Vad är fel? Första datorbygget.. [LÖST]

Permalänk

Vad är fel? Första datorbygget.. [LÖST]

Hej,
Har byggt en dator som startar. Fläktarna går och LED:en på startknappen fungerar. Moderkortets LED lampor lyser också (SB PWR och VGA_LED för jag har inte köpt ett grafikkort än). Men när jag kopplar in skärmen så får den ingen signal, och varken min dator eller mus börjar lysa. HDD LED:en lyser inte heller.

Vad kan vara fel? Borde kunna starta den för min processor har inbyggd grafik. Och jag borde få ström ur USB kontakterna oavsett.

Mina delar:
I5-8400
Rog Strix H-370 I
Ballistik tactical 8 GB DDR4 2666mHz
Fractal design integra 550w
Fractal design core 500
1TB WD 7200rpm

Edit: Problemet löst! Hade helt enkelt inte tryck ner RAM-minnet tillräckligt hårt på ena sidan. Tack för alla svar!

Permalänk
Medlem

Har du kopplat matningen till cpu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mmarks:

Har du kopplat matningen till cpu?

Skickades från m.sweclockers.com

Matningen? Är det 8 pins sladden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandyarvid123:

Matningen? Är det 8 pins sladden?

Yes, 24p + 8p

Permalänk
Skrivet av Ziddie:

Yes, 24p + 8p

Okej, har kopplat båda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Har du distanser under moderkortet?

Permalänk
Skrivet av Ziddie:

Har du distanser under moderkortet?

Ja, det var förinstallerat i chassit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av bandyarvid123:

Ja, det var förinstallerat i chassit.

Skickades från m.sweclockers.com

Sitter distanserna rätt?
Finns det nån distans som sitter under moderkortet och orsakar kortslutning?
Vad är det för storlek på moderkortet? ATX?

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Kanske ett ram minne som inte sitter intryckt ordentligt. Testa ett och ett och att byta plats på de.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Hasseman84: Det är ett ITX kort, distanserna sitter rätt.

Permalänk

@Spixel: Använder bara ett i nuläget, men ska testa
Edit: Det funka, hade inte tryckt ner det tillräckligt hårt på båda sidor. Tack!

Permalänk

@Ness: Tack för tipset, ska kika på detta!

Permalänk

Tack alla som svara! Problemet var att jag inte tryckt i RAM-minnet så att det klickade på båda sidor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandyarvid123:

Tack alla som svara! Problemet var att jag inte tryckt i RAM-minnet så att det klickade på båda sidor!

Bra att du uppdaterar tråden med att den är löst och vad som var orsak och lösning så att andra kan lära sig. Sånt uppmuntras starkt

Skickades från m.sweclockers.com