Permalänk

Demo exemplar från Komplett

Hej, idag beställde jag ett demo exemplar av en Intel Core i5 7500 ifrån Komplett, jag märkte att garantin istället för 3 år bara är 1 år på demoexemplar, vad beror detta på? Och behöver jag vara orolig för hållbarheten på min processor? Länk nedan.

https://www.komplett.se/product/916025/demovaror/datorutrustn...

Visa signatur

Specs: CPU: Intel Core i5 7500 / GPU: MSI GeForce GTX 960 4GB / PSU EVGA 450 B3 / MOBO: GIGABYTE B250M-DS3H / CASE: Corsair Carbide 88r / SSD: WD GREEN PC SSD 120GB / HDD: Seagate Barracuda 2TB
/ RAM: Crucial Ballistix Sport DDR4 2x4GB 2400MHz / OS: Windows 10 Home

Permalänk
Medlem

Processorer går sällan sönder så tycker inte du behöver vara orolig. Finns så klart undantag men 99 gånger av 100 så kommer du nog ha bytt ut den innan processorn går sönder.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

@Bakgrund: Tack för hjälpen, hörde att det kan finnas en risk att stock coolern inte kommer med då ¨delar som inte stoppar produkten från att fungera¨ kanske inte är med i demoexemplar, vad tror du om det?

Visa signatur

Specs: CPU: Intel Core i5 7500 / GPU: MSI GeForce GTX 960 4GB / PSU EVGA 450 B3 / MOBO: GIGABYTE B250M-DS3H / CASE: Corsair Carbide 88r / SSD: WD GREEN PC SSD 120GB / HDD: Seagate Barracuda 2TB
/ RAM: Crucial Ballistix Sport DDR4 2x4GB 2400MHz / OS: Windows 10 Home

Permalänk

Demo är skitbra imo, köpt väldigt mycket demoprylar själv, du har fullständig garanti osv... Är du nyfiken på stockkylare kan du ju bara ringa till dom och fråga, även kanska vanligt att folk skänker stockkylare här på SweC!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Skrivet av GoldenFan:

Demo är skitbra imo, köpt väldigt mycket demoprylar själv, du har fullständig garanti osv... Är du nyfiken på stockkylare kan du ju bara ringa till dom och fråga, även kanska vanligt att folk skänker stockkylare här på SweC!

jag menar annars har jag en spire sigor IV kylare i lager hemma men jag har lite mer förtroende i intels kylare mellan dom 2 men tack ändå

Visa signatur

Specs: CPU: Intel Core i5 7500 / GPU: MSI GeForce GTX 960 4GB / PSU EVGA 450 B3 / MOBO: GIGABYTE B250M-DS3H / CASE: Corsair Carbide 88r / SSD: WD GREEN PC SSD 120GB / HDD: Seagate Barracuda 2TB
/ RAM: Crucial Ballistix Sport DDR4 2x4GB 2400MHz / OS: Windows 10 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin5218:

@Bakgrund: Tack för hjälpen, hörde att det kan finnas en risk att stock coolern inte kommer med då ¨delar som inte stoppar produkten från att fungera¨ kanske inte är med i demoexemplar, vad tror du om det?

En kylare är ju nödvändig för att processorn ska fungera så den bör ju ändå vara inkluderad men Komplett kanske har en annan uppfattning.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

En kylare är ju nödvändig för att processorn ska fungera så den bör ju ändå vara inkluderad men Komplett kanske har en annan uppfattning.

har inte läst att det hänt men en av mina amerikanska polare misstänker (utifrån hans uppfattning) att det kanske kan vara så men jag har ingen aning.

Visa signatur

Specs: CPU: Intel Core i5 7500 / GPU: MSI GeForce GTX 960 4GB / PSU EVGA 450 B3 / MOBO: GIGABYTE B250M-DS3H / CASE: Corsair Carbide 88r / SSD: WD GREEN PC SSD 120GB / HDD: Seagate Barracuda 2TB
/ RAM: Crucial Ballistix Sport DDR4 2x4GB 2400MHz / OS: Windows 10 Home

Permalänk
Medlem

"Socket-LGA1151, Quad Core, 3.4GHz, 6MB cache, 65W, 14nm, HD630, inkl. kylare"; det står rätt tydligt att kylare medföljer.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Skrivet av iFraja:

"Socket-LGA1151, Quad Core, 3.4GHz, 6MB cache, 65W, 14nm, HD630, inkl. kylare"; det står rätt tydligt att kylare medföljer.

jovisst, men beskrivningen gör det hela lite förvirrande, iallafall för demo exemplaren.

Visa signatur

Specs: CPU: Intel Core i5 7500 / GPU: MSI GeForce GTX 960 4GB / PSU EVGA 450 B3 / MOBO: GIGABYTE B250M-DS3H / CASE: Corsair Carbide 88r / SSD: WD GREEN PC SSD 120GB / HDD: Seagate Barracuda 2TB
/ RAM: Crucial Ballistix Sport DDR4 2x4GB 2400MHz / OS: Windows 10 Home

Permalänk
Medlem

Du har tre år garanti direkt mot intel då det är retail (boxed) cpu. Behöver inte vara orolig

Permalänk
Skrivet av Rauf:

Du har tre år garanti direkt mot intel då det är retail (boxed) cpu. Behöver inte vara orolig

så Komplett ger fortfarande 1 års garanti. Och intel själva ger ändå sin 3 års garanti?

Visa signatur

Specs: CPU: Intel Core i5 7500 / GPU: MSI GeForce GTX 960 4GB / PSU EVGA 450 B3 / MOBO: GIGABYTE B250M-DS3H / CASE: Corsair Carbide 88r / SSD: WD GREEN PC SSD 120GB / HDD: Seagate Barracuda 2TB
/ RAM: Crucial Ballistix Sport DDR4 2x4GB 2400MHz / OS: Windows 10 Home

Permalänk
Medlem

Kan vara retur.

Att vara uppmärksam på är dock att det kan en CPU som klockar dåligt som blivit returnerad, på samma sätt med döda pixlar på skärmar som inte uppfyller pixel-garanti, men köparen 'ångrar sig' istället.

Dock kan detta även hända vid butiker med öppet köp, vilka inte annonserar produkter återlämnade som 'demo'.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Woundead:

Att vara uppmärksam på är dock att det kan en CPU som klockar dåligt som blivit returnerad, på samma sätt med döda pixlar på skärmar som inte uppfyller pixel-garanti, men köparen 'ångrar sig' istället.

Dock kan detta även hända vid butiker med öppet köp, vilka inte annonserar produkter återlämnade som 'demo'.

Skickades från m.sweclockers.com

så länge den inte är aldelles för underklockad kan man väl inte klaga för 1550kr?

Visa signatur

Specs: CPU: Intel Core i5 7500 / GPU: MSI GeForce GTX 960 4GB / PSU EVGA 450 B3 / MOBO: GIGABYTE B250M-DS3H / CASE: Corsair Carbide 88r / SSD: WD GREEN PC SSD 120GB / HDD: Seagate Barracuda 2TB
/ RAM: Crucial Ballistix Sport DDR4 2x4GB 2400MHz / OS: Windows 10 Home

Permalänk
Medlem
Citat:

2013-08-26: Din order på CDON.COM är postad: 1.00st Intel Core i7 2700K 3,5GH DEMO

(för att spä på din köplust)

Permalänk
Skrivet av Marcuswb:

(för att spä på din köplust)

Va?

Visa signatur

Specs: CPU: Intel Core i5 7500 / GPU: MSI GeForce GTX 960 4GB / PSU EVGA 450 B3 / MOBO: GIGABYTE B250M-DS3H / CASE: Corsair Carbide 88r / SSD: WD GREEN PC SSD 120GB / HDD: Seagate Barracuda 2TB
/ RAM: Crucial Ballistix Sport DDR4 2x4GB 2400MHz / OS: Windows 10 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin5218:

Köpte även jag ett demo-ex, och den klockar fortfarande på. Som de andra säger, sällan CPU:er går sönder

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Woundead:

Att vara uppmärksam på är dock att det kan en CPU som klockar dåligt som blivit returnerad, på samma sätt med döda pixlar på skärmar som inte uppfyller pixel-garanti, men köparen 'ångrar sig' istället.

Dock kan detta även hända vid butiker med öppet köp, vilka inte annonserar produkter återlämnade som 'demo'.

Skickades från m.sweclockers.com

Allt gick bra, den klockar allt från 0.70ghz (idle) till 3.8ghz (load), tack för tipset ändå!

Visa signatur

Specs: CPU: Intel Core i5 7500 / GPU: MSI GeForce GTX 960 4GB / PSU EVGA 450 B3 / MOBO: GIGABYTE B250M-DS3H / CASE: Corsair Carbide 88r / SSD: WD GREEN PC SSD 120GB / HDD: Seagate Barracuda 2TB
/ RAM: Crucial Ballistix Sport DDR4 2x4GB 2400MHz / OS: Windows 10 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin5218:

Allt gick bra, den klockar allt från 0.70ghz (idle) till 3.8ghz (load), tack för tipset ändå!

Kul att höra!

Var mer en uppmärksamning, kanske inte något man alltid testar direkt eller upptäcker

Skickades från m.sweclockers.com