Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Fast verkar funka även med V-sync av i nvidia settings. Kollar jag på info på panelen, så ändrar sig hz jäms med fps i spelen, då funkar G-sync som det ska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Fast verkar funka även med V-sync av i nvidia settings. Kollar jag på info på panelen, så ändrar sig hz jäms med fps i spelen, då funkar G-sync som det ska?

Du får fortfarande tearing med det inställt så, men inte lika påtaglig som med gsync + vsync off i nvcp. Tearingen sker i nedre eller övre hälften av skärmen och är mer subtil. Dessutom bör du ha en ojämnare frametime.

Fps bör vara låst på strax under skärmens uppdateringsfrekvens, finns inte möjlighet i spelet får man låsa med rivatuner eller något. Överstiger fps skärmens uppdateringsfrekvens återgår nämligen nvidias gsync(gsync+vsync on) till standard vsync med den input lag det medför. Detta sker förstås inte med enbart gsync on.

Liten ökning på input lag även med gsync+vsync on i nvcp, och har man låg framerate eller kör väldigt competetive bör det vara off. Input lagen är långt lägre än gamla vsync.

Viktigt att vsync alltid är avstängt i spelet så det inte tar över nvidias vsync teknik = hög input lag.

Gsync = hz blir samma som fps, stutter och tearing kan bli påtagligt.
Gsync+Vsync = hz blir samma som fps och rätt frame visas också vid rätt tillfälle.
Vsync = hz är låst och frames buffras, skippas eller upprepas för att visa rätt antal bilder anpassat till hz oavsett fps-källa.

Störs du heller inte av tearing eller stutter så kör med enbart gsync on.

Har lagt mycket tid på det här sen jag noterat tearing och stutter i det här skitspelet och gjort mycket för att komma ifrån det. Vill inte lägga mer tid på att leta upp allt igen som bekräftar* ovanstående.

* reserverar mig för snedskriven text som kan skapa missförstånd, och önskar lite förståelse om jag trots allt lärt mig fel.

edit: Tidigare fanns enbart alternativet GSYNC ON/OFF i nvcp, det gick allså inte force vsync off som nu. Det är något Nvidia har lagt till senare och separerat tekniken, för att undkomma gamla vsync tekniken när fps>hz

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem

Hahaha. Vilket jävla skott!

https://streamable.com/thnyd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=osBMp3bqV14

Ett av mina bättre games, vinst med 11 kills, 13 totalt i vår duo Inget överdrivet märkvärdigt men ändå kul

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jejk0b:

https://www.youtube.com/watch?v=osBMp3bqV14

Ett av mina bättre games, vinst med 11 kills, 13 totalt i vår duo Inget överdrivet märkvärdigt men ändå kul

Har du slanta för nåt kinahack? Fan vad fint du hanterar trotsiga AK:n - importerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Har du slanta för nåt kinahack? Fan vad fint du hanterar trotsiga AK:n - importerande.

Haha inga hacks här inte!:) Bugar och bockar för de fina orden! Gjorde min kväll!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem

Ett game med lite roliga fighter, tighta hs och en kyckling såklart
https://plays.tv/video/5a5b6b4c869c6dc484/-siempre-squadsfpp-...

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ok, tusan vad folk säger olika... finns det nån guide från Nvidia kanske?

När går patchen live på vanliga servrarna? Finns ju inga testservrar i Europa ju... :/

Gå igenom Blurbusters 101 så är du hemma. Denna borde alla läsa igenom.
https://www.blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/
Kort sagt: Vsync på i Nvidia inställningarna. Vsync av i spelet. Gsync på. Och framratelock i spelet 2-3 fps lägre än max hz på din g-sync skärm.
I pubg sätter du detta i GameUserSettings.ini (som du hittar i mappen %localappdata%\TslGame\Saved\Config\WindowsNoEditor )
FrameRateLimit=141.000000 (Eller lämplig gräns beroende på din skärm).
Pubg har ett hårt max på 144 fps dock. Men nedåt kan man begränsa.

Tror inte pubg satt något datum utan utvärderar ändringarna. Dom har historiskt släppt igenom förändringar snabbt dock.

Permalänk
Medlem

Jag har inte räknat antalet skott som avlossades mot mig än, men är väldigt imponerad över hur många skott man kan missa!

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem

Detta kan väl inte stämma? 31% av spelarna skulle alltså inte ens ha dödat en enda spelare? Det måste ju vara fejk-konton isåfall.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Detta kan väl inte stämma? 31% av spelarna skulle alltså inte ens ha dödat en enda spelare? Det måste ju vara fejk-konton isåfall.

http://i67.tinypic.com/2uf94j7.jpg

Man får nog ta med i beaktningen att achievements kommit ganska nyligen. Av alla miljoner ex sålda så är det nog mååånga som köpt spelet tidigare och inte rört spelet överhuvudtaget senaste månaderna. Antingen pga att battle royal inte varit deras grej, att de ledsnat på buggarna som fanns i början, gått över till konkurentspel osv..

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem

Vad har ni för åsikt om rating-systemet i Pubg?
Den gånga säsongen har jag spelat 133 matcher i EU solo FPP utan att vinna en enda match. Dock 22 topp 10(16.5%). Min K/D ligger på 0,59.
Med dessa smått mediokra stats så har jag en rating på 1892 vilket placerar mig inom topp 0,85% enligt Pubg(dvs topp 3000 EU).
Kollar man på de som har samma rating som mig så har de allra flesta betydligt bättre stats(främst K/D och vinster), så något känns skumt.

Sen har väl rating-systemet ingen innebörd på själva matchmaking-delen än om jag fattat saken rätt.
Men jag vet inte om jag ska anse att jag bara är kass, eller om jag helt enkelt är kass på att vara bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohjay:

Vad har ni för åsikt om rating-systemet i Pubg?
Den gånga säsongen har jag spelat 133 matcher i EU solo FPP utan att vinna en enda match. Dock 22 topp 10(16.5%). Min K/D ligger på 0,59.
Med dessa smått mediokra stats så har jag en rating på 1892 vilket placerar mig inom topp 0,85% enligt Pubg(dvs topp 3000 EU).
Kollar man på de som har samma rating som mig så har de allra flesta betydligt bättre stats(främst K/D och vinster), så något känns skumt.

Sen har väl rating-systemet ingen innebörd på själva matchmaking-delen än om jag fattat saken rätt.
Men jag vet inte om jag ska anse att jag bara är kass, eller om jag helt enkelt är kass på att vara bra.

Jag undrar över det med. Jag anser mig själv vara en ganska medel spelare och är nöjd om jag har en K/D ratio på 1 på en kväll. Trots detta ligger jag inom 0.55% på NA TPP vilket jag inte kan fatta, speciellt inte när man ser videos och streams på folk som får 10-15 kills varje runda.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Kollar inte sånt överhuvudtaget. Finns andra som spelar på mitt konto med ibland... plus ibland bara hoppar jag ner där det är röj och då kan man ju dö många ggr irad för man inte hittat vapen innan andra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohjay:

Vad har ni för åsikt om rating-systemet i Pubg?
Den gånga säsongen har jag spelat 133 matcher i EU solo FPP utan att vinna en enda match. Dock 22 topp 10(16.5%). Min K/D ligger på 0,59.
Med dessa smått mediokra stats så har jag en rating på 1892 vilket placerar mig inom topp 0,85% enligt Pubg(dvs topp 3000 EU).
Kollar man på de som har samma rating som mig så har de allra flesta betydligt bättre stats(främst K/D och vinster), så något känns skumt.

Sen har väl rating-systemet ingen innebörd på själva matchmaking-delen än om jag fattat saken rätt.
Men jag vet inte om jag ska anse att jag bara är kass, eller om jag helt enkelt är kass på att vara bra.

Har du kikat på någon sida som t.ex. https://pubg.op.gg/user/fawb?server=eu? Där ser du hur mycket +/- rating du får per game, placering etc så kanske lite lättare att se varför du kommit upp i den rating du har. Ser att jag har en match där jag slutade på 42/87 utan några kills i solo men fick ändå 2+ rating så med dina 133 matcher är det nog inte så konstigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohjay:

Vad har ni för åsikt om rating-systemet i Pubg?
Den gånga säsongen har jag spelat 133 matcher i EU solo FPP utan att vinna en enda match. Dock 22 topp 10(16.5%). Min K/D ligger på 0,59.
Med dessa smått mediokra stats så har jag en rating på 1892 vilket placerar mig inom topp 0,85% enligt Pubg(dvs topp 3000 EU).
Kollar man på de som har samma rating som mig så har de allra flesta betydligt bättre stats(främst K/D och vinster), så något känns skumt.

Sen har väl rating-systemet ingen innebörd på själva matchmaking-delen än om jag fattat saken rätt.
Men jag vet inte om jag ska anse att jag bara är kass, eller om jag helt enkelt är kass på att vara bra.

I EA när FPP inte fanns så fungerade ratingsystemet. Vi blev i stort sett alltid matchade med spelare med ungefär samma rating. Visserligen gjorde det ju att det tog längre tid innan matcherna starta (upp till 5 minuter) men det tyckte inte vi var något problem. Nuförtiden verkar det ha slopats för att folk snabbt ska få games (?). Systemet i sig är väl lite småtrasigt, kills kontra placering är lite skevt.

Har man redan låg rating > top 1000 så går man i stort sett alltid plus om du inte dör direkt utan kills. Nedåt top500 bör du ha några kills och komma top 10-15 för att gå plus och mot top200 så bör man ligga på runt top5-10 med några kills för att inte gå back. Mao så länge du placerar dig över alla skolanboys som dör direkt så borde du gå lite plus.

Nu är jag inte superhögt rankad på smurfkontot(på main kontona brukar vi ganska lätt kunna pusha top100-200): https://pubg.op.gg/user/AsianWonderchild?server=eu (växla till säsong 4 ute till vänster) Men du kan ju se hur kills/placering påverkar hur jag gick upp/ned. (några events är med i statistiken också, räknas ju inte mot vanliga ratingen)

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

Är nya patchen överflyttad till liveservern, någon som lirat idag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanSSon11:

Är nya patchen överflyttad till liveservern, någon som lirat idag?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är en update på 10+GB idag, jag körde lite imorse och nya bilen, vapen etc är inne

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Det är en update på 10+GB idag, jag körde lite imorse och nya bilen, vapen etc är inne

Nice!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Va inne och testade nyss, fick en chicken, 8 kills med mini14!
Men jäklar vad det laggade ibland, vet inte om det nånting med updaten, men när jag kollade ramminnen i aktivitetsanvändaren, så låg den på 14.3/15.9... är inte det väldigt mycket använt?

Permalänk
Medlem

@fawb & @qhrizz: Har kikat lite på pubgtracker för att se lite mer detaljerade stats, men det lyfter ju en annan intressant fråga. Vilken tredjeparts tracker är bäst/mest trovärdig? Finns ju några olika.
Men för att återgå till min ursprungsfråga så är det väl egentligen att man kan få såpass hög rating trots dålig k/d och inga vinster. Det känns skevt, men spelar kanske ingen som helst roll.

Spelade även under EA men då struntade jag fullständigt i ranking (men vann å andra sidan lite matcher).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohjay:

@fawb & @qhrizz: Har kikat lite på pubgtracker för att se lite mer detaljerade stats, men det lyfter ju en annan intressant fråga. Vilken tredjeparts tracker är bäst/mest trovärdig? Finns ju några olika.
Men för att återgå till min ursprungsfråga så är det väl egentligen att man kan få såpass hög rating trots dålig k/d och inga vinster. Det känns skevt, men spelar kanske ingen som helst roll.

Spelade även under EA men då struntade jag fullständigt i ranking (men vann å andra sidan lite matcher).

Alla har samma data. Visas bara på olika sätt och har olika uppdateringsfrekvenser.

Ja, du kan uppnå den "ratingen" utan att vara överjävligt bra. Ligger du lite över average så kommer du att klättra, egentligen bara att grinda.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med att komma in idag ?

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Någon som har problem med att komma in idag ?

/Homer_S

https://twitter.com/PUBG_help/status/992406469004939265

Permalänk
Medlem
Skrivet av pback:

Man får nog ta med i beaktningen att achievements kommit ganska nyligen. Av alla miljoner ex sålda så är det nog mååånga som köpt spelet tidigare och inte rört spelet överhuvudtaget senaste månaderna. Antingen pga att battle royal inte varit deras grej, att de ledsnat på buggarna som fanns i början, gått över till konkurentspel osv..

Dessutom finns det konton som bara farmar guldmynt

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanSSon11:

Är nya patchen överflyttad till liveservern, någon som lirat idag?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag körde lite igår. Laggade illa och var nåt strul med ljudet hela tiden. I övrigt var det som vanligt. Jag blev 2:a som bäst på sex matcher. Dödad av det blå helvetet.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohjay:

Vad har ni för åsikt om rating-systemet i Pubg?
Den gånga säsongen har jag spelat 133 matcher i EU solo FPP utan att vinna en enda match. Dock 22 topp 10(16.5%). Min K/D ligger på 0,59.
Med dessa smått mediokra stats så har jag en rating på 1892 vilket placerar mig inom topp 0,85% enligt Pubg(dvs topp 3000 EU).
Kollar man på de som har samma rating som mig så har de allra flesta betydligt bättre stats(främst K/D och vinster), så något känns skumt.

Sen har väl rating-systemet ingen innebörd på själva matchmaking-delen än om jag fattat saken rätt.
Men jag vet inte om jag ska anse att jag bara är kass, eller om jag helt enkelt är kass på att vara bra.

Folk har ju gjort en del tester och kommit fram till att någon slags mmr matchning görs:
https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/80a9i9/ther...
Det är ju därför alla som spelat mycket helt plötsligt får flera sånnahär 10+ kills matcher nu efter en season-reset, då det blir en väldigt stor blandning i skill i matcherna.
Det är ganska lätt att testa själv också när du är i top 1% i EU, och inte spelat något i NA, testa att joina en NA match och det brukar vara sjukt mycket lättare.

[EDIT: Verkar som dom gjorde ranking-resetten annorlunda denna gång, uppenbarligen börjar inte alla på samma nivå längre utan några olika tiers så, ehh, ja]

Rankingen är helt fucked, så länge du är i typ top 50% i en match så kommer du att gå uppåt oavsett om du fått några kills eller inte, vilket gör att om du spelar stealthy och undviker tidiga encounters kommer du djävligt snabbt att gå upp i rankingen och antagligen möta folk som är mycket bättre på att skjuta än vad du är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flexm:

Folk har ju gjort en del tester och kommit fram till att någon slags mmr matchning görs:
https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/80a9i9/ther...
Det är ju därför alla som spelat mycket helt plötsligt får flera sånnahär 10+ kills matcher nu efter en season-reset, då det blir en väldigt stor blandning i skill i matcherna.
Det är ganska lätt att testa själv också när du är i top 1% i EU, och inte spelat något i NA, testa att joina en NA match och det brukar vara sjukt mycket lättare.

[EDIT: Verkar som dom gjorde ranking-resetten annorlunda denna gång, uppenbarligen börjar inte alla på samma nivå längre utan några olika tiers så, ehh, ja]

Rankingen är helt fucked, så länge du är i typ top 50% i en match så kommer du att gå uppåt oavsett om du fått några kills eller inte, vilket gör att om du spelar stealthy och undviker tidiga encounters kommer du djävligt snabbt att gå upp i rankingen och antagligen möta folk som är mycket bättre på att skjuta än vad du är.

Tack för info.
Tycker helt klart att det går bättre nu i mina första matcher i den nya säsongen och springer på betydligt fler "rädda harar" som inte fattar vad som händer när man skjuter på dem.

Verkar ju även som de gjort om hur många rating-poäng man får efter varje match. Slutade 3:a med 4 kills och min rating ökade bara med 14 poäng. Förr var ju det 50+.
Av min lilla mängd matcher verkar det även som att kills ger mer rating än placering.

Permalänk

Sen den senaste updaten har jag fått flera crascher, ibland till och med blåskärm så datorn startats om.

Har avinstallerat hela steam, och rensat registry, och ominstallerat grafikdrivisrna men ingen skillnad. Det är bara PUBG som gör så, inte andra spel jag testat.

mer förslag på vad man kan göra?

Har förövrigt inga mods eller liknande installerat.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Lagerlöf:

Hela poängen med G-sync är väl att det inte är V-sync?

Skrivet av griid:

jag har v-sync avstängt överallt. Endast g-sync påslaget. eftersom jag kör på en skärm som endast klara 100Hz och ibland har jag över 100fps, men oftast under.
v-sync ska du ha om du vet att fps är högre än din uppdateringsfrekvens på skärmen. halkar fps ned under frekvensen på skärmen ska du ha det avslaget. då kan hacket bli ännu mer markant och det kan bli en fördröjning.

Skrivet av Swennis:

Äh, ok... oh fan...
Det är en 240hz skärm, och det kommer jag ju aldrig över i pubg! hehehe Bara i CSGO som jag ligger där av dom spel jag spelar...

Har man G-sync så ska man aldrig ha V-sync på i program/spels inställningar. Däremot finns det två val hur man vill köra i Nvidia Controll Panel:
G-Sync och V-Sync av:
Så länge fpsen är inom: 30->skärmens maximala uppdateringsfrekvens (Hz) så är G-sync aktivt allt flyter på som vanligt. Överstiger dina FPS skärmens Hz så är G-sync av och du kan få tearing. Däremot inget input-lag.

G-sync och V-sync
Så länge fpsen är inom: 30->skärmens maximala uppdateringsfrekvens (Hz) så är G-sync aktivt allt flyter på som vanligt. Överstiger dina FPS skärmens Hz så är G-sync av och V-sync träder in och "cappar" dina FPS till skärmens maximala uppdateringsfrekvens. Du kan nu får input-lag, men ingen tearing.

För båda ovanstående alternativ så återgår G-sync till aktivt läge så fort din FPS sjunker under skärmens maximala uppdateringsfrekvens. Konsensus på internet verkar vara det lämpligaste är att ha G-sync på samt sätta ett övre FPS-tak med hjälp av tredjepartsmjukvara så som Riva Tuner Statistics Server.

Blur Busters har gjort väldigt genomgående tester på olika varianter av detta:
https://www.blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-an...

Edit: Ser nu att det redan varit uppe på tapeten, så går det när man postar innan man läst alla svar

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A