Permalänk
Medlem

Byta kylare på PCI kort?

Hej,
Det är som så att mitt Dell Perc H200 går varmt, väldigt varmt och verkar som att det throttlar ner mina diskar för att kortet blir så varmt efter ett tag.
Så frågan är om det går att byta kylfläns mot något bättre och om ja, några förslag?

Kortet ska egentligen sitta i en rackserver men sitter idag i min E-atx chassi vilket det inte riktigt är gjort för.

Det ser ut så här:

Jag ska ta bort den där kylflensen iaf och försöka att sätta dit någon mer vettig kylpasta läste lite om att den som sitter från fabrik inte är den bästa.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calby:

Hej,
Det är som så att mitt Dell Perc H200 går varmt, väldigt varmt och verkar som att det throttlar ner mina diskar för att kortet blir så varmt efter ett tag.
Så frågan är om det går att byta kylfläns mot något bättre och om ja, några förslag?

Kortet ska egentligen sitta i en rackserver men sitter idag i min E-atx chassi vilket det inte riktigt är gjort för.

Det ser ut så här:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41G1rn94gBL.jpg

Jag ska ta bort den där kylflensen iaf och försöka att sätta dit någon mer vettig kylpasta läste lite om att den som sitter från fabrik inte är den bästa.

En extra fläkt borde göra underverk, typ:

Extremt lätt att göra själv medelst en PCI täckbricka och lite händighet.

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: Går det att köpa den där skenan?

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calby:

@Svensktiger: Går det att köpa den där skenan?

Verkar så !
https://www.coolerkit.se/shop/zalman-fb-123-3829p.html

Fast med tanke på hur enkelt det är att göra en "ghetto" variant så skulle jag nog hållit i plånboken

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: Tid är pengar, köpte en direkt hehe men ska sätta dit en 140mm fläkt istället.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V