Broadcom överväger att höja sitt bud för Qualcomms verksamhet

Permalänk
Melding Plague

Broadcom överväger att höja sitt bud för Qualcomms verksamhet

Efter att Qualcomm avvisat Broadcoms bud överväger nu de sistnämnda att höja sitt bud, med en höjning från 70 till 80 USD per aktie.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Så 173 Miljarder Dollar? Damn!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Inaktiv

Så mycket pengar som det läggs på utvecklingen av det där datamaskiner, tänk om de kunde lägga 10% av summan på att göra ännu godare hummus!

Nå man får se hur det går som jag har förstått ligger Qualcomm långt efter Apple när det gäller mobiltelefon cpuer, fast det är lite som med vhs och betamax. Där betamax var bäst på det mesta förutom filmutbud. I detta fall Apples mobil cpuer må vara riktigt grymma, men när de som standard bara kör ios är valet för mig enkel. (helst vill jag ha ubuntu/debian i mobilen)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon159643:

Så mycket pengar som det läggs på utvecklingen av det där datamaskiner, tänk om de kunde lägga 10% av summan på att göra ännu godare hummus!

Nå man får se hur det går som jag har förstått ligger Qualcomm långt efter Apple när det gäller mobiltelefon cpuer, fast det är lite som med vhs och betamax. Där betamax var bäst på det mesta förutom filmutbud. I detta fall Apples mobil cpuer må vara riktigt grymma, men när de som standard bara kör ios är valet för mig enkel. (helst vill jag ha ubuntu/debian i mobilen)

Pengar läggs eftersom folk är villiga att betala 9000 kronor på telefoner vartannat år och stora summor på datorer. Då är man ju dum om man investerar i hummus

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@anon99339: Inte många som köper iPhone, de flesta får de ju "gratis" med abonnemang som höjs i pris varje år

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 5600X @4.3 Motherboard: B550-P PLUS GPU: EVGA 3080
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

@kazen_90: Inte många som köper iPhone, de flesta får de ju "gratis" med abonnemang som höjs i pris varje år

DU vet att telefoner slutade att subventioneras för typ 10 år sen va? (Enligt lag) Och att du bara handlar på avbetalning?

Så glöm "de flesta". Tror du menar "jag själv".

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av anon159643:

Haha, Hummus ...
Någon mer som kollat James Veitch hör jag...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

DU vet att telefoner slutade att subventioneras för typ 10 år sen va? (Enligt lag) Och att du bara handlar på avbetalning?

Så glöm "de flesta". Tror du menar "jag själv".

Men hur är det med subventionerna för hummus?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB DDR4 3600, RTX 3060 Ti

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Bloodstainer:

@kazen_90: Inte många som köper iPhone, de flesta får de ju "gratis" med abonnemang som höjs i pris varje år

Dom köper dom indirekt i abbo.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240