tjocka vattentäta huset eftersom hela kameran är vattentät. Blir betydligt bättre ljud då när ni pratar ovanför vattnet och när ni filmar ovan mark.

Har ni deg, lägg det på en 5:a.
Är ni lite osäkra och kanske inte vill lägga 4000kr på en kamera som knappt används, kolla begagnat

Eller ni kanske har någon polare som har en go pro ni kan låna, gillar ni sen att filma och klippa ihop filmer, köp en egen

Jag hade turen att få en 4:a i 30 årspresent av polarna och den följer med på de flesta skidresorna och älskar kameran men skulle gärna byta upp mig till en 5:a för att slippa tjocka huset.

Edit: Såg att du länkade session, den har jag ingen koll på tyvärr, får lämna det till någon annan. Men kolla lite youtube-klipp om den så kanske den är perfekt för er resa.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

@SunQ: jo jag hade den tanken på beg, men sammtidigt 1.4k är inte så mycket för oss att lägga men vi delar på de så. hur ofta åker man utomlands ... hur mkt kommer man använda den efter?

behöver man de tjocka huset även när man bara snorklar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltapa:

@SunQ: jo jag hade den tanken på beg, men sammtidigt 1.4k är inte så mycket för oss att lägga men vi delar på de så. hur ofta åker man utomlands ... hur mkt kommer man använda den efter?

behöver man de tjocka huset även när man bara snorklar?

Tjocka huset gäller inte för Go Pro Session. Den är vattentät direkt. Men jag har aldrig använt en sån så vet inte hur bra kvalitet det blir på ljud och bild.

Men som sagt, kolla på youtube efter reviews på session-kameror.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

När det var dags att byta ut min Hero 3 Black köpte jag en Xiamo YI 4k. När den kom var den snäppet vassare och betydligt billigare än Hero 4 Black: https://www.aliexpress.com/store/1303715

Nu finns även YI 4k Plus som klarar 4k/60fps. Jag tror inte att någon GoPro-kamera klarar det.

Permalänk

Tänk bara på att Hero 5 endast klarar 10m (tror jag det är) utan hus, medans 4 klarar 46(?) med vanliga huset och 60 med dykhuset, som förövrigt behövs vid användning av undervattensfilter. Om ni planerar att dyka långt ner, ca 10-18m, kan jag verkligen rekommendera dykfilter, annars är det inte lika viktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

När det var dags att byta ut min Hero 3 Black köpte jag en Xiamo YI 4k. När den kom var den snäppet vassare och betydligt billigare än Hero 4 Black: https://www.aliexpress.com/store/1303715

Nu finns även YI 4k Plus som klarar 4k/60fps. Jag tror inte att någon GoPro-kamera klarar det.

+1 för Yi
Jag har en "vanlig" Yi som jag kör på min FPV racer, med Superview script blir det ruskigt bra video!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

När jag och sambon var på Aruba i vintras köpte jag en Gitup Git 2 Pro. Den är över förväntan med tanke på priset. Den klarar upp till 4K men jag har bara filmat 1080p/60 och det funkade suveränt
Det följer med undervattenshus och det blev helt ok bild
Köpte den här billigare varianten just för att jag var osäker på hur mycket vi skulle använda den under och efter resan

https://www.hobbysweden.se/fpv-racing/tillbehor-fpv-racing/gi...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av olovskiij:

Tänk bara på att Hero 5 endast klarar 10m (tror jag det är) utan hus, medans 4 klarar 46(?) med vanliga huset och 60 med dykhuset, som förövrigt behövs vid användning av undervattensfilter. Om ni planerar att dyka långt ner, ca 10-18m, kan jag verkligen rekommendera dykfilter, annars är det inte lika viktigt

Ska ju bara snorkla så

Skickades från m.sweclockers.com