Permalänk
Medlem

@DaBone: Jag kan inte svara för de som gör det men en teori jag har är att de tror att det räcker att smita före med hjulen, motorn och förarstolen, baksäte och resten av bilen tänker de inte på att det även måste med.
Ungefär som när ovana människor kör med släp bakom sina personbilar.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Vad har du för färg på bilen..? Har haft 2st silvermetallic-färgade bilar på rad och bägge var tydligen osynliga för en del.
Var folk som körde ut rätt framför oss, så vi fick tvärnita.. hände flera gånger i veckan.
Nu har vi skaffat nya bilar med andra färger och det är inte någon som ens varit i närheten av att köra ut..

En stor paketbil i kulören vit I detta fallet var det att han förmodligen tyckte att han minsann hade bråttom och kunde göra som han ville, men men - man får väl helt enkelt acceptera att den siste idioten inte är född ännu. Kanske är det en dag jag som har en dålig dag och måste stressa, vem vet..

Permalänk
Medlem

Tyvärr är vi för snälla med straff i det här landet. Och bristen på poliser hjälper ju inte till direkt.
För få åker fast för att andra ska få sig en tankeställare helt enkelt.

Jag kommer rösta för hårdare straff i valet iallafall..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Takstol:

Tyvärr är vi för snälla med straff i det här landet. Och bristen på poliser hjälper ju inte till direkt.
För få åker fast för att andra ska få sig en tankeställare helt enkelt.

Jag kommer rösta för hårdare straff i valet iallafall..

Räcker med att polisen blir mer synlig i trafiken, för att det ska lugna ner sig. Det var efter att poliserna försvann, som idiotin började och sedan har det bara blivit värre..
Kör själv 200-250 mil i veckan just nu och ser väl ungefär 5 polisbilar/vecka och inga kontroller.... Eftersom folk inte ser några, så tänker de att det är fritt fram att göra vad de vill. För att så fort en polisbil dyker upp, så nästan tvärnitas det av en del och det handlar inte om att de ser någon sällsynt fågel eller något.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Takstol:

Tyvärr är vi för snälla med straff i det här landet. Och bristen på poliser hjälper ju inte till direkt.
För få åker fast för att andra ska få sig en tankeställare helt enkelt.

Jag kommer rösta för hårdare straff i valet iallafall..

Jag tycker det är bättre att rösta på gratis kollektivtrafik istället, självkörande elbilar, höghastighetståg. Skulle tippa på att anledningen till att folk är så stressade i trafiken handlar om att bilismen knappast hjälper till med att varva ned och ta det lugnt, att det i sig bara adderar till en livsstil som är nerbrytande, både för planeten, samhället och människan.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Räcker med att polisen blir mer synlig i trafiken, för att det ska lugna ner sig. Det var efter att poliserna försvann, som idiotin började och sedan har det bara blivit värre..
Kör själv 200-250 mil i veckan just nu och ser väl ungefär 5 polisbilar/vecka och inga kontroller.... Eftersom folk inte ser några, så tänker de att det är fritt fram att göra vad de vill. För att så fort en polisbil dyker upp, så nästan tvärnitas det av en del och det handlar inte om att de ser någon sällsynt fågel eller något.

Skulle vara bättre om det skulle komma ut civilare istället snacka om att polisens budget/statskassan skulle öka. Gillar att i några delstater i USA sätter de 2st med laser i en skog bredvid motorväg och högre upp står det 1 eller 2 poliser redo att plocka fortkörarna men synd så har vi inte pass så stora och raka vägar att den skulle fungera. Men att ha en eller två civillare som kör de mest drabbade sträckorna några gånger per dag och ha en kontroll någon gång i veckan skulle göra otroligt mycket.

Samt skulle vilja att polisen blev hårdare mot de som också kör för långsamt utan vettig anledning.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Skulle vara bättre om det skulle komma ut civilare istället snacka om att polisens budget/statskassan skulle öka. Gillar att i några delstater i USA sätter de 2st med laser i en skog bredvid motorväg och högre upp står det 1 eller 2 poliser redo att plocka fortkörarna men synd så har vi inte pass så stora och raka vägar att den skulle fungera. Men att ha en eller två civillare som kör de mest drabbade sträckorna några gånger per dag och ha en kontroll någon gång i veckan skulle göra otroligt mycket.

Samt skulle vilja att polisen blev hårdare mot de som också kör för långsamt utan vettig anledning.

Jo, civila bilar är rätt effektiva och vet att de används på E4 (i alla fall genom Östergötland) rätt frekvent.. Men då är det bara de som stoppas, som märker av dem. Vilket oftast är stressade stockholmare..

För 20 år sedan var det rätt vanligt med laserkontroller, där polisen antingen stog vid sina bilar och mätte eller hade stoppet en bit bort. Nu förlitar de sig mest på fartkamerorna verkar det som..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

påfart till 70 väg, framför ligger en SAAB vector eller vad dom heter, värsting modell. hoppas på att det inte är en bromskloss då den som kör har hästar så det räcker och blir över.
MEN NEJ människan kör ut på 70vägen i ca 20km/h. extrem trafik fara. bara ren tur att det var ganska glest med bilar. fortsatte förbi bilen som låg i stadiga 40km/h och ser en tjej som ser livrädd ut och håller krampaktigt om ratten. hade hon lånat sin killes bil måntro? om man är så rädd att köra bil kanske man ska låta bli?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Jag tycker det är bättre att rösta på gratis kollektivtrafik istället, självkörande elbilar, höghastighetståg. Skulle tippa på att anledningen till att folk är så stressade i trafiken handlar om att bilismen knappast hjälper till med att varva ned och ta det lugnt, att det i sig bara adderar till en livsstil som är nerbrytande, både för planeten, samhället och människan.

Vi har gratis bussar där jag bor.
Poppis bland alkisar och nyanlända.
Det dröjde inte länge innan vi hade vuxna som trakasserade mobbade och tafsade på skolbarn.
Det har iofs. blivit bättre då man numera måste köpa ett "busskort" (engångskostnad) som du kan bli av med om du missköter dig.
Så ingen är längre helt anonym.

I det stora hela är det en bra grej som nog lett till att många tar bussen ibland.
Men med så mycket annat "gratis" så är det bara gratis om du inte värderar din egen tid till nånting.

Permalänk
Skäggig legend

Okej. Nu åkte jag hem från min särbo ikväll. Blev nästan påkörd TVÅ gånger av en som pratade i telefon och en som antagligen var full. Jag ringde polisen ang. Den jag trodde var full så vi får se ol något händer. Men snälla... sluta prata o telefon. Gör de bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Men att ha en eller två civillare som kör de mest drabbade sträckorna några gånger per dag och ha en kontroll någon gång i veckan skulle göra otroligt mycket.

Samt skulle vilja att polisen blev hårdare mot de som också kör för långsamt utan vettig anledning.

Civilare är alltid ute efter vägarna, men du lär bara veta om det om någon du känner åker fast eller du kan alla deras bilar.

Här pendlar t.ex civilare Luleå-haparanda flera gånger om dagen och även på andra sträckor. En kompis åkte fast i helgen av civilare, 180 på 90 väg (civilaren körde dock race med personen, så blir att överklaga och eventuellt få tillbaka kortet)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Civilare är alltid ute efter vägarna, men du lär bara veta om det om någon du känner åker fast eller du kan alla deras bilar.

Här pendlar t.ex civilare Luleå-haparanda flera gånger om dagen och även på andra sträckor. En kompis åkte fast i helgen av civilare, 180 på 90 väg (civilaren körde dock race med personen, så blir att överklaga och eventuellt få tillbaka kortet)

Kan bli svårt att bevisa från din kompis sida att Civilaren provocerade om kompisen inte har någon kamera. Vet iaf om polisen ska ta en för fortkörning när man kör om dem t.ex så måst de följa bilen x sträcka för att bekräfta farten.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

E4 mellan Norrköping och Motala kryllar ju av målade bilar och motorcyklar... alltid lika roligt när man reflekterar över att det är så tomt i den andra riktiningen och en stund senare möter man en polis med typ trettio bilar i släptåg...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

En kompis åkte fast i helgen av civilare, 180 på 90 väg (civilaren körde dock race med personen, så blir att överklaga och eventuellt få tillbaka kortet)

Den människan ska ju inte ha körtkort, så det får vi hoppas på att han inte får tillbaka.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Inaktiv

Folk ute i trafiken idag lider av alla möjliga bokstavskombinationer men saknar tyvärr den viktigaste, IQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleongl:

E4 mellan Norrköping och Motala
Skickades från m.sweclockers.com

Ny sträckning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Ja.. man kan undra.
Speciellt då du har väjningsplikt när du byter till hans fil, när du ska ut ur rondellen. Mao... du gjorde fel, då du bytte till hans fil (körfält).
http://cdn1.mestmotor.se/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjEwNDIzNDE7czoxOiJ3IjtpOjI1MDtzOjE6ImgiO2k6MzIwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6ImI4ZGIyMTI0ODIyNzY5MTkxYzAyYzc1N2IwY2EyYWE3MDViZTViYzMiO30=
http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20170...

Du får dock köra ut från vänster dom du gjorde, men du måste vara beredd på att om där är en bil där, har han förkörsrätt, oavsett var han ska.

@XHI

Skulle säga så här:
Kör jag perfekt? Nej.
Jag har också orsakat en olycka när jag körde ut från en utfart av misstag (lyfte foten från bromsen och när jag snabbt tryckte tillbaka slant jag av den. Jag var för ivrig mao...)
Jag har även hamnat fel och missat en bil i blind vinkel, men inget hände och jag försökte be om ursäkt direkt. Jag kan mao göra fel jag med... men jag står iaf för dem.

Just detta filbytande utan att tänka sig för, eller att "bara man blinkar" så hjälper det är ett problem som verkligen växer. Att folk pratar i telefoner mm gör det inte bättre så klart.

En regel dock många i Malmö verkar totalt missa är när 2 filer upphör och blir 1... att man ska vävas in. Då sitter folk och försöker skrapa röven på bilen framför sig, för att ingen ska kunna väva in där inte. Här har jag fått sakta fram stå på mig några gånger. Ska vi vävas in spelar det ingen roll vilken fil du var i tidigare.. vänster eller högre, då de är samma fil nu.

Jag brukar dock också tacka om man blir insläppt, för det kostar inget, och kan ge dem lite god tanke iaf att göra det nästa gång också.

Bara så du vet. Finns inget som heter "förkörsrätt". däremot väjningsplikt. jag citerar: Du får dock köra ut från vänster som du gjorde, men du måste vara beredd på att om där är en bil där, har du väjningsplikt, oavsett var han ska. slut citat.

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Tråden som inte vill dö.....

Alltid nåra viktigpettrar som ska citera trafikregler o raljera...

Jaja får hoppas folk tar bussen i sommar när jag ska övningsköra.....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Kan bli svårt att bevisa från din kompis sida att Civilaren provocerade om kompisen inte har någon kamera. Vet iaf om polisen ska ta en för fortkörning när man kör om dem t.ex så måst de följa bilen x sträcka för att bekräfta farten.

Var inte där, men som jag hörde det så körde han 90-100~ när polisen gled upp jämte och triggade igång det. Kan ju vara bs, men han trodde att andra personen ville ha race tills blåljuset kom fram.
Normalt sett följer de inte efter i sån hastighet, de följer lagligt och skickar en annan bil som plockar längre fram. De ligger inte själva och kör 180~.

Skrivet av scienta:

Den människan ska ju inte ha körtkort, så det får vi hoppas på att han inte får tillbaka.

Är ju bara en fortkörning, han får ju tillbaka det snart även om överklagan inte går genom.

Är nog ganska få som kan säga att de inte kört så fort själva, ligger man bara 130-140 på E4an på morgonen när folk ska till jobbet blir man ju omkörd av barnfamiljer =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Är ju bara en fortkörning, han får ju tillbaka det snart även om överklagan inte går genom.

Är nog ganska få som kan säga att de inte kört så fort själva, ligger man bara 130-140 på E4an på morgonen när folk ska till jobbet blir man ju omkörd av barnfamiljer =D

Någon som har mentalitet till att ingå i "race" på allmän väg ska absolut inte ha något körkort och förhoppningsvis blir han åtminstone av med kortet i max tid.

Sen håller jag med om att folk som har barn i bilen, och som sedan överskrider hastighetsbegränsningen, borde varken ha barn eller körkort. Men vi kan inte fortsätta med den här mentaliteten; "kan andra, kan jag". Vi måste ju själva ta och inse riskerna, framförallt då riskerna faktiskt drabbar andra trafikanter på vägen.

Fler poliser eller annan form av kontroll i trafiken skulle behövas. Den här nollvisionen som fanns i Sverige, den har fallit i glömskan.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Är ju bara en fortkörning, han får ju tillbaka det snart även om överklagan inte går genom.

I detta fallet en så pass grov fortkörning att det passerar det brottet och i stället övergår och blir "vårdslöshet i trafik" alternativt "grov vårdslöshet i trafik", så något körkort lär han inte få tillbaka, han kan nog till och med få se fram emot lite tid innanför galler om det vill sig illa, bör bli rättegång av det hela iaf...

Överskriden hastighetsbegränsning med 50km/h eller mer: Rapport till åklagare

http://www.trafikjuristen.se/boter/polisboter/allmanna/allman...

I bästa fall: dagsböter
I värsta fall: 2 år bakom galler

Kortet lär han nog bli av med så pass länge att han måste ta om det (dvs mer än 12 mån), OM inte överklagan går igenom alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Någon som har mentalitet till att ingå i "race" på allmän väg ska absolut inte ha något körkort och förhoppningsvis blir han åtminstone av med kortet i max tid.

Fler poliser eller annan form av kontroll i trafiken skulle behövas. Den här nollvisionen som fanns i Sverige, den har fallit i glömskan.

Folk kan ju ändras, helt klart ska man få tillbaka efter avtjänat straff. Lika som vi släpper ut folk från fängelse.

Finns inte nog med poliser för det, är ju enormt mycket mer som blivit i glömska än nollvision sett från polisens håll. Går knappt att få polisen att komma till något mindre än mordförsök nu för tiden. Pågångde misshandel/inbrott = "Vi har inte nog med resurser".

Jag kör över 7000mil om året, haft kort i tio år snart och har blivit stoppad två gånger av polisen för att blåsa. Har sett en hastighetskontroll.

Skrivet av Nebudchanezzer:

I detta fallet en så pass grov fortkörning att det passerar det brottet och i stället övergår och blir "vårdslöshet i trafik" alternativt "grov vårdslöshet i trafik", så något körkort lär han inte få tillbaka, han kan nog till och med få se fram emot lite tid innanför galler om det vill sig illa, bör bli rättegång av det hela iaf...

Överskriden hastighetsbegränsning med 50km/h eller mer: Rapport till åklagare

http://www.trafikjuristen.se/boter/polisboter/allmanna/allman...

Får väl se, hans kommentar var då bara att det blir att åka taxi under sommaren (snapchat story med bild på boten på 4000:-).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Folk kan ju ändras, helt klart ska man få tillbaka efter avtjänat straff. Lika som vi släpper ut folk från fängelse.

Finns inte nog med poliser för det, är ju enormt mycket mer som blivit i glömska än nollvision sett från polisens håll. Går knappt att få polisen att komma till något mindre än mordförsök nu för tiden. Pågångde misshandel/inbrott = "Vi har inte nog med resurser".

Jag kör över 7000mil om året, haft kort i tio år snart och har blivit stoppad två gånger av polisen för att blåsa. Har sett en hastighetskontroll.

Ja, det är förjävligt. Jag propsar ju hårt på oannonserade fartkameror.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Ja, det är förjävligt. Jag propsar ju hårt på oannonserade fartkameror.

Som inte fyller någon funktion?

Nej, mer poliser ute på vägarna... som förr.

För få som vill arbeta som polis, samt för lite pengar för att ha råd med mer poliser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Som inte fyller någon funktion?

Nej, mer poliser ute på vägarna... som förr.

För få som vill arbeta som polis, samt för lite pengar för att ha råd med mer poliser.

Fler poliser vore såklart det bästa, men varför skulle inte fartkameror fylla någon funktion?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Som inte fyller någon funktion?

Nej, mer poliser ute på vägarna... som förr.

För få som vill arbeta som polis, samt för lite pengar för att ha råd med mer poliser.

Jag har sagt det länge, ge mig provis på böter så blir jag trafikpolis omgående, skulle ju enkelt gå att bli miljonär.
Dock kanske inte så rättssäkert

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@Mnemozyne13: Brukar du vrida på kroppen och/eller huvudet när du ska se dig om eller litar du blint på att du ser allt i speglarna?
Jag märker, eftersom jag sitter några meter upp när jag jobbar, att folk tvärvägrar att titta sig om över axlarna vid filbyte. Även väldigt vanligt förekommande vid påfart till motorväg.

Tyvärr har man själv haft tillfälliga vanor där när jag kör på jobbet (skåpbil) och bara kan använda sidobackspeglarna, för att sedan när man samma dag ska ta egna bilen hem kanske glömmer att, jovisst men denna har ju faktiskt möjlighet att titta bakåt. Men som sagt, tillfällig vana för dagen i så fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Jag tycker det är bättre att rösta på gratis kollektivtrafik istället, självkörande elbilar, höghastighetståg. Skulle tippa på att anledningen till att folk är så stressade i trafiken handlar om att bilismen knappast hjälper till med att varva ned och ta det lugnt, att det i sig bara adderar till en livsstil som är nerbrytande, både för planeten, samhället och människan.

Det finns ingen gratis kollektivtrafik.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Dreijer: haha, jag läste också "ge folk gratis kollektivtrafik" och reste mig från soffan för att gå till datorn och ser att du svarat samma Det är vi skattebetalare som betalar deras "gratisturer" då. Folk som åker gratis kollektivtrafik kanske ska betala våran bensin då? Deal?

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleongl:

E4 mellan Norrköping och Motala kryllar ju av målade bilar och motorcyklar... alltid lika roligt när man reflekterar över att det är så tomt i den andra riktiningen och en stund senare möter man en polis med typ trettio bilar i släptåg...

Skickades från m.sweclockers.com

E4:an genom Östergötland är väl den sträcka som flest Stockholmare blir av med körkortet..
Brukar vara rätt tätt med laserkontroller, motorcyklar, målade och civila bilar som åker där.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD