Permalänk
Medlem
Skrivet av Chillkungen:

Puffade min 4 årliga kärlek på facebook ( gemensam vän), resten är historia :>

Läste först "4 åriga kärlek"... Min första tanke var då att man måste väl ändå vara minst 13 år för att få skapa konto på facebook

Permalänk
Hedersmedlem

Det enda stället där äkta kärlek kan uppstå, IRC

Hon var lite småbråkig och uppmärksamhetskrävande... jag var op och lite farlig.

Tillsammans sen drygt 4 år, sambo i ett år

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Flyttade till V-rås pga exet men det höll inte men jag blev kvar i V-rås. Blev medlem på eDarling med 3mån gratis start, min fru blev medlem på eDarling och den första som kom upp var min bild när hon blev medlem. Hon kontaktade mig, sen 100st mail senare så träffades vi och vi är nu gifta sedan ca 2år med en dotter på snart 5år.

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk
Medlem

Letade potentiella guildmedlemmar på WoW, första jag meddelade var min flickvän, vi spelade och blev bra vänner under ett års tid,nu till nyår var jag och hälsade på henne i Warszawa, sen blev det mycket fram&tillbaka. Nu nästa månad ska hon flytta upp till mig och min nya lägenhet så det känns super!

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Medlem

Träffades typ sista vecka under mitt sista år i gymnasiet (år 2000) Ryckte in och gjorde värnplikten 50mil bort veckan efter.
Fortfarande tillsammans, gift och har en son på 4år

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem

Jag hade spanat en längre tid innan jag vågade ta något steg...
Hon fanns där i butiken på hörnet i samma kvarter som jag bodde. Vet egentligen inte varför det tog så lång tid att ta det där steget. Man skäms ju lite för man hade stalkat på nätet kollat lite bilder och så samt drömt sig bort. Så till slut en dag tog jag det där berömda första klivet, det hade precis varit löning och visst, 10 tkr är jäkligt mycket pengar för ett grafikkort men jag har aldrig ångrat den dagen jag gick in och köpte mitt GTX 1080 Ti! Snart 1 år tillsammans med riktig sann kärlek!

Permalänk
Avstängd

MacDonalds. 🤡🍔🍟

Permalänk
Medlem

På jobbet.
Hade jobbat med henne något år men bara haft kontakt över telefon och mail. En dag klev hon in på mitt kontor i Göteborg under en semester, jag var såld.

Jag fann ursäkter för att åka till Stockholmskontoret och få träffa henne, andra träffen eller något bjöd jag ut henne, hon tackade ja!

Nu 3 år senare bor vi ihop och har en liten nyfödd knodd
Jag förlorade dock kampen och var den som fick flytta, men jag är inte ledsen för det.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

En tjej som jag var kär i för 10 år sedan skrev till mig på Sociala medier, Vi drack kaffe, och nu har vi hus, en 4åring, och en i magen som kommer i oktober :).

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk
Medlem

Min bror träffade en tjej på mIRC och började dejta henne, sen hade hon två systrar varav den yngsta är jag gift med nu. Då jag träffade min nuvarande fru för första gången så var hon bara 12. Men efter några år så träffades vi igen och båda var singlar så vi började strula lite och blev då ihop. Tillsammans i 13,5 år och gifta i 8. Vi har en son på 7 år.
Min bror är inte tillsammans med min frus syster något mer, de gjorde slut efter 12 år tillsammans samma år som vi gifte oss.

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Kärlek?

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

@Lordkiller: Kärlek som kärlek bara man mår bra och har det bra!

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk
Medlem

Jag fick först kontakt med min fru via kontaktannons på nätet. Detta var på den tiden, i slutet av 90-talet, då den typen av kontakt var ganska ny.
Då var det inte frågan om några algoritmer som skulle hitta "rätt" partner, utan helt enkelt annonser av samma stuk som man sedan länge satt in i olika tidningar. En aspekt jag gillade då och som sedan helt verkar ha försvunnit var möjligheten (kravet!) att annonsera utan bild!
Jag var väldigt noga med att inte vilja veta motpartens utseende förrän jag lärt känna hennes personlighet. Smaka på den, Tinder!

Det började med en del skriftlig konversation, fortsatte med ett par telefonsamtal som varade ett par timmar vardera. Sedan ville hon att vi skulle träffas, så jag bjöd hem henne på kräftskiva kommande helg... 1:a Advent!
När vi beslutat att jag skulle möta henne vid busstationen kom jag på att det vore bra om jag kände igen henne.

Sedan dess har vi gjort till en tradition att gå ut och äta gott den helgen.

Nu verkar det vara omöjligt att hitta kontaktsidor där bilder inte bara är obligatoriska utan det första som visas. Kanske en fördel för ytliga människor som vill träffa likasinnade, men svårt för den som föredrar djupare förhållanden.

Permalänk
Medlem

På kamrat

Pratade till och från i nästan 10 år innan hon vågade träffa mig. Men har nu varit sambos i 2 år

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att många väljer på nätet på en sida för tekniknördar. Jag hade provat svenska dejtingsidor när jag var 20-23 men gett upp. Sen provade jag när jag var 26 en brittisk sida. Tänkte träffa någon i England för det är inte så långt bort och man kan språket. Men så var det en från Brasilien som var där som skrev och sen åkte jag dit och vi föll för varandra direkt. Nu är vi gifta med barn sedan några är tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

På kamrat

Pratade till och från i nästan 10 år innan hon vågade träffa mig. Men har nu varit sambos i 2 år

Skickades från m.sweclockers.com

10 år!? Du måste vara väldigt läskig eller så var hon extremt blyg. Hehe

Jag åkte till Brasilien efter en månad chat på Skype. Hon flyttade sedan hit utan att besökt mig annat än när jag var där ett par veckor. Kanske vi som är konstiga hehe.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Såg en extremt söt tjej på krogen som visade sig vara en vän till en vän. Slängde iväg en vänförfrågan på facebook (lol) och det visade sig att hon precis skulle flytta till London, hon frågade om jag inte skulle hänga med (var arbetslös at the time) och jag sa ja. Flyttade med henne dit och the rest is history, nu är vi sambos och har varit det i ca 4 år!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

en vanlig CSGO MM match

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Medlem

Nätet, ej dejtingsite, Facebook något annat eller liknande.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv

Jag fann mig själv hemma efter många år av dejtande och allt sådant skit, som förövrigt bara är bortkastad tid och energi (min åsikt). Kom till den insikten att jag inte är så jäkla älskvärd och att jag trivs bäst själv. Jag är social å så men fan, kärlek å så. Åt helvete med den skiten 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Slidea in i hennes instagram DM. Haha ja, bokstavligt talat.

Sen började vi snacka på facebook och snapchat i drygt 1 år innan vi träffades snabbt på en mack förra sommaren när jag körde neråt i Sverige (Hon är från Härnösand och jag från Piteå. ca 42 mil)

Efter vi hade setts så tändes gnistan verkligen. Nu har hon flyttat upp hit och vi är sambos sen Oktober 2017

Visa signatur

Ryzen 1700 @ 3.9ghz | 16GB 2666mhz | Gigabyte GTX 1080 | EVGA 850w

Permalänk
Medlem

Nee inget att berätta här, svårt att hitta någon som pratar sitt modersmål i ett land med två officiella språk. Hmm har testat med både flickor och pojkar, känns mycket enklare på något sätt med män.

Att hitta en flicka via de olika dejtingsajter som där ute, har nästan blivit som det kända ordspråket på engelska "That's like finding a needle in a haystack" förstås kan det ju bara hända att pga att man är lite speciell och udda så har man det lite mera besvärligt men vem vet, kanske vissa människor inte bara får se kärlek.

Kanske man borde testa att gå till en klubb och försöka fånga tag i någon men det har ju sen då sina för och nackdelar, hur skall man exempelvis kunna ha en diskussion när dunka dunka musiken får dina inre organ att förvittra? O andra sidan det kanske negativa är ju att flickan är full och kanske säger saker som inte är vad den riktiga sanningen är.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Typ via appen Jodel, kan man säga. Vi var ett gäng random folk här i stan som drog ihop en träff och spelade kubb. Det blev några fler träffar, lite nytt folk kom in, bland annat min nuvarande flickvän. Det var kanske 3-4 träffen eller så, men första gången hon var med. Det var förkrök hemma hos mig, sen skulle vi ner på stan och käka. Det blev vidare fest hos en annan kille i gruppen som bodde mitt inne i centrum. Sedan blev det utgång och nånstans där började jag uppfatta hennes signaler till mig. Jag och polarn styrde till "hemmafest" hos mig sen när krogen stängde. Polarn hade med sig en brud och jag hade med mig henne. Alla var sjukt trötta så hon gick och la sig i min säng och jag följde efter. Polarn och hans ragg tog min soffa. Sen så var det ganska straight forward efter det. Jag visste att hon tyckte om mig och jag tyckte om henne, så det blev aldrig den där långdragna osäkra fasen utan vi skippade det och körde rakt på bara.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Min längsta engångsgrej, 6,5 år nu.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Inget av alternativen var rätt. Jag träffade min sambo när vi båda gick på folkhögskola 🙂

Permalänk
Gallerikonnässör

Matchade på tinder med en vän sedan många år. Sambos nu sedan några månader.

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Precis som jag känner det...

Provade på nätdejting men efter den ena mer korkade personen efter den andra passerade första dejten så träffade jag en det klickade med. Vi var goda vänner länge men så fort vi blev ihop så visade hon sin labila sida som bara blev värre och värre. Slutade med att jag gick in i väggen, mådde så dåligt att flera läkare mer eller mindre tvingade mig att ta sjukledigt (men vägrade), lyckades dock till slut ta mig ur det tack vare jobbet. Tog över ett år att återhämta mig och finna mig själv igen... Gav upp det hela, folk är alldeles för ytliga, självupptagna, egoistiska och ointresserade för att få ett förhållande att funka i längden, det är alldeles för mycket besvär och olycka för att vara värt det.

Jag saknar närheten ibland, men när jag sedan jämför med vad jag fick ur det så är jag bara glad att jag gav upp. Och ingen är intresserad av en datornörd idag (såvida man inte tjänar massor med pengar och har villa och bil)....

Tack men nej tack. Och jag tror inte på att gå till barer med fulla människor, och absolut inte nätdejting där de riktiga trollen finns... Så jag fann aldrig den riktiga kärleken till slut, tror den är en myt. Eller oerhört sällsynt. Kommer aldrig finna den.

Permalänk
Avstängd

Första kärleken: jag var 18 år och hon 15 år, på Lunarstorm-tiden. Vi bodde 10 mil ifrån varandra så jag tog tåget och så blev det kärlek vid första ögonkastet. Relationen varade dock bara 6 månader för jag var relativt omogen som person då.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

På skolan om vi pratar människor, men annars på blockets fordons sida

Visa signatur

En dator