Core i7-5820K + Asus X99 Deluxe

Permalänk
Medlem

Core i7-5820K + Asus X99 Deluxe

Tjenare!

Har nu uppgraderad CPU och moderkort så jag tänkte se om det finns någon där ute som har mer nytta av mina gamla grejer så att de slipper samla damm.

Det är ett Asus X99 Deluxe moderkort (Inte Deluxe II). Fungerar felfritt förutom att ena nätverksporten inte verkar fungera. Köpt här på marknaden för ett halvår sedan eller så.

Till detta har jag även en Intel Core i7-5820K som jag endast har kört på standardfrekvenser med. Är osäker på om personen som jag köpte processorn av överklockade någon gång, men det är åtminstone ingenting som märks av på något vis.

På processorn har jag monterat en Cryorig H5 Ultimate-kylare som jag kan skicka med om någon köper både moderkort och CPU tillsammans.

Jag har även ett Phanteks P300 som grejerna är monterade i. Om eventuell köpare kan hämta upp grejerna så kan jag låta allting vara monterat och redo i chassit så fås det med för en extra hundring eller så.

Annars så hade jag tänkt mig ett startbud på kanske 2500 kronor för moderkort + processor? Låter annonsen vara uppe till början av nästa vecka så får vi se vad buden ligger på.

MVH!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

är det ddr4 på moderkortet eller ddr3, jag ger gärna 2500kr för det

Visa signatur

Merlin

Permalänk
Medlem
Skrivet av RFM:

är det ddr4 på moderkortet eller ddr3, jag ger gärna 2500kr för det

DDR4 på x99 system

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

DDR4

Make your memory go faster
This is the first platform to support DDR4 memory and it's able to drive memory frequencies to 3200MHz (and beyond when overclocked)! ASUS-exclusive T-Topology circuit design plus OC Socket provides superb memory-overclocking capability to unleash the full power of DDR4 by minimizing coupling noise and signal reflection. With innovative equidistant memory channels, it delivers the most balanced control and powerful overclocking compatibility. ASUS works with almost every DDR4 memory vendor to ensure the best compatibilityÅ

Permalänk
Medlem

@RFM: Som tidigare förklarat så är det DDR4-minnen som är kompatibla med moderkortet Jag valde dock att föra över de minnen jag använde med X99 till min nya dator så jag har dessvärre inga kompatibla minnen till salu. Kan hända att jag väljer att investera pengarna från försäljningen av mobo + CPU i en ny uppsättning minnen och således sälja de jag använder nu. Men det är inte något jag kan lova

Permalänk
Medlem

Lägger ett bud på 2550+ frakt.

Skickades från m.sweclockers.com