Permalänk
Medlem

T3 Framtidens bredband

Hej

Har stött på lite problem med min internetleverantör T3. Hatar dem mer än någon annan just nu.

Jag sa upp mitt bredband 14-10-2017 frågade tydligt när bredbandet slutar fungera. Fick både muntligt och på avtal att det kopplas ifrån 30-11-2017. Men självklart kopplade de ifrån bredbandet den 14 november ändå.

Jag har ringt och pratat med tekniker och säljare, efter många bortförklaringar ex. ”Nya regler”, ”kunden brukar vilja”, ”det är något tekniskt fel” så har både säljare och tekniker kommit fram till att jag skall faktiskt ha fungerade uppkoppling från T3 fram tills den 30e. Och de har lovat att fixa detta under dagen idag. Detta har inte hänt. Det känns som de bara jävlas med mig. Har ingen bra erfarenhet från T3 kundservice.

hur jag skall gå vidare?? Konsumentverket? Arn? Jag vill bara hämnas på bästa möjliga sätt.

Permalänk
Medlem

Känns ju rätt vanligt att man inte vill säga upp och stänga av internet samma dag man ringer (eller som i ditt fall 1 månad fram). Man vill tajma det med när man flyttar ur lägenheten eller tex byter från ADSL till fiber osv. Visst ibland vill man bli av med det fortast möjligt, men oftast är man ju ute i god tid, inte alltid det är bara är 1 månads uppsägning.

Så jag tycket man ska vara hård, sedan var ARN o sådana säger vet jag inte. Men betalar du fram till den 30:ende säger de såklart att du ska kunna nyttja tjänsten till dess.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Varför vill du fortsätta vara uppkopplad till den 30/11/17? Du vill ju inte vara kund hos dem längre?

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | NH-U14S | 32 GB @3200 DDR4
RTX 4060 | RMx 650W | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Varför vill du fortsätta vara uppkopplad till den 30/11/17? Du vill ju inte vara kund hos dem längre?

Jag betalar per kalendermånad och är tvungen att betala till och med den 30e. Så självklart vill jag ha tillgång till något jag betalar för.

Går det ens ha 2 leverantörer samtidigt??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av klnape91:

Hej

Har stött på lite problem med min internetleverantör T3. Hatar dem mer än någon annan just nu.

Jag sa upp mitt bredband 14-10-2017 frågade tydligt när bredbandet slutar fungera. Fick både muntligt och på avtal att det kopplas ifrån 30-11-2017. Men självklart kopplade de ifrån bredbandet den 14 november ändå.

Jag har ringt och pratat med tekniker och säljare, efter många bortförklaringar ex. ”Nya regler”, ”kunden brukar vilja”, ”det är något tekniskt fel” så har både säljare och tekniker kommit fram till att jag skall faktiskt ha fungerade uppkoppling från T3 fram tills den 30e. Och de har lovat att fixa detta under dagen idag. Detta har inte hänt. Det känns som de bara jävlas med mig. Har ingen bra erfarenhet från T3 kundservice.

hur jag skall gå vidare?? Konsumentverket? Arn? Jag vill bara hämnas på bästa möjliga sätt.

Stå på dig, ring igen. Har dom sagt en sak så ska dom stå fast vid det också. Du får väl slänga in lite hotfullt att du går vidare till ARN/KV i annat fall.
Jag hade själv T3 som ISP i 5 år, och fick ringa dit kanske 4 gånger under den tiden. Mycket bra kundservice imo.

Skrivet av Lorault:

Han kanske är på g att flytta i slutet av månaden?

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

NU ska ni få höra på något riktigt korkat.

Efter mycket om och men så säger T3 att anledningen att mitt bredband inte funkar är p.g.a "en annan levrantör håller på att koppla upp sig". JAg pallar inte T3 mer utan frågar om jag kan få tbx resterande utav pengarna för denna månad så tar jag detta problem med min nya levrantör. Inga problem sa T3.

Letade i min telefon efter mailet från den nya levrantören. Hittar inget(företags mail, så den är dränkt av mail). Har ett svagt minne att det var Alltele, så jag ringer upp dem och förklarade problemet. Inga problem tyckte de och fixa bredband till lägenheten på mindre än 10 min. Blev sjukt nöjd. Hastigheten var dock inte så grym 80/90 enl BBK på Wifi. Trodde först att wifi modulen (eller var det nu heter) inte palla mer på min gamla lapptop.

Men.....

Idag hitta jag mailet.......det var Universall jag hade beställt 1000/100 av Nu har jag 3st levrantörer av bredband till lägenheten denna månad. Man kan ju tycka att alltele borde sagt typ " näää, vi har inte ngt avtal med dig" eller "jag kan inte se att vi försöker koppla på oss hos dig"

Permalänk

har haft t3 genom opennet 2 gånger, fantastiskt nöjd!! Suveränt bemötande!
Jag byter dock oftast till de billigaste några gånger per år

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

@Hassel fd Jompenleet:

Anledningen till att jag byter är pga så fort "kampanjtiden/bindningstiden" gått ut så smyg höjer levrantörerna priset. Men går man in och kollar på Itux så annonserar de fortfarande ut de låga priset.

Betalade 230kr för 100/10 när jag teckande med T3 när jag kollade sist betalade jag 289kr. Nu skall jag betala 269kr för 1000/100 med universal utan bindningstid.

Permalänk
Medlem

kan tala om att alla dom där leverantörerna du har/haft är samma bolag i grund alltele , och det är samma dåliga service rakt igenom , sedan alltele tog över blev det bara dynga av T3 , och alltele strulade för många personer jag känner, man fick 3 räkningar som skulle betalas på en gång , man fick påminnelser fast du betalat , osv ,, nää allt som alltele tar i blir förstört så uch för detta företag , bytte till bredbandsbolaget , och det bara tuffar på månad in och ut.

Visa signatur

ll AMD Ryzen 7 1700X ll GA-AX370-Gaming 5 ll RX480 4GB ll Corsair 32GB DDR4 ll MSI Core Frozr L ll Corsair Carbide Air 540 Cube ll Acer Predator XF240H ll Windows 10 64bit

//pedrosso