Permalänk
Inaktiv

@Dunde man kanske inte borde varit så snål och bara beställt kontrollen också.
Får bli så då kanske 😁

Det var var ett ganska förmånligt pris ju. Stödjer den alla spel såsom t.e.x vive gör?
Bra sugen på ett VR headset till PC då det släpps för lite spel i mitt tycke till mitt psvr 😊

Permalänk
Skrivet av Tandborste:

Väntar på lite skins till både min macbook och min S9+ från Slickwraps. Har varit längre på postnords lager och skräpar än vad det tog Slickwraps att skicka iväg det och USPS att frakta det hit till Sverige. Legat ca 6 arbetsdagar. Och detta trots att jag betalade avgiften mer eller mindre en timme efter att det blev möjligt.

Vill minnas att förut när jag beställda från utanför EU så fick (när man hade "otur") jag en faktura i efterhand alternativt att jag betalade när jag hämtade ut paketet. Stämmer detta eller är det bara jag som minns helt fel?

Helt rätt! Jag har förut fått betala för Amerikanska paketet när jag hämtat ut det på posten.

Jag beställde lite saker från Society6 och det låg också på posten i nästan 2 veckor innan jag fick brev om betalning för tull osv. Efter jag betalade kom dock paketet på 2 dagar.

Permalänk
Medlem

Väntar på denna efter att ugnselementet brann upp på vår (50 år) gamla spis.

Permalänk

Jag väntar på nått så spännande som en I/O-shield till mitt moderkort, lev från Kina mellan 20/5-7/7 🤣

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Väntar på en CF to IDE adapter och ett 16gb minneskort till en retro speldator med crtskärm som jag ska få fart på.

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på paket från Dell. Har inte lyckats spåra mha numret jag fått. Idag testade jag att lägga till det i en universal-app för att spåra paket och där fanns det. Så nu vet jag att paketet INTE har anlänt till Värnamo än. Inget annat 😂

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk

Några filmer igen. (Det är alltså Ghostbusters från 1984)

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Väntar på en 2TB hårddisk, har klarar mig rätt länge på 500GB lagringsutrymme men började bli lite väl jobbigt att behöva ta bort gamla filer för att få plats med något nytt

Permalänk
Medlem

Efter att mina nuvarande in-ear lurar fick slita för att hålla mig och ett dokumentskåp på jobbet ihop så slutade ena sidan fungera. Ersättare av exakt samma modell har beställs och är nu efter ett par dagars frakt i landet!

Jag har försökt förstå hur jag ska betala tull i förväg men det är många krångliga steg tyvärr. Jag väntar nu nyfiket på hur lång tid det tar innan PostNord hör av sig angående avgift för paketet. Jag vill bara ha dem så snabbt som möjligt givetvis.

Modellen är Tennmark Pro vilka ger möjligheten att plocka isär hörlurar och kabel. Förhoppningsvis har kabeln dött och jag har i sådana fall två uppsättningar hörlurar tillgängliga

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk

Har även denna vecka gjort ett antal beställningar på filmer. Det här är dagens beställning. Den första är en "tidigare osedd version" av The Exorcist (1973). Den 6e är Okänd Soldat (1985). Den 7e är Lethal Weapon (1987). Den 8e är 2001: A Space Odyssey (1968) och den sista är Home Alone (1990). En del filmer är kanske lite dyra kan tyckas men börjar vara svåra att hitta som nya.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Fick beställa en ny laddare till min skäggtrimmer för den gamla gick sönder.

Den nya, beställd via Philips officiella webshop, ska levereras hem till min dörr idag med UPS.

Kom UPS och plingade på? Nope.
Ringde dem? Nej.
Står det i deras tracking-funktion att jag inte varit hemma idag? Ajjemän!

Jag vet mycket väl att jag varit hemma hela dagen idag, likaså min sambo då hon också varit hemma. Likaså min chef eftersom jag behövde arbeta hemifrån idag.

Fy FAN vad jag avskyr bud som säger att "customer was not available for delivery" på UPS-språk bara för att de inte ens försökt leverera det till mig.

En stund senare fick jag SMS om att paketet istället kommer finnas på ett utlämningsställe imorgon.

Så jag får väl hämta det paket jag väntat på så jag kan trimma skägget någongång.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk

En hel hög med filmer. Inalles väntar jag just nu ännu på 8 olika stora paket med filmer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väntar på The last of us remastered, samt The last guardian :).

Köpte ett ps4 pro för några dagar sedan, bättre sent än aldrig!

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk

Väntar själv på en EDTracker Pro Wireless
att använda i Elite: Dangerous

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Inaktiv

Väntar på i7 8086 👻👾

Permalänk
Medlem

Dags att pensionera Häcken i signatur efter ca 7 år.

Intel ut, Ryzen in. Grafikkortet får hålla ett tag till tills Nvidia släpper nytt.

Ryzen 2700X, 16GB G-Skill Flare, Asus Prime X470-Pro, Fractal Design R6 (hoppas det är stadigare än sin anfader R2), Corsair RMx v2 850W samt en be quiet! Dark Rock Pro 4 för att hålla tempen nere och klockan uppe vid behov,

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DeadMeat1234:

Dags att pensionera Häcken i signatur efter ca 7 år.

Intel ut, Ryzen in. Grafikkortet får hålla ett tag till tills Nvidia släpper nytt.

Ryzen 2700X, 16GB G-Skill Flare, Asus Prime X470-Pro, Fractal Design R6 (hoppas det är stadigare än sin anfader R2), Corsair RMx v2 850W samt en be quiet! Dark Rock Pro 4 för att hålla tempen nere och klockan uppe vid behov,

Alltid härligt att bygga nytt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Alltid härligt att bygga nytt

Det ska faktiskt bli oerhört skönt. Jag är en av alla som envisas med att vart nöjd med 2600K trots dess extrema ålder men även om inte Intel slitit hund för att förpassa den till hedenhös har väldigt mycket annat kommit desto längre gällande PWM, I/O och dylikt. Sist jag bygde var det ju hett som *** med fläktkontroller och dylikt

Så i linje med det spontantbeställde jag just en 500 GB Samsung 970 Evo från Inet också (liten kampanj på den storleken ).

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Väntar på ett paket från noctua med deras fan clips,

Samt ett lego set! Avkoppling för mig!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Det sög till i nördtarmen och så hade jag köpt mig ett Kite Sword Lite. 1000kr är inte så farligt ändå.
Börjar plocka ihop lite grejer på eBay och så till övriga grejer i bygget för ett Game Boy Zero....
Och vips ytterligare 1300kr gick åt! Och då har jag inte ens fått Postmords hutlösa avgifter ännu.

Känns smått vansinnigt då jag aldrig spelar på min Retropie i sovrummet, och min SNES Zero byggde jag ihop men tröttnade när det var dags för flasning av minneskort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Det sög till i nördtarmen och så hade jag köpt mig ett Kite Sword Lite. 1000kr är inte så farligt ändå.
Börjar plocka ihop lite grejer på eBay och så till övriga grejer i bygget för ett Game Boy Zero....
Och vips ytterligare 1300kr gick åt! Och då har jag inte ens fått Postmords hutlösa avgifter ännu.

Känns smått vansinnigt då jag aldrig spelar på min Retropie i sovrummet, och min SNES Zero byggde jag ihop men tröttnade när det var dags för flasning av minneskort.

https://i.imgur.com/Qf6CgbI.jpg

Jag blev nyfiken på vad det var och googlade fram en artikel om hur man bygger sin egen RPi-baserad emulator i äkta Gameboyformat.

Intressant projekt men det krävs nog ett antal timmar och oräkneliga svordomar innan man får allt på plats. Lycka till med kabeldragningen...

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag blev nyfiken på vad det var och googlade fram en artikel om hur man bygger sin egen RPi-baserad emulator i äkta Gameboyformat.

Intressant projekt men det krävs nog ett antal timmar och oräkneliga svordomar innan man får allt på plats. Lycka till med kabeldragningen...
https://www.raspberrypi.org/app/uploads/2016/04/final-layout.jpg

Just kretskortet från Kite är rätt så färdigt. Förrutom kretskortet behövs en RPI Zero (duh!) samt ett batteri. Skärm medföljer. https://sudomod.com/forum/viewtopic.php?f=38&t=6145

Och även om man inte bygger med ett komplett kretskort som jag tänker göra, går det att göra snyggare: https://www.sudomod.com/community-spotlight-veterangamers-sup...

Specifications:

Built-in Raspberry Pi Zero header
Built-in GPIO button controller
Built-in status LEDs (Power, Charging)
Built-in 1.5A charger and load balance chip
Built-in 2.4W amplifier and headphone jack
Built-in volume wheel
Built-in battery monitor
Built-in safe shutdown circuit
Built-in emergency shutdown circuit
Built-in full-sized USB port
Built-in micro USB port
Built-in USB audio chip
Built-in DPI LCD connector

Permalänk

Väntar ännu på ett antal film-beställningar. Sen får det vara bra för ett tag.

Based On A True Story Box
- Captain Phillips
- Everest
- Steve Jobs
- The Walk
- The Wolf Of Wall Street

Bonnie And Clyde (1967)

Punainen Lohikäärme - Red Dragon

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Klickade precis hem en ny fin cykel, så taggad!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Får absolut bli sista beställningen på ett tag. Börjar ha mycket av de filmer jag vill ha nu. Kanske kommer på några till. Finns ännu också en del jag skulle vilja ha men som är slut i lager (för länge sedan) hos CDON och discshop.

Den första är tre klassiska Clintan-weterns. A Fistful of Dollars (1964), For a Few Dollars More (1965) och The Good, the Bad and the Ugly (1966). Alla regisserade av Sergio Leone.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blev sugen på att spela lite PS1 & PS2-spel med HDMI så blev ett begagnat PS3 jag tänkt slänga in CFW på

kom igen nu postnord~

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 7900 XTX / 2TB SSD / Arch Linux
Server 1: i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox
Server 2: i5-6500T / 32GB RAM / 1TB SSD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Har ett Helios-objektiv liggandes för "tullklarering" sedan 9 Juni. Blir intressant att se hur momsen beräknas på $30 objektiv från 1981 när jag väl kan hämta ut det i Oktober 2019.

I skrivande stund är det alltså 11 Juli. Paketet skickades 30 Maj och nådde Sverige 9 Juni. Jag har kontaktat PostNord tre gånger under denna period för att få klarhet i vad som händer när det är över en månads "tullklarering". Svar på första mailet: "Vänta veckan ut.", inget svar på andra mailet, svar på tredje mailet "Du.. vet du vad varan kan vara värd?". Jaså, ni hade inte ett sovjetiskt objektiv från 1981 i era listor? Kanske hade varit värt att kontakta mig direkt då istället för att vänta tills jag kontaktar er en tredje gång?

Permalänk
Avstängd

jag väntar på min nya dammsugare.
den förra dog mitt i städningen efter fyra års användning. rip

det börjar bli smutsigt här hemma nu så jag behöver den nya

lustigt är bara att på amazon står det att den levererades igår.
jag hoppas att den inte har skickats fel. så mycket onödigt svammel

Visa signatur

Köksbord i trä | Fyra ex stolar | Fyra ex Engstarr sittdynor

Permalänk

Bara en beställning till efter dessa. Jag lovar.

Stalingrad (1993). Dessa är begagnade men borde vara i gott skick.

Visa signatur