NetOnNet vägrar ta emot reklamation.
Jag har ett par Turtle Beach Stealth 450, som jag varit nöjd med. Helt OK ljud, batteriet räcker ganska bra. Osv...
För ett tag sedan upptäckte jag att de inte längre satt så bra över öronen. När jag tittade närmare, hade höger båge böjts ut ca 15 grader, ett par centimeter över luren. Plasten var av nästan hela vägen. Lurarna har vandrat mellan en hållare och mitt huvud. Inget våld utöver det, så jag misstänker material fel i bågen.
Idag var jag in till NetOnNet där jag hade köpt dem. (Före detta SIBA-Järnbrott) I princip sa de att jag haft sönder lurarna, punkt! De vägrade att ens ta emot dem.
funderar på om/hur jag skall gå vidare?
Drog iväg ett mail till Turtle Beach nyss.
Ett par bilder på skadan.
När jag ändå har gnäll mössan på, kan jag passa på att fylla i mina upplevelser om NetOnNet.
För ett gäng år sedan köpte jag en Samsung skrivare (Färglaser) på NetOnNet. Efter ett halvår slutade den fungera. Vägrade skriva ut någonting. Provade att installera om den, provade den i en annan dator. (Morsan har en likadan skrivare, den fungerade, men inte min.)
Naturligtvis lämnade jag in skrivaren.
Fick tillbaka den med en faktura för felsökning, de hade inte hittat något fel och då skulle jag betala.
Fast nu helt plötsligt fungerade skrivaren??? Så jag handlade inte mer på NoN på fem år eller så.
Efter fem års utfrysning började jag sakta handla där igen. (Om varan inte fanns inne hos konkurrenterna.)
I vintras fick jag ett presentkort från jobbet, så jag gick in på NoN för att handla ett 2-pack Philips HUE lampor. Fick beskedet att de inte hade hemma, men jag kunde betala och få dem levererade från huvud lagret i Borås, till närmsta utlämnings ställe. Klockrent! Trodde jag!
EN VECKA, för att skicka ett litet 2-pack glödlampor från Borås till Göteborg?
Jag har fått hem saker på mindre än 1/3 del av den tiden FRÅN KINA!
På senare år har jag dragit ner besöken till NoN mer och mer, iom att NoN inte accepterar AMEX.
Och nu detta?
Gått i träda. Åter om något år!