Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Blev ett 1080 (ej ti) från Gigabyte för 4166:-. Känns mer seriöst än det där Ti-kortet man aldrig har hört talas om innan.

Resten utav världen har hört talas om detta märke dock.
Skyll dig själv

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Skrivet av Pellefant:

Hittar ingenting under belöningar utan det står 100 poäng till nästa belöning och att man måste göra ett köp för att få dessa 100 poäng.

Får inte heller några tre alternativ till kategorier som intresserar mig vid kontoskapande.

Jag valde ba en kategori på måfå så va appen nöjd

Ingen aning varför det inte kommer upp under belöningar - prova med ett nytt konto?

Permalänk
Medlem

@klnape91: Tvivlar på att många kommer sälja för mindre än de köpte det för, så du får nog samma kort men för en extra tusenlapp eller så.

Däremot så kommer ju grafikkortsmarknaden för andrahandskort totaltanka under några veckor där i slutet på November känns det som.

Permalänk
Medlem

Försöker köpa Colorful IGAME GTX1080Ti Vulcan AD men moms läggs på, när jag testar köpa det andra ti kortet som finns på wish som är mycket dyrare, så läggs inte moms på, ????? fattar inte mycket just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Resten utav världen har hört talas om detta märke dock.
Skyll dig själv

Missade att det var Colorful. Såg bara "igame" och det förjävliga utseendet, och fick intrycket av ett Aliexpress noname kineskort.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Jojo. Alla har nog hört talas om Lada men inte ställs det upp mot Audi och BMW. Sen var det det förjävliga utseendet, hehe.

Jag betalar för prestanda och inte utseende om jag kan hitta grafikkort för dessa priser.

Såg att du sett fel nu!

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Blev ett 1080 (ej ti) från Gigabyte för 4166:-. Känns mer seriöst än det där Ti-kortet man aldrig har hört talas om innan.

Visst, men det är ju vad jag kan se bara runt 1000 kr billigare än i Sverige så det blir ju jobbigt om du åker på någon avgift (moms/tull) eller det är något annat strul. Hela "grejen" är ju att man får ett kort för runt halva priset vilket gör att även om man åker på avgifter, det tar lång tid att få leveransen eller kortet går sönder i förtid så har man fortfarande chansen att det är en "ok deal".

Permalänk
Medlem

Jag handlar ofta på Wish mest små saker som jag tjänar bra på typ displayport adapter för 9 kr . toslink adapter 90 graders 18 kr för 2 st , HDMI kabel allt som går ner i brevlådan vet att det kan bli tull på saker över 500 kr har åkt på de en gång när jag beställde mycket och fick de sam skickat

Dom har bra och dåliga saker kolla in antal bedömningar många lika med bra leverantör.

Leverans tiden varierar från en vecka till sex veckor stor sak tar längre tid att skicka .

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Inaktiv

Jag upphör aldrig att förvånas, hur många gånger har man sett det här genom åren. Och det slutar alltid med samma sak, 99% får inga varor. och får de får de betala fullt pris iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av prpx:

Visst, men det är ju vad jag kan se bara runt 1000 kr billigare än i Sverige så det blir ju jobbigt om du åker på någon avgift (moms/tull) eller det är något annat strul. Hela "grejen" är ju att man får ett kort för runt halva priset vilket gör att även om man åker på avgifter, det tar lång tid att få leveransen eller kortet går sönder i förtid så har man fortfarande chansen att det är en "ok deal".

Sant.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Det är ju dock fel kort

Det var inte kortet i sig jag talade om utan kyllösningen.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Avstängd

@anon910: har du läst första inlägget?

Permalänk
Medlem

När jag försökte få tillgång till mina "100 startpoäng" för den där 5% belöningsrabatten så var jag först inne på min iPhone men där fanns det inga poäng hur jag än gjorde. Efter mycket om och men så gick jag in på min Android och där fick jag tillgång till poängen bara genom att klicka mig in på min belöning. Gick tillbaka in på min iPhone för att dubbelkolla och mycket förvirrande så fanns där inga poäng. Det jag gjorde var att aktivera "belöningen" på min android och sedan genomförde jag köpet på min iPhone och då gick rabatten igenom.

För er om undrar varför jag inte bara genomförde allt på min android så var det för att den enheten redan hade genomfört ett köp på Wish tidigare. Även om jag bytte konto så kände den av att det ej var första köpet på enheten.

Kortfattat så verkar innehållet vara annorlunda mellan olika enheter.

Permalänk
Medlem

Rycktes med här, hann inte sitta så länge med detta, men hittade snabbt en 50% kod och la en order på ett gtx1070. Körde med Klarna och vad jag förstod så kommer slutpriset bli strax över 2000kr ink moms nu. Fick 5% extra om jag "skyndade mig till kassan" typ. Blir spännande detta.

Visa signatur

7800X3D, 4080 Super, Asus B650-Plus Wifi, Kingstong 32GB 5200Mhz DDR5, Hyte Y60, RM850e ATX 3.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Det där är ett 1060.

"Colorful NVIDIA GeForce GTX IGame 1060 GPU 8GB 256bit Gaming GDDR5 PCI-E X16 3.0 VR Ready Video Graphics Card DVI+HDMI+3*DP Port with Three Cooling Fan"

*edit ser nu att någon redan sagt det och att det går att ändra till ett gtx 1070.

Konstigt nog hittade jag den du syftar på också. Den jag hade hade inga val vid köp samt att texten endast var 1070. Bytte hur som helst då priset verkar vara mer i stil med 1060

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem

Även om andra "hittade" billigare så är de solklart köp

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Om fler än jag är intresserade av att diskutera andra bra grejer från Wish skapade jag en egen tråd här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1494235-andra-kalas-kl...

Tänkte att det blir lättare att samla allt på ett ställe där, med tanke på hur snabbt sidorna fylls i denna tråd.

Permalänk
Medlem

Sen så *tror* jag att problemet ligger i valuta omvandlingen, för slår man de te Euro så skulle kortet med rabatt hamna på 10k :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Bloopy: Vad använde du för kod? Egen eller TS och bytte 3 sista?

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem

jag kom på nu, ingen har betalat moms eller tullavgift

det extra som läggs på är för att kortet kostar 10k och inte 7k som det står, så det är ett falskt pris som står i kassan och det riktiga priset som du får betala i klarna.

SÅ INGEN HAR BETALAT MOMS ELLER TULL

Permalänk
Medlem
Skrivet av arnamide:

@Bloopy: Vad använde du för kod? Egen eller TS och bytte 3 sista?

Egen som jag slumpade fram till
--- jntrncb
Men även
--- jlkswgv
Skulle ge mig 50%

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawN:

Beställde för snart ett dygn sedan, och min order står fortfarande som avvaktande. Fick svar från deras kundtjänst att det är en behandlingstid på 8 timmar, som även andra har nämnt. Men de säger att det dessutom kan bli en ytterligare fördröjning innan ordern är färdigbehandlad. De tycker jag ska ge det någon dag till. Nu har det gått drygt 8 timmar sen de svarade.

Tänkte om det kanske kan vara till hjälp för andra i liknande sits.

Ståt fortfarande 25 nov som beräknad ankomst

Har fått samma svar från wish som du. Beställde för ganska exakt ett dygn sedan nu via klarna och fortfarande avvaktande order. Skicka gärna PM om har ny information, jag försöker pressa wish supporten lite, som är sisådär, känns väldigt bakbundet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

jag kom på nu, ingen har betalat moms eller tullavgift
SÅ INGEN HAR BETALAT MOMS ELLER TULL

Skrivet av Bloopy:

https://image.prntscr.com/image/eoTPVK8GRYWMaCVsponuBQ.jpg
Även om andra "hittade" billigare så är de solklart köp

Dold text

Säker?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:
Dold text

Säker?

såklart inte helt 100, men det är det enda logiska eftersom procentpåslaget annars är helt ologiskt

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Bloopy:
Dold text

Säker?

Genom klarna betalar man alltid moms/tullavgift vid fakturering, det kan alltså inte komma en chocksumma all of a sudden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Genom klarna betalar man alltid moms/tullavgift vid fakturering, det kan alltså inte komma en chocksumma all of a sudden.

jag har fått extra räkning när det varit till andra gånger (inte använt klarna då)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Kan du förklara lite mer? Innebär det att summan aldrig kan bli högre än det som står på fakturan?

Permalänk
Medlem

Här kommer min rekommendation på köp nu när jag har klickat runt....

1: Gå in på wish.com, leta reda på vara som du vill ha
2: Ladda ner app på mob
3: Skapa konto
4: Lägg en skit vara i korgen som du INTE vill ha *klicka inte på nåt annat*
5: Försök slumpa till dig en kod ex så använde jag kod "jntrncb"
Du byter ut bokstäver och försöker hitta en 50% rabatt kod
6: När du har koden klar så går du över till din sida där du har 100poäng för att du har reggat dig
7: Lös in 100 poäng mot 5% rabatt
8: Gå till vara du vill ha, köp premie inom 2min ger dig rabatt.
Lös ut vara/varor

Visa signatur

Permalänk

Någon som vet någon bra telefon att köpa på wish? Helst Xiaomi. Är lite osäker på om försäljarna är seriösa dock...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Någon som vet någon bra telefon att köpa på wish? Helst Xiaomi. Är lite osäker på om försäljarna är seriösa dock...

Skickades från m.sweclockers.com

Xiaomi Mi Mix 2 för 2200 kr.

Skrev lite om det här, har själv beställt den:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1494235-andra-kalas-kl...