Permalänk
Medlem

@Kewmify: I vanliga fall, försvinner all luft ur vattnet efter en stunds cirkulation. Och när vattnet är luft fattigt, så kommer det ta med all luft ur alla fickor som bildats
Så länge det sprutar i reservoaren som det gör på bilden, kommer du ha luft i systemet och bubblan kommer inte att försvinna. Du syresätter vattnet när det far i luften på det viset. Troligtvis helt ofarligt, men det låter som ett akvarium (Tror jag.) och ny luft kommer åka runt och sätta sig i hörnen, lika snabbt som vattnet tar det med sig..
Effekten försvinner givetvis när du får fyllt reservoaren så utloppet hamnar under vatten. Eller så kan du ansluta utloppet (Om det finns uttag) nertill.

Snyggt jobbat annars. Ser bra ut.
Jag gillar att du valt 45 graders och inte 90, mycket mindre restriktiva för flödet.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

@Kewmify: I vanliga fall, försvinner all luft ur vattnet efter en stunds cirkulation. Och när vattnet är luft fattigt, så kommer det ta med all luft ur alla fickor som bildats
Så länge det sprutar i reservoaren som det gör på bilden, kommer du ha luft i systemet och bubblan kommer inte att försvinna. Du syresätter vattnet när det far i luften på det viset. Troligtvis helt ofarligt, men det låter som ett akvarium (Tror jag.) och ny luft kommer åka runt och sätta sig i hörnen, lika snabbt som vattnet tar det med sig..
Effekten försvinner givetvis när du får fyllt reservoaren så utloppet hamnar under vatten. Eller så kan du ansluta utloppet (Om det finns uttag) nertill.

Snyggt jobbat annars. Ser bra ut.
Jag gillar att du valt 45 graders och inte 90, mycket mindre restriktiva för flödet.

Var det jag misstänkte, mer vatten kommer inom nån dag bara
Tack så mycket!

Visa signatur

Gaming/Streaming
Crosshair VI Hero | Ryzen 7 1700 @ 3.9GHz /w EK M6H Monoblock | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 8GB /w Bitspower Water Block | G.Skill Trident Z RGB 16GB @ 3000MHz | Samsung 960 EVO 500GB | Corsair RM750x | EK-XTOP Revo D5 pump, EK Reservoar, EK PE360/SE360 and 6x ML120 Fans |

Permalänk
Medlem

jätteintresant och bra skrivet

Permalänk
Medlem

Vilka butiker är som gäller nu för tiden? Kommit någon ny svensk/nordisk butik?
De gamla vanliga har väldigt tunt utbud och lågt lagersaldo. Kunde inte ens plocka ihop en uppsättning matchande anslutningar och rör hos någon svensk återförsäljare. Inte ens aquatuning. Lutar åt overclockers.co.uk just nu.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fint. Highflow hade jag missat. Riktigt sugen på att köra mässingrör i svart krom med silverkromade anslutningar. Synd att det blir så fasligt dyrt bara..

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

...Synd att det blir så fasligt dyrt bara..

Inget jag direkt vågar rekommendera, men jag kom upp i sådana astronomiska summor för mitt senaste bygge, att jag bestämde mej för att chansa på eBay.
Fick det mesta för 30-40% av vad det kostar här hemma. Pga två förkylningar och tre utlandsresor (Jobbet) har jag tyvärr inte fått i vatten i datorn ännu. Hoppas på nästa vecka.
Priserna för vattenkylnings detaljer följer populariteten helt klart. Till mitt förra bygge köpte jag hardtube fittings lokalt för 32SEK/st, nu (Tre år senare.) kostar de 59SEK/st. Då har de ändå inga direkta lagerkostnader, för de har nästan ingenting hemma, allt måste beställas.

Någonstans där kände jag att skall det beställas, så kan jag beställa själv. Att det blev från UK, beror på nyheterna och att postnord skulle ta ut expeditions avgift, tull m.m... Beställningen var på nästan 4000SEK, hade sparat en fem hundring om jag lurat staten på sin bit och köpt från kina. Hade det dröjt över gränsen, så hade PN lagt på en tusenlapp i moms, plus sin avgift.
Från UK har de inget att hämta, så det var en ren hel-gardering. Man får passa på medans det går. Snart har UK hoppat ur EU och den dörren blir också stängd.

Lite kul, för jag höll på att pruta med en säljare i Kina (Samma Barrows fittings.) ett bra tag, och han var lurig som tusan. Slingrade sig i två veckor, gick han ner på en grej, råkade han glömma priset på nästa osv. Så det var underbart, när jag hittade en säljare i UK som hade sjysta priser rakt av. Han i Kina var kanske inte helt nöjd, men, men...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Inget jag direkt vågar rekommendera, men jag kom upp i sådana astronomiska summor för mitt senaste bygge, att jag bestämde mej för att chansa på eBay.
Fick det mesta för 30-40% av vad det kostar här hemma. Pga två förkylningar och tre utlandsresor (Jobbet) har jag tyvärr inte fått i vatten i datorn ännu. Hoppas på nästa vecka.
Priserna för vattenkylnings detaljer följer populariteten helt klart. Till mitt förra bygge köpte jag hardtube fittings lokalt för 32SEK/st, nu (Tre år senare.) kostar de 59SEK/st. Då har de ändå inga direkta lagerkostnader, för de har nästan ingenting hemma, allt måste beställas.

Någonstans där kände jag att skall det beställas, så kan jag beställa själv. Att det blev från UK, beror på nyheterna och att postnord skulle ta ut expeditions avgift, tull m.m... Beställningen var på nästan 4000SEK, hade sparat en fem hundring om jag lurat staten på sin bit och köpt från kina. Hade det dröjt över gränsen, så hade PN lagt på en tusenlapp i moms, plus sin avgift.
Från UK har de inget att hämta, så det var en ren hel-gardering. Man får passa på medans det går. Snart har UK hoppat ur EU och den dörren blir också stängd.

Lite kul, för jag höll på att pruta med en säljare i Kina (Samma Barrows fittings.) ett bra tag, och han var lurig som tusan. Slingrade sig i två veckor, gick han ner på en grej, råkade han glömma priset på nästa osv. Så det var underbart, när jag hittade en säljare i UK som hade sjysta priser rakt av. Han i Kina var kanske inte helt nöjd, men, men...

Jag tänker inte böja rören själv. Det blir 90° pre-böjda och en jävla massa vinklade anslutningar om jag vågar mig på det. Att kapa rören ska inte vara några större problem.

Saken är den att det blir nästan lika dyrt att beställa från Kina som Europa. Egentligen skulle jag kunna komma billigt undan då jag har ungefär 20st svarta 14/10 Barrow-anslutningar och lika många adaptrar, extensions etc. Men nu vill jag prova på silver. Har bara kört på svarta pga snålhet hittills.

Nu har systemet jag har tuffat på i nästan exakt ett år och det börjar bli dags för vattenbyte då min oljesvarta mayhem-vätska har fått en röd-brun nyans. Ser inte så bra ut.

Hehe det slutar nästan alltid med att lite småfix drar iväg på flera tusenlappar. Ska skaffa mig en ny pump och res också så jag räknar med att få hosta upp i alla fall 3000-4000kr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Fler tips till nya vattenkylningsbyggare är en usb->3pin/4pin för att starta pumpen utan att starta hela datorn. liknande denna http://www.frozencpu.com/products/16995/
men det finns många varianter.
Även en vattenflaska för påfyllning underlättar också.
https://www.coolerkit.se/shop/paafyllningsflaska-500ml-2573p....

Och som sagts ovanför detta inlägget, en drainport är ett måste enligt mig iaf. kör själv med en Y-> Ball valve.

Håller på att lägga pannan i djupa veck för att få till en bra drainport, vad för ball valve är det du har?

Min tanke är att sätta drain innan pumpen.
Tänker mig en t-korsning med ball valve både mot drain och mot pumpen, och tanken är då att jag stänger mot pumpen, öppnar mot drain och jag kan sedan fylla upp res, spola det i loopen, fylla på, spola ect.
Alltså att det bara går ett varv och sedan till drain.

Ska inte ha färgämnen eller liknande utan kör bara med dest-vatten så räknar inte med några större beläggningar.
Tror du det hade varit gångbart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzerfister:

Håller på att lägga pannan i djupa veck för att få till en bra drainport, vad för ball valve är det du har?

Min tanke är att sätta drain innan pumpen.
Tänker mig en t-korsning med ball valve både mot drain och mot pumpen, och tanken är då att jag stänger mot pumpen, öppnar mot drain och jag kan sedan fylla upp res, spola det i loopen, fylla på, spola ect.
Alltså att det bara går ett varv och sedan till drain.

Ska inte ha färgämnen eller liknande utan kör bara med dest-vatten så räknar inte med några större beläggningar.
Tror du det hade varit gångbart?

Inte helt säker på hur du tänker lösa det. Men...
Om du öppnar en ventil för drain, medans du stänger en ventil för pumpen? Hur skall du då spola loopen? Om du stängt till pumpen, som ingår i loopen? Eller har jag missat nått vitalt? (Kör du pumpen med en ventil stängd precis innan pumpen, kommer pumpen bara skapa ett under tryck, kvarvarande vätska i loopen kommer inte röra sig alls. Du måste tillåta luft att komma in när vattnet skall ut. Precis som du "avluftar" när du fyller loopen.)

Annars är det vettigt att ha drain i närheten av pumpen, då pumpen lämpligast monteras i botten av loopen.
Då räcker det att öppna drain ventilen och påfyllningen i reservoaren, (Så luft kan äntra när vattnet rinner ut.) så töms större delen av loopen. (Väldigt få system där man får ut allt vatten.)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Turbonisse:

Tack för ditt svar, jag var lite otydlig när jag skrev. Lät så bra i tanken men fick inte till det i ord så gör ett nytt försök!

Jag har en 360 rad som pga chassit måste monteras med portarna uppåt, så att öppna nedersta punkten skulle inte tömma så mycket.

Min tanke är då att när jag vill "spola" ur loopen för att få i ny fräsch vätska ska ha en t-koppling som sitter innan "inflödet" till reservoaren (som är monterad på pumpen".
T-korsningens 3 öppningar skulle då vara anslutna
* från radiator
* till reservoar
* drain

Om jag kan stänga av en ball valve så att inget vatten kan komma tillbaka till reservoaren samt istället öppna upp en annan ball valve (mot drain) som skickar vattnet ner i en slaskhink kan jag fylla res, köra pumpen en kort stund, fylla upp res igen, köra pumpen lite osv
Vad jag tänker är då att man byter ut vätskan i loopen då allt gammalt vatten rinner ner i slaskhinken samtidigt som nytt vatten fyller på.

Påfyllning pluggen på res är ju av eftersom jag fyller vatten och kör pump om vartannat så det hade inte byggts upp nått undertryck i res. Självklart kör jag inte heller pumpen torr.

Det är kanske inte 100%-igt men "Good enough" utan att behöva blåsa loopen torr vid varje vattenbyte samt att då dest-vatten är så pass billigt och min loop rätt liten skulle jag kunna göra detta 1 ggn /mån på 10 min utan större ansträngning.

Permalänk
Medlem

@Panzerfister: Jag tror jag förstår.
Du behöver då två T-stycken. och två ventiler.
Först dränerar du reservoaren med en T+ventil under reservoaren.
Du stänger drän-1, fyller på med "skölj-vatten" i reservoaren.
Du öppnar drän-2 efter radiatorn och kör pumpen tills reservoaren är tom, upprepar så många gånger att du vet att all vätska i radiatorn är ny. Stäng drän-2 och toppa upp. Klart...

Någonting åt det hållet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Turbonisse:

Ja nått sånt hade också funkat, man hade kommit lite närmare 100%-igt vattenbyte! Men jag har också upptäckt att det är alla dessa småsaker runt omkring som gör vattenkylning dyrt så får se vad det blir!

Men för att återvända till min ursprungliga fråga, vilken ball Valve använder du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzerfister:

Men för att återvända till min ursprungliga fråga, vilken ball Valve använder du?

Tredje bilden i denna SWEC post, har du senaste inköpta ventilen.
Översta posten har jag specat och länkat alla produkter jag köpt till nya bygget. (Som skulle varit klart om inte jobb o sjukdom kommit ivägen.)

EDIT:
Slänger in bilden här istället...
Det är en Barrows (Kinesiskt märke. Större söderut, i skandinavien är de ganska okända.)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Vilka butiker är som gäller nu för tiden? Kommit någon ny svensk/nordisk butik?
De gamla vanliga har väldigt tunt utbud och lågt lagersaldo. Kunde inte ens plocka ihop en uppsättning matchande anslutningar och rör hos någon svensk återförsäljare. Inte ens aquatuning. Lutar åt overclockers.co.uk just nu.

Kan rekommendera highflow.nl och EKWB´s webshop

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

@Turbonisse:

Tusen tack för svar! Ska se om jag kan hitta liknande och fuska förbi postnords straffavgifter....

Lycka till med bygget och resten runt omkring!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Kan rekommendera highflow.nl och EKWB´s webshop

Säkert en trevlig upplevelse att handla där, inget strul och så. Men de etablerade märkena börjar bli ganska kostsamma. Speciellt för oss som inte är sponsrade och planerar större projekt.
Bra rekommendation för den som inte vill lägga ner tid på eBay. Men för den som orkar, finns det pengar att spara, även om Kina marknaden numera i princip är stängd. (För tillfället)

De fyra länkarna högre upp i tråden. Billigaste 12mm HD fitting jag hittade, var på EKWBs hemsida. Nickel (silver färgad) kostar 36SEK. Andra färger kostar 45. De andra länkarna landar samma typ av anslutning på 50-80SEK/st.
Om du kollar bilden jag postade. ALLA grejerna där skall in i mitt nya projekt. (Plus en del som inte syns på bilden.) Från de etablerade märkena, skulle allt landat på 12-15'000SEK.
Nu landade det på 3800SEK, plus 200SEK till PayPal (Jag vet inte hur de räknar, men jag antar att de skall ha sitt på nått sätt.)

Ganska stor skillnad på 20 eller 80 kronor, när man skall ha 36 styck.
Fast EKWB hade en färg för 36SEK.

Skrivet av Panzerfister:

@Turbonisse:

Tusen tack för svar! Ska se om jag kan hitta liknande och fuska förbi postnords straffavgifter....

Lycka till med bygget och resten runt omkring!

Tack skall du ha!
Fuska förbi PN, går inte. Men du kan se till att du beställer från en säljare i UK ("Item location", är viktig att kolla)
UK= Inom EU = Fri handel. Moms redan betald i UK, tull får inte tas ut. = Samma som du beställde från Borås.
Kina= Utanför frihandels zonen = +tull, +moms, + exp.avg! Man kan fortfarande beställa saker, men man måste nu räkna med ett prispåslag på närmare 50% innan man har paketet. Mycket småköp kommer försvinna, då PNs mini exp.avg är på 60kr. Att köpa ett mobilskal för 25-30kr blir helt plötsligt inte lika kul. För dyrare beställningar blir det i princip ingen skillnad. Det var tull o moms på dessa även innan. Det är mest gråzonen som försvinner.

OM du vill hitta, inte bara liknande, utan exakt samma? Så har jag länkat direkt till auktionerna på eBay i min bygg tråd.
Är en VK-komponent blå markerad, så är det en klickbar länk. Det är inte så länge sedan jag beställde själv. Borde fortfarande vara giltiga auktioner. (Kollade länken för kul-ventilen, gäller ännu! 2018-03-12)
Även om auktionen gått ut, kan du klicka dej vidare på säljaren, säljarens shop, osv. Jag är ganska 100% på att säljaren fortsätter sälja produkterna.
Jag länkar aldrig till några suspekta sidor. Alla länkarna går till tillverkares hemsidor, eBay eller mina foton på Google. Borde vara ganska säkert att klicka på länkarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Turbonisse:
Fick du samfrakt för ebay sakerna?

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

@zuru1: Absolut!
På säljarens eBay shop när man lägger till varor, kommer första varan med fullt frakt pris.
Näst kommande prylar, adderade ingenting till frakten, de sista grejerna bumpade frakten med några shilling (bråkdels Pund) per grej.
Jag har för mej att totala frakten landade på ca 200kr, då hade jag grejerna hemma på en vecka också.

Det viktiga att tänka på när man handlar på eBay, är vem man handlar av? Jag menar, att jag kanske hade kunnat hitta någon komponent billigare hos en annan UK säljare, men då får man ingen sam frakt.
Jag gick in på denna säljares eBay-shop och plockade ihop allt.
INTE "Buy it now" utan man har ett val att lägga i en korg. Sedan kan man gå in i korgen och köpa allt med ett par mus klick.

Jag valde också att ladda ett PayPal konto med pengar och betala därifrån. (Press på säljaren att göra rätt) men det är valfritt. Jag tror inte det gjorde någon skillnad med denna säljaren. Bra renommé och snabb i konversation.
Han hade inte controllern till RGB belysningen för CPU blocket och frågade mej om han skulle skicka paketet utan och komplettera efteråt med controllern?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Säkert en trevlig upplevelse att handla där, inget strul och så. Men de etablerade märkena börjar bli ganska kostsamma. Speciellt för oss som inte är sponsrade och planerar större projekt.
Bra rekommendation för den som inte vill lägga ner tid på eBay. Men för den som orkar, finns det pengar att spara, även om Kina marknaden numera i princip är stängd. (För tillfället)

De fyra länkarna högre upp i tråden. Billigaste 12mm HD fitting jag hittade, var på EKWBs hemsida. Nickel (silver färgad) kostar 36SEK. Andra färger kostar 45. De andra länkarna landar samma typ av anslutning på 50-80SEK/st.
Om du kollar bilden jag postade. ALLA grejerna där skall in i mitt nya projekt. (Plus en del som inte syns på bilden.) Från de etablerade märkena, skulle allt landat på 12-15'000SEK.
Nu landade det på 3800SEK, plus 200SEK till PayPal (Jag vet inte hur de räknar, men jag antar att de skall ha sitt på nått sätt.)

Ganska stor skillnad på 20 eller 80 kronor, när man skall ha 36 styck.
Fast EKWB hade en färg för 36SEK.

Helt klart, med så många anslutningarna är det smart att söka på ebay. Det lite mer jobb bara, men är nog värt om man ska ha mycket prylar. Är själv sugen på Barrow till mitt nästa bygge (Liknar Bitspower fast utan den fula loggan för ej insatta).
Om man däremot inte ska bygga en gigantiskt loop (eller två) och väljer att inte ha 90 gradersanslutningar på hardline överallt så tycker jag att EKWB är värt. De skickar snabbt och har bra service. Det samma gäller highflow.nl

Du skapar en bygglogg hoppas jag?

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

@Turbonisse:

Ja jag såg att du hade länkar och allt, mycket tacksamt för en annan! Ska sätta mig o kolla när jag får en lugn stund här hemma...
Har förstått det som att man kan ducka PN om man får säljaren att markera försändelsen som gåva/gift, oklart om det funkar dock.

Några snabb frågor:
Vad är dessa färgglada (gul, röd, grön i olika tjocklek) små o-ringarna som medföljer compression fittings? Det sitter just redan en packning som tätar mellan block och fitting och slangar tätar ju utan nån packning.

Vad för konstig storlek kan det vara på några kina-fittings jag gick med när jag köpte block och radiator (pre-postnordavgift) som 10/13 slang är bara aaaaaningens för stor för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzerfister:

...Några snabb frågor:
Vad är dessa färgglada (gul, röd, grön i olika tjocklek) små o-ringarna som medföljer compression fittings? Det sitter just redan en packning som tätar mellan block och fitting och slangar tätar ju utan nån packning.

Vad för konstig storlek kan det vara på några kina-fittings jag gick med när jag köpte block och radiator (pre-postnordavgift) som 10/13 slang är bara aaaaaningens för stor för?

Kan tänka mej att de skickat med en extra o-ring som skall sitta i basen på gängan.
Jag fick med en extra oring till var enda fitting jag köpte.

Kina fittings kan ju vara precis vad som helst. Viktigt att det är specat vad man skall ha, annars kan det gå tokigt.
Kan ju vara 10/12? Inte så vanligt kanske. Eller ännu troligare 1/2", vilket ju är drygt 12.5mm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

...Du skapar en bygglogg hoppas jag?

Jag har redan påbörjat en. Lite trögstartat bara. 16 poster av mej. Annars tystnad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Kan tänka mej att de skickat med en extra o-ring som skall sitta i basen på gängan.
Jag fick med en extra oring till var enda fitting jag köpte.

Kina fittings kan ju vara precis vad som helst. Viktigt att det är specat vad man skall ha, annars kan det gå tokigt.
Kan ju vara 10/12? Inte så vanligt kanske. Eller ännu troligare 1/2", vilket ju är drygt 12.5mm.

Nej den o-ringarna som sitter för att täta mellan fitting och block är av en annan, större storlek.
Aja, bara dra ihop grejerna o se om det funkar.

Ja de kina-fittings var nått som bara följde med så aldrig varit inräknat för att använda, tänkte om det fanns nån generell slangmått mindre än 13/10

Permalänk
Medlem

@Panzerfister: Det viktiga är att du fick ett block med G1/4" gänga!

Visa signatur

Permalänk

Tjenare! En snabb fråga angående GPU temps för vattenkylning. Mina temps går upp/ner ca 15C DIREKT under spelandet när jag är i loadingscreen, eller helt enkelt när belastningen avlastas. Vad jag vet ska det inte vara så? Har jag fel?

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Tjenare! En snabb fråga angående GPU temps för vattenkylning. Mina temps går upp/ner ca 15C DIREKT under spelandet när jag är i loadingscreen, eller helt enkelt när belastningen avlastas. Vad jag vet ska det inte vara så? Har jag fel?

Det är helt normalt så ingen fara. De flesta block ligger runt samma temp som vattnet i loopen vid idle och ca 10-15° mer i full load. Så när din GPU belastas hoppar den upp i temp. En vattentemp på ca 35° (uppvärmd loop) och en GPU temp på 45-50° brukar vara det normala.

Permalänk
Skrivet av Jompa79:

Det är helt normalt så ingen fara. De flesta block ligger runt samma temp som vattnet i loopen vid idle och ca 10-15° mer i full load. Så när din GPU belastas hoppar den upp i temp. En vattentemp på ca 35° (uppvärmd loop) och en GPU temp på 45-50° brukar vara det normala.

Ah okej! Tackar!👍

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Entusiast

GPU-tempen för mig sen jag började vattenkyla har stigit ganska sakta, inga tvära hopp enligt mina övervakningsprogram. Om den inte passerar 45-50 så hade jag dock inte oroat mig

Permalänk
Medlem

Nu när det är snart dags för bytte av kylvätska i mitt system, tänkte jag att testa på något nytt.
Kollade lite hos inet och coolerkit men hittade inte något av intresse att ersätta mitt nuvarande EKWB pastel white med.

Vart brukar ni köpa era kylvätskor och vad kör ni med för variant?
Destillerat vatten och någon färg?

Visa signatur

Kan din dator göra det här?