Permalänk
Medlem

Gjorde jag ett dåligt köp?

Hej!
Beställde denna då jag tyckte att det var bra pris. https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/dator/fyndvaror-laptop/...

Jag blir dock fundersam om jag kommer att bli nöjd med den. Jag vill kunna spela WoW i full HD på mid/high.
Vill även ha möjlighet att spela nyare spel laggfri på low/ mid.
Tror ni den klarar av det? Kommer den vara för dålig om t.ex ett år?

Permalänk
Inaktiv

@wootz91: Jag tycker den känns aningen för klen!

WoW är som CSGO, konstigt optimerat. Jag har 6600k klockat till 4.7ghz / 16gb 3000mhz DC, 1080ti och har inte 60 fps konstant (dippar till 48 som lägst) i t ex städer eller i intensiva fighter.

Vet ej hur din dator kommer prestera i low/mid med andra "nyare" (vilka?) spel.

Permalänk
Medlem

Mycket dator för pengarna och du kommer kunna lira wow på low/mid. Du lär inte hitta mer dator för samma pris, iaf om du ska ha en bärbar.

Permalänk
Medlem

Bara jag som minns dom dagarna man kunde spela wow med enkärning p4, 1-2 gb ram och typ ett 6800le på höga inställningar? Tiderna förändras. Ser väl rimlig ut för dom pengarna, finns nog inte mycket bättre om man inte går upp i pris. Duger nog

Visa signatur

Operativsystem: En bootbar Linux-container baserad på Fedora Kinoite som byggs av Github actions och kontrolleras av bootc på host! ---> github.com/sleepyoh/divine-desktop

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tror ni ångerrätten gäller fortfarande om man provar spel på den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Tveksamt att de tar emot den utan tjafs om du packar upp och kör igång den.

Permalänk
Inaktiv

Jag hade en laptop med just dom specsen 😊 den klarade att spela wow fint 😊

Permalänk
Inaktiv

Köpte du en fyndvara? Från länken:
"Vad är en fyndvara?
En fyndvara är en produkt som vi av olika anledningar har fått i retur. Det kan bero på att försändelsen inte har lösts ut, har returnerats inom ångerrättsperioden eller att produkten är ett reparationsexemplar. Vissa produkter kan ha skadad eller helt sakna originalförpackning eller inneremballage."

Annars inget direkt fel med den datorn. Såklart att om du lägger till några tusenlappar att du både får mindre pengar i plånboken och högre fps, om det är värt beror enbart på din ekonomi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Köpte du en fyndvara? Från länken:
"Vad är en fyndvara?
En fyndvara är en produkt som vi av olika anledningar har fått i retur. Det kan bero på att försändelsen inte har lösts ut, har returnerats inom ångerrättsperioden eller att produkten är ett reparationsexemplar. Vissa produkter kan ha skadad eller helt sakna originalförpackning eller inneremballage."

Annars inget direkt fel med den datorn. Såklart att om du lägger till några tusenlappar att du både får mindre pengar i plånboken och högre fps, om det är värt beror enbart på din ekonomi.

Ja, denna var fynd. Den billigaste ny är 7500 så tänkte 6000 för den är en bra deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Bara jag som minns dom dagarna man kunde spela wow med enkärning p4, 1-2 gb ram och typ ett 6800le på höga inställningar? Tiderna förändras. Ser väl rimlig ut för dom pengarna, finns nog inte mycket bättre om man inte går upp i pris. Duger nog

Kommer ihåg kommer ihåg... jag minns att min Intel core 2 INTE gillade welps hos Onyxia... eller 40 andra kamrater som sprang runt som kycklingar och försökte döda drakar. Kommer ihåg hur jag vänder mig om vid mycket AOE för att att ha över 15 FPS.

Tider det... tider.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Har sett butiker som tar emot använda datorer, men de tar då ut en återställningsavgift på X kr. Kanske kan vara aktuellt om du har tur. Förutsatt att allt annat är helt vad gäller emballage etc.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Jag körde en del på en ibook G4 1GHz med radeon 9200, minns inte hur mycket ram, men troligen 1280MB.
Funkade med nöd och näppe för att levla

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

wows optimering är dålig, under 100 fps även när min cpu låg på 5,1 ghz (i7 8700k) med ett 1080ti

så du kommer säkert få bra fps när du kör quests men det går typ aldrig att garantera en fps i wow

Visa signatur

Main dator: | I7 8700k | 2x 1080ti strix oc | Corsair obsidaian 750d | Samsung 970 Pro 512gb | Corsair H150i push pull | ASUS Z370 ROG MAXIMUS X FORMULA | Corsair Rm 850w | Asus rog swift 34 | 16gb ram gskill rgb |

Lan dator: | Corsair obsidain 250D | I7 7700k | Asus 1070 strix oc | corsair 16gb ram | benq XL 27 144hz | MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC |

Who dares wins

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Netonnet brukar vara väldigt bra med returer så det är nog inga problem. Men datorn borde duga till dina ändåmål kan dock rekommendera en kylplatta. Det brukar kunna behövas till bärbara

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Definitivt. Har du köpt den via internet gäller den 100% från alla.

Har du köpt den i butik så gäller det ändå hos netonnet. De tillämpar distansköpslagen i butik!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |