Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Fel på din dator..Ett GTX1080 ska väl lätt klara av spelet i 4k@60FPS

Nope. Klarar och klarar, när det är snabba bilspel vill man ha minst 60 FPS Men sänkning till 144p gjorde susen.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Nej något renodlat sim har aldrig Forza-serien varit, men ändå mer åt Assetto Corsa-hållet än t.ex. Need For Speed :).
Köpte faktiskt denna ratten för Forza 6 skull, men fick aldrig det till att lira särskilt bra så jag gav upp och fortsatte spela med handkontroll på just Forza.
Vill minnas att det var samma fenomen med överstyrda bilar, vilket jag knappt kunde duplicera med handkontrollen även om jag försökte.
Återigen, pillar man lite med inställningarna och kör med normal steering som du säger så kanske det fungerar bättre.

Jag är ett stort fan av Forza-serien och har spelat alla spelen i serien sedan första Xboxen men har inte haft ratt förrän till 6:an så det är klart en vanesak med. Jag inbillar mig att det i första hand utvecklats för handkontroll.
Tar vi Assetto Corsa som exempel igen så kan jag knappt köra det med handkontroll utan där är jag klart snabbare med ratt. Olika spel, olika fysik helt enkelt. Drömmen (för mig) vore Assetto Corsas fysik med Forzas innehåll :).

Kommer utan tvivel köpa spelet när det släpps men om det blir handkontroll eller ratt jag spelar med är oklart.

Forza 2 var det första Forza jag kört. Första jag gjorde var att köpa en rätt så kass ms ffb ratt. Har testat alla alla går att köra med ratt. Men det går debattera om man är snabbare men klart körbart är det iaf. Tricket är helt klart att inte välja simulation. Det ska man ju oftast göra för att få linjär styrning i andra spel men Forza är avigt. Liret och fysiken är designat för att de ska köras med steering aid och gamepad så det blir helt knas när de försöker sig på linjär styrning?

Men det är ju kul att måsta balansera på en knivsudd konstant även om det ibland övergår till frustration att den enklaste kurva ska bli närmast omöjlig. Så de blir oftast normal och rollspela att det är jag som styr bilen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Nope. Klarar och klarar, när det är snabba bilspel vill man ha minst 60 FPS Men sänkning till 144p gjorde susen.

Intressant hur det kan vara så pass olika. För mig så är det helt annorlunda nämligen.

Gjorde två snabba benchmarks nyligen, så mycket jag orkade med innan jag ska lägga mig dvs.

Långt inlägg, så jag la benchmarksen i en spoiler.

Första vändan så körde jag mestadels bara dynamiska inställningar och andra vändan körde jag maxxat så gått det gick förutom MSAA som då sattes på 4x. Benchmarksen spelades in med OCAT.

Specs

• Processor: Intel Core i7 5820K @ 4.5 GHz

• Grafikkort: Palit GeForce GTX 1080 JS @ +225/+565
    - Drivrutin: 385.41

• Ram: 32GB @ 2133 MHz CL14

Spelet installerades även på en Samsung 960 EVO 500GB.

Första vändan - Outlast The Storm

Inställningar - Basic

• Dynamic render quality: Ultra

• Resolution: 3840x2160

• Dynamic Optimization: Custom

• Fullscreen: On

Inställningar - Advanced

• Performance target: 60 FPS (V-SYNC)

• Resolution scale: 100%

• Anisotropic filtering: Dynamic

• Motion blur quality: Dynamic

• Shadow quality: Dynamic

• Particles resolution: Dynamic

• Procedural quality: Dynamic

• Car livery quality: Dynamic

• Mirror quality: Dynamic

• Car model quality: Dynamic

• Particle effects quality: Dynamic

• Wet reflection quality: Dynamic

• MSAA quality: Off

• Lens flare quality: Dynamic

• Windshield reflection quality: Dynamic

• Track texture quality: Dynamic

• Reflection quality: Dynamic

Average FPS: 59.985
Average frame time (ms): 16.6708
99th-percentile frame time (ms): 19.462
Duration: ca 4:40

Andra vändan - Outlast The Storm(igen ofc)

Inställningar - Basic

• Dynamic render quality: Ultra

• Resolution: 3840x2160

• Dynamic Optimization: Custom

• Fullscreen: On

Inställningar - Advanced

• Performance target: 60 FPS (V-SYNC)

• Resolution scale: 100%

• Anisotropic filtering: 16x

• Motion blur quality: Ultra

• Shadow quality: Ultra

• Particles resolution: Full

• Procedural quality: Ultra

• Car livery quality: High

• Mirror quality: Ultra

• Car model quality: High

• Particle effects quality: High

• Wet reflection quality: Ultra

• MSAA quality: 4x

• Lens flare quality: High

• Windshield reflection quality: Ultra

• Track texture quality: High

• Reflection quality: Ultra

Average FPS: 59.7921
Average frame time (ms): 16.7246
99th-percentile frame time (ms): 19.97
Duration: ca 4:41

Dold text

Nu vet jag så klart inte vad just du är ute efter, snackar vi 120+Hz så förstår jag definitivt varför man kan behöva sänka upplösningen med ett ensamt GTX 1080. Men i mitt fall där 4k 60FPS duger finfint så ligger GPUn och average:ar runt knappt 60-80% användning, kanske någon millisekunds spik ibland upp till 90%. Detta är då från när jag redan är inne och kör, menyn verkar vara tyngre av någon anledning där den average:ar runt 90% istället.

En annan nämnvärd sak är att första tråden på CPUn ligger nästan konstant på 100% medans alla andra trådar ligger runt 10-30%. Inget som jag har fördjupat mig i däremot.

Visa signatur

Processor: Ultra 7 265K · Moderkort: MSI MAG Z890 Tomahawk Wi-Fi
Grafikkort: GB RTX 5070 Ti GOC @ +300/+2000 · Ram: 96GB @ 5600MHz

Misc-PC: i5-6500 · - · 16GB 2133MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

@aleves: Kan ju vara så enkelt att du Har Intel och jag AMD Ryzen. Tex GTA IV PC från 2009/10 flyter mycket fint på Ryzen medan på min gamla I7:a så flukturerade FPS mellan 17 och 33 i utomhus-scener med samma grafikkort och på Ryzen inga problem att få 60 FPS med vissa undantag.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@aleves: Kan ju vara så enkelt att du Har Intel och jag AMD Ryzen. Tex GTA IV PC från 2009/10 flyter mycket fint på Ryzen medan på min gamla I7:a så flukturerade FPS mellan 17 och 33 i utomhus-scener med samma grafikkort och på Ryzen inga problem att få 60 FPS med vissa undantag.

Hm, mjo, men jag tycker ändå att en R7 1800X ska kunna köra FM7 minst lika bra som en 3 år gammal i7 5820K. Känner det samma för R5 1600 och uppåt.

Förvisso så kör jag min processor överklockad, så jag testade olika frekvenser för att se när det börjar flaskhalsa.

Upplösning på 3840x2160 och alla inställningar är på högsta förutom MSAA som istället är inställd på 4x. Testerna är gjorda med det inbyggda benchmarken som är på ca 30 sekunder som då körs tre gånger per frekvens för att få en relativt rättvis genomsnitt. Spelar in benchmarksen med OCAT. Avrundar även resultaten till två decimaler.

4.5GHz
Average FPS: 59.87
Average frame time (ms): 16.70
99th-percentile (ms): 19.83

4.0GHz
Average FPS: 59.89
Average frame time (ms): 16.70
99th-percentile (ms): 20.52

3.5GHz
Average FPS: 59.66
Average frame time (ms): 16.76
99th-percentile (ms): 21.05

3.0GHz
Average FPS: 59.44
Average frame time (ms): 16.82
99th-percentile (ms): 23.62

2.5GHz
Average FPS: 59.44
Average frame time (ms): 16.92
99th-percentile (ms): 25.20

2.0GHz
Average FPS: 56.13
Average frame time (ms): 17.82
99th-percentile (ms): 33.70

Skillnaden var mindre än vad jag förväntade mig, men jag började se stuttering runt 3.0GHz och vid 2.0GHz så var det ganska ryckigt.

Dold text

Som sagt i tidigare inlägg så belastas första tråden till 100% medans alla andra trådar ligger runt 10-30%. Händer ibland att någon annan tråd spikar upp till 100%, men det är kortvarigt. Kanske är något som Turn10 inte är helt färdiga med ännu när det kommer till optimering.

Däremot så är ju Ryzen inte snabbast när det kommer till single core prestanda så att säga, fast det är knappast min Haswell-E baserade i7 5820K heller. Vi får se helt enkelt när FM7 släpps helt och dess kommande patcher därefter.

Visa signatur

Processor: Ultra 7 265K · Moderkort: MSI MAG Z890 Tomahawk Wi-Fi
Grafikkort: GB RTX 5070 Ti GOC @ +300/+2000 · Ram: 96GB @ 5600MHz

Misc-PC: i5-6500 · - · 16GB 2133MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

Är det fler än jag här inne som har problem med att ladda ner det fullständiga spelet? (genom Windows store i Windows 10)
Köpte Ultimate Edition och hade hoppats på att faktiskt få spela det redan imorgon, men verkar vara flertal på Reddit som har samma problem. Får bara upp meddelande om att nedladdningen misslyckas

Permalänk
Skrivet av Big Lars:

Är det fler än jag här inne som har problem med att ladda ner det fullständiga spelet? (genom Windows store i Windows 10)
Köpte Ultimate Edition och hade hoppats på att faktiskt få spela det redan imorgon, men verkar vara flertal på Reddit som har samma problem. Får bara upp meddelande om att nedladdningen misslyckas

Samma här men bytte till C: och slump eller ej men då funkade det.

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Skrivet av yrfhar:

Jag kör i 4k med i stort sett allt på high och ligger aldrig under 60fps med min I5 4670k och ett 1080.

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Medlem

Jag måste få lov att säga att jag anser Motorsport 7 vara något tråkigt. Deras nya homologation funktion som ska göra bilarna mer lika tar bort allt skoj med att jaga max PI inom varje klass. Förut kunde man nå dit på olika sätt men nu är man tvungen att köra i princip enligt extremt strikta restriktioner. Nu får man knappt nöjet av att trimma sin bil överhuvudtaget. När du väl får eller köper en bil så vill spelet equalisera bilen mot allt annat.

Förut kunde man t.ex. ta en väldigt svag bil men lyfta dess klass enbart med viktreducering och allt med handling att göra. Med en sådan bil förlorade man kraftigt på rakor men fick jaga all tid i kurvorna. Alternativt kunde man ha en mycket starkare men tyngre bil med väsentligt sämre styrning, varpå man fick utnyttja varje raka till sitt fulla då varje kurva innebar tidsförlust... eller alternativt köra bilar speccade för där imellan.

Frågar du mig så skulle de lika gärna kunna ta bort Tuning funktionen helt. Du får ju generellt enbara köra spelets påtvingade bilar. Och skulle du börja pilla med trimningen så bryter du ju alltid mot någon restriktion.

Visa signatur

CPU: Intel i9 7980XE @ 4.4 GHz | Moderkort: ASUS Rampage VI Extreme | Grafikkort: MSI 1080 Ti Seahawk EK X | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 64 GB @ 3466 MHz | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Nätagg: Seasonic Prime 1000W Titanium | Kylning: Custom singel loop, 4 radiatorer och 2 pumpar | Skärm: LG 38UC99

Permalänk
Medlem
Skrivet av donald1963:

Samma här men bytte till C: och slump eller ej men då funkade det.

Hade det problemet vid FH3 releasen att jag var tvungen att välja C:, men verkade inte fungera med FM7 ändå.
Nu har det däremot börjat rulla på med nedladdningen. Tur nog var det inga problem på Xboxet så har ändå fått testa lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephitis:

Jag måste få lov att säga att jag anser Motorsport 7 vara något tråkigt. Deras nya homologation funktion som ska göra bilarna mer lika tar bort allt skoj med att jaga max PI inom varje klass. Förut kunde man nå dit på olika sätt men nu är man tvungen att köra i princip enligt extremt strikta restriktioner. Nu får man knappt nöjet av att trimma sin bil överhuvudtaget. När du väl får eller köper en bil så vill spelet equalisera bilen mot allt annat.

Förut kunde man t.ex. ta en väldigt svag bil men lyfta dess klass enbart med viktreducering och allt med handling att göra. Med en sådan bil förlorade man kraftigt på rakor men fick jaga all tid i kurvorna. Alternativt kunde man ha en mycket starkare men tyngre bil med väsentligt sämre styrning, varpå man fick utnyttja varje raka till sitt fulla då varje kurva innebar tidsförlust... eller alternativt köra bilar speccade för där imellan.

Frågar du mig så skulle de lika gärna kunna ta bort Tuning funktionen helt. Du får ju generellt enbara köra spelets påtvingade bilar. Och skulle du börja pilla med trimningen så bryter du ju alltid mot någon restriktion.

Lösningen är inte Forza Cup (restriktioner) utan att köra singleplayer events och sätta klasserna själv

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig så det blev ett köp av Ultimate edition. Hoppas att det flyter på fint med 290X och 3570K... Demo var ju sådär men det kanske släpps uppdateringar och drivrutiner som fixar det?

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Herregud vad jag bråka med installationsprogrammet i går. Jag har haft liknande problem med FH 3 men det var kanske samma fel då och jag råka fixa det ovetandes?

Den börjar ladda ned men den visar inte hur mycket den totala nedladdningen är. Sen misslyckas de. Hench and repeat. Överlastade servrar tänker man då informationen bara vill man ska ge feedback till microsoft. Går tillbaks men samma igen.

Sedan så fick jag på något vänster faktiskt något felmeddelande om brist på hårddiskutrymme när jag kollade i någon informationsruta men varför poppar inte detta upp som i varje installationsprogram från tidernas begynnelse?

Sedan försökte man ta reda på vart jag installerat filerna. Går ej att göra via Ms store. Kan inte ens välja installationsmapp eller jag lyckades inte hitta den inställningen. Kom inte på att kolla genvägen till FH 3 och F7 demot då hade jag väl hittat vilken hårddisk fortare men jag hitta till slut en windowsapp mapp fast den var säkerhetsklassad så därför gick det inte att söka på forza filer eller se något av vad som var i

Sen var de bara rensa behövde 99 gb utöver de 35 gb jag redan laddat ned.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Vet någon om det är möjligt att spela upp in-game ljudet från högtalare kopplade till datorn samtidigt som "grupp-chatt-ljudet" går genom Xbox-headset? Dvs samma som det blir när man spelar på Xbox.
Har problemet att när jag kopplar in Xbox-headset till handkontrollern så spelas allt ljud upp från det istället

Permalänk
Medlem

@Dz2: Jag försöker ta mig genom "campaign" mode och där är det generellt enbart homologation som gäller. En annan grej som jag tycker är något tråkigt är att ibland speccas bilarna till en helt annan division också. Exempelvis så kan du välja Sport Cars cup eller något varpå 99% av bilarna tillhör A klassen. Men en av bilarna i tävlingen kan tillhöra exempelvis S klassen (Mclaren eller något), då blir alla bilarna boostade till exempelvis S Class ~750 PI.

Visst är det grymt att man kan köra snabbare bilar än fabrik men ibland väljer jag vissa racing events specifikt för den division av bilar som får köra där. För mig är det inte roligt att välja exempelvis Hatchback eventet varpå alla bilar homologeras till Ferrarris. För mig försvinner variationen om alla bilar oavsett klass boostas till A eller S klass och högre.

Iallafall vad gäller campaign mode.

Visa signatur

CPU: Intel i9 7980XE @ 4.4 GHz | Moderkort: ASUS Rampage VI Extreme | Grafikkort: MSI 1080 Ti Seahawk EK X | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 64 GB @ 3466 MHz | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Nätagg: Seasonic Prime 1000W Titanium | Kylning: Custom singel loop, 4 radiatorer och 2 pumpar | Skärm: LG 38UC99

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst recensioner, både från div. recensenter och här i tråden, blir det nog att skippa fm7. Historien upprepas, jag blev frälst i fm2, ogillade fm3, fm4 fixade alla problem med trean och lade till mycket content mot tvåan => succé, femman motiverade inte köp av xbone och sexan var och är fortfarande mitt goto bilspel.

Troligtvis kommer fm8 bli riktigt bra och jag hunnit tröttna på sexan, men fm7 är inte värt pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Efter att ha läst recensioner, både från div. recensenter och här i tråden, blir det nog att skippa fm7. Historien upprepas, jag blev frälst i fm2, ogillade fm3, fm4 fixade alla problem med trean och lade till mycket content mot tvåan => succé, femman motiverade inte köp av xbone och sexan var och är fortfarande mitt goto bilspel.

Troligtvis kommer fm8 bli riktigt bra och jag hunnit tröttna på sexan, men fm7 är inte värt pengarna.

hur vet du det utan att ha testat?
Jag har kul iaf grafiskt är det en sanslös uppdatering.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

hur vet du det utan att ha testat?
Jag har kul iaf grafiskt är det en sanslös uppdatering.

Jag har kört demon, så jag vet hur bilarna beter sig, det ändras från spel till spel och jag brukar antingen gilla eller hata det. Denna gången är det styrningen som inte lever upp till mina förhoppningar, simulation funkar väl bra om man vill racea men drifthjälpen på normal var löjlig.

Grafiken spelar mindre roll då jag vill spela på xbox one, det såg väl lite bättre ut än sexan men inget fantastiskt. Har bara ett spel till min xbox one, forza6, så svårt att motivera ett köp av one x.

Karriärläget är ju enligt många fördärvat iom homologation, och eftersom jag spenderar mest tid på just karriären blir man besviken.

Ljudet var bättre än föregångarna, samt banorna de tog bort inför fm6 har hittat tillbaka. I övrigt får det inte många plus, speciellt inte när toyota saknas och ersatts med porsche vilket för min del är en stor degradering (jdm nörd).

Utöver detta har jag en hel hög andra spel som är mer intressanta för tillfället och jag tror det blir svårt att hinna med fm7 också.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Karriärläget är ju enligt många fördärvat iom homologation, och eftersom jag spenderar mest tid på just karriären blir man besviken.

Ju mer jag spelar, ju mer irriterad och förbannad blir jag över homologation. För mig har den förstört hela Motorsport 7. Prestandaklasserna samt fordonsklasserna är näst intill irrelevanta med homolgation. På grund av denna funktion så finns det även nu indirekt en massa subklasser i och med alla restriktioner som homologation medför. Man får ju knappt pilla på något i överhuvudtaget, och det är svårt att lära sig vad som är tillåtet. Det är inte ens roligt att trimma bilarna längre eller skapa sin egna personliga bil även om den faller innanför huvudklasserna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Got damnit! Har preci köpt Project cars 2 och så släpps detta snart. Nåjja jag väntar nog men det kommer bli köp detta framöver vet jag. Får testa demot sen

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephitis:

Ju mer jag spelar, ju mer irriterad och förbannad blir jag över homologation. För mig har den förstört hela Motorsport 7. Prestandaklasserna samt fordonsklasserna är näst intill irrelevanta med homolgation. På grund av denna funktion så finns det även nu indirekt en massa subklasser i och med alla restriktioner som homologation medför. Man får ju knappt pilla på något i överhuvudtaget, och det är svårt att lära sig vad som är tillåtet. Det är inte ens roligt att trimma bilarna längre eller skapa sin egna personliga bil även om den faller innanför huvudklasserna.

Tycker de är skönt. De är ju lättare få bra och jämna race. Har inte spenderat en krona i tuning så här långt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Spelet nerladdat och klart hemmavid, blir kvällens underhållning! Missat det med homologation, men f*n vad skönt att det införs! Nu måste man ju faktiskt lära sig att köra bilen, istället för att bli bra på att trimma optimalt inom klassen och ta den genvägen. Superbra! Än mer taggad nu!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Inaktiv

Denna "homologation" tog död på all hype för min del. Hela anledningen till att jag väntat på Forza till PC i 12 år är för att jag vill ha ett spel man kan trimma bilarna och tävla mot andra med. Nu precis innan jag ska köpa spelet hör jag talas om denna funktion som effektivt dödar hela vitsen med att trimma bilarna. Vad är då vitsen med Forza 7?
Då kan jag lika gärna köpa Project Cars 2 som är en bättre racingsim.

Permalänk
Medlem

2 frågor.
1: Går det att drifta, om man kör med RATT,KOPPLING,MANUEL LÅDA, ORGINAL inställda bilar, ALLA HJÄLPMEDEL AVstängda? Fh3 gick ej.
2: Hur många city/street banor finns det, samt banor i naturen, lr längs med sjöar?
Jag hatar nämligen circuit, grand prix, oval, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

2 frågor.
1: Går det att drifta, om man kör med RATT,KOPPLING,MANUEL LÅDA, ORGINAL inställda bilar, ALLA HJÄLPMEDEL AVstängda? Fh3 gick ej.
2: Hur många city/street banor finns det, samt banor i naturen, lr längs med sjöar?

I forza 6 kan du drifta med ratt osv förutsatt att du har styrningen på normal, väldigt få lyckas parera med simulation steering. Original inställning kan du glömma, du får i alla fall skaffa justerbar diff, krängare, fjädring osv och ställa in hjulvinklarna rätt (finns guide på nätet).

I fm7 har de pajat det totalt, normalstyrning har nåt driftläge så det känns mer need for speed än simulator. Simulation steering verkar fortfarande nästintillomöjlig att drifta på med kontroll, jag har ingen ratt.

Alla banor på forza motorsport är circuit av nåt slag, inga vanliga vägar alls. De flesta banorna finns IRL som suzuka, silverstone, hockenheim you name it.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja i Forza 7 kan till och med jag drifta. Aldrig vart enklare. Förresten ni med ratt går det bara köra steering axis som en axel? Tycker styrningen blivit skum men det kanske bara är formel ford bilarna. De har en setting för combined axis för steering men sätter jag den off kan jag inte mappa styra vänster eller styr höger utan måste köra combined.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

95,3GB från MS Store. Herrejösses. Jag som hade tänkt spela ikväll :/

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Lät lite jag preload 35 gig sen hade jag 99 gb till att ladda hem. Får någon nån ekonomi med price crates? Känns som man går back även med basic för 20000

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Finns det möjlighet att joina/hosta public lobbies av egen karaktär i FM7?
Brukade skapa "S RWD drag" lobbies i FM4 och det är en dealbreaker för eventuellt köp.:)

Skrivet av Zenon88:

2 frågor.

FH3 var busenkelt att drifta i såvida man inte var riktigt kass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Finns det möjlighet att joina/hosta public lobbies av egen karaktär i FM7?
Brukade skapa "S RWD drag" lobbies i FM4 och det är en dealbreaker för eventuellt köp.:)

FH3 var busenkelt att drifta i såvida man inte var riktigt kass.

Så enkelt var de inte. De var inte många drift zones man fick 3 medaljer i

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x