Bilder vägrar ladda upp till iCloud

Permalänk

Bilder vägrar ladda upp till iCloud

*Hojta gärna till om tråden ligger fel*
Försöker hjälpa min sambo att få hennes 8GB bilder och videor, som just nu ligger i hennes iPhone 7, att laddas upp till iCloud-bildbiblioteket. Hon har haft iCloud-bildbibliotek avaktiverad senaste åren av nån anledning, fråga mig inte varför, och nu börjar det bli dags för henne att köpa ny telefon. För tillfället står det att 466MB av 50GB används i iCloud, där 459MB/466MB är bilder (några gamla från iPaden, oväsentligt). Alltså är inte för lite utrymme i iCloud problemet.

Har följt allt jag hittat på google och i olika forum, t.ex.:
”Inställningar>[Dittnamn]>iCloud>Bilder>Aktiverat iCloud-bildbibliotek.”
”Inställningar>[Dittnamn]>iCloud>Hantera lagring>Bilder>Avaktivera och radera.”
”Startat om telefonen genom att hålla in POWER+VOLYMKNAPP NER.”

Har iPhone själv så är inte helt ute och cyklar, men vill minnas att just iCloud har strulat mycket för mig också i mina telefonbyten.

MVH

Permalänk
Medlem

Är den ansluten via WiFi och laddaren inkopplad? Vet inte om det krävs fortfarande men har för mig det var så förr i tiden.

Permalänk
Hedersmedlem

Som tidigare sagt så finns det alltid separat inställning för när saker ska synkas beroende på anslutning, just för att mobila abb kan leda till extra kostnader. WiFi funkar alltid oavsett, så länge som inställningarna är rätt och man är ansluten.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av b1ghen:

Är den ansluten via WiFi och laddaren inkopplad? Vet inte om det krävs fortfarande men har för mig det var så förr i tiden.

Japp, båda två.

Skickades från m.sweclockers.com