Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

Man kan ju bara spekulera i vad detta beror på men att anta att ordrarna inte kommer att gå igenom baserat på den informationen som finns tillgänglig finner jag märkligt. Innan någon order har försvunnit eller blivit borttagen av Wish vet vi helt enkelt inte något mer så jag förstår inte riktigt vad som drog igång gissningsleken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur är det tänkt att man ska få tag på support på ett nytt konto som använder sig av deras erbjudande för nya kunder? Vilka tomtar

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - Noctua NH-D15S / PNY RTX 4070 Ti SUPER / Tomahawk Max B450 / 16GB 3600Mhz CL14 / ASUS Rog Strix 750W 80+ Gold / Samsung 970 EVO 1TB / Corsair iCUE 220T White

Logitech GPX Superlight / Endgame MPC450 / Keychron Q1 / Sennheiser HD 58X / AOC AG276QZD2 240Hz QD-OLED / Samsung Odyssey G7 240Hz

Permalänk
Medlem

Well, jag märkte precis när jag skulle kolla status att jag blev ombedd att verifiera min mail + bifoga bild på transaktion, order-status är grå..
FUGG MAH LIFE. jag som suttit här som en socker-överdosad unge på julafton och hoppats på fet upgrade :'c

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

@lap87: De flesta av oss, iaf de tidiga som beställde hade ju alltid i baktanken att ordern kanske aldrig skulle gå igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@lap87: De flesta av oss, iaf de tidiga som beställde hade ju alltid i baktanken att ordern kanske aldrig skulle gå igenom.

Precis, detta var ju en riskfri gamble.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Klarna ökar priset med 50%? Rimligt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

yeah, i know.. men ändå :c

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

@Pelegrino: Originalpriset på kortet ligger fortfarande runt 12k i appen, så tror snarare att det är det som får slutvisningen av priset att vara 6k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neknoh:

@Pelegrino: Originalpriset på kortet ligger fortfarande runt 12k i appen, så tror snarare att det är det som får slutvisningen av priset att vara 6k

Nix, originalpriset är 25 papp

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Får vi inget grafikkort eller hur ser det ut? Ganska väntat.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

@Pelegrino: 25 papp är priset som är till för att få det att verka billigt för det mesta. Originalpriset är det som står efter det överstrukna 25k, vilket just nu är 12k på ett ungefär.

Permalänk
Medlem

Ni som kanske är experter på wish.

Jag köpte inget grafikkort utan en datorstol.
Betalade direkt via bank. Betalning har alltså gått till Klarna och har dragits från banken.
När jag hade signerat med bank Id och öppnade wish igen stod det tekniskt fel.

Pengarna har dock dragits... Finns ingen order, ingenting.
Vet inte hur jag kan kontakta wish?

I värsta fall lägger jag in ett krav till banken så får man tillbaka pengarna den vägen men det är ganska drygt och för en ynka tusenlapp slipper jag gärna.

Eller tror ni pengarna släpps automatiskt inom ett par dagar?

Permalänk
Medlem

Förstår inte all hype runt wish, ni betalar ju nästan likadant som ni kan få i svensk affär? Ni får ju 25% moms på ert köp + tull, hur värt blir de egentligen då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakke_c:

Förstår inte all hype runt wish, ni betalar ju nästan likadant som ni kan få i svensk affär? Ni får ju 25% moms på ert köp + tull, hur värt blir de egentligen då?

Många beställde kort för 3300 eller 3800kr, inklusive moms.

Visa signatur

- Dator: In Win 301 | Ryzen 7 1700 @3.7Ghz | Palit 1070ti Dual | 16GB LPX 2933Mhz | 850 EVO 500GB SSD, WD Red 4TB | AOC AG352UCG 35" 3440x1440 100hz
- Tangentbord: Poker II mx brown | Mus: Zowie ec1-a
- Hörlurar: Sennheiser HD558 | Högtalare: JBL LSR305

Permalänk
Skrivet av jakke_c:

Man slipper 25% moms pga att det läggs till på priset via klarna. Så den eventuella kostnaden blir bara tullen.

Permalänk
Medlem

@jakke_c: gtx 1070 för 2000kr i svensk affär, ah men jo visst.

Permalänk
Medlem

@jakke_c: I början gick korten ner på under 4000 på rabatterna, och Klarna lägger själva på moms. Många av oss stod då ändå med kort för 3,7-4,3 tusen kronor, och om de lägger på mer moms och tull blir det ändå 5000kronors-kort av det hela, dvs 1080ti till priset av en 1080.

Priserna har sen dess höjts.

Permalänk
Medlem

Jag tog bild på mitt kontoutdrag eftersom jag vart tvungen att betala med kort. Står "Klarna/Wish.co" och beloppet. Sedan skulle det ta upp till tre dagar, precis som supporten har skrivit till folk.

Svarade även på mailet och frågade om de ville ha körkort/pass för att styrka min identitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakke_c:

3801:- inklusive moms och som andra skrivit i gruppen är det 0% tull på datorkomponenter. Säg gärna vilken butik i Sverige som har nästan lika bra pris, för där jag hittar är nästan dubbelt så dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

3801:- inklusive moms och som andra skrivit i gruppen är det 0% tull på datorkomponenter. Säg gärna vilken butik i Sverige som har nästan lika bra pris, för där jag hittar är nästan dubbelt så dyrt.

Har du källa på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kkaejj:

Har du källa på det?

"Datorer – att just datorer har 0 procent i tull följer av ett internationellt avtal som kallas ITA, Information Technology Agreement, från 1996. ITA ger deltagande länder möjlighet att helt avskaffa tullarna på IT-produkter som omfattas av avtalet."

Hittade jag på nätet.

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kkaejj:

Har du källa på det?

Du får leta i tråden, ormar inte göra det är dig, flera som skrivit och länkat.

Permalänk

suck, även jag har råkat ut för gråmarkerade ordrar.
mitt GTX 1070 och GTX 1080 Ti är grått
min beställning av en drönare där har dom skickat meddelande att dom vill ha bild på kontoutdrag, detta är väl okej om det enbart är för att motverka kortbedrägeri

en 64GB SSD har skickat och ett paket med o-ringar

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Medlem

Hur ska man göra ifall man aldrig köpt något från wish och måste verifiera sitt konto? jag tog skiten på faktura så inga pengar har dragits från mig liksom... hur ska jag fixa "a screenshot of your bank statement showing a recent purchase with us"

Permalänk
Medlem

känns lite som dom vill sälja och äta kakan själva.. men verkar ju som några fått kort.. bara vänta.. tur man tog på klarna så har inte betalat ett öre ännu... men känns skumt iaf man gogglar tomtop då är de scam butik.. är man inne på deras sida själva.. så är de gröna skogar och mycket nöjda kunder hahaha.. vem bluffar

lär vara första och sista gången ja testar på wish typ

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Medlem
Skrivet av octa:

känns lite som dom vill sälja och äta kakan själva.. men verkar ju som några fått kort.. bara vänta.. tur man tog på klarna så har inte betalat ett öre ännu... men känns skumt iaf man gogglar tomtop då är de scam butik.. är man inne på deras sida själva.. så är de gröna skogar och mycket nöjda kunder hahaha.. vem bluffar

lär vara första och sista gången ja testar på wish typ

Jo, tog ju också klarna så jag ligger ute med 0kr om det skiter sig. I värsta fall får jag inte kortet och det vore väl i sådant fall inte helt oväntat och något jag skulle kunna leva med.

Permalänk
Sjusovarn

Hmm, har ni skickat bilder på era kreditupplysningar eller? Något mer?

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4220984

Ni som inte fick på tag på något billigt har kan ju köpa det i Sverige.

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4220984

Ni som inte fick på tag på något billigt har kan ju köpa det i Sverige.

Över 3000kr dyrare? Jag står över

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

Senaste nytt för mig:
Kontot fortfarande aktivt; ordern är borrtagen ur kundvagnen.

Tog bild på detaljerad info på ordern; ska fråga vad fan som hänt. Men hitills fortfarande ingen orderbekräftelse på mail eller kreditkontroll från Klarna.

/M