Permalänk
Medlem

Ok, tack.

Jag får till slut detta från www.ebay.com:
Gateway Timeout
The proxy server did not receive a timely response from the upstream server.

Reference #1.25f01502.1465500808.705f140

Med deras logotyp.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

idg.se verkar det inte gå så bra för just nu.

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Kan inte besöka Gamereactor?

Jag besöker Gamereactor dagligen men nu för ett par timmar sen så har jag inte kunnat besökt sidan.

Jag får upp detta felet.

Failed when connecting with write db:
Failed when connecting with read db:

Vad är det är det flera som har samma problem?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag besöker Gamereactor dagligen men nu för ett par timmar sen så har jag inte kunnat besökt sidan.

Jag får upp detta felet.

Failed when connecting with write db:
Failed when connecting with read db:

Vad är det är det flera som har samma problem?

Du tycker inte detta var lite väl att starta en tråd om ? De har problem med sidan i detta fall åtminstone sin sql, sitt ner i båten och vänta.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Vangen: *inlägg inflyttade*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Ligger prisjakt nere???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

Ligger prisjakt nere???

Här med.

Visa signatur

Fractal Design R3 Black Pearl|FD Edison M 750W|ASRock P67 Pro3|Intel Core i7 2600K|Corsair Vengeance 32GB|MSI GeForce GTX 760 2GB|ASUS Xonar DG|2 x Intel 530 240GB SSD RAID 0|HGST 1TB HDD|Samsung BD|EIZO FlexScan 27"|Logitech Combo mx800|ASUS RT-N66U|ASUS PCE-AC68|Compal CBN CH 7486E|2 x WD MyBook Studio II 2TB RAID 1|WD My Passport 1TB|WD My Passport Ultra 2TB|WD Red 1TB i alu-ask|Det finns inget "för mycket back-up"|Win10Pro|

Permalänk
Skrivet av FEA:

Här med.

Funkar nu

Permalänk
Medlem

Tradera.

Too many requests. Consider using our API instead.

API?

Visa signatur

Fractal Design R3 Black Pearl|FD Edison M 750W|ASRock P67 Pro3|Intel Core i7 2600K|Corsair Vengeance 32GB|MSI GeForce GTX 760 2GB|ASUS Xonar DG|2 x Intel 530 240GB SSD RAID 0|HGST 1TB HDD|Samsung BD|EIZO FlexScan 27"|Logitech Combo mx800|ASUS RT-N66U|ASUS PCE-AC68|Compal CBN CH 7486E|2 x WD MyBook Studio II 2TB RAID 1|WD My Passport 1TB|WD My Passport Ultra 2TB|WD Red 1TB i alu-ask|Det finns inget "för mycket back-up"|Win10Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FEA:

Tradera.

Too many requests. Consider using our API instead.

API?

funkar för mig

Permalänk
Medlem

Det funkar inte med Firefox men däremot med Edge. Skumt?

Visa signatur

Fractal Design R3 Black Pearl|FD Edison M 750W|ASRock P67 Pro3|Intel Core i7 2600K|Corsair Vengeance 32GB|MSI GeForce GTX 760 2GB|ASUS Xonar DG|2 x Intel 530 240GB SSD RAID 0|HGST 1TB HDD|Samsung BD|EIZO FlexScan 27"|Logitech Combo mx800|ASUS RT-N66U|ASUS PCE-AC68|Compal CBN CH 7486E|2 x WD MyBook Studio II 2TB RAID 1|WD My Passport 1TB|WD My Passport Ultra 2TB|WD Red 1TB i alu-ask|Det finns inget "för mycket back-up"|Win10Pro|

Permalänk
Medlem

Då jag startade om Firefox funkar den med nu. Kanske något med nån cache? Jag har ingen aning, det fungerar i alla fall

Visa signatur

Fractal Design R3 Black Pearl|FD Edison M 750W|ASRock P67 Pro3|Intel Core i7 2600K|Corsair Vengeance 32GB|MSI GeForce GTX 760 2GB|ASUS Xonar DG|2 x Intel 530 240GB SSD RAID 0|HGST 1TB HDD|Samsung BD|EIZO FlexScan 27"|Logitech Combo mx800|ASUS RT-N66U|ASUS PCE-AC68|Compal CBN CH 7486E|2 x WD MyBook Studio II 2TB RAID 1|WD My Passport 1TB|WD My Passport Ultra 2TB|WD Red 1TB i alu-ask|Det finns inget "för mycket back-up"|Win10Pro|

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är outdoorexperten.se nere?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

PostNord ?

@JoL_ : tack

Visa signatur

Fractal Design R3 Black Pearl|FD Edison M 750W|ASRock P67 Pro3|Intel Core i7 2600K|Corsair Vengeance 32GB|MSI GeForce GTX 760 2GB|ASUS Xonar DG|2 x Intel 530 240GB SSD RAID 0|HGST 1TB HDD|Samsung BD|EIZO FlexScan 27"|Logitech Combo mx800|ASUS RT-N66U|ASUS PCE-AC68|Compal CBN CH 7486E|2 x WD MyBook Studio II 2TB RAID 1|WD My Passport 1TB|WD My Passport Ultra 2TB|WD Red 1TB i alu-ask|Det finns inget "för mycket back-up"|Win10Pro|

Permalänk
Medlem

@FEA: Kommer inte in på den heller.

EDIT: Testade ping:a den och fick 100% packetloss

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk

battlefield.com ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 13" 2012 | Apple iPad Air 2013

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med home.se?

Kommer fram till startsidan men kan inte kunna logga in på mailen. Varit så ett par dagar.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte komma in på Nordea? Någon annan?? Fett drygt när man håller på att boka flyg... :/

Permalänk

@Ziddie:
Nordea fungerar bra här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 900-Mange:

@Ziddie:
Nordea fungerar bra här...

Tack! Det fungerar på internet men inte i appen, oklart varför

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Tack! Det fungerar på internet men inte i appen, oklart varför

Svaret är: Nordea.

Deras internetbank och mobilapp var en av anledningarna till att jag bytte bank för en massa år sedan. Man kan ju tycka att de borde blivit bättre vid det här laget men ingen är väl perfekt antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Tack! Det fungerar på internet men inte i appen, oklart varför

Skrivet av Trunk:

Svaret är: Nordea.

Deras internetbank och mobilapp var en av anledningarna till att jag bytte bank för en massa år sedan. Man kan ju tycka att de borde blivit bättre vid det här laget men ingen är väl perfekt antar jag.

Uppdatering: Strax efter midnatt meddelade Nordea att problemen var avhjälpta.

Permalänk
Medlem

Kan någon handla på Zalando? Jag kommer inte förbi sidan där man fyller i kortuppgifter. Är det Zalando eller Nordea som strular? :/

Permalänk
Medlem

Funkar Prisjakt för någon?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Funkar Prisjakt för någon?

nix, ligger nere, 404-error
testade 2 webbläsare och en mobil, trodde jag hade fel på dns
http://www.isitdownrightnow.com/prisjakt.nu.html

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Funkar Prisjakt för någon?

Problem här med.

Permalänk
Medlem

jupp prisjakt verkar helt kaputt nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Problem här med.

Samma här, skulle söka info men gick åt pipan.
Error 500 får jag på både laptop och luren. :/

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Prisjakt funkar för mig nu i varje fall.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N