Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

Beställde Mario Odyssey från Simplygames nyss. 477,93:- drogs från kontot.

Använde bankens växlingskurs då denna oftast är mer fördelaktig än paypals.

Permalänk
Inaktiv

Kan SimplyGames leverera i tid hit tro? Inte gjort min bokning ännu, tänkt vänta ut att typ Elgiganten, Komplett eller Dustin drar till med ett erbjudande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Kan SimplyGames leverera i tid hit tro? Inte gjort min bokning ännu, tänkt vänta ut att typ Elgiganten, Komplett eller Dustin drar till med ett erbjudande.

Skickades från m.sweclockers.com

Så tänker jag också!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Kan SimplyGames leverera i tid hit tro? Inte gjort min bokning ännu, tänkt vänta ut att typ Elgiganten, Komplett eller Dustin drar till med ett erbjudande.

Det var vad han sa mig spelar det inte så stor roll fast jag väntade på en bundle som UK hade.

Skrivet av Swe.Stars:

Om du vill ha fysiska kopior och köper dem från andra nationer (typ UK) så kan jag rekommendera: http://deals.simplygames.com/p/super-mario-odyssey-nintendo-s...

Där får du Mario Odyssey för £41.85. Nu skiljer dig sig typ 30 kronor från där du köpte. Men frakten är fri och jag har fått spel levererade prick på dagen och ibland till och med dagen innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kan SimplyGames leverera i tid hit tro? Inte gjort min bokning ännu, tänkt vänta ut att typ Elgiganten, Komplett eller Dustin drar till med ett erbjudande.

Skickades från m.sweclockers.com

Känns som att många affärer säljer nya spel till ett bra pris nu mera. flera försäljningar och mera pengar i slutet skulle jag tro.

Köpte Shadow of War Gold Edition digitalt (steam nyckel) till PC hos Elgiganten för 719kr, istället för att betala de ockerpriser som steam tar för att dom inte lärt sig att dollar inte översätter till euro, 89,99 dollar blir inte 89,99 euro era fån. :S

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Det var vad han sa mig spelar det inte så stor roll fast jag väntade på en bundle som UK hade.

Ah! Tack, var ju svarat i tråden.
Senast nästa vecka lär det bli en förbokning någonstansifrån iallafall. Vill gärna ha spelet redo på lanseringsdagen.

Skrivet av AKA_Rappen:

Känns som att många affärer säljer nya spel till ett bra pris nu mera. flera försäljningar och mera pengar i slutet skulle jag tro.

Köpte Shadow of War Gold Edition digitalt (steam nyckel) till PC hos Elgiganten för 719kr, istället för att betala de ockerpriser som steam tar för att dom inte lärt sig att dollar inte översätter till euro, 89,99 dollar blir inte 89,99 euro era fån. :S

Hehe jo. Jag köpte grundutgåvan för... 270kr eller något sådant på GreenManGaming. Och då är det fortfarande 60 euro på Steam.
Började spela det igår men suget för Stardew Valley var större så var bara att plocka upp Switchen istället hehe.

Permalänk
Medlem

Hajpad för Mario Odyssey. Tänkte köpa det på Eshop.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hehe jo. Jag köpte grundutgåvan för... 270kr eller något sådant på GreenManGaming. Och då är det fortfarande 60 euro på Steam.
Började spela det igår men suget för Stardew Valley var större så var bara att plocka upp Switchen istället hehe.

Ställena som hade billigare än Elgiganten var ifrån butiker jag inte riktigt vågade chansa på. Känns som det poppar upp nya online butiker för cd nycklar varje månad nu. så om jag får betala 50kr hos Elgiganten känns det iaf säkrare än att köpa från ett no name ställe jag inte riktigt känner till.

Känner ingen de där att man vill spela en sak fast man har precis köpt ett spel man har väntat på. Jag vet att det kommer hända när Assassins Creed: Oirign kommer ut, kommer släppa allt för att spela det.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Mindre än 14 dagar kvar:
https://www.igdb.com/games/super-mario-odyssey/countdown

Har dock lite svårt att bestämma mig om jag ska köpa det fysiskt eller digitalt,
har gott om plats på SD kortet så det är inga problem.
Lutar åt digitalt....

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av UniMatrixZ:

Mindre än 14 dagar kvar:
https://www.igdb.com/games/super-mario-odyssey/countdown

Har dock lite svårt att bestämma mig om jag ska köpa det fysiskt eller digitalt,
har gott om plats på SD kortet så det är inga problem.
Lutar åt digitalt....

Digitalt är najs eftersom du slipper att byta kassett kör du på internminnet får du även snabbare laddningstider.
Själv kör jag fysiska kopior p g a av samlarvärde och om jag skulle sälja spelen så får jag mer för en fysisk kopia.
Samlar på limited editions dem öppnar jag inte utan de bara ligger hemma bara så de kör jag på digitalt med faktiskt.

Min Sine Mora EX kom idag på posten base.com var riktigt snabba jämfört med Amazon.com
Ska testa den på min arkad sticka senare ikväll.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AKA_Rappen:

Ställena som hade billigare än Elgiganten var ifrån butiker jag inte riktigt vågade chansa på. Känns som det poppar upp nya online butiker för cd nycklar varje månad nu. så om jag får betala 50kr hos Elgiganten känns det iaf säkrare än att köpa från ett no name ställe jag inte riktigt känner till.

Känner ingen de där att man vill spela en sak fast man har precis köpt ett spel man har väntat på. Jag vet att det kommer hända när Assassins Creed: Oirign kommer ut, kommer släppa allt för att spela det.

Hehe mm. Jag brukar vara rätt petig med vart jag handlar med.

Blir verkligen svårt att hantera det fåtal timmar man hinner spela på nu framöver. Men kul ska det bli!

Skrivet av UniMatrixZ:

Mindre än 14 dagar kvar:
https://www.igdb.com/games/super-mario-odyssey/countdown

Har dock lite svårt att bestämma mig om jag ska köpa det fysiskt eller digitalt,
har gott om plats på SD kortet så det är inga problem.
Lutar åt digitalt....

Skrivet av Tiamat:

Digitalt är najs eftersom du slipper att byta kassett kör du på internminnet får du även snabbare laddningstider.
Själv kör jag fysiska kopior p g a av samlarvärde och om jag skulle sälja spelen så får jag mer för en fysisk kopia.
Samlar på limited editions dem öppnar jag inte utan de bara ligger hemma bara så de kör jag på digitalt med faktiskt.

http://oi67.tinypic.com/nb2nb5.jpg

Min Sine Mora EX kom idag på posten base.com var riktigt snabba jämfört med Amazon.com
Ska testa den på min arkad sticka senare ikväll.

Just ja, jag har inte ens funderat på eShop vs retail. Vore nog ett spel som skulle passa bättre via eShop ändå. Eshop till lanseringen och sedan retail vid något passande tillfälle kanske, spela spelet på lanseringsdagen ska jag göra oavsett iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perperub:

Tack för tipset! Beställde från dem jag med nu nyss! Totalt drogs 493,84 kr från kontot inkl. frakt.

Drygt 40 kr mer än vad min valutaomvandlare hade sagt. Förringa dock inte att det fortfarande var billigt!
Betalade du med PayPal eller kort?

Är det förresten någon som vet vad ett digitalt ex kan komma att kosta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Drygt 40 kr mer än vad min valutaomvandlare hade sagt. Förringa dock inte att det fortfarande var billigt!
Betalade du med PayPal eller kort?

Är det förresten någon som vet vad ett digitalt ex kan komma att kosta?

Jag borde nog valt bankens omvandlare som någon sa. Ändå nöjd med priset. Jag betalade med kort men man fick logga in med sitt PayPal-konto.

Gällande digital version gissar jag på minst 599 kr via e-shoppen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem

Mario Odyssey för 489:- på Toysrus:
https://www.toysrus.se/produkt/super-mario-odyssey-switch-?id...
Eller gå in på Elgiganten och köp den för samma pris med deras prisgaranti
Kan väl vara bra om man inte orkar hålla på och importera och trixa med valutor o grejs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Mario Odyssey för 489:- på Toysrus:
https://www.toysrus.se/produkt/super-mario-odyssey-switch-?id...
Eller gå in på Elgiganten och köp den för samma pris med deras prisgaranti
Kan väl vara bra om man inte orkar hålla på och importera och trixa med valutor o grejs

Bra pris förutsatt att prisgarantin går att tillämpa. Så här står det på Elgigantens hemsida.
"Prisgarantin gäller Elgiganten egna prisjusteringar och mot lokala butikskonkurrenter men inte mot aktörer på Internet."
Om ToysRus på samma ort som Elgiganten har det hemma i lager så är det inga kostigheter men frågan är hur Elgiganten ser på webshopen.

För min del så lägger jag gärna lite extra arbete på att köpa det utomlands efter Bergsalas beslut att scalpa svenska konsumenter med prissättningen på SNES Mini.

Permalänk
Skrivet av xlr8:

Bra pris förutsatt att prisgarantin går att tillämpa. Så här står det på Elgigantens hemsida.
"Prisgarantin gäller Elgiganten egna prisjusteringar och mot lokala butikskonkurrenter men inte mot aktörer på Internet."
Om ToysRus på samma ort som Elgiganten har det hemma i lager så är det inga kostigheter men frågan är hur Elgiganten ser på webshopen.

För min del så lägger jag gärna lite extra arbete på att köpa det utomlands efter Bergsalas beslut att scalpa svenska konsumenter med prissättningen på SNES Mini.

Det ska gå, annars kan du säga att du kan beställa från webbshoppen hos Toys R Us att hämta i butik. Hursomhelst tror jag det borde gå, nästan helt säker.

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag skulle ladda ned Mario Odyssey fredag 27/10 efter jobbet. Vad har ni för erfarenheter av större spelsläpp ifrån Nintendo? Är det helt kört att ladda ned digitalt samma dag eller bara väldigt väldigt segt?

Brukar oftast köpa fysiska spel, men tänkte köra digitalt på denna..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Tänkte att jag skulle ladda ned Mario Odyssey fredag 27/10 efter jobbet. Vad har ni för erfarenheter av större spelsläpp ifrån Nintendo? Är det helt kört att ladda ned digitalt samma dag eller bara väldigt väldigt segt?

Brukar oftast köpa fysiska spel, men tänkte köra digitalt på denna..

Jag köpte Breath of the Wild i eShop på lanseringsdagen. Fungerade fint då att ladda ner spelet som i sin detta fall låg på 13-14 GB. Minns inget om hastigheter men gick rätt fort. Hur det ser ut idag med större titlar är jag osäker på, de eShop spel jag köpt har varit relativt små.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Tänkte att jag skulle ladda ned Mario Odyssey fredag 27/10 efter jobbet. Vad har ni för erfarenheter av större spelsläpp ifrån Nintendo? Är det helt kört att ladda ned digitalt samma dag eller bara väldigt väldigt segt?

Ska också ladda ner det på releasedagen men har ingen erfarenhet av liknande scenarion så återstår att se om det blir modemhastighet eller om fibertråden får sträcka på sig
Kommer göra en koll på morgonen innan jobbet om det går att påbörja nerladdningen, annars blir det det första jag gör när jag kommer hem, eller tom har med switchen på jobbet för att påbörja nerladdningen

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Antar att ni alla köper det via den svenska eShoppen?
Annars får ni gärna tipsa

Permalänk
Medlem

Tror ni det finns tillgängligt 00:01 på natten till den 27de?
Svenska eshoppen.
Funderar på att sitta uppe och vänta

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Segge:

Ska också ladda ner det på releasedagen men har ingen erfarenhet av liknande scenarion så återstår att se om det blir modemhastighet eller om fibertråden får sträcka på sig
Kommer göra en koll på morgonen innan jobbet om det går att påbörja nerladdningen, annars blir det det första jag gör när jag kommer hem, eller tom har med switchen på jobbet för att påbörja nerladdningen

Skrivet av UniMatrixZ:

Tror ni det finns tillgängligt 00:01 på natten till den 27de?
Svenska eshoppen.
Funderar på att sitta uppe och vänta

De har släppt spel kl 15:00 förr var det kl 02:00-03:00 laddade ned snake pass då.
Vid releasen av switch på morgonen var det segt att ladda ned inställningarna till Switch alla hade samma problem. Tror inte det blir något problem nu men jag vet att en del laddade ned före för att spela på testserver till splatoon och Arms för att undvika att det skulle ta tid att ladda ned. Blir det så igen är det bara att ladda ned senare eller bara låta den stå på så att den laddar ned av sig självt vissa spel har jag fått ladda ned under natten för att det har varit så segt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

De har släppt spel kl 15:00 förr var det kl 02:00-03:00 laddade ned snake pass då.
Vid releasen av switch på morgonen var det segt att ladda ned inställningarna till Switch alla hade samma problem. Tror inte det blir något problem nu men jag vet att en del laddade ned före för att spela på testserver till splatoon och Arms för att undvika att det skulle ta tid att ladda ned. Blir det så igen är det bara att ladda ned senare eller bara låta den stå på så att den laddar ned av sig självt vissa spel har jag fått ladda ned under natten för att det har varit så segt.

Aha så ingen idé att sitta uppe m.a.o.
Får väl ta en kik på morgonen den 27de annars blir det att ladda ner efter jobbet.

Drog ett mail till Bergsala få se vad de säger

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Inaktiv

Spel som inte släpps vid eShop-uppdateringen brukar vara synlig på morgonen samma dag som släppet sker av vad jag har sett. har inte kollat hur det ser ut vid midnatt dock.

Börjar verkligen närma sig nu med nya Mario-spelet. Jag tycker fortfarande det hade varit bra om spelet släpptes i våras, det var lite glest efter man var klar med Zelda: Breath of the Wild. Men nu under sensommaren/hösten så har det börjat bli rätt bra utbudsmässigt. Är ju rätt trångt med stora lanseringar nu vid denna period. Men Mario Odyssey har hög prioritet, förutsatt att jag kan slita mig från Stardew Valley då.

Permalänk
Medlem

Kanske dags för en dedikerad Super Mario Odyssey tråd, risk att denna kommer drunkna i Mario relaterade inlägg närmsta veckorna

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Kanske dags för en dedikerad Super Mario Odyssey tråd, risk att denna kommer drunkna i Mario relaterade inlägg närmsta veckorna

Done!
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1494015-super-mario-od...

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Typiskt att jag inte såg att den här fanns i förra veckan när jag köpte väska till switchen, riktigt tjusig ju!

Permalänk
Medlem

Det är jävligt bra pris på amazon uk nu på mario oddesy. Men går bara att förbeställa om man är i UK... Kan man inte bara använda en fake adress och förbeställa? Det skulle väl också gå och lösa in koden från UK på ett svenskt konto på switch? väll?

https://www.amazon.co.uk/Super-Mario-Odyssey-Nintendo-Switch/...

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av korbevel:

Det är jävligt bra pris på amazon uk nu på mario oddesy. Men går bara att förbeställa om man är i UK... Kan man inte bara använda en fake adress och förbeställa? Det skulle väl också gå och lösa in koden från UK på ett svenskt konto på switch? väll?

https://www.amazon.co.uk/Super-Mario-Odyssey-Nintendo-Switch/...

Går det inte? Står ju att de leverar till Sverige: "This item can be delivered to Sweden."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Går det inte? Står ju att de leverar till Sverige: "This item can be delivered to Sweden."

Ah, jag menade den digitala versionen

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic