Motorspel för att bara chill-köra i?

Permalänk
Medlem

Motorspel för att bara chill-köra i?

Trodde aldrig att bilspel var min grej, men det slår mig att det chillaste som finns är att bara köra på motorvägen, gärna kväll, när man inte har bråttom nånstans. Kan man simulera det i något spel? Det spelar ingen roll om det finns objectives för det eller inte, bara det låter mig köra på en väg bland andra civila bilar, något som påminner om hur det är att köra bil precis som vanligt på gatan.

Har kollat på Euro Truck Simulator, men föredrar ärligt att köra en vanlig bil. Nån som vet?

Tacksam för tips!

Permalänk
Medlem

Gta?

Även om det inte når upp till alla dina kriterier så är det utmärkt ”chill”

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga att GTA är någorlunda vettigt där med.
Vill du köra bil som en `"vanlig person" borde ju ev en FiveM server eller liknande kunna vara något att kolla på?

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Jag säger nog också GTA.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

När jag känner det som du gör så gör jag precis det, går ut till bilen och kör en runda, behöver inte ha något mål, bara rensa tankarna och köra

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

Forza Horizon serien känns kanske lämplig?

Permalänk
Medlem

Förr brukade jag chill köra i Test Drive Unlimited, har ju kommit en uppföljare på det men har inte testat det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nassepuh:

Förr brukade jag chill köra i Test Drive Unlimited, har ju kommit en uppföljare på det men har inte testat det.

Äsch, du var före. Just Test Drive Unlimited 1 och 2 är mina favoriter för ändamålet. The Crew kan fungera också, samt Forza Horizon-spelen.

Test Drive Unlimited-spelen är i en egen klass dock. Speciellt när onlineläget fortfarande fanns kvar. Osäker på hur det är med 2an men första spelet lades detta ner för rätt många år sedan nu.

Permalänk
Medlem

Midnight club la. Rockstar. GTA är inte särskilt bra som bilspel. Euro truck simulator 2.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid modda in en bil i Euro Truck simulator 2 och köra i den istället för lastbilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Test Drive Unlimited 2 har jag tyvärr inte fått att funka ordentligt på flera år. Började med riktigt dålig prestanda till att helt sluta fungera. Annars var det ett perfekt spel för att bara glida omkring i med hyfsad grafik och trevliga miljöer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klurrs:

Forza Horizon serien känns kanske lämplig?

Definitivt Forza Horizon 3, jag slår igång det ibland bara för att köra runt planlöst och lyssna på lite musik och njuta av landskapet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Need for Speed: Underground 2.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Forza Horizon 3
The Crew
Test Drive Unlimited 1&2
GTA V

Om du är ute efter lite mer simulator-känsla så kan jag rekommendera Assetto Corsa som har stöd för mods och AI. Finns bland annat Autobahn som har stöd för AI.
Vet dock inte om det går att få AI att köra mer "normalt" och inte racing.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Avstängd

Rigs of Rods
BeamNG

Dom bästa spelen med ren fysik.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Racedriver Grid är rätt nice att bara drifta runt lite i när man har tråkigt.
Testade ett nytt spel häromdagen när jag kände för att bara slöspela som visserligen inte är bilspel, men "witch it", det är prop hunt (kurragömma) som var rätt skoj.

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem

Big Rigs - Over The Road Racing. xD!

https://www.youtube.com/watch?v=h6DtVHqyYts

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Inaktiv

Hm, kanske att My Summer Car kanske skulle kunna vara värd att nämna i sammanhanget: http://store.steampowered.com/app/516750/My_Summer_Car/

Men det är inget man bara hoppar in och kör i på samma vis som många andra spel. Men vill man även kunna fippla med sitt fordon så är man nog på rätt väg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Rigs of Rods
BeamNG

Dom bästa spelen med ren fysik.

BeamNG hur kunde jag missa det!
Riktigt rolig spel att köra runt i och leka tjuv o polis med AI.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Squedo:

BeamNG hur kunde jag missa det!
Riktigt rolig spel att köra runt i och leka tjuv o polis med AI.

Har dock inte köpt spelet utan bara provat demo.

Dock så stannar jag kvar på Rigs of Rods då dom behöver all hjälp dom kan få då dom som var ansvarig för spelet gick över till BeamNG.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

Definitivt Forza Horizon 3, jag slår igång det ibland bara för att köra runt planlöst och lyssna på lite musik och njuta av landskapet.

Helt enig, Forza horizon 3 för chillkörning Kan göra väldigt mycket grejer, såsom testa topphastighet på flygrakor, köra motorväg, trimma bilar, streetraces mm!

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

brukade själv köra runt i vanliga mafia på "free play läget" vad det nu hette

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Bara köra runt i YES

Om man bara bortser och genomför vissa ganska få inledande s.k. race och att man måste slököra, som du vill på vägar för att frigöra tillgången till att köra överallt- enkelt låsa upp "blå" områden till att bli gröna har du alla vägtyper att köra på. Motorvägar , motortrafikleder mindre asfalt och grusvägar, slingrande skogsvägar samhällen och städer med vanliga gator boulevarder och gränder ja du väljer själv. Du kör över hela USA med bra grafik -grand canyon - öknar - slätter - skogar ja bara koppla av. Jag blev imponerad då jag trodde att det var ett renodlat racingspel, men kör t. ex Route 66 med en Chrvrolet Impala eller en Maserati osv. Du kan också personifiera dina bilar på ett elegant eller grymt sätt men ändå med stil. Detta är ett om man vill- avkopplande tidsfördriv , men plattan i mattan varianten finns om du uppsöker den. Spelet är lite lika TDU 1 & 2 men i stilen och utvecklat av några av dom som gjorde dessa. Bra pris på det nu också men för att ha lite extra krydda på det så köp varianten med Wild Run edition . Här finns lite extra varianter som kan vara kul ibland. Jag crusar ofta runt på småvägar och upptäcker ibland sånt jag inte sett tidigare. Bl.a ett samhälle med AMISH-sekten i deras typiska kläder och byggnader. Ett "dissat" spel som har mycket att ge bara man inte vill att det alltid skall ge ADHD feeling jämt. Man kan också bli vänner och köra ihop med varandra. Om du köper det väl mött, du kan ju meddela dig. Hello Kitty

Permalänk

Euro truck simulator sen moddar du det så du kan ha 1000hk+ motorer. Blir snabba leveranser med risk för fraktskada

Permalänk
Medlem

Assetto Corsa på PC, bara att ladda ner bilar du är intresserad av och ladda ner en map gjord för roadtrips. Då kan man köra runt online med andra. Observera att spelet är mer sim än många andra som nämnts här och det spelas bäst med ratt och pedaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hello Kitty:

Mycket text....

Vore kanske bra om du nämnde namnet på spelet du menar?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Vore kanske bra om du nämnde namnet på spelet du menar?

The Crew. 😀

Permalänk
Medlem

Very Sorry

@Roger W:
Förlåt att jag glömde säga att det är The Crew, men keeptang visste det. Tilläggas kan också att om man besöker platser med tornen får man lite historia om platsen ur en liten annorlunda och lättsam beskrivning. Att "chilla" kan också vara att leta efter ibland lite klurigt gömda bilvrak. Avstressande !

tangenthalka
Permalänk
Avstängd

Driver som släpptes 1999 till PlayStation™ är rätt chill.

Permalänk
Avstängd

Skulle säga forza horizon 4, det har ju en lång motorväg och vägar ute på landet utanför edinburgh med friheten köra off road om du så vil med vilken bil i hela spelet( det finns bland 450+ bilar att välja bland )