Expresshantering - lurendrejeri?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
42
Registrerad
Maj 2004

Expresshantering - lurendrejeri?

Beställde ett par hörlurar 18 Juni kl 12:29, enligt hemsidan fanns de i lager så jag valde expresshantering för att vara säker på att få dem innan midsommar.
De skulle då alltså gå iväg samma dag enligt beskrivningen av expresshantering, order innan kl15 1-2 dagar frakt.

Inget händer under mån-tis så jag frågar deras chatt, lurarna står som "Reserverade" men inget mer går att avläsa. Chatten var osäkra på om de fanns i lager eller inte men skulle eskalera.

Onsdag (20/6) chattar jag med dem igen, de skulle kolla med leveransavdelningen, jag bad dem avbryta ordern då paketet inte gått iväg ("Reserverad" status fortfarande) då jag nu börjar inse att de inte kommer kunna leverera innan midsommar. Det var inga problem enligt chatten. 5 min efter får jag ett sms om att ordern inte går att avbryta (skumt nog så står det fel ordernummer i smset)
Paketet blir registrerat på Bring senare under dagen.

Torsdag eftermiddag (21/6) kommer de fram till mitt utlämningsställe. Jag har ingen möjlighet att hämta dem (mitt fel) men jag hade ju räknat med att de skulle komma tidigare.

Betalade jag precis en helt onödig 69kr "expresshantering" men det tar ändå 3-5 dagar som deras vanliga frakt? Skulle vara intressant om de har satt det här i system för lite extra inkomst. Någon mer som har liknande erfarenhet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007

Hänt mig en gång också, aldrig tagit "expresshantering" igen.

i5 3570k @4.6ghz (Noctua NH-D15) || Kingston HyperX FURY 16GB
Z77 Extreme 4 || EVGA GTX 970 ACX 2.0+ SSC (Arctic Accelero Xtreme IV)
Fractal Design Define S (4x BioniX F140mm) || Corsair HX520
850 Evo 250 + Crucial M500 240 || BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2009

Har också testat expresshantering vid två tillfällen och det tog riktigt lång tid innan jag fick paketen båda gångerna. Upplever att det var samma väntan som för dig samt kontakt med kundtjänst.

Det går i regel snabbare att beställa med "normalfrakt" från någon annan butik som komplett och cdon om det är brådis. Beställer enbart från elgiganten om de har ett pris som ligger mycket lägre jämfört med andra butiker, det händer inte så ofta.