Permalänk
Medlem

Delay när jag skriver @ (altgr+2)

Hej kära clockare,

behöver än en gång lite hjälp av er. Har inte funnit någon logisk lösning på detta. Det startade säkert 2-3 veckor sedan. Har av en slump även köpt ett nytt tangentbord vilket jag trodde skulle lösa problemet med det verkar vara något i windows eller dyl. Problemet kvarstår i alla former av program och är inte exempelvis bara ett problem i chrome.

exempel: anders.anderssongmai@l.com

det där är inte en felskrivning utan av någon anledning så kommer @ sent....

någon som har någon idé?

Permalänk
Medlem

Löste det ändrade sättet leta efter problemet på google....

Lösning ->

Installing the Software again didn't change anything. But I found the problem.

I activated the services one by one.

The problem is caused by "ASGT" service. Its for the Asus graphics card and is used for temperture and OC control etc.
The Software uses CTRL + ALT + Number for OC profile Controls.

After deactivating the keyboard input works normal. Activating either the service or manually starting the asus software causes the problem again.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, googlade och hittade hit. Tackar för tipsen, hade samma binds i mitt asus gputweak program som jag fick inaktivera!

Permalänk
Medlem

@mrtn92: Kul att höra

Permalänk
Medlem

Supertack!

Höll på att bli tokig på det här!
@@@@@@
Äntligen

Visa signatur

i5-2500K @ 5 Ghz, Asus P8Z77-V Pro, 8 Gb Corsair Vengeance 1600 Mhz, Corsair Obsidian 650D, Corsair 650W, 2x Corsair Force GT 240 Gb, MSI Geforce GTX 780

Permalänk
Hedersmedlem

Led av samma problem här, trodde det var efter att katten hade spytt på tangentbordet men tydligen inte.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hade samma strul förut kom jag ihåg nu:9 var samma problem för mig, ibland dykte inte @ upp ens..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Så jäkla skönt att jag såg din tråd av en ren slump, tack!

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Vilken hjälte. Blev tokirriterad på att jag inte hittade någon vettig info när jag sökte på engelska sökfraser. Stort tack ska du ha som postade lösningen efter att du hittat den!

Permalänk
Medlem

Tack för lösningen! Det har varit grymt irriterande när jag skriver mailadresser.

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka så mycket! Har levt med et här problemet i fyra år och det här känns som värsta segern.
TACK!
@@@@@

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30