Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Oj! Du borde kräva skadestånd eller något för så fel ska det väl inte få gå.

Menar du jag? Tror inte jag har en chans där. Dom lär nog bara hävda att en operation innebär alltid en risk för komplikationer och även fast det här normalt är en liten och simpel operation så finns det ändå alltid en liten risk och den här gången hade jag en jävla otur bara. Även om risken bara är typ 0.005% så är det alltid en risk och nån gång slår det in. Ser man åt andra hållet så är det ju folk som vinner storvinster på lotto lite då och då ibland också. Men det verkar läka bättre den här gången. Har kunnat ta mig ut ur lägenheten idag och fara på affären och jag har nästan ingen smärta alls, bara obehag och lite halvjobbiga toalettbesök. Men det är nog bra igen om en vecka eller två.

Blev dock lite rörd nu när jag kom hem efter min sväng ut på stan. Var tvungen att jämna till snön på parkeringen lite innan jag körde in bilen. Under tiden så kom min parkeringsgranne hem. Han frågade om allt var ok med mig eftersom jag låtit bilen snöat över så jävligt. Han sa att det var väldigt olikt mig så han började undra om det hade hänt något. Har ju haft den ståendes sen i tisdags förra veckan och det har nog kommit ett par decimeter sedan dess. Kul ändå att han har lite koll och bryr sig. Finns ju så många som bara lever i sin egna lilla bubbla och bryr sig inte ett skit om vad som händer runtom dom, men den här killen är ingen sådan.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@Kalium: Låter bra att du är på bättringsvägen. Läste på lite och det nämndes faktiskt en risk för komplikationer i form av en infektion.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fantomsmurfen:

@Kalium: Låter bra att du är på bättringsvägen. Läste på lite och det nämndes faktiskt en risk för komplikationer i form av en infektion.

Så fort du bryter hudens barriär är infektion alltid en risk. Ingreppet som diskuteras här är kanske litet i jämförelse med många andra operationer men det ger ändå ett stort sår på kroppen och att helgardera sig mot en infektion är helt omöjligt.

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite mycket nu. Min farbror som jag tyckte väldigt mycket om gick hastigt bort för 1 år sedan, endast 54 år gammal. Sen under året så lämnade min sambo (sen 13 år och 2 barn) mig 2 gånger, och idag begravde jag min älskade Mormor som ändå betytt mycket för både mig och mina barn.

Har inte ens hunnit bearbeta den ena saken innan nästa händer. Börjar bli översvämning i skallen.
Hoppas fan på att det lugnar ner sig några år framöver.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

På black friday fick jag en TV i småbitar... den andra som kom var dock hel...

Nu har katten vält ner den på golvet på något jävla vänster, och ingen garanti gäller.... 9000 kastat i sjön

Katten eller tvn?

Permalänk
Medlem

Gick ut i köket och upptäckte att kylen är trasig. Ölen var varm!

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ymerio:

Katten eller tvn?

Katten var bakom TVn och överlevde tyvärrr.

Permalänk
Avstängd

Börja blir trött på min stol som ska gå sönder hela tiden får hoppas att denna lagning håller ett tag.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av superegg:

Börja blir trött på min stol som ska gå sönder hela tiden får hoppas att denna lagning håller ett tag.

https://i.imgur.com/IOBEx3M.jpg

borde finnas på varje byggvaruhus.. + några popnitar/Blindnitar så sitter det nog.

https://www.ahlsell.se/10/byggsortiment/inredningsbeslag/mobe...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd

Ah tack får kolla på det om den går sönder igen.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Har börjat chatta/prata med en person på ett för mig väldigt ovant sätt. Jag har dock märkt att vissa tankar/poänger som jag försöker kommunicera faller plattare än platt hur jag än vrider och vänder på orden. Oftast brukar man ju kunna närma sig varandra nåt och nåt men det här är verkligen som att gå in i en vägg. Fruktansvärt irriterande.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Gick ut i köket och upptäckte att kylen är trasig. Ölen var varm!

Tragisk, men ölen kanske går att ta på hemförsäkringen?

Skrivet av Olegh:

Har börjat chatta/prata med en person på ett för mig väldigt ovant sätt. Jag har dock märkt att vissa tankar/poänger som jag försöker kommunicera faller plattare än platt hur jag än vrider och vänder på orden. Oftast brukar man ju kunna närma sig varandra nåt och nåt men det här är verkligen som att gå in i en vägg. Fruktansvärt irriterande.

Jag förstår inte riktigt vad du menar.
Men om en person är svår att prata med över internet så dumpa denna, det finns en miljard eller så andra personer online.

Permalänk
Medlem

@anon159643
Aaaah, ironin! Personen är inte bara en random tjomme från internet utan en kollega som jag behöver hjälp ifrån. Och för det mesta funkar det bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Tragisk, men ölen kanske går att ta på hemförsäkringen?

Ska ta och höra med länsförsäkringar vad de har för policy. Som tur är kan jag få den kyld på balkongen än så länge är det ganska svalt ute.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Katten var bakom TVn och överlevde tyvärrr.

Aah, kanske nästa gång

Skrivet av superegg:

Börja blir trött på min stol som ska gå sönder hela tiden får hoppas att denna lagning håller ett tag.

https://i.imgur.com/IOBEx3M.jpg

Får jag fråga om stolen? Vilken är det? Känner igen den något förbaskat. Tror jag har haft en sådan

Skrivet av jOnÄTÄn:

Ska ta och höra med länsförsäkringar vad de har för policy. Som tur är kan jag få den kyld på balkongen än så länge är det ganska svalt ute.

Glöm inte att det var från ett dyrt microbrewery.

För att vara on-topic så måste jag säga att jag är jävligt irriterad på low-flow toaletter, jag måste frekvent spola en massa extra gånger. Hur är detta vettigt? Det tar ju bara bort själva poängen med det hela. För att inte nämna att vissa ändar upp med att slänga in kaustiksoda i toaletten. Jag kör dock en pump, det är då ingen höjdare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ymerio:

Får jag fråga om stolen? Vilken är det? Känner igen den något förbaskat. Tror jag har haft en sådan

Den är köp på Jysk hitta denna länk.

https://citiboard.se/orebro/kontorsstol-fran-jysk-50,3862541

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: Gud, den har jag haft, köpte den i Bäckebol. Man lägger lite vikt på armstödet och skiten bröt av
Hahaha, faller du bak om du lutar dig på den utan det nya stödet?
Jag hade fortfarande kvar plastgrejerna men hade brutit vid samma punkt som din, men jag kunde klämma dom två plastgrejerna mot varandra så att det höll, men när det släppte smockade jag in i bordet bakom mig.
Om du skulle söka en ny så har jag en millberget från ikea som faktiskt har hållit trots min behandling av den.
https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90339412/?query=M...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ymerio:

@superegg: Gud, den har jag haft, köpte den i Bäckebol. Man lägger lite vikt på armstödet och skiten bröt av
Hahaha, faller du bak om du lutar dig på den utan det nya stödet?
Jag hade fortfarande kvar plastgrejerna men hade brutit vid samma punkt som din, men jag kunde klämma dom två plastgrejerna mot varandra så att det höll, men när det släppte smockade jag in i bordet bakom mig.
Om du skulle söka en ny så har jag en millberget från ikea som faktiskt har hållit trots min behandling av den.
https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90339412/?query=M...

Går inte att luta så jättemycket för då når man inte tangentbordet men om jag försöker luta mig bak så tar den inte stopp på en gång så man kommer för långt bak men känner att kabel håller ihop den.

Jag har haft min stol i ca över 8 år men har gått upp i vikt så kan vara det som är orsaken till att den gick sönder.

Den som du länkar kommer man närmare skrivbordet så att ryggen kan vila på ryggstödet?

Jag har lutat mig fram hela tiden på min stol så jag har fått ont i ryggen efter alla år.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: Ja. Det skulle jag säga, se om du kan testa en så du vet om det passar för dig. Det är också mycket bekvämare för armarna att kunna vila på fejkläder istället för den plasten som man vilat armarna på :). Den funkar också bra att rengöra med wet wipes utan problem. Jag körde just min så att jag kan ge ett svar som är aktuellt nu (kört xbox one x och netflix i soffan mest på sistonde) och man kommer åt tangentbordet utan problem och det är bekvämt. Ryggstödet ger lite motstånd om man säger så. Men testa gärna, ikea lär ha någon framme.
Jag var runt 80kg när min gick i paj. Alltså den från jysk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ymerio:

Får jag fråga om stolen? Vilken är det? Känner igen den något förbaskat. Tror jag har haft en sådan

Skrivet av superegg:

Usch, ser ut som den jag köpte på jysk för över tio år sedan... krysset där hjulen sitter gick av på mitten och knäna flög upp i skrivbordet och huvudet i sänggaveln när jag ramlade baklänges i sittande ställning. Borde ha stämt dem
Nåväl, inte ett ljud från personalen när jag lämnade tillbaka den.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Inaktiv

Personalen på alina.se totalt sämst eller bara troll?

Lång historia kort, köpte en i7 7700k + moderkort av en medlem på sweclockers, processorn kom med 2st lätt böjda hörn och genast skyllde användaren på mig. Då han är under 18år har jag fört en diskussion med hans pappa som maila mig detta idag:

"Enligt Alina förstår de inte hur hörnen på processorn kan bli böjda. Det som kan hända, enligt Alina, är att stiften på moderkortet kan bli skadat om man är oförsiktig vid monteringen av processorn i moderkortet men det var inte fallet här. De har även fått läsa mailet du skrev till mig och de förstår inte heller hur NN kunnat orsaka skadan då processorn och moderkortet levererats tillsammans till dig."

Att uttalandet dessutom kommer från en datorbutik är pinsamt, inte undra på att ni gick i konkurs här i stan.

Permalänk
Medlem

@Zicsoen: Låter som den vi alla haft. Silken jäkla stol, borde ha varit med i en amerikansk sitcom
Eller Youtube, Chairs gone mad

Permalänk
Medlem

Hahah, nu ska ni få höra en historia som kommer göra även er galna, det har iallafall drivit mig till vansinne.

Så i söndags var jag till Netonnet och skulle köpa nya fläktar till datorn, för att förhoppningsvis få datorn helt tyst i idle. Köpte därför ML120 Pro och gav mig hemåt, glad i hågen.
Väl hemma, efter att ha plockat ut de gamla fläktarna ur datorn, och slitit upp alla förpackningar till de nya fläktarna, upptäckte jag att jag köpt fel fläktar. Ska ha 140, köpte 120.

Beställde därför nya fläktar från Inet, ML140 Pro denna gången. Fick hem dem idag, slet ut fläktarna ur datorn igen och installerade de nya, startade upp datorn glad i hågen.

För att mötas av fläktar som verkar varva över 1000 RPM i idle nu, eftersom mitt urusla chassi har en fläktkontroller som bara har två lägen, L eller H.

Fick därför idag beställa en fläktkontroller som man kan koppla till CPU_OPT OCKSÅ, har säkert lagt ut 3500 kronor på att få datorn förhoppningsvis tyst i idle, har inte vågat räkna efter, men ännu har jag inget resultat.

Hoppas fläktkontrollern funkar fint nu, annars kommer jag använda datorn som bojsänke här i sommar, håller på att explodera av ilska över min egen idioti just nu.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

Hahah, nu ska ni få höra en historia som kommer göra även er galna, det har iallafall drivit mig till vansinne.

Så i söndags var jag till Netonnet och skulle köpa nya fläktar till datorn, för att förhoppningsvis få datorn helt tyst i idle. Köpte därför ML120 Pro och gav mig hemåt, glad i hågen.
Väl hemma, efter att ha plockat ut de gamla fläktarna ur datorn, och slitit upp alla förpackningar till de nya fläktarna, upptäckte jag att jag köpt fel fläktar. Ska ha 140, köpte 120.

Beställde därför nya fläktar från Inet, ML140 Pro denna gången. Fick hem dem idag, slet ut fläktarna ur datorn igen och installerade de nya, startade upp datorn glad i hågen.

För att mötas av fläktar som verkar varva över 1000 RPM i idle nu, eftersom mitt urusla chassi har en fläktkontroller som bara har två lägen, L eller H.

Fick därför idag beställa en fläktkontroller som man kan koppla till CPU_OPT OCKSÅ, har säkert lagt ut 3500 kronor på att få datorn förhoppningsvis tyst i idle, har inte vågat räkna efter, men ännu har jag inget resultat.

Hoppas fläktkontrollern funkar fint nu, annars kommer jag använda datorn som bojsänke här i sommar, håller på att explodera av ilska över min egen idioti just nu.

Vad har du för chassi?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Vad har du för chassi?

Skickades från m.sweclockers.com

Ett Mastercase Maker 5.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

Ett Mastercase Maker 5.

Nu vet jag inte exakt vad du gjort och inte gjort, men du skulle kunna prova ljuddämpnings-mattor. Jag satte in det överallt i princip på mitt node 804, var dock att det kan vara ett helvete att få bort klisterrästerna efteråt. Behövs nåt starkt kemikalie-preparat eller nåt för att bort, men tyst blir det.
Denna köpte jag https://www.inet.se/produkt/6901704/ljuddampningskit-for-bigt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nu vet jag inte exakt vad du gjort

Haha ja, dämpningsmattor får nog bli nästa steg om inte denna fläktkontrollern hjälper mig få ner ljudnivån tillräckligt, helt klart.

Tack för tips!

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Avstängd

Föräldrarna håller på att få ommålat hemma hos sig, och har under ca 2 veckors tid. Sen första dagen har det varit ett konstant gnällande på morsan om att ditt och datt är dåligt gjort, och för var dag som går blir gnällandet än värre. Jag har kollat in resultat med jämna mellanrum och det ser helt okej ut, knappast att dom skulle kunna göra det bättre själv för båda har tummen mitt i handen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Denna dag har inte riktigt gått så bra som jag ville. Började med att halka rakt ner i en lerpöl det första jag gjorde, sen några timmar senare körde jag fast på en åker med traktorn+22 tons släp. Kom loss men det krävdes att 2 traktorer drog för att det skulle gå.

Sen när jag skulle hem trodde jag att jag skulle hinna till macken och tanka, men nej det hände inte, kom kanske 10m sen var det soppatorsk. Tur att det är helg snart.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

@Rawrgasm: Ibland vill sig ingenting, jag känner igen det. Måste bara fråga vad du gör ute på åkern med 22ton släp nu? Här i skåneland kan ingen ge sig ut på 1-2 veckor till...

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850