Permalänk

Söker team för spelprojekt

Söker folk att skapa spel tillsammans med.

Jag är sugen på att skapa spel för framtida portfolio eller bara för skoj skull,
Då jag bara är student kan jag inte starta en studio men kan däremot försöka dra ihop ett team som efter en prototyp eller liknande kan skapa en studio,

Jag har tidigare erfarenhet av spelprojekt via högskolestudier och jag har kunskaper inom programmering och viss kunskap inom 3D. Det senaste spelet jag gjorde var ett skolprojekt på under 10 veckor där jag agerade creative lead, programmerare, level designer och 3d grafiker. Jag var även den person som skapade iden.

Länk till spel.
https://dalallamastudio.itch.io/llama-palooza

Det typ av spel jag tänke mig inför mitt nästa projekt och det jag söker folk till är ett 3D hack n slash spel med lite mer mildare ton än vad hack n slash brukar. Man spelar som en pojke och hans gosedjur som tillsammans skall försöka rädda en fiktiv värld från mörka krafter ( Kan skriva mer detalj vad jag tänkte mig om nån är intresserad)

Jag söker alltså därmed personer från alla former av inriktningar, så som 3D, programmering, 2D, animation, Ljud osv.
Själv kommer jag agera till bästa av min förmåga som både 3D och Programmerare.

Projektet kommer skötas så professionellt som möjligt med lead roller osv men också på ett mer kamratligt sätt då vi kommer bli ett litet team.

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna vara intresserad, har alltid velat ha ett litet spelprojekt att pyssla med.

Jag jobbar som utvecklare och undrar lite vad du tänker dig för teknik som ska användas?

Även hur eventuellt ägareskap osv ska se ut?

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Skrivet av Verdurakh:

Jag skulle kunna vara intresserad, har alltid velat ha ett litet spelprojekt att pyssla med.

Jag jobbar som utvecklare och undrar lite vad du tänker dig för teknik som ska användas?

Även hur eventuellt ägareskap osv ska se ut?

Om vi pratar program för skapande av diverse assets så beror det på de som hamnar i teamet.
Efter att team skapats, så pratar vi igenom om vad spelet skall hamna i slutänden, om vi vill sälja nått i slutänden så måste vi anpassa oss efter det annars är det ganska fritt vad för program som används.
Själva spelmotorn följer samma tänk. Jag föredrar Unity då ja har erfarenhet av det innan men skulle även kunna jobba i unreal om det skulle föredras.

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

Kanske irrelevant, men jag rekommenderar Ludum Dare för att utmana er själva. Har själv tävlat i detta event. Jävligt roligt när man har någon att nöta 72 timmar med.

https://ldjam.com/

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Tjena, har gått i samma tankar att dra igång något projekt.
Även jag jobbar som utvecklare i C# och .NET, så Unity har jag också tittat på och även gjort lite tutorials samt tester. Dock inget genuint och "färdigt".
Men tid och driv är det som jag faller på. Ensam har inte gått så... ja.

Visa signatur

AMD 5950X, 32GB 3600mhz G.Skill, ASUS ROG x570-e, ASUS Strix 2080ti

Permalänk
Medlem

Jag är eventuellt intresserad men är för närvarande involverad som programmerare i ett annat spelprojekt som jag hoppas kommer att vara avslutat inom kort. Beroende på vilken motor ni tänker använda så kanske jag kan jobba med båda projekten parallellt en begränsad tid.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar som spelutvecklare och är intresserad av att vara med som programmerare. Jag kan inte lägga heltid eller regelbundet utan bara jobba när jag är ledig från jobb och familj. Om du letar efter personer som kan dedikera mer regelbunden tid förstår jag det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ba^ka:

Tjena, har gått i samma tankar att dra igång något projekt.
Även jag jobbar som utvecklare i C# och .NET, så Unity har jag också tittat på och även gjort lite tutorials samt tester. Dock inget genuint och "färdigt".
Men tid och driv är det som jag faller på. Ensam har inte gått så... ja.

Skrivet av Roffe:

Jag är eventuellt intresserad men är för närvarande involverad som programmerare i ett annat spelprojekt som jag hoppas kommer att vara avslutat inom kort. Beroende på vilken motor ni tänker använda så kanske jag kan jobba med båda projekten parallellt en begränsad tid.

Skrivet av waegogin:

Jag jobbar som spelutvecklare och är intresserad av att vara med som programmerare. Jag kan inte lägga heltid eller regelbundet utan bara jobba när jag är ledig från jobb och familj. Om du letar efter personer som kan dedikera mer regelbunden tid förstår jag det.

Skickades från m.sweclockers.com

Roligt att höra att det finns lite intresse Då det behövs grafiker och andra dicipliner också så kommer projektet inte dra igång än förrän jag fått tag på hela teamet. Men kommer höra av mig till er när det börjar fyllas upp från andra diciplinerna

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

Säg till om du behöver musik, ljud och viss programmering

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Hur går det för er?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?