Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

@Komplett Hur lång garanti erbjuder ni? Tidigare fanns info om detta under produktinfon där många varor hade 24 alt. 36 månader men nu finns ingen information att finna och det står inte heller något om det under kundservice.

Det i kombination med att ni aktivt undviker frågan här i tråden tolkar jag som att ni dragit ner på garantin till ett år på samtliga produkter. Synd i så fall, ni är ofta betydligt dyrare än era konkurrenter och enda anledningen att handla hos er var att ni erbjöd längre garanti så att man slipper ta diskussionen med tillverkaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Väldigt va tidig eran Black Friday är jämfört med andra butiker

Permalänk
Skrivet av ågren:

@Komplett Hur lång garanti erbjuder ni? Tidigare fanns info om detta under produktinfon där många varor hade 24 alt. 36 månader men nu finns ingen information att finna och det står inte heller något om det under kundservice.

Det i kombination med att ni aktivt undviker frågan här i tråden tolkar jag som att ni dragit ner på garantin till ett år på samtliga produkter. Synd i så fall, ni är ofta betydligt dyrare än era konkurrenter och enda anledningen att handla hos er var att ni erbjöd längre garanti så att man slipper ta diskussionen med tillverkaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller helt med. Komplett, varför har ni tagit bort garanti informationen?

Permalänk
Medlem

@Komplett hur funkar er BF-Week? Kommer varje dags priser vara giltiga hela veckan?
Om inte, går det att ordna så att man på nått sätt kan få flera köp levererade tillsammans? Känns surt att sitta och betala 49:- i frakt per köp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

@Komplett hur funkar er BF-Week? Kommer varje dags priser vara giltiga hela veckan?
Om inte, går det att ordna så att man på nått sätt kan få flera köp levererade tillsammans? Känns surt att sitta och betala 49:- i frakt per köp...

På dagens erbjudanden står det att de gäller t.o.m. 18/11 (dvs. idag) så troligtvis gäller alla priser i ett dygn. Höjden av idioti måste ju vara CDONs system där de lanserade nya erbjudanden varje timme samtidigt som de inte samfraktade varorna...

Edit: Priset på högtalarna gällde visst t.o.m. 19/11 så man får nog kolla upp den produkt man är intresserad av.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rymdkryddan:

"Ska göra varenda anmälan och insändare jag kan. Familje medlem som jobbar inom media och tidning skulle även hjälpa mig att hänga ut dom på så mänga ställen som möjligt. Så att folk får upp ögonen hur dom kör över folk."

Patetisk och löjlig. Han har gjort yttre åverkan på produkten, som han också har erkänt. Är han inte nöjd så skriv till deras konsumentombudsman som komplett bad om fint, inte spela Allan och vara en douche, då tycker jag gott han kan bli nekad hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KesoB:

"Ska göra varenda anmälan och insändare jag kan. Familje medlem som jobbar inom media och tidning skulle även hjälpa mig att hänga ut dom på så mänga ställen som möjligt. Så att folk får upp ögonen hur dom kör över folk."

Patetisk och löjlig. Han har gjort yttre åverkan på produkten, som han också har erkänt. Är han inte nöjd så skriv till deras konsumentombudsman som komplett bad om fint, inte spela Allan och vara en douche, då tycker jag gott han kan bli nekad hjälp.

Kan bara hålla med. Hyfsat löjligt beteende. Han har sin konsumenträtt, komplett hänvisar till att batteriluckan har fått en åverkan - det är upp till Komplett att bevisa att åverkan på batteriluckan hänger ihop med problemet med produkten i övrigt, vilket de såklart inte kan. Nu går det förmodligen inte så långt utan Komplett ersätter väl honom med ny produkt.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Höjden av idioti måste ju vara CDONs system där de lanserade nya erbjudanden varje timme samtidigt som de inte samfraktade varorna...

Kan inte hålla med mer. CDON tar sig själva på alldeles för stort allvar, "vi är sveriges Amazon" får man för sig att de tror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

@Komplett hur funkar er BF-Week? Kommer varje dags priser vara giltiga hela veckan?
Om inte, går det att ordna så att man på nått sätt kan få flera köp levererade tillsammans? Känns surt att sitta och betala 49:- i frakt per köp...

Idag är det nya saker, men en del ligger kvar.

Jag håller med dig. Jag hade köpknappen på en ssd igår, men drog mig för att det är 49:- i frakt på den. Visst var den billigare inkl. frakt än andra butiker men mycket av BW-rean äts upp av frakten om man köper lite "billigare" saker. Tror att Komplett skulle tjäna på att ha gratis frakt både på BW och deras vanliga weekend-reor.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Lite sugen är jag på ett TR bygge nu med lite rabatt på 1950x
16 kärnor för 8 lax är inte illa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Idag är det nya saker, men en del ligger kvar.

Jag håller med dig. Jag hade köpknappen på en ssd igår, men drog mig för att det är 49:- i frakt på den. Visst var den billigare inkl. frakt än andra butiker men mycket av BW-rean äts upp av frakten om man köper lite "billigare" saker. Tror att Komplett skulle tjäna på att ha gratis frakt både på BW och deras vanliga weekend-reor.

Ja, det borde inte vara alltför svårt att implementera en funktion i deras ordersystem som tar betalt men håller varorna.

T ex skulle följande flöde vara nice:

1) Jag lägger en order och kryssar i en rutan "spara till senare frakt". Jag betalar och produkten på lagerhyllan är nu "min".
2) Nästa order jag lägger, så får jag se sparade ordrar som ännu inte skickats. Jag kan nu välja att samfrakta dessa med denna order. Kommer man totalt över beloppet för gratis frakt så blir det ... gratis frakt.
3) Någon form av failsafe som meddelar / skickar iväg om det antingen går för många dagar eller om nått annat problem uppstår, t ex för stor vikt/volym.

Sen är det som sagt frustrerande att vissa varor "sparades" till idag men andra inte.
Ytterst oklart varför. Handlar väl förmodligen om att dom är mer "sugna" på att bli av med vissa produkter än andra.
Jag satt ju i samma sits som dig, 49:- för en datordel kändes inte värt det.
Det tråkiga nu är att om det dyker in en annan sak man vill handla imorrn, så är ju det samma igen.
Förstår inte varför dom inte bara låter alla erbjudanden ligga kvar, på det sättet finns det iaf en chans att man runt ons/tors kan dra en ackumulerad order....

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: Det låter som ett bra system. Eller att Komplett.se och andra handlare bara har Black Friday på Fredagen. Inte veckan innan eller hela helgen.

Vad är tanken med detta med frakten @komplett.se? Något att fundera över?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Komplett.se

Hej @ågren,

Garantitiden skall stå utsatt på varje produkt i vårt sortiment och om det är så att du hittat en artikel där informationen inte finns så ber jag dig gärna kontakta vår kundtjänst med informationen.

Det erbjuds alltid som minst 12 månders garanti från oss men tillverkaren har möjligheten att lämna betydligt fler månader/år. Skulle du uppleva några problem med din produkt under din reklamationstid om 3 år så är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig vidare, du behöver inte gå till tillverkaren direkt om så inte önskas.

Mvh,
Komplett.se

edit;
Jag kan nu se att garantin inte står utskriven på de artiklar jag kikat på och kommer ta det vidare direkt! Tack för infon!

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett: Som tidigare frågat, varför kör ni inte bara "Black Friday", som det ändå heter, utan "Black Week"? Känns som att det kommer vara halvdana erbjudanden hela veckan istället för att satsa på bra erbjudanden på fredag som ändå är så black friday funkar i usa och funkat tidigare i sverige. Känns inte som något speciellt om det är en hel vecka istället för en dag bara, black friday tappar värde och folk tänker att det är som en vanlig super week eller vad ni brukar köra.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Komplett.se

Tjena @smerkele,

Vi kommer köra Black Friday som vanligt på fredag så var inte orolig att det blir mindre erbjudanden pga. Black Week som vi just nu är aktiva med!

Mvh
Komplett

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Tjena @smerkele,

Vi kommer köra Black Friday som vanligt på fredag så var inte orolig att det blir mindre erbjudanden pga. Black Week som vi just nu är aktiva med!

Mvh
Komplett

Hej. Kan du ge en hint om Sony nw-a35 kommer vara med på bf? Annars framför gärna min önskan till dom som väljer ut produkterna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@Komplett

Beställde under eran SinglesDay rean ett Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC med leverans 12 november. Veckan går och det står fortfarande "Varukontroll och placering 12 november 2017" under min order. Kontaktar idag eran kundtjänst för att kolla om jag bara kunde byta ut mot ett Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti OC Black som är i lager, priset och allt annat likadant det som skiljer sig är färgen. Får då höra att ni inte kan byta ut den bara för jag valt klarna. Tycker att det är väldigt surt att ni inte kan vara flexibla och byta ut. Har varit med om andra butiker som kunnat lägga till och byta ut varor när jag handlat via klarna och förstår inte varför ni inte skulle kunna göra det?

Permalänk
Komplett.se

Tjena @Salleee,

Jag tar gärna en snabb titt på ditt ärende för att se om det är så att jag på något vis kan hjälpa dig. Återkom gärna till mig med ditt ordernummer via ett PM så kollar jag på detta snarast.

Tack!

Mvh
Oscar, komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Komplett-PC

En intel core I7 7700k kostar idag 89kr mer än I7 7700 på komplett. Men om du köper en komplett dator och väljer då en K så kostar den 600kr mer.. Man får passa sig för deras "Komplett-PC" En liten blackfriday rabatt försvinner fort när det blir sådana prispåslag.

fel bildlänk.
Visa signatur

CPU I9 9900k @5.2 GPU 1080 Ti RAM 16GB 3200 14 14 14 32
2 x 480 push pull & 2x Alphacool VPP655 (EK-XTOP revo dual d5)

Permalänk
Medlem

Komplett-PC

@Komplett
"I vårt fall så skiljer sig priserna på enskilda komponenter eftersom ursprungspriset är för hela konfigurationen"

Betyder det att om man väljer att köpa en konfiguration som har funnits ett tag så kan man räkna med ett högre pris på komponenterna om man väljer att byta ut någonting?

Samma exempel som ovan fast nu med modekortet.

@Komplett
"Detta kombinerat med att datorn monteras ihop innan leverans"

Är det 1072sek dyrare att montera en I7 7700k + Asus Strix H270F gentemot I7 7700 + Asus Strix B250F. För det är vad ni tar betalt EXTRA utöver den faktiska mellan skillnaden.

@Komplett
"I vårt fall så skiljer sig priserna på enskilda komponenter eftersom ursprungspriset är för hela konfigurationen"

Ok I7 7700k ökade yttligare 18 sek ifrån igår kväll medans I7:an separat har EJ ändrats i pris.

Visa signatur

CPU I9 9900k @5.2 GPU 1080 Ti RAM 16GB 3200 14 14 14 32
2 x 480 push pull & 2x Alphacool VPP655 (EK-XTOP revo dual d5)

Permalänk

När tog komplett.se bort den fria frakten? nu är det ju 500kr+ för fri frakt..

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

När tog komplett.se bort den fria frakten? nu är det ju 500kr+ för fri frakt..

De kör tydligen kampanjer med fri frakt ibland, hade varit bra om de gjort det denna veckan..

Men nej, det är inte 500 kr+ utan det är tydligen 8000 kr + som gäller för den fria frakten, pratade med deras KS innan idag..

Om jag köper saker för 8000 kr så bryr jag mig inte mycket om de 49 kr i frakt de lägger på.

Permalänk
Medlem

@Kevlarheart: Inte ens det. Min kundvagn på 2k+resulterade inte i fri frakt...

Permalänk
Skrivet av Belsebull:

De kör tydligen kampanjer med fri frakt ibland, hade varit bra om de gjort det denna veckan..

Men nej, det är inte 500 kr+ utan det är tydligen 8000 kr + som gäller för den fria frakten, pratade med deras KS innan idag..

Om jag köper saker för 8000 kr så bryr jag mig inte mycket om de 49 kr i frakt de lägger på.

Jahadu, det är såpass höga summor.

Skrivet av Mieriola:

@Kevlarheart: Inte ens det. Min kundvagn på 2k+resulterade inte i fri frakt...

Åtusan, varför dom börjat med detta nudå? :S

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Komplett.se

Hej @Smetig,

Jag är lite osäker på vilken utav datorerna det är som du länkat mig här samt min kollega men ser gärna till att undersöka detta vidare. Självklart är det som Noa säger att målet är givetvis inte att lura någon på något.

Återkom gärna med en länk över meddelanden alt. här så återkommer jag till dig snarast!

Tack!

Mvh
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU I9 9900k @5.2 GPU 1080 Ti RAM 16GB 3200 14 14 14 32
2 x 480 push pull & 2x Alphacool VPP655 (EK-XTOP revo dual d5)

Permalänk
Medlem

Köpte en gång i tiden (~10 år sedan) en "komplett dator", och var stor "vinst" som kunde göras genom att välja "rätt" utgångspaket. På denna punkt är inet bättre med sin gott&blandat plockning och betala för monteringstjänsten för sig.

Permalänk
Digital fyndjägare

Ge FRI FRAKT för SweClockers medlemmar åtminstone...

Det är då en sak kostar lite, typ 0- 100 kr man vill ha FRI frakt (vadå betala mer för frakten än varan), om varan kostar massa så spelar nog inte fraktkostnaden någon större roll för de flesta...

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med leveransen av Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HU
https://www.komplett.se/product/859681/gaming/skarmar-tillbeh...

Köpte den igår kl 21.21 och den kom fram idag kl 14.29!
Någon på Komplett förtjänar en löneökning!