Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton89:

Dom har höjt priset på 1080 Ti allt eftersom beställningarna trillat in. När jag beställde kostade det 3400:- inkl moms.

Oj, vilken skillad. Så du fick "Order total ca 2720 kr" och sedan ca 3400 vid betalning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Har du en kompis på Wish eller gissar du bara?
Har du hört att Elgiganten, NetOnNet, ICA Maxi har höjt priset när beställningar trillat in?
Om du har källa - ange - annars tycker vi nog alla det är snällast om alla skriver "Jag gissar/jag tror/jag spekulerar i att..." istället.

Eller hur?

Men är det inte uppenbart att de höjt priserna om andra tidigare betalat 3400 inkl moms?

Verkar vara omöjligt att komma ner så lågt i nuläget.

Permalänk
Medlem

Fick precis detta. Och mina 2st 1080 ti kort är påväg, jag fick dem för 3304kr!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Har nu fått ett Kivra meddelande att Klarna gjort en kreditkoll, mitt 1080ti ligger fortfarande under behandlar. Betalningssätt "faktura i november".

Permalänk
Medlem

Blev annullerad för att wish inte aktivera faktura, nu ber de mig lägga ny order till det högre priset. Jaja.

Permalänk
Medlem

Där fick jag en bekräftelse på min beställda OP5

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Aha, ok. Så då är det omöjligt att komma under knappt 5700-6000 när allt är påslaget.

Grundpris 7868,96 kr
shipping 111 kr
Promo Code hnwztww -3590,98
Discount 5% -399
Order total 3989,98 vat ex.

Av egen erfarenhet av att ha prövat under flera, flera tillfällen igår och idag - så tyder det på exakt det.
Men i förhållande till vad det kostar i Sverige (inte samma tillverkar då) där det ligger det på 7 999:- från en vettig återförsäljare, så sparar man ju ändå cirka 2 000:-.

Inte samma "kap" som de som fick det för ~4 000 kr, but still.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Fick brev i Kivra om att Klarna har gjort en kreditupplysning, lite märkligt eftersom jag betalade direkt med kort.

Jag kollade upp Kivra nu eftersom jag inte visste vad det var, och eftersom det lät bra så registrerade jag mig.

Och tamefan, låg där inte meddelande om en kreditupplysning från igår, fast jag inte hade Kivra då ens.

Permalänk
Medlem

Jag har haft min order på Avvaktar sedan 9:30 igår. Jag kontaktade först Wish och dom sa att dom väntar på betalningen från Klarna.
Jag kontaktade Klarna och dom menar på att Wish stoppade ordern direkt när den lades igår 9:30. Nu har jag meddelat detta till Wish och vi får se vad som händer synd om den inte får Genom en 1080ti för 3739kr

Såg precis att den har ändrat Status till Ouppfylld order för att dom inte har fått betalt för den.

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

Blev annullerad för att wish inte aktivera faktura, nu ber de mig lägga ny order till det högre priset. Jaja.

Vad hade du för status på din order? 'Pending' eller 'Processing'?

Visa signatur

Main>> Kina-Testbench | B550 Aorus Elite V2 | 5800X3D | NH-D15 | 4x16GB @ 3800c18 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | RM850x
HIDs>> 3x 27" 165Hz 1440p IPS | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
Server/NAS>> Lenovo P520 | Xeon W-2155 | 256GB | 2xPM983a 960GB + 4x4TB Z1  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Har du hört att Elgiganten, NetOnNet, ICA Maxi har höjt priset när beställningar trillat in?
Om du har källa - ange - annars tycker vi nog alla det är snällast om alla skriver "Jag gissar/jag tror/jag spekulerar i att..." istället.

Eller hur?

Har följt med från start och det är uppenbart att priset höjts. Läs igenom tråden så ser du att andra bekräftat.

Eller hur?

Skrivet av jungleboss:

Oj, vilken skillad. Så du fick "Order total ca 2720 kr" och sedan ca 3400 vid betalning?

Precis, fortfarande billigt jämfört med svenska priser.

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte mig en GPD Win istället för ca 2200, tack för tipset om Wish

Permalänk
Medlem

@EddAa:
Köpte du med klarna faktura? Och när beställde du?
Mest för att vi ska försöka titta närmre på vad det är som gör att vissa har fått sina ordrar annullerade.

Själv beställde jag 09.45 igår med klarna faktura, fick bekräftelse mailet strax efter, och fick precis mailet med kredituplysning. Kan inte se något i appen att ordern skulle vara annullera, fortfarande status processing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Av egen erfarenhet av att ha prövat under flera, flera tillfällen igår och idag - så tyder det på exakt det.
Men i förhållande till vad det kostar i Sverige (inte samma tillverkar då) där det ligger det på 7 999:- från en vettig återförsäljare, så sparar man ju ändå cirka 2 000:-.

7450 från Webhallen idag är billigaste från Sverige.
Tror jag skippar Wish om det kostar runt 6000 från dem för ett 'no-name'-märke. Då köper jag hellre ett känt märke med klarare garanti etc från Sverige.

Men kul för dem som fick sig ett 1080ti för 3500-4000! Det var nog skrivet i stjärnorna att det priset inte skulle funka jättelänge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Hur ska du ha det? Först säger du att jag ska bevisa att dom höjt priserna sen säger du själv någon minut efteråt att dom höjt?
Troll?

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Där fick jag en bekräftelse på min beställda OP5

Hur lyckades du hitta en telefon bland alla miljoner skal och kablar som dyker upp när man söker?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Hallå! Jag har redan wish sedan tidigare och har då skapat nytt konto för o komma åt denna rabattkod jag får av mig själv, men den påstår att den endast gäller en gång / enhet, hur kommer man runt detta?

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

@kreekill: Du kan ju prova med NoX eller Bluestacks på pcn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

@EddAa:
Köpte du med klarna faktura? Och när beställde du?
Mest för att vi ska försöka titta närmre på vad det är som gör att vissa har fått sina ordrar annullerade.

Själv beställde jag 09.45 igår med klarna faktura, fick bekräftelse mailet strax efter, och fick precis mailet med kredituplysning. Kan inte se något i appen att ordern skulle vara annullera, fortfarande status processing.

Jag beställde igår morgon, jag tog betala via klarna nästa månad.

Supporten har varit mycket hjälpsamma så försök att ta kontakt med dem där om ni har problem, jag får svar bara några timmar efter att jag skrivit till dem.

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Var i kontakt med Klarna gällande fakturan. Den har tagits bort utav Wish.. Så frågan är om man ska kontakta Wish eller vänta ut det bara.

Svarar de snabbt via mail?

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Jag beställde igår morgon, jag tog betala via klarna nästa månad.

Supporten har varit mycket hjälpsamma så försök att ta kontakt med dem där om ni har problem, jag får svar bara några timmar efter att jag skrivit till dem.

Hmm, undrar om deras preliminära "anländerdatum" har något att göra med om man får kortet eller inte. Står i svaret du fick att de ska anlända 25/11, står det samma sak i appen för dig?

För mig står det 26/11. Har inte fått ordern avbruten än iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Eller hur?

Jag tycker det är snällast om alla kunde sluta spamma tråden med sina frågor. Antingen står det redan eller så vet folk inte. Otaliga personer har påpekad att priset har höjts vilket du lätt kan kontrollera mot de som tidigare postat sina kundvagnar t.e.x: #17063054

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

7450 från Webhallen idag är billigaste från Sverige.
Tror jag skippar Wish om det kostar runt 6000 från dem för ett 'no-name'-märke. Då köper jag hellre ett känt märke med klarare garanti etc från Sverige.

Men kul för dem som fick sig ett 1080ti för 3500-4000! Det var nog skrivet i stjärnorna att det priset inte skulle funka jättelänge.

Vet inte om man kan kalla världens största graifkortstillverkare för "no-name" men visst, här i krokarna är de väl ganska okända.
De är väl även bland de största på moderkortstillverkning.
Däremot så är väl en smidig garanti värt att betala lite för(tycker jag).

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Verkar inte som det går att få det billigare än 5977, iaf inte med 45% + 5% rabattkoden. Kortet ligger ju på 11k från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Vet inte om man kan kalla världens största graifkortstillverkare för "no-name" men visst, här i krokarna är de väl ganska okända.
De är väl även bland de största på moderkortstillverkning.
Däremot så är väl en smidig garanti värt att betala lite för(tycker jag).

Vet du om dom har internationell garanti eller om man är körd om det skulle gå sönder?

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

En helt okej "HTPC" för priset ! runt tusenlappen med moms.

https://www.wish.com/search/voyo%20n4200#cid=58fc11a0652c701a...

Permalänk
Medlem

Även om det inte är världens undergång om dessa köp inte går igenom, så vore det ju ändå väldigt kul, och det är väldigt spännande att följa förloppet.

Jag noterade en sak med min order nu, som kanske kan bidra med lite ledtrådar. Eftersom jag var oroligt att min skulle annuleras automatiskt efter 24h, så skickade jag en supportfråga om ordern på Wish websida. I detaljer på ordern så syns nu min fråga och där står överst:

Butik: TomTop
Status: Inväntar svar från butik

Så det kanske varken är Klarna eller Wish som är orsaken, utan en överbelastad butik eller butik som har slut på lager. Håller tummarna på att ordern går igenom.

Orderstatus: Behandlar
Betalning: Klarna Faktura i slutet på november
Orderbekräftelse: Kom 17/10 kl 12:10.

Permalänk
Medlem

@EddAa: Vilken tid beställde du? Och vad står det för leveransdatum på ordern? Jag beställde ett GTX 1070 runt 8:40 igår, och ett GTX 1080Ti runt 10:40, men det står leverans 31a December på båda.

Permalänk
Medlem

Blev sugen på att testa att beställa en Oneplus 5 nu, tror ni Oneplus supporterar telefoner som inte är sålda via deras sida?

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Jahapp... då var man för sent ute... 25.000:- för gtx 1080ti känns inte speciellt prisvärt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...