Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Det finns på den amerikanska eShopen inte den svenska ännu.
De har lite sever problem så man får logga in och ut igen.

Ok så får vänta då, har bara svenskt konto.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av SimpanDirr:

Ok så får vänta då, har bara svenskt konto.

Du kan även ändra region till NA på ditt svenska och sen ändra tillbaks till Sverige då spelet är gratis.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Pokémon Let's go bundle:

• Every Character Returning to Super Smash Bros. Ultimate - E3 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

Någon som lyckats skapa ett konto på fortnite?

Gjort konto på Epic Games hemsida?

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Du kan även ändra region till NA på ditt svenska och sen ändra tillbaks till Sverige då spelet är gratis.

Det hittas inte även när jag ändrat region och gjort ett nytt account, så servrarna är nog lite svettiga just nu.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av SimpanDirr:

Det hittas inte även när jag ändrat region och gjort ett nytt account, så servrarna är nog lite svettiga just nu.

Skumt det syns för brorsan och han kollade nyss.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Röstchatten kommer att vara tillgänglig på torsdag för Fortnite. Du behöver inte använda Nintendo Switch Online app för röstchatten utan det ska gå bra att köra på hörlursuttaget

• Xenoblade Chronicles 2: Torna – The Golden Country kommer att ha ett fysiskt släpp med en DL-kod. Release 21 september vilket är drygt en vecka senare än den digitala releasen som är den 14 september. Spelet är endast expansion pass så du behöver Xenoblade Chronicles 2 för att spela expansionen.

• Super Smash Bros. Ultimate kommer att flyta på i 60 fps och i en upplösning på 1080p på TV samt 720p i handhållet läge.

• Starlink - Battle for Atlas - Starterpack går nu att förhandsboka på discshop.se för 799:- tidigare idag var den på 599:-.

Box Art Overcoocked! 2
Dragon Ball FighterZ boxart
  • Dusk kommer till Switch, TBA.

• Ninjala Teaser Trailer, release våren 2019.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Skumt det syns för brorsan och han kollade nyss.

Nu fick jag ner det precis, gud vad irriterande att man måste skapa ett helt nytt konto för switchen. Jag måste dessutom skaffa en till mail då jag bara har en...

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare

Fortnite finns på EU E-Shop nu

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Metroid Prime 4 dök inte heller upp på E3, Bill Trinen förklarar att de har inget att visa upp ännu. När de har något att visa upp så kommer de att visa det meddelade han. Vilket är kanske ett ganska logiskt svar?

Trinen: It’s still in development.

• Starlink Nintendo Switch Starfox Gameplay - E3 2018

• Dragon Ball FighterZ On Switch 1080p/60FPS Direct Feed Gameplay | E3 2018

• My Hero One's Justice - Deku vs Bakugo Gameplay

• Nintendo Treehouse Live – E3 2018 – Smash Bros. Ultimate with Inklings

• Freedom Planet (Nintendo Switch) - E3 Trailer

• Gal Metal - E3 Trailer

• Nintendo Treehouse Live - E3 2018 - First Overcooked 2 footage

• Splatoon2 förlänger sin uppdateringar till december gällande vapen, banor etc.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Splatoon 2 Octo expansion ute imorgon + nya Splatoon 2 amiibos (3-pack), TBA. Tidigare hade en tysk bild sagt den 13 juli men nu kommer expansionen en månad tidigare.

• Mario + Rabbids Kingdom Battle Donkey Kong DLC Gameplay

• Off-screen Team Sonic Racing footage

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Bendy and the Ink Machine kommer i oktober, eShop.

Permalänk
Medlem

Årets bästa på E3?

Fler som har väntat på Mario Party!?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Någon mera som tycker att Nintendos framträdande var svagt i år? Visst dom hade 25 minuter SSB, som kunde ha varit en egen Nintendo Direct en månad ifrån nu kändes det som. För mig personligen var det Microsoft bjöd på den bästa presentationen följt av Ubisoft. Aja antar att man måste ha en sämre show ibland med.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G502 X | PowerPlay | G513 | HD599 | Modmic USB 2 | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Nintendo E3 2018 booth tour

• First LEGO DC Super-Villains footage

• Nintendo summering av deras första E3 dag:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappen:

Någon mera som tycker att Nintendos framträdande var svagt i år? Visst dom hade 25 minuter SSB, som kunde ha varit en egen Nintendo Direct en månad ifrån nu kändes det som. För mig personligen var det Microsoft bjöd på den bästa presentationen följt av Ubisoft. Aja antar att man måste ha en sämre show ibland med.

Jag håller delvis med. Jag är inget SSB-super-fan så det var lite väl långt, men det var skoj att se hur mycket energi de lagt på SSB Ultimate. Story-DLCn till Xenoblade 2 såg betyligt intressantare ut än jag hade trott, så det blir nog ett köp i höst. Metroid Prime 4 saknade jag men det gissar jag visas på E3 2019 (eller stjäl Pokemon Switch showen då?).

Ubisoft har jag verkligen börjat gilla sedan förra årets E3. BG&E 2 ser sjukt spännande ut tex Hoppas på ett släpp till Switch där.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Plasy-Asia LE Switch

Dimension Drive kommer att släppas i en fysisk version via Eastasiasoft Limited, LE:n finns i endast 3000 exemplar. Standard versionen går också att förhandsbeställa men den har ingen begränsad upplaga.

Med start från den 14 juni kan du förhandsbeställa dem på Play-Asia:

• The Dimension Drive Limited Edition $34.99

• Standard version innehåller även manualen $24.99.

Uppdatering klockan 17:00 på torsdag är releasedatumet:

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Jag håller delvis med. Jag är inget SSB-super-fan så det var lite väl långt, men det var skoj att se hur mycket energi de lagt på SSB Ultimate. Story-DLCn till Xenoblade 2 såg betyligt intressantare ut än jag hade trott, så det blir nog ett köp i höst. Metroid Prime 4 saknade jag men det gissar jag visas på E3 2019 (eller stjäl Pokemon Switch showen då?).

Ubisoft har jag verkligen börjat gilla sedan förra årets E3. BG&E 2 ser sjukt spännande ut tex Hoppas på ett släpp till Switch där.

Troligen kommer Pokemon vara det stora på nästa E3 om de inte annonserar de innan och sen låter Metroid Prime 4 ta mera plats. Ett år kvar innan vi vet så

Jag har svårt tro att det finns tillräckligt mycket kraft hos switch för att kunna leverera till det spelet. Visst ska man aldrig säga aldrig men jag tror bestämt det är ett Cross Gen spel för PS4/PS5, Xbox ONE/Xbox ??? samt PC. Vet att det tjats till dö dagar om det, men vore kul att se Nintendo släppa en konsol med mera kraft.

Visa signatur

Tillbehör: G502 X | PowerPlay | G513 | HD599 | Modmic USB 2 | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Permalänk
Skrivet av Rappen:

Troligen kommer Pokemon vara det stora på nästa E3 om de inte annonserar de innan och sen låter Metroid Prime 4 ta mera plats. Ett år kvar innan vi vet så

Jag har svårt tro att det finns tillräckligt mycket kraft hos switch för att kunna leverera till det spelet. Visst ska man aldrig säga aldrig men jag tror bestämt det är ett Cross Gen spel för PS4/PS5, Xbox ONE/Xbox ??? samt PC. Vet att det tjats till dö dagar om det, men vore kul att se Nintendo släppa en konsol med mera kraft.

Jag förstår hur du menar, men jag tycker att det är skönt att ha en konsol som inte bara går ut på att det är en PC, fast sämre. Jag har själv ett PS4:a också för att spela deras exlusiva spel. Men överlag så känns det som att PS4 och Xbox är samma konsol fast med olika kontroller (Som inte är överdrivet långt ifrån varandra) och de försöker bråka med att vara snyggast (Fast de kommer alltid förlora mot PC). Jag vill iaf få ut något annat av min konsol än "Varför spelar jag inte det här på PC, där det hade varit bättre på alla sätt och vis?"

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Tider för release av Splatoon 2 DLC Octo Expansion:

• Evening of June 13 (United States)

• Morning of June 14 (Europe)

• Morning of June 14 (Japan)

• Afternoon of June 14 (Australia and New Zealand)

• Broken Age - Launch Trailer, TBA

• Super Smash Bros. Ultimate produktinfo:

Permalänk
Medlem
Skrivet av therealtidus:

Jag förstår hur du menar, men jag tycker att det är skönt att ha en konsol som inte bara går ut på att det är en PC, fast sämre. Jag har själv ett PS4:a också för att spela deras exlusiva spel. Men överlag så känns det som att PS4 och Xbox är samma konsol fast med olika kontroller (Som inte är överdrivet långt ifrån varandra) och de försöker bråka med att vara snyggast (Fast de kommer alltid förlora mot PC). Jag vill iaf få ut något annat av min konsol än "Varför spelar jag inte det här på PC, där det hade varit bättre på alla sätt och vis?"

Jag spelar överlag bara konsol exklusiva spel på min PS4a. Jag har inget emot det dock för chansen att dom spelen kommer till PC existerar inte om inte Sony skulle gå under och någon köper upp rättigheterna. Tror konsol kriget kommer trappas upp mera nu när Microsoft har spenderat lite pengar på nya förvärv till företaget. Men Nintendo har alltid kört sitt egna race som funkar eller inte funkar. Nu går det ju bra med switch för dem vilket är roligt. Men som sagt vill inte låta som en trasig bandspelare, vore kul med lite mera kraft i deras konsoler för dom har ju uppenbara problem med spel som Xenoblade och jag tror inte problem ligger bara hos programmerarna av spelet. Tror Switch som koncept är här för att stanna och att vi kommer få en uppdaterad version vad det lider. Men annars håller jag med att jag spelar andra spel som t.ex shadow of mordor/war eller Assassins Creed på PC, fast med steam link och handkontroll vilket för mig fungerar bra.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Aktuellt:

Footage:

Nyheter:

• Disgaea 1 Complete släpps i NA den 9 oktober samt 12 oktober i Europa.

• Wizard Fire kommer till den nordamerikanska eShop 21 juni.

• Iro Hero är försenat till NA preliminärt datum är i slutet av juni eller tidigt i juli.

• Produktbild för Xenoblade Chronicles 2: Torna – Golden Country:

• The Last Blade 2 är nästa veckas NeoGeo-spel på eShop (21 juni), $7.99 / €6.99 / £6.29.

• Koopa Troopa och Blooper kommer att bli tillgängliga i Mario Tennis Aces i juli/augustis turneringar.
    Koopa Troopa kan inskaffas i julis turnering om du har tjänat ihop tillräckligt med poäng. Karaktären blir även tillgängliga för alla i augusti.

Blooper är Augusti:s turneringsbelöning. Om du inte kan delta i eventet eller missar det är det ändå ingen fara då karaktären släpps för alla i september.

Nyheter för Japan:

• Gunbird 2 har listats på japanska eShop den 21 juni.

• Destiny’s Princess: A War Story, A Love Story 21 juni eShop, Japan, har stöd för engelsk text.

Fysiska titlar:

Ps. billigare pris på en del av spelen finns på https://www.365games.co.uk/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Trailer/footage/gameplay:

• 8 Minutes of My Friend Pedro Gameplay - E3 2018

• Nintendo Treehouse Live – E3 2018 – First Daemon X Machina gameplay

Permalänk
Medlem

Daemon X Machina ser riktigt läckert ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Daemon X Machina ser riktigt läckert ut!

Ja! Det måste jag kolla in mer. Hoppas det kommer en demo man kan prova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappen:

Haha kan inte hålla med mer men det har varit ganska tydligt ett bra tag. I denna tråden kan det framstå som att det släpps bra spel hela tiden men faktum är att det mesta är portar, Indies och DLC:s.

För 1 år sen såg det ut som Nintendo var på gång, man kunde rekommendera konsolen till folk men nu känns det som att luften gått ur dem. Skulle någon fråga mig om konsolen idag så hade jag rekommendera att titta igenom det tunna spel utbudet innan de köper.

Det enda som står ut en aning är SmashBros men för mig som inte är så mycket för serien ser det precis ut som förra versionen så troligen hade det lika bra kunnat vara DLC.

Nej, vår Switch används väldigt sällan numera, istället är det PC:n som går varm vilket såklart är tråkigt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Nintendo at E3 2018 – official day 2 recap

1. Shopping Carts re-enabled

2. Pro-Am matches available to view in BR clients

• Octopath Traveler's nya demo kommer ut idag. Det kan vara värt att veta att demon fungerar bara i 3 timmar efter det går det inte att spela. Demon innehåller allt som fullversionen har att erbjuda. Du kan även överföra dina framsteg i demon till spelet som släpps den 13 juli.

• Layton’s Mystery Journey DX boxart
  • Sonys kommentar om varför du inte kan spela crossplay mot Switch-spelare i Fortnite:

"We're always open to hearing what the PlayStation community is interested in to enhance their gaming experience," it said.

"With... more than 80 million monthly active users on PlayStation Network, we've built a huge community of gamers who can play together on Fortnite and all online titles.

"We also offer Fortnite cross-play support with PC, Mac, iOS, and Android devices, expanding the opportunity for Fortnite fans on PS4 to play with even more gamers on other platforms."

"We have nothing further to add beyond this at this point," a spokeswoman added.

Vidare om du har ett Epic-konto som är kopplat till ett PSN-konto, kommer du inte att kunna använda det på Switch - du kommer att blockeras.

• Angels of Death släpps på samtidigt i NA och Europa den 28 juni, eShop.

Permalänk
Medlem

Grabben hemma vill testa att spela Fortnite, så jag laddade ned det till Switch.

Jag lyckades inte ändra avatar, så han fick spela som en tjej (vilket han accepterade men inte var speciellt förtjust i). Är det möjligt att ändra kön på karaktären eller är det bara att punga ut med pengar?

Jag kan tänka mig att lägga en hundring max, men på vad? Någon som kan ge tips hur man kommer igång som en complete noob?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av solemn:

Grabben hemma vill testa att spela Fortnite, så jag laddade ned det till Switch.

Jag lyckades inte ändra avatar, så han fick spela som en tjej (vilket han accepterade men inte var speciellt förtjust i). Är det möjligt att ändra kön på karaktären eller är det bara att punga ut med pengar?

Jag kan tänka mig att lägga en hundring max, men på vad? Någon som kan ge tips hur man kommer igång som en complete noob?

Det varierar från gång till gång. Men du kan alltid köpa ett skin som täcker hela karaktären

Visa signatur