World Of Warcraft Battle For Azeroth

Permalänk
Medlem
Skrivet av RFRFRF:

Jag har märkt när jag spelat min druid att "Mark of the Wild" inte längre finns. Hur är det med andra klassers buffar? Skulle det inte vara en grej i BFA, att blizzard återinfört party buffs?

Inte alla buffar. Bara stamina (priest) battle shout (warrior) och intellect (mage)

Permalänk
Medlem

En sak som jag är possitiv till hittils med Bfa iaf, är att om man är på en bra server så är det verkligen open pvp igen !
Spelar Horde (såklart!) och var över till Kul tiras och gjorde WQ´s igår.
Shit pommes va go känslan är när man kommer till ett WQ och det kryllar av Allys och man måste avväga om de är för många eller inte o ta an, känslan jag har är att det just nu iaf är kill on sight på motståndar faction så är man själv så måste man vara smart eller försiktig, fick riktiga vanilla flashbacks av den känslan.
Samma som när folk skriveriI guild chatten att det finns allys med bounty på sig och man dra ihop en grupp o börjar jaga

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

En sak som jag är possitiv till hittils med Bfa iaf, är att om man är på en bra server så är det verkligen open pvp igen !
Spelar Horde (såklart!) och var över till Kul tiras och gjorde WQ´s igår.
Shit pommes va go känslan är när man kommer till ett WQ och det kryllar av Allys och man måste avväga om de är för många eller inte o ta an, känslan jag har är att det just nu iaf är kill on sight på motståndar faction så är man själv så måste man vara smart eller försiktig, fick riktiga vanilla flashbacks av den känslan.
Samma som när folk skriveriI guild chatten att det finns allys med bounty på sig och man dra ihop en grupp o börjar jaga

Håller med. Jag mördar allt jag ser, vilket jag inte gjorde på samma sätt i Legion. Riktigt fint med bonusar och talents också.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Är det nån som har ett trevligt gille för oss äldre (eller iallafall mognare, ålder är väl egentligen obetydligt) som bara spelar sporadiskt när det passar med familj o barn osv, men ändå vill få ut nåt socialt av spelet?
Spelar Alliance på Silvermoon när jag spelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av roinart1:

Är det nån som har ett trevligt gille för oss äldre (eller iallafall mognare, ålder är väl egentligen obetydligt) som bara spelar sporadiskt när det passar med familj o barn osv, men ändå vill få ut nåt socialt av spelet?
Spelar Alliance på Silvermoon när jag spelar

Skottpengar på dig då alltså (horde på silvermoon)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

@sweisdapro: Haha, håller mig från allt vad pvp heter, men en /wave om du ser "Krypp" eller "Krypet"

Permalänk
Medlem

Paladin blessings finns som retribution. Men bara på ett target

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kan inte starta main stortyn i Stormsong eller Tiragarde. Jag har redan levlat en gubbe till 120 men kan alltså inte få fram questlinen nu. Jag gjorde klart hela Drustvar och när man sedan skulle trycka på kartan för att välja område så valde jag Tiragade. Men sedan på båten (tror jag) så kunde jag även välja Stormsong, och nu funkar ingen av områdena. Vet någon hur detta kan lösas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Jag kan inte starta main stortyn i Stormsong eller Tiragarde. Jag har redan levlat en gubbe till 120 men kan alltså inte få fram questlinen nu. Jag gjorde klart hela Drustvar och när man sedan skulle trycka på kartan för att välja område så valde jag Tiragade. Men sedan på båten (tror jag) så kunde jag även välja Stormsong, och nu funkar ingen av områdena. Vet någon hur detta kan lösas?

Om du menar hur du kommer tillbaka till Kul Tiras så kan du snacka med kaptenen på båten. Han kan TPa dig till de olika öarna.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Inte spelat på länge och har nu blivit 120. Hur funkar det med pvp gear? hörde att vendors tydligen ska vara borta. Vart får man tag i rätt gear?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sornerstedt:

Inte spelat på länge och har nu blivit 120. Hur funkar det med pvp gear? hörde att vendors tydligen ska vara borta. Vart får man tag i rätt gear?

Jag kör nu inte Arena men kör vanliga battlegrounds och man får Gear om man vinner en bg , får även lådor med random saker i bland annat gear. Fick 2 stycken Svärd på 300 och 290 när en bg var klar, en utanför låda och en i låda
Dock inget höjdar gear kanske
Har själv ingen jätte koll då jag är mer för raiding men tyckte pvp/world pvp var roligare i bfa än Legion:P

Permalänk
Skrivet av ExcZist:

Jag kör nu inte Arena men kör vanliga battlegrounds och man får Gear om man vinner en bg , får även lådor med random saker i bland annat gear. Fick 2 stycken Svärd på 300 och 290 när en bg var klar, en utanför låda och en i låda
Dock inget höjdar gear kanske
Har själv ingen jätte koll då jag är mer för raiding men tyckte pvp/world pvp var roligare i bfa än Legion:P

Har också fått gear från bgs, men det är ju i princip aldrig över 300 ilv. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Om du menar hur du kommer tillbaka till Kul Tiras så kan du snacka med kaptenen på båten. Han kan TPa dig till de olika öarna.

Det var inte problmet. Jag var redan i Boralus men det fanns inga quest att ta i main story line. Jag lyckades lösa det genom att överge alla aktiva quests och då kom questen att ta båten till Tiragarde fram igen. Men tack ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sornerstedt:

Inte spelat på länge och har nu blivit 120. Hur funkar det med pvp gear? hörde att vendors tydligen ska vara borta. Vart får man tag i rätt gear?

Skrivet av ExcZist:

Jag kör nu inte Arena men kör vanliga battlegrounds och man får Gear om man vinner en bg , får även lådor med random saker i bland annat gear. Fick 2 stycken Svärd på 300 och 290 när en bg var klar, en utanför låda och en i låda
Dock inget höjdar gear kanske
Har själv ingen jätte koll då jag är mer för raiding men tyckte pvp/world pvp var roligare i bfa än Legion:P

Skrivet av Sornerstedt:

Har också fått gear från bgs, men det är ju i princip aldrig över 300 ilv. :/

Dold text

Är inte direkt så insatt i PvP eller BFA för den delen heller, men PvP gear finns väl inte ens längre? Det är väl mer ett transmog man får. Till skillnad från Legion så tror jag att Blizzard har återinfört vendors så man kan köpa den transmog-delen som fattas när man förtjänat det, vilket inte var fallet i Legion då det bara var random.

Gällande PvP gear i Legion och troligtvis i BFA också så var det ILVL som var det enda som spelade roll då allting scalades om i arena/bgs, fast numer finns det ju faktiskt world pvp så där vet jag inte riktigt hur det är

ILvl på gearet man får från PvP ska scalea med vilken rating du har, ju högre rating desto bättre gear får du i regel. Fast det vore ju tråkigt att det vore skillbaserat så det är klart att warforging/titanforging finns................. (-_-')

Det kan vara så att Blizzard inte låst upp allting såhär i början utan att det drar igång när de släpper M+ och raiden.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:
Dold text

Är inte direkt så insatt i PvP eller BFA för den delen heller, men PvP gear finns väl inte ens längre? Det är väl mer ett transmog man får. Till skillnad från Legion så tror jag att Blizzard har återinfört vendors så man kan köpa den transmog-delen som fattas när man förtjänat det, vilket inte var fallet i Legion då det bara var random.

Gällande PvP gear i Legion och troligtvis i BFA också så var det ILVL som var det enda som spelade roll då allting scalades om i arena/bgs, fast numer finns det ju faktiskt world pvp så där vet jag inte riktigt hur det är

ILvl på gearet man får från PvP ska scalea med vilken rating du har, ju högre rating desto bättre gear får du i regel. Fast det vore ju tråkigt att det vore skillbaserat så det är klart att warforging/titanforging finns................. (-_-')

Det kan vara så att Blizzard inte låst upp allting såhär i början utan att det drar igång när de släpper M+ och raiden.

Jo det finns pvp gear, de droppas när du vinner en bg. Tror det är samma pvp gear som du kan köpa som transmog fast här får du t.e.x ,chest,shouldsers med mera.
Men Epic gearet är nog inte släppt än, just nu är det bara blått som droppas i bgs

Permalänk
Medlem

Epic pvp gear släpps med nästa arena säsong. Så nu får man meeeh gear.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Avstängd

Jag får massa 325ilvl gear från boxarna man får av pvp men dessa kan bli 355tror jag.

Det lättaste nu är att köra dungeons för items annars får man köra pvp utan gear och det är inte allt för kul.

Permalänk
Medlem

Finns det någon runt 30snåret (ålder)
som spelar på kvällstid som är sugen på lite mythic-runs
enhancement shaman ilvl 331 här

Permalänk

Hallå ! Hur är den nya expansionen ?
Är den lika bra eller bättre än Legion?
Ska förmodligen börja spela snart igen.
Ser roligt ut iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Hallå ! Hur är den nya expansionen ?
Är den lika bra eller bättre än Legion?
Ska förmodligen börja spela snart igen.
Ser roligt ut iaf

Jag tycker personligen denna expansionen hittils är en av de bättre på många år. Slår åtminstone både
legion och wod i mitt tycke.
Så ja, jag rekommenderar det

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

Finns det någon runt 30snåret (ålder)
som spelar på kvällstid som är sugen på lite mythic-runs
enhancement shaman ilvl 331 här

Ally eller Horde?

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Köpte BFA ändå, måste säga att jag änsålänge är rätt så missnöjd.

Kör med warmode igång och ser c:a 1 spelare per timme ute och questar, sett totalt 1 <! horde på 2 dagar.

Älskade questerna i suramar, var helt sjukt bra skrivna questlines och lore, nu är jag i bfa och jag hjälper att bandagera folk, dödar rävar, plockar ägg, dödar grisar, bandagerar folk, dödar älgar, dödar träd, dödar stenar....

Mest ointressanta och tråkiga quester jag någonsin gjort, gör noll för att bygga story och karaktär.

Konstigt... Själv är jag på en low pop server (steamwheedle cartel) och ser fullt med både alliance och horde över allt både med warmode på och av...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Ally eller Horde?

oh my bad! Horde ilvl 336 nu, gearar för Uldir like a MF!

Permalänk
Sötast
Skrivet av Zero Cool:

Konstigt... Själv är jag på en low pop server (steamwheedle cartel) och ser fullt med både alliance och horde över allt både med warmode på och av...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jo, det är nu typ 2 veckor sen mitt senaste inlägg och spelet är ju definitivt mycket mer levande nu än innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ja jo, det är nu typ 2 veckor sen mitt senaste inlägg och spelet är ju definitivt mycket mer levande nu än innan

Fast märkligt ändå att du ser mer folk nu än vid launch. Första tre fyra dagarna var det ju helt fullproppat med folk överallt. Och eftersom alla levlade med warmode på så drog det rund grupper ur den andra factionen och gankade de stackare som försökte levla i godan ro. Men men, jag antar att belastningen kan ha sett olika ut på olika realms. Vi släpper det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

oh my bad! Horde ilvl 336 nu, gearar för Uldir like a MF!

Attans, fel faction då ju.

Jag och min sambo kör alltid m0 och kommer köra m+ nästa vecka så om nån vill haka på så adda min b-tag Gyhlen#21569.w

Mvh
Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lars Mandel99:

Hallå ! Hur är den nya expansionen ?
Är den lika bra eller bättre än Legion?
Ska förmodligen börja spela snart igen.
Ser roligt ut iaf

Med tanke på hur WoW gått ner sig de senaste åren och har iallafall 2/3 färre spelare än på toppen kan man inte förvänta sig något direkt.
Jag kör BFA just nu och det är väl en finslipad version av legion sedan slipper man legendairie lotteriet.

Gillar du worldquest är denna expansionen något för dig för det är det ända som finns att göra nu.

Permalänk

Hej. Någon som känner för att spela ihop nångång? Finns på dragonblight å lirar ally. nickar "Snickarjävel" bla är lite ensamt i wow världen sedan några års uppehåll- har en guild med polaren och hans bror. annars är det tomt på folk. är 37 år- å spelar när fru å barn lagt sig.

Mvh

Permalänk
Medlem

Finns det någon Sweclockers community för Horde?

Permalänk
Skrivet av Larre77:

Finns det någon Sweclockers community för Horde?

Det hade varit mycket intressant att få reda på! Letar efter raidsugna nu när raidsen börjar.