skal/skydd till oneplus 5T?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Dec 2007

skal/skydd till oneplus 5T?

Har precis beslutat mig om och slängt iväg en beställning på en oneplus 5t, men funderar på ett bra skydd till denna, gjorde en snabbsökning här och fann dålig info så tänkte fråga er som redan äger denna telefon vad ni använder.

Asus ROG Hero | Intel 4770K | 2x8GB DDR3 Kingston Hyper X Beast 2400Mhz | EVGA GTX 780 | OCZ Vertex 3 240GB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Samsung Spinpoint F1 1TB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Hitachi Desktar T7K500 400GB | Be Quiet Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | Asus ROG Xonar Phoebus | Corsair 900D | Dell U2711 | Custom Water Cooling

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Jag har för mig att det ingår ett cover i lådan med mobilen, det kanske bör vara tillräckligt bra för dina ändamål?

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Har en OP3 och använde deras original skal i sandstone. Snyggt, ett måste och det höll i 1 1/2 år.

Intel i5 4670K 4.4Ghz Delid | Asus MAXIMUS VI HERO Intel Z87
Corsair CX600M 600W | 4 x 4GB G.Skill Ripjaws DDR3 2133Mhz
MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming | Samsung 840 EVO Series 250GB
Noctua NH-D15 | Fractal Design Define R4 | Winows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Sep 2014

Beställde själv ett Tudia Merge till min OP5T som borde komma på en vecka, blev att beställa från amazon.de då jag inte hittade den i sverige.

O2 Amp | HD558 | M50X | Sony MDR-100ABN | Tennmak Pro
GTX 970 | i7 7700k | 16GB RAM
OnePlus 5T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Dec 2006

Har en OP5 och utbudet på tillbehör är väl inte asbra inom sverige direkt så de jag har kpt har jag beställt genom Ebay och från Wish.. Nu med postnords avgifter å skit så får man söka på Ebay men filtrera så det bara är inom EU.. Inom EU tar det ca 4-5 dagar.

Intel Core i7 4790K 4ghz | MSI Z97-G45 GAMING | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S | ADATA 16GB 1600mhz DDR3 | EVGA GeForce GTX 970 SC ACX2 4GB | Corsair RM 650W | Samsung 250GB SSD EVO | 9Tb HDD | Windows 10 Pro x64 | Fujitsu P23T-6 IPS THOR || LG 65" IPS 4K 65UB950V || Laptop Dell Latitude E5420 i5 2.5ghz 8GB-DDR3 Win 10 x64 Pro|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Aug 2009

Beror på hur mycket skydd du vill ha men skyddet som ingår är perfekt för mig. Brukar inta ha skydd alls men 5T är jävligt hal utan.

Sitter även en skyddsfilm på skärmen som default.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2012

Har blivit frälst på OtterBox sen jag såg min polares telefon studsa ner för en ca 5 meter hög klippa och klarade sig oskadd. Jag kör denna på min 3T. Känns go i handen, snyggt tycker jag, och klarar smällar bättre än ditt average skal, jag har dock lyckats slippa att tappa den. Jag hade ett skal av samma tillverkare på min gamla Galaxy S5, telefonen ser fortfarande finfin ut, men skalet är fan helt förstört. Jag kan inte ens tänka mig hur telefonen hade sett ut om jag inte hade haft skalet på hela tiden.

Lycka till!

Edit: kom på en till grej med OtterBox-skalen jag tycker är jäkligt fiffigt! Det går ut en liten kant på framsidan runt telefonen vilket gör att man kan lägga den face down på diverse platta underlag utan att vara rädd för att repa skärmen. Vet inte om det är en fanlig feature på skal men det hade jag aldrig klarat mig utan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014

Har Oneplus egna sandstone skydd. Utan skydd är 5T sjukt hal. Med Sandstone har man bra grepp, och fortfarande inte tappat den.

Intel i7 4770 | GTX 980 stockkylare | Corsair Vengeance 1600MHz | Coolermaster 412S | Evga supernova G2 750w Guld | Nzxt H440 röd | MSI Gaming 5 | Logitech G502 | Benq XL2430T 144 Hz | Xtrify XG1-R | Flygprylar: Thrustmaster warthog | Saitek combat rudder pedals | Oculus rift CV1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Nimafor:

Har precis beslutat mig om och slängt iväg en beställning på en oneplus 5t, men funderar på ett bra skydd till denna, gjorde en snabbsökning här och fann dålig info så tänkte fråga er som redan äger denna telefon vad ni använder.

Jag har ingen 5T, dock så är ju skalen ungefär samma oberoende på vilken telefon man har. (pratar om likadana skal dvs)

De jag kan rekommendera är:
https://www.aliexpress.com/item/sFor-Coque-OnePlus-5T-Case-Ni...
Rätt slimmat och greppvänligt.

https://www.aliexpress.com/item/NKOBEE-OnePlus-5-Case-Origina...
Samma här, greppvänligt och skapligt slimmat.

Vill du däremot ha lite mer skyddat skal kan jag rekommendera dessa:
https://www.aliexpress.com/item/Oneplus-5t-Case-shockproof-TP...
Rätt bulkigt skal men riktigt skönt att hålla i, skönt med kickstand också.

https://www.aliexpress.com/item/JOEY-BELEZ-Coque-For-Xiaomi-M...
Rätt slimmat för att vara lite av det bulkigare slaget samt + för kickstand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Dec 2007

Köper helst nå't inom europa så det inte tar 200 år att få hem grejerna
både oneplus storen samt aliexpress skickas väl från kina så då får man ju vänta en evighet att få hem grejerna.

Otterbox såg ut att skydda bra från skador när den faller och träffar ram delarna, men hur skyddar den mot om telefonen faller och landar "face down"?
Var det som hände med min förra lur och skyddet hjälpte inte ett dugg då det var ett form av flipcover skydd utan låsning vilket gjorde att under fallet öppnade sig skyddet och landade smack med skärmen rakt emot betonggolvet som slutade med sprickor över hela skärmen.

Funderat på ett flipcover skydd med sån där magnetisk låsning, dock funderar jag, hur säkert är det igentligen med att en magnet så pass nära telefon hela tiden?

Asus ROG Hero | Intel 4770K | 2x8GB DDR3 Kingston Hyper X Beast 2400Mhz | EVGA GTX 780 | OCZ Vertex 3 240GB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Samsung Spinpoint F1 1TB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Hitachi Desktar T7K500 400GB | Be Quiet Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | Asus ROG Xonar Phoebus | Corsair 900D | Dell U2711 | Custom Water Cooling

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Nimafor:

Otterbox såg ut att skydda bra från skador när den faller och träffar ram delarna, men hur skyddar den mot om telefonen faller och landar "face down"?

Otterbox-skalen har ju som sagt en kant runt skärmen. Tappar du den på ett plant underlag kommer gummikanten ta i först. Om det räddar skärmen vid ett 150cm magplask på betonggolvet vet jag inte men de har i alla fall försökt, vilket jag gillar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Webbhallen säljer telefonen plus officiella tillbehör.

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus gtx 1070ti 8gb Strix Gaming ¤ EVGA GQ 650W ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 850 250gb ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Bladz92:

Webbhallen säljer telefonen plus officiella tillbehör.

Netonnet gör väl det också har jag för mig. Eller iaf inom en rätt snar framtid.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Apr 2011

Använder OPs egna skal i sandstone och deras skärmskydd. Är supernöjd men skalet hanterar nog inte höga fallhöjder speciellt bra.

Yeezy taught me.