Battlefield V avtäckt – se trailern och diskutera

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyLittlePwny:

@Cenorida: Knappast trams att EA har en dold agenda. Det är bara du som är naiv. Hur ofta syntes inte kvinnan och den mörkhyade killen till i videon. Det är nästan jämt fördelat av grupperna vilket inte alls stämmer överens med verkligen. Hela trailern var en politiskt korrekt cringe fest med robotlemmar och braveheart-smink som liknar något ur Fortnite.

Såg knappt någon svart alls? Och ja, kvinnan fick rätt mycket utrymme sure. Fast historien kanske handlar mycket om henne? Huvudsaken är att det fortfarande var 1 kvinna, 1 svart man och 100 vita män.

Det faktum att de var unika kan ju ha gjort att EA och Dice fokuserade mycket på dessa för att få lite feeling och unik material och inte samma gamla tråkiga vita svarta män som vi alltid har hört och sett.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Det är en tråkig tid.
Tänkte skriva något om spelet och trailern, men verkar som att SJW:s verkar ha intressantare saker att diskutera så jag gav upp direkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Varför måste din dotter spela en kvinnlig karaktär för att känna sig som en del av spelvärlden? Är det inte emot vad du propagerar för?

Hur hade du känt om det bara fanns kvinnliga avatarer att välja på? Du kan ju bara ställa dig själv den frågan så har du svaret - och då kan du fråga dig själv - vill jag förneka någon annan detta, att få välja?

Finns många bra spel med både kvinnliga och manliga avatarer och jag väljer personligen gärna en kvinnlig. De ser helt enkelt trevligare ut att glo på (i BF funkar det väl inte så bra dock, eftersom jag bara kommer att se geväret). Så PK är jag. Vill jag ha en historielektion skulle jag inte välja Battlefield, även om jag tycker att ambitionen är god.

Hur många kvinnliga soldater ser du i t.ex. Battlefield 2, 3 och 4 när det garanterat finns kvinnliga soldater i dessa moderna krig om man ska vara historisk korrekt som någon kallade det. Spelvärlden har länge varit en värld för män och avsaknaden av kvinnor i dessa spel är för att spelen är gjorda för män - inte för att de har en ambition att vara historiskt korrekta.

Men spelstudiorna inser att det finns ganska många kvinnliga gamers, så att inkludera dessa är inte bara "PK", som så illa uttrycks, det är en korrekt affärsstrategi också. Det här pratet om att spelskaparna är PK kan i alla fall inte jag tolka som något annat än en motvilja mot att inkludera kvinnliga gamers.

TACK FÖR MIG.

EDIT: Nu har jag faktiskt ingen aning om det ens går att välja kvinnliga avatarer i BF5, men om det gör det så är jag positiv till det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Det är en tråkig tid.
Tänkte skriva något om spelet och trailern, men verkar som att SJW:s verkar ha intressantare saker att diskutera så jag gav upp direkt.

Du menar alla som är emot att det finns kvinnor i spelet? Är ju de som klagar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ZyntaX:

Det verkar som att de som vill diskutera annat är samma personer som gnäller om sådant som "SJWs".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tyckte Jackfrags berätta allt om bf5 bättre än presentationen grymt spel förövrigt!!

https://www.youtube.com/watch?v=xegBXGaFrOU&t=858s

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Personligen anser jag att spelet liknar BF One (av trailern att döma) fast som utspelar sig under andra världskriget. Vad tycker du om trailern?

Trailern är vad det är, en trailer, cool och bra gjord. Vill dock se ren och skär gameplay från multiplayer. Det är det jag kommer basera mina intryck ifrån. Än har inget visats.

Jackfrags hade dock gjort en intressant video, fick mer hopp för spelet efter att ha lyssnat igenom den

https://www.youtube.com/watch?v=xegBXGaFrOU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Trailern är vad det är, en trailer, cool och bra gjord. Vill dock se ren och skär gameplay från multiplayer. Det är det jag kommer basera mina intryck ifrån. Än har inget visats.

Jackfrags hade dock gjort en intressant video, fick mer hopp för spelet efter att ha lyssnat igenom den

https://www.youtube.com/watch?v=xegBXGaFrOU

Då är det bara att hålla ögonen öppna den 6:e juni.

Skrivet av Tjodd:

Lite oroväckande trailer. Ger sken av ett plojigt och stökigt spel.

Sedan hittade jag denna och blev lite mer intresserad igen:
https://www.youtube.com/watch?v=Z4QxznFsdDg

Som vanligt löjeväckande reaktioner när dagens verklighet smäcker folk i pannan. Tiderna och världen förändras oavsett om ni gillar det eller inte.

Den liknar faktiskt den som man släppte för BF One minus försöket att göra den lite mer likt gameplay.

https://www.youtube.com/watch?v=c7nRTF2SowQ

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | AMD R7 9800X3D | MSI MAG X870 Tomahawk WIFI | 64 GB Corsair DDR5 6000 MHz CL30 | Asus Prime RTX 5070 Ti OC 16GB GDDR7 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black + SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

aaaamen..... vet inte vad jag ska säga riktigt. Jag är absolut för jämlikhet och hela den där biten men kom inte och säg att det här representerar WW2. Som norskt påbrå med många i släkten som har upplevt WW2 på nära håll så har man blivit väldigt historieintresserad och jag vet att det var mycket kvinnor som färgade, indier och gurkha soldater i kriget, som i staben, i motståndsrörelsen, ryska armen osv men det här blir lite löjligt. Ingen har gastat om alla kvinnor i Wolfenstein serien osv för man vet att man vet att man vet att det är lite kreativ frihet. Hade det varit vilket fps som helst så hade jag inte brytt mig för fem öre men det här var inte bra. Vi behöver inte smälla på våran PK revolution på historen.

Men snälla rara. Spelet representerar inte andra världskriget speciellt bra på något sätt.

Detta är ett spel, inte en historielektion. Som spel ska den sälja, och man säljer definitivt mer om man inkluderar en större kundgrupp.

Eller tycker du att det är realistiskt att kunna bli skjuten mer än en gång och fortsätta kämpa som att det var ett myggbett? Tycker du det är realistiskt att spelaren springer omkring med ett tungt maskingevär och slänger sig på marken och skjuter och kliver upp igen medans han skjuter och fortsätter slänga sig ett antal gånger om, allt medan han skjuter och träffar sina motståndare, och sedan drar en pistol på 1.2 sekunder bara för att byta tillbaka igen till maskingeväret?

Spelet har aldrig haft som mål att vara en realistisk representation av WW2, varken gällande de som var inblandade gällande kön, etnicitet, religion etc. eller vilka vapen som fanns och framför allt hur de användes.

Att man ens orkar bry sig om könet på en digital spelkaraktär i en trailer är för fan helt fantastiskt. Helt plötsligt är det viktigt att spelen ska vara historiskt korrekta, men endast gällande kön. Herrejisses.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Det är en tråkig tid.

Snarare de rebelliska och coola anti-SJW's som skriver om annat, man ser ju bara en massa gnäll om en kvinnlig karaktär som finns med i trailern till ett spel....

Undrar vem som egentligen är triggered snowflakes.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Men snälla rara. Spelet representerar inte andra världskriget speciellt bra på något sätt.

Detta är ett spel, inte en historielektion. Som spel ska den sälja, och man säljer definitivt mer om man inkluderar en större kundgrupp.

Eller tycker du att det är realistiskt att kunna bli skjuten mer än en gång och fortsätta kämpa som att det var ett myggbett? Tycker du det är realistiskt att spelaren springer omkring med ett tungt maskingevär och slänger sig på marken och skjuter och kliver upp igen medans han skjuter och fortsätter slänga sig ett antal gånger om, allt medan han skjuter och träffar sina motståndare, och sedan drar en pistol på 1.2 sekunder bara för att byta tillbaka igen till maskingeväret?

Spelet har aldrig haft som mål att vara en realistisk representation av WW2, varken gällande de som var inblandade gällande kön, etnicitet, religion etc. eller vilka vapen som fanns och framför allt hur de användes.

Att man ens orkar bry sig om könet på en digital spelkaraktär i en trailer är för fan helt fantastiskt. Helt plötsligt är det viktigt att spelen ska vara historiskt korrekta, men endast gällande kön. Herrejisses.

Jag håller faktiskt med dig i de saker du drar upp också... så kön... vapen och hela konkarongen.
Hade faktiskt varit lite intresserad om det nu VAR WW2 som de försökte representera.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Om EA slutar ta pengar via Premium Pass och expansioner och Battlepacks osv, och istället fokuserar på inkomst via kosmetiska saker, då tror jag vi får acceptera att spelare kan se lite mer lustiga och originella och "out of place" ut. Och att då inkludera kvinnliga karaktärer så att kvinnliga gamers också blir intresserade är ju rätt rimligt från en sådan ekonomisk synpunkt.
I min värld är det VÄLDIGT lätt att acceptera den kompromissen så att EA håvar in pengar men gameplay håller sig så pro-gamer det kan. Ja tack. Hoppas det går vägen.

För övrigt var trailern dålig, men all fakta jag sett är väldigt lovande. Jag är positiv.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite löjligt att de marknadsförs med att ha saker som prostetiska handkrokar på soldater.

.Har inget emot att det finns kvinnor i spel alls, men finns gott om utrymme att ha kvinnor i spelet på mer realistiska vis i WW2 än detta. T.ex sovjet hade stora mängder kvinnor på fronten i alla möjliga roller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Tycker det är lite löjligt att de marknadsförs med att ha saker som prostetiska handkrokar på soldater.

.Har inget emot att det finns kvinnor i spel alls, men finns gott om utrymme att ha kvinnor i spelet på mer realistiska vis i WW2 än detta. T.ex sovjet hade stora mängder kvinnor på fronten i alla möjliga roller.

Just den protesen känns lite malplacerad visst men det känns också som att Dice satt dit den för att visa att man inte kommer ur ett krig alltid oskadd. Typ gore utan visa allt för mycket.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | AMD R7 9800X3D | MSI MAG X870 Tomahawk WIFI | 64 GB Corsair DDR5 6000 MHz CL30 | Asus Prime RTX 5070 Ti OC 16GB GDDR7 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black + SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Jag håller faktiskt med dig i de saker du drar upp också... så kön... vapen och hela konkarongen.
Hade faktiskt varit lite intresserad om det nu VAR WW2 som de försökte representera.

Jovisst, hade de haft ett uttalat mål att göra ett realistiskt och representativt spel så hade det varit en annan femma, att gå a lá Arma 3. Nu har DICE sedan länge tillbaka visat att de gärna hittar på saker och ting för att göra spelen roligare och mer spännande. Det är inte bara i BF1 då de själva valde att hitta på massa saker och gå utanför ramarna för vad är verkligt, bara titta på BF2. Jets i det spelet skulle aldrig kunna sikta på marken och skjuta mot en specifik människa, t.ex.

Att lägga till kvinnor innebär inget annat än en större customization, man får helt enkelt bättre kontroll över hur man vill ha sin karaktär. Detta öppna onekligen dörrar för fler kvinnliga spelare, a.k.a mer sälj.

Att lägga fokus på att just kvinnor nu välkomnas in i spelvärlden är otroligt löjligt, och det blir ännu löjligare när man försöker använda argumentet "But muh accuracy". Så vi kan gärna släppa den otroligt poänglösa diskusssionen och istället diskutera det viktiga här: spelet.

Känns personligen som att detta är den sämsta trailern DICE har släppt sedan......ja...... någonsin. Aldrig varit mindre pepp på ett DICE-spel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hänger inte med riktigt. Jag trodde spelet skulle diskuteras. Inte huruvida det råkar vara en kvinna med i trailern eller ej? Vi snackar ett spel där folk magiskt spawnar runt dig, där du kan slänga ut ett ammopaket och voila så får de kring dig ammo, där du inte ligger på sjukhus i veckor efter en skottskada.

Med trots det så är det som folk blir riktigt upprörda av att en KVINNA slåss?

Hänger som sagt inte med alls.

Trailern som sådan var alldeles för kaotisk och rörig imo. Men det var nog mest för att de ville trycka in bandvagnar, flygplan, vapen, raketer, hus som sprängs och whatnot på ett par minuter och säger förhoppningsvis inte eså mycket om slutresultatet.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Man tullar på realismen för att göra ett spel mera spelbart och underhållande, men malplacerade karaktärer har man för att man tror att det kommer passa in i vår samtid och därmed sälja bättre.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Man tullar på realismen för att göra ett spel mera spelbart och underhållande, men malplacerade karaktärer har man för att man tror att det kommer passa in i vår samtid och därmed sälja bättre.

Du förstår väl att detta spelet inte försöker återspegla verkligheten??? Tycker det är sjukt att folk inte verkar fattat det. Spelet försöker inte vara historiskt korrekt någonstans. Tänk dig mer Wolfenstein, Fortnite, Bad Company, Inglorius Basterds eller liknande.

Permalänk
Medlem

BF dog med BF 1 (eller spelmässigt bf3 ) enligt mig, all feeling och realism borta. Är det ww2 så är det, sorry men kvinnor var endast med i motståndsrörelser ( nästan). Och DET är det minsta av mitt problem. Pinsam trailer.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nord93:

Du förstår väl att detta spelet inte försöker återspegla verkligheten??? Tycker det är sjukt att folk inte verkar fattat det. Spelet försöker inte vara historiskt korrekt någonstans. Tänk dig mer Wolfenstein, Fortnite, Bad Company, Inglorius Basterds eller liknande.

Spelet utspelar sig under WW2 och jag såg inga fantasivapen eller liknande. Wolfenstein och Fortnite är ju fiktion och där kan man ju stoppa in vad som helst.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Spelet utspelar sig under WW2 och jag såg inga fantasivapen eller liknande. Wolfenstein och Fortnite är ju fiktion och där kan man stoppa in vad som helst.

Detta är också fiktion... allt är fiktion såvida det inte påstår annat. Battlefield 1 är fiktion, alla battlefield spel är fiktion. I princip ALLA spel, filmer och böcker är fiktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Spelet utspelar sig under WW2 och jag såg inga fantasivapen eller liknande. Wolfenstein och Fortnite är ju fiktion och där kan man ju stoppa in vad som helst.

Vad hindrar Dice från att göra ett spel som baseras på verkliga händelser? Ett exempel är invasionen av Norge där själva händelsen ägt rum men personerna är fiktiva. Bara för att någon baseras på verkliga händelser så betyder det inte att det är förbjudet att föra in fiktion i sammanhanget. Ett sådant exempel är ju Arn-serien av Jan Gillou. Nog har korståget ägt rum även om Arn är fiktiv..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nord93:

Detta är också fiktion... allt är fiktion såvida det inte påstår annat. Battlefield 1 är fiktion, alla battlefield spel är fiktion. I princip ALLA spel, filmer och böcker är fiktion.

Påstår man sig göra ett spel om ww2 ska det vara någorlunda faktabaserat (även om fiktion givetvis kan vara faktabaserat).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Påstår man sig göra ett spel om ww2 ska det vara någorlunda faktabaserat (även om fiktion givetvis kan vara faktabaserat).

Du vet nästan inget om spelet nu, mer än det de presenterat hittills. Klagar du på Wolfenstein? Också ett ww2 spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nord93:

Du vet nästan inget om spelet nu, mer än det de presenterat hittills. Klagar du på Wolfenstein? Också ett ww2 spel.

Wolfenstein är ju bara en massa övernaturligt påhitt som använder ww2 som bakgrund, varför skulle jag klaga på det. Tror du Battlefield V blir något liknande?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mja, tror inte jag är målgruppen till detta spel...

Kul att det väcker så mycket känslor hos folk iof.

WW~2ish

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Wolfenstein är ju bara en massa övernaturligt påhitt som använder ww2 som bakgrund, varför skulle jag klaga på det. Tror du Battlefield V blir något liknande?

Kolla på trailern så får du se själv. Tror du spelet kommer visa ww2 historiskt korrekt? Nej just det... Men ändå måste ni klaga på att det inte är det. Jag ger upp diskussionen kring detta nu dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Ja för kolla på COD WW2 som körde först på det spåret. Sälja mer är inte ekvivalent med att man inkluderar fler kön/roller. Vad är det som säger att en tjej skulle tänka sig spela ett spel mer för att det finns möjligheten till att välja en kvinna. Köper du spelet för att spela eller för att sitta och tänka på vilken karaktär du väljer?

Battlefield kan inte vara realistiskt rent stridmässigt. De övergav det konceptet efter BF2, där det verkligen var mer realistiskt än BF3/4/ONE. Laddar du ditt vapen när du skjutit 1 skott, aj där rök hela magasinet. Där fick DICE "snäll göra" spelet så att folk inte klagar på att spelet är för svårt. Ingen här säger att Battlefield levererar realistiskt stridskänslan, däremot har de levererat förr extremt bra gällande miljön, historia och vilka vapen som fanns. Det är det som folk vill ha idag. Ingen kan neka att det fanns kvinnor i WW2, däremot rent proportioner med kvinnor mot män så var kriget dominerat extremt mycket av män. Att i första hand visa en trailer som liknar ett bombnedslag, en MG42 skjuta ner ett plan, pansarvagnar som kör igenom hus är inget som känns eller ger en WW2 känsla. Toppen av det fick man ingen "Evil Nazi intesify" och man verkar visa att kvinnan i spelet är en stor del av spelet. Vilket blir i princip en sne blick mot de som verkligen förlorade sina liv i kriget.

Många här som är arga inc mig som såg fram emot detta spel då man visste att DICE skulle leverera en bättre WW2 känsla än COD. Men nu blir man besviken för att de körde på exakt samma spår och sket i totalt i kritiken folk gav till COD WW2.

De hade gjort ett bättre spel om de remakea BF 1942 istället men jag kanske inte ska tala mycket innan spelet än släppts.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=Ui7V9YrkZzM

Gameplay såg ut som Battlefield One med lite nya animationer, t.ex. när spelaren blir omkullkastad.

Trailern fick mig att tänka på gamla Battlefield Heroes och Fortnite: Roliga/knasiga karaktärer och dålig humor...
Gillar att en karl försöker strypa spelarens karaktär och sen släpper med ena handen och "hyshar" medan han försöker ta ihjäl spelaren innan en enarmad brud kommer in i bild och klubbar ihjäl honom, känns verklighetstroget..

Min bild av WW2 ligger mer i linje med Band of Brothers, Saving private Ryan och liknande.
Nu kanske min bild av WW2 är lite snevriden PGA dessa äldre filmer/serier, egentligen var det Fortnite-karaktärer som stred vid Normandie

EDIT: Det jag egentligen vill säga är att trailern suger. Spelet är säkert ganska likt BF1.

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem

Jag måste erkänna att jag först reagerade negativt när jag såg den kvinnliga spelaren i trailern, men efter att ha funderat lite så gör det mig inget, med tanke på hur lite historisk korrekthet det är i övrigt i Dices spel. Jag väljer att mer se det som en Bad Company-version av WW2. BF1 var ju inte mer än första världskriget "by name" så att säga, tack vare alla prototypvapen, behemoths, stridsvagnar som kör 3-4ggr så snabbt jämfört med verkligheten etc.

Däremot var jag sjukt oimponerad av trailern i allmänhet, och resten av livestreamen i synnerhet. Jag hade absolut inget intresse alls av spelet. Sen såg jag Jackfrags video, och är helt plötsligt mycket mer intresserad. Ska nog försöka skaffa tillgång till betan för o testa åtminstone.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5