Suddiga bilder i Google Chrome??

Permalänk
Medlem

Suddiga bilder i Google Chrome??

Vad beror det på om det blir suddiga bilder när man surfar i Google Chrome men inte i Explorer?
Har aldrig varit med om detta tidigare. Har ominstallerat Chrome men ingen skillnad.

Windows 7 SP1 64-bit Google Chrome senaste version.

Bild
Skärmklipp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sta1n:

Vad beror det på om det blir suddiga bilder när man surfar i Google Chrome men inte i Explorer?
Har aldrig varit med om detta tidigare. Har ominstallerat Chrome men ingen skillnad.

Windows 7 SP1 64-bit Google Chrome senaste version.

Screenshot? DPI-Inställning, Skalning?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Screenshot? DPI-Inställning, Skalning?

Se bild i inlägget.

Permalänk
Medlem

Detta gäller bara bilder i Google Chrome, funkar fint i Explorer.

Permalänk
Medlem

jag har ett märkligt problem, att wow flimrar när jag kör video i webblären och då spelar de ingen roll om det är chrome eller firefox (ie kommer jag inte använda så de har jag inte ens testat? någon som vet vad dett kan vara, har ominstallerat chrome, men verkar inte hjälpa. har också ominstallerat grafikkortets drivrutin hjälper fortfarande inte vad kan man göra?

Permalänk
Medlem

Testat att återställa inställningarna i Chrome?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Avstängd

Vad har du för grafikkort? Har för mig att jag hade liknande problem förr med mitt äldre Nvidiakort, de hade satt igång AA i Chrome under Nvidias kontrollpanel.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: gtx 970, AA?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av coffe09:

AA= Anti Aliasing.

Förr så (länge sedan) fanns det en bugg i Nvidias drivrutiner som såg Chrome eller MSN som en 3D-program, dvs ett spel..och då ville Nvidias drivrutiner gärna ha igång AA under dessa program, man löste det genom att manuellt stänga av AA under Nvidias kontrollpanel vid programmets ''exe'' fil.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Håll in ctrl och skrolla på musen, du har troligen råkat ändra zoom.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället