skal/skydd till oneplus 5T?

Permalänk
Medlem

skal/skydd till oneplus 5T?

Har precis beslutat mig om och slängt iväg en beställning på en oneplus 5t, men funderar på ett bra skydd till denna, gjorde en snabbsökning här och fann dålig info så tänkte fråga er som redan äger denna telefon vad ni använder.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det ingår ett cover i lådan med mobilen, det kanske bör vara tillräckligt bra för dina ändamål?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Har en OP3 och använde deras original skal i sandstone. Snyggt, ett måste och det höll i 1 1/2 år.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Beställde själv ett Tudia Merge till min OP5T som borde komma på en vecka, blev att beställa från amazon.de då jag inte hittade den i sverige.

Permalänk
Medlem

Har en OP5 och utbudet på tillbehör är väl inte asbra inom sverige direkt så de jag har kpt har jag beställt genom Ebay och från Wish.. Nu med postnords avgifter å skit så får man söka på Ebay men filtrera så det bara är inom EU.. Inom EU tar det ca 4-5 dagar.

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Beror på hur mycket skydd du vill ha men skyddet som ingår är perfekt för mig. Brukar inta ha skydd alls men 5T är jävligt hal utan.

Sitter även en skyddsfilm på skärmen som default.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har blivit frälst på OtterBox sen jag såg min polares telefon studsa ner för en ca 5 meter hög klippa och klarade sig oskadd. Jag kör denna på min 3T. Känns go i handen, snyggt tycker jag, och klarar smällar bättre än ditt average skal, jag har dock lyckats slippa att tappa den. Jag hade ett skal av samma tillverkare på min gamla Galaxy S5, telefonen ser fortfarande finfin ut, men skalet är fan helt förstört. Jag kan inte ens tänka mig hur telefonen hade sett ut om jag inte hade haft skalet på hela tiden.

Lycka till!

Edit: kom på en till grej med OtterBox-skalen jag tycker är jäkligt fiffigt! Det går ut en liten kant på framsidan runt telefonen vilket gör att man kan lägga den face down på diverse platta underlag utan att vara rädd för att repa skärmen. Vet inte om det är en fanlig feature på skal men det hade jag aldrig klarat mig utan.

Permalänk
Medlem

Har Oneplus egna sandstone skydd. Utan skydd är 5T sjukt hal. Med Sandstone har man bra grepp, och fortfarande inte tappat den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Har precis beslutat mig om och slängt iväg en beställning på en oneplus 5t, men funderar på ett bra skydd till denna, gjorde en snabbsökning här och fann dålig info så tänkte fråga er som redan äger denna telefon vad ni använder.

Jag har ingen 5T, dock så är ju skalen ungefär samma oberoende på vilken telefon man har. (pratar om likadana skal dvs)

De jag kan rekommendera är:
https://www.aliexpress.com/item/sFor-Coque-OnePlus-5T-Case-Ni...
Rätt slimmat och greppvänligt.

https://www.aliexpress.com/item/NKOBEE-OnePlus-5-Case-Origina...
Samma här, greppvänligt och skapligt slimmat.

Vill du däremot ha lite mer skyddat skal kan jag rekommendera dessa:
https://www.aliexpress.com/item/Oneplus-5t-Case-shockproof-TP...
Rätt bulkigt skal men riktigt skönt att hålla i, skönt med kickstand också.

https://www.aliexpress.com/item/JOEY-BELEZ-Coque-For-Xiaomi-M...
Rätt slimmat för att vara lite av det bulkigare slaget samt + för kickstand.

Permalänk
Medlem

Köper helst nå't inom europa så det inte tar 200 år att få hem grejerna
både oneplus storen samt aliexpress skickas väl från kina så då får man ju vänta en evighet att få hem grejerna.

Otterbox såg ut att skydda bra från skador när den faller och träffar ram delarna, men hur skyddar den mot om telefonen faller och landar "face down"?
Var det som hände med min förra lur och skyddet hjälpte inte ett dugg då det var ett form av flipcover skydd utan låsning vilket gjorde att under fallet öppnade sig skyddet och landade smack med skärmen rakt emot betonggolvet som slutade med sprickor över hela skärmen.

Funderat på ett flipcover skydd med sån där magnetisk låsning, dock funderar jag, hur säkert är det igentligen med att en magnet så pass nära telefon hela tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Otterbox såg ut att skydda bra från skador när den faller och träffar ram delarna, men hur skyddar den mot om telefonen faller och landar "face down"?

Otterbox-skalen har ju som sagt en kant runt skärmen. Tappar du den på ett plant underlag kommer gummikanten ta i först. Om det räddar skärmen vid ett 150cm magplask på betonggolvet vet jag inte men de har i alla fall försökt, vilket jag gillar.

Permalänk

Webbhallen säljer telefonen plus officiella tillbehör.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SE_Larsson:

Webbhallen säljer telefonen plus officiella tillbehör.

Netonnet gör väl det också har jag för mig. Eller iaf inom en rätt snar framtid.

Permalänk
Medlem

Använder OPs egna skal i sandstone och deras skärmskydd. Är supernöjd men skalet hanterar nog inte höga fallhöjder speciellt bra.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.