Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

@Pepperflame: de var så lite såg visserligen att dustin har den i icke fyndvara för 5290kr men de är ju ändå ca 350kr mindre för den på netonnet.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Det sitter alltid WD RED diskar i WD My Cloud. Har själv köpt My Cloud 6TB och det är WD RED i den.
Bortkopplad från min My Cloud 6TB och använder den som lagringdisk i datorn.
https://i.gyazo.com/a221fc7b2bee67785ea0a54bceb72e93.jpg

Har köpt en del recertified diskar från WD och dom skickar till Sverige.

Du som köpt några diskar.... är det nya eller begagnade (Recertified?) diskar i mycloud? Är det WD RED i även 5TB versionen?

Någon såm vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappadophilus:

Du som köpt några diskar.... är det nya eller begagnade (Recertified?) diskar i mycloud? Är det WD RED i även 5TB versionen?

Någon såm vet?

Recertified = gamla trasiga diskar som skickats in och repareras. Efter WD test körningar så säljs dom som recertified till billigare pris. Som jag redan skrivit är det endast WD RED diskar i My Cloud oavsett storlek.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Recertified = gamla trasiga diskar som skickats in och repareras. Efter WD test körningar så säljs dom som recertified till billigare pris. Som jag redan skrivit är det endast WD RED diskar i My Cloud oavsett storlek.

Tack för infon, med risk för att ställa samma fråga flera gånger, är det alltså nya eller begagnade hårddiskar i dem? När du skriver "trasiga diskar" blir jag osäker på om du menar mycloaden som en disk eller vad... Är det någon som kollat S.M.A.R.T eller vad det heter som kan läsa ut antal timmar i drift osv. Vad jag egentligen fiskar efter är om jag kan förvänta mig samma livslängd på disken eller om den redan snurrat ett antal timmar? Kanske är svårt att svara på...

Permalänk
Medlem

Fick köpt lite diskar till slut. Det blev detta erbjudande istället för irland: 8TB Seagate Ironwolf på Webhallen för 2222:-

Tycker de är OK. Dom låter lite mer än wd red men min NAS står i källaren med en dörr stängd och de är inga problem med lite värme då det är en källare och betongväggen där inne är alltid sval. Så någon ventilation till själva rummet är inte nödvändig.

Blev 5st diskar av ovan erbjudande. Så nu klarar jag mig ett tag. Jag var ju sugen på köpa 5st 6TB WD red för då skulle jag ha 9st totalt i nasen.. men nu får jag uppgradera mina gamla 6TBs till 8TBs istället framöver och flytta mina 6TBs till min andra gamla sletna NAS som dock är lite sönder. NIC:et fixar bara 100Mbit.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pappadophilus:

Tack för infon, med risk för att ställa samma fråga flera gånger, är det alltså nya eller begagnade hårddiskar i dem? När du skriver "trasiga diskar" blir jag osäker på om du menar mycloaden som en disk eller vad... Är det någon som kollat S.M.A.R.T eller vad det heter som kan läsa ut antal timmar i drift osv. Vad jag egentligen fiskar efter är om jag kan förvänta mig samma livslängd på disken eller om den redan snurrat ett antal timmar? Kanske är svårt att svara på...

Förvänta dig vad du förväntar dig av en begagnad produkt. Garantin gäller i ett halvår blandannat, såvida nu inte WD ändrat detta. Hårddiskarna är inte nya utan återanvända diskar som har lagats.

Jag har själv köpt två externa 4TB-diskar via denna sida tidigare, bägge fungerar men chassit fick slängas till ena då den var instabil/tappade disken. Såvida man inte en extremt tight ekonomi så skulle jag undvika dessa och köpa nya diskar som har bättre garanti och enklare går att sköta garantiärenden med. Men upp till var och en förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Jag har för mig att gummit till fötterna låg i en separat påse, men det kanske var så för dig också bara att gummit var trasigt i påsen?

Jo precis, de låg i den lilla påsen. Bryr mig inte om fotgummit egentligen. Om sprickan växer så pass att gummit börjar ramla av foten är det ju bara linda lite tejp runt. Var lite skumt bara.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappadophilus:

Tack för infon, med risk för att ställa samma fråga flera gånger, är det alltså nya eller begagnade hårddiskar i dem? När du skriver "trasiga diskar" blir jag osäker på om du menar mycloaden som en disk eller vad... Är det någon som kollat S.M.A.R.T eller vad det heter som kan läsa ut antal timmar i drift osv. Vad jag egentligen fiskar efter är om jag kan förvänta mig samma livslängd på disken eller om den redan snurrat ett antal timmar? Kanske är svårt att svara på...

Det är begagnade diskar som lagas, SMART nollställs efter lagning och hur länge dom funkar kan ingen säga.
Dessa är recertified diskar som jag köpt på WD Outlet.
Garantin på recertified diskar är endast 6 månader.

WD Green 4TB från My Book:

Senaste köpta disk i sommar 2017. WD Blue 6TB från MY Book:

Köptes detta året 2017. WD RED 6TB från My Cloud:

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

https://www.massdrop.com/buy/aorus-geforce-gtx-1080-ti-11g

Aorus 1080ti på massdrop för 680 usd eller cirka 5500 sek.

Blir det inte tullavgift på 25% på denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Blir det inte tullavgift på 25% på denna?

Jo

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Blir det inte tullavgift på 25% på denna?

Låt oss räkna på detta!

http://www.tullverket.se/sv/privat/tjansterforprivatpersoner/...

$679.99 + $22.00 för frakten och priset landar på ca 6982 kr (+100 kr för ombudets avgift), varav ca 1400 kr är moms. I sverige kostar detta kort 7899 kr:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4228094

Blir lite billigare ja!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Låt oss räkna på detta!

http://www.tullverket.se/sv/privat/tjansterforprivatpersoner/...

$679.99 + $22.00 för frakten och priset landar på ca 6982 kr (+100 kr för ombudets avgift), varav ca 1400 kr är moms. I sverige kostar detta kort 7899 kr:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4228094

Blir lite billigare ja!

Du måste ha skrivit "22" i frakt-fältet, frakten där anges i SEK, så det ska snarare stå 180.

Slutligt pris blir 7280kr, men man kan inte räkna med att få den valutakursen av sin bank, så man får lägga på en knapp procent på priset.

Skulle gissa att summan som faktiskt dra från kontot i slutändan skulle bli mellan 7300-7400kr. Känns inte värt det imho.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 7 1800x @Stock | GTX 1080 WINDFORCE OC | ASUS ROG B350F GAMING | Vengeance LPX Black 16GB DDR4 @ 2933MHz | BeQuiet! Straight Power 80+ Gold 680W | Samsung 960 EVO 250GB + Seagate Barracuda 1TB @ 7200rpm | Noctua NH-U9B SE2 | ASUS ROG Swift PG278QR GSYNC 1440p @144Hz | Acer 27" K272HLE 1080p @60Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av K0mplext:

Du måste ha skrivit "22" i frakt-fältet, frakten där anges i SEK, så det ska snarare stå 180.

Slutligt pris blir 7280kr, men man kan inte räkna med att få den valutakursen av sin bank, så man får lägga på en knapp procent på priset.

Skulle gissa att summan som faktiskt dra från kontot i slutändan skulle bli mellan 7300-7400kr. Känns inte värt det imho.

Ah stämmer bra, missade detta!

Nej då är det nog inte lika värt, finns ju GTX 1080 Ti för ca 7500 här i Sverige och man får svensk butiksgaranti vilket är nog bättre ifall något skulle gå fel!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiQ3:

Kan ju fortsätta med ett till minneskort

3 butikerna (telefon) säljer ut kvarvarande 128GB Microsd-kort för 249kr!
Inte den senaste/snabbaste modellen, men många GB/KR!
https://i.imgur.com/7IKJZLL.jpg

Tack för tipset! Var precis inne i min lokala och köpte en.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Tack för tipset! Var precis inne i min lokala och köpte en.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade de även större minnen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Hade de även större minnen?

Inte vad jag såg, tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pappadophilus:

Tack för infon, med risk för att ställa samma fråga flera gånger, är det alltså nya eller begagnade hårddiskar i dem? När du skriver "trasiga diskar" blir jag osäker på om du menar mycloaden som en disk eller vad... Är det någon som kollat S.M.A.R.T eller vad det heter som kan läsa ut antal timmar i drift osv. Vad jag egentligen fiskar efter är om jag kan förvänta mig samma livslängd på disken eller om den redan snurrat ett antal timmar? Kanske är svårt att svara på...

Jag köpte 2 stycken 6TB My Cloud och 2 stycken 4TB My Cloud. Det är inte så att alla recertified My Cloud har reparerade hårddiskar. I mitt fall så innehöll den ena 6TB en WD Blue medan den andra hade en WD Recertified 6TB. Firmwaren var olika och jag kunde inte köra WD TLER på den recertified 6TB medan det gick på Blue.

Permalänk
Sjusovarn

Är det någon som har koll på vilka teleoperatörer/butiker som har cashback på inlämnade telefoner? Jag känner enbart till Tele2 nämligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Är det någon som har koll på vilka teleoperatörer/butiker som har cashback på inlämnade telefoner? Jag känner enbart till Tele2 nämligen

Ganska säker på att både Elgiganten och Mediamarkt ger tillgodo på begagnade telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Är det någon som har koll på vilka teleoperatörer/butiker som har cashback på inlämnade telefoner? Jag känner enbart till Tele2 nämligen

3 har det också men endast vid tecknande av abonemang tror jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Jag köpte 2 stycken 6TB My Cloud och 2 stycken 4TB My Cloud. Det är inte så att alla recertified My Cloud har reparerade hårddiskar. I mitt fall så innehöll den ena 6TB en WD Blue medan den andra hade en WD Recertified 6TB. Firmwaren var olika och jag kunde inte köra WD TLER på den recertified 6TB medan det gick på Blue.

Så det är inte garanterad att få Red diskar bara för att man köper My Cloud? Ville bara dubbelkolla så att du inte syftade på My Book.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NiQ3:

Kan ju fortsätta med ett till minneskort

3 butikerna (telefon) säljer ut kvarvarande 128GB Microsd-kort för 249kr!
Inte den senaste/snabbaste modellen, men många GB/KR!
https://i.imgur.com/7IKJZLL.jpg

För alla på Sveriges framsida: det fanns ett halvdussin kvar av dessa kort på 3-butiken vid Kungsportsplatsen i Göteborg i eftermiddags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

För alla på Sveriges framsida: det fanns ett halvdussin kvar av dessa kort på 3-butiken vid Kungsportsplatsen i Göteborg i eftermiddags.

Jo, fast är det inte en jäkla bit att åka från kungliga hufvudstaden till lilla götet för att köpa ett minneskort?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mackey:

Så det är inte garanterad att få Red diskar bara för att man köper My Cloud? Ville bara dubbelkolla så att du inte syftade på My Book.

Mitt fel där. My Cloud är garanterade Red-diskar. My Book kan vara Blue och Green.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av seal33:

Jo, fast är det inte en jäkla bit att åka från kungliga hufvudstaden till lilla götet för att köpa ett minneskort?

Det fanns 5-6 stycken kvar i 3Butiken på Hötorget, Jag köpte 3 stycken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Det fanns 5-6 stycken kvar i 3Butiken på Hötorget, Jag köpte 3 stycken.

Fanns ett gäng kvar i centrala Lund också. Är nog en rikstäckande kampanj.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel i7 4790K @ 4500mhz, 1,2v | Asus Sabertooth Z97 Mark 2 | Asus Nvidia GTX 770 2GB OC |
| G.Skill TridentX 32GB @ 2400mhz CL10 | Samsung 840 Evo 250GB | 2x WD Green 2TB |
| Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

https://www.dustin.se/product/5011028956/250-g6

I5-7200U @ 2,5Ghz, 8GB DDR4 (2133Mhz) 256GB M.2 SSD, 1080p 15,6"

Nedsatt från 6990:- till 5490:-, riktigt bra dator för den pengen. Om man funtar på en ny laptop är det svårt att inte rekommendera denna till typ alla

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

En såndär datormaskin

Permalänk
Rekordmedlem

Det måste vara den mest barnsligt designade datorn som finns, de som har råd att köpa den vill inte ha nått som ser ut som en transformersleksak för p10or, förstår att de måste sänka priset för att bli av med dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det måste vara den mest barnsligt designade datorn som finns, de som har råd att köpa den vill inte ha nått som ser ut som en transformersleksak för p10or, förstår att de måste sänka priset för att bli av med dem.

Det är iofs en specialvariant att ha på ryggen kopplad till en VR-HMD, inget för modemedvetna oavsett alltså.

Men ja, den ser för jävlig ut.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."