Permalänk
Medlem
Skrivet av an0m:

Men snälla läs vad jag skrev

Låt mig skriva om lite då eftersom mitt fel att jag var lite otydlig jag behöver en dator som skall klara iaf 6-7 grafikinställningar i raiding miljö med ca 80-100fps, ULTRA då vet jag att jag behöver en mera graftfull dator. Detta innebär att jag är inte ute efter en ULTRA dator för då vet jag att det skulle kosta mig säkert 5000kr till

dina "krav" är fortfarande lite luddiga pratar vi 1080p eller 720p ?

*6-7 grafikinställningar i raiding miljö* jaha vilka då kanske det finns nån som kan testa med dom inställningar som du tänkt dig.
om du inte är ute efter en ULTRA dator så betyder det att du är ute efter en dator med high, medium, low på "vissa delar"

här är en bild på hur inställningarna ser ut i WoW.. (sökte på google img) vilka inställningar hade du tänkt dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

dina "krav" är fortfarande lite luddiga pratar vi 1080p eller 720p ?

*6-7 grafikinställningar i raiding miljö* jaha vilka då kanske det finns nån som kan testa med dom inställningar som du tänkt dig.
om du inte är ute efter en ULTRA dator så betyder det att du är ute efter en dator med high, medium, low på "vissa delar"

här är en bild på hur inställningarna ser ut i WoW.. (sökte på google img) vilka inställningar hade du tänkt dig?
http://www.logicalincrements.com/assets/img/articles/wow/settings.jpg

Perfekt exakt det jag menar 720p skulle tex duga, jag skulle ta bort liquid på näst lägsta, shadows på lägsta, och massa andra saker skulle jag ta på medium och inte ha på högsta definitivt inte Texture filtering på 16x Anitropisc , Anti aliasing skulle jag också lägga på 3 från lägsta tex allt som står under Enviroment skulle jag ha på 6-6-6 det skulle räcka för mig, så som jag säger är ute efter en som klarar runt iaf många medium settings och med 60-80 iaf i raiding miljö det är inte omöjligt, jag har en laptop typ allt på lägsta men den klarar 40-45 i raiding och det är inte ens en gaming laptop men sedan jag råkade spilla vatten på den så har den åkt på fuktskador etc och skulle behövas lämna in men då hamnar man väl på samma nota som att köpa en helt ny.

Mvh
Tomas

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av an0m:

Perfekt exakt det jag menar 720p skulle tex duga, jag skulle ta bort liquid på näst lägsta, shadows på lägsta, och massa andra saker skulle jag ta på medium och inte ha på högsta definitivt inte Texture filtering på 16x Anitropisc , Anti aliasing skulle jag också lägga på 3 från lägsta tex allt som står under Enviroment skulle jag ha på 6-6-6 det skulle räcka för mig, så som jag säger är ute efter en som klarar runt iaf många medium settings och med 60-80 iaf i raiding miljö det är inte omöjligt, jag har en laptop typ allt på lägsta men den klarar 40-45 i raiding och det är inte ens en gaming laptop men sedan jag råkade spilla vatten på den så har den åkt på fuktskador etc och skulle behövas lämna in men då hamnar man väl på samma nota som att köpa en helt ny.

Mvh
Tomas

förstår du skillnaden på vad du försökte förklara.. ja asså ja vill att det ska se snyggt ut på vissa saker men andra saker är inte lika viktigt, även fast jag själv inte vet vilka inställningar som finns. varför fattar ni inte?

@Gyhlen: kanske dags testa med an0m inställningar ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

förstår du skillnaden på vad du försökte förklara.. ja asså ja vill att det ska se snyggt ut på vissa saker men andra saker är inte lika viktigt, även fast jag själv inte vet vilka inställningar som finns. varför fattar ni inte?

@Gyhlen: kanske dags testa med an0m inställningar ?

Jag vet inte vilka inställningar som finns , jag har lirat spelet ett bra tag sedan 2005 så vet inte vad för inställningar driver du med mig ?

Och absolut jag kan lägga upp en med mina inställningar np som jag hade tänkt mig inget för flashigt.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem

Vissa av inställningarna kan såklart ändras om lite till sämre om behövs för att uppnå det jag är ute efter tack för all hjälp.

Mvh
Tomas

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av an0m:

Låt mig skriva om lite då eftersom mitt fel att jag var lite otydlig jag behöver en dator som skall klara iaf 6-7 grafikinställningar i raiding miljö med ca 80-100fps, ULTRA då vet jag att jag behöver en mera graftfull dator.

Skulle denna dator räcka för det

Cpu: i5-4590S 3GHz
DDR3 minne: Kingston HyperX Fury White DDR3 1866MHz 2x8GB
Moderkort: Gigabyte GA-Z97-HD3

Sen såklart så får jag köpa en begagnad grafikkort kanske en Asus Strix GTX 960 4GB

Skulle detta räcka ??

Men som jag skrev i inlägget så söker jag även delar för att kunna bygga en dator som hanterar just detta. Tack för all hjälp och hoppas jag förtydligat lite mera av vad jag söker.

Mvh
Tomas

Vad kostar datorn med 4590s ?
Den ihop med ett begagnat gtx 970 vore en fin kombo.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av an0m:

https://i.gyazo.com/63d0a19cbe845bce1647130538b1888b.png

Vissa av inställningarna kan såklart ändras om lite till sämre om behövs för att uppnå det jag är ute efter tack för all hjälp.

Mvh
Tomas

Du får ingenting nytt för 5000kr. Men begagnat kanske du kan få något helt okej! Leta här i marknaden. En i7:a parat med GTX 970 eller bättre kan du ju utgå ifrån. Nedan finns ett par alternativ! (där den första är bäst för WoW)

https://www.sweclockers.com/marknad/157999-asus-rog-g20cb-670...
https://www.sweclockers.com/marknad/157799-vattenkyld-dator-3...

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Du får ingenting nytt för 5000kr. Men begagnat kanske du kan få något helt okej! Leta här i marknaden. En i7:a parat med GTX 970 eller bättre kan du ju utgå ifrån. Nedan finns ett par alternativ! (där den första är bäst för WoW)

https://www.sweclockers.com/marknad/157999-asus-rog-g20cb-670...
https://www.sweclockers.com/marknad/157799-vattenkyld-dator-3...

Jag tyckte den andra var helt ok men första bättre ja men han hade inget pris på Vattenkyld dator - 3930k 980ti Acer x34 så jag inväntar mail.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem

Jag hittade denna också fick även väldigt bra pris för den.

i5-4670K Release date: Q2 2013. 72th
ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II OC PH (GTX660-DC2OCPH-2GD5)
G.Skill Ares 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz 2x8
Kingston 120GB SSDNow Series SATA III 2.5
ASUS Z87-A - ATX / Z87
Corsair Hydro H70 vattenkylning

Vad tror ni ??

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem

Eller denna

i3 7350k
3 st Radeon R9 290s
8 GB DDR4 2666 RAM

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vad kostar datorn med 4590s ?
Den ihop med ett begagnat gtx 970 vore en fin kombo.

Skickades från m.sweclockers.com

Den fick jag för 3200 , men sen fick jag också in dessa två

i3 7350k
3 st Radeon R9 290s
8 GB DDR4 2666 RAM

eller

i5-4670K
ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II OC PH (GTX660-DC2OCPH-2GD5)
G.Skill Ares 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz 2x8
Kingston 120GB SSDNow Series SATA III 2.5
ASUS Z87-A - ATX / Z87
Corsair Hydro H70 vattenkylning

Vad tycks??

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av an0m:

Jag vet inte vilka inställningar som finns , jag har lirat spelet ett bra tag sedan 2005 så vet inte vad för inställningar driver du med mig ?

Och absolut jag kan lägga upp en med mina inställningar np som jag hade tänkt mig inget för flashigt.

jag vet inte heller vilka inställningar som finns, jag spelade också WoW för runt 10år sedan, om jag däremot skulle vilja börja spela igen så skulle jag söka efter information om vilka grafik inställningar som är aktuella idag.

sen skulle jag ta den kunskap/information som jag skaffat genom att söka på ex google bilder..
nej jag "driver inte med dig".. jag spelar inte WoW längre så kan ju omöjligen veta vad u behöver för inställningar..

mina frågor har handlat om att räta ut dom något suddiga krav du haft ex: 6-7 grafikinställningar i raiding miljö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av an0m:

Den fick jag för 3200 , men sen fick jag också in dessa två

i3 7350k
3 st Radeon R9 290s
8 GB DDR4 2666 RAM

eller

i5-4670K
ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II OC PH (GTX660-DC2OCPH-2GD5)
G.Skill Ares 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz 2x8
Kingston 120GB SSDNow Series SATA III 2.5
ASUS Z87-A - ATX / Z87
Corsair Hydro H70 vattenkylning

Vad tycks??

Ja 3200kr låter bra och sen lägger du en slant till på ett gtx 970 så har du en okey dator. 4670k är dock bättre än 4590s, så om det är samma priser så är den datorn med 4670k bättre. Du kan ju om du köper den prova och spela på gtx 660 men det är ju lite gammalt det kortet. Så ett 970 för 1200-1400kr vore en fin uppgradering.

Haswell i5 ihop med 16gb ram och gtx 970 är en relativt kompetent speldator som.klarar alla dagens spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

jag vet inte heller vilka inställningar som finns, jag spelade också WoW för runt 10år sedan, om jag däremot skulle vilja börja spela igen så skulle jag söka efter information om vilka grafik inställningar som är aktuella idag.

sen skulle jag ta den kunskap/information som jag skaffat genom att söka på ex google bilder..
nej jag "driver inte med dig".. jag spelar inte WoW längre så kan ju omöjligen veta vad u behöver för inställningar..

mina frågor har handlat om att räta ut dom något suddiga krav du haft ex: 6-7 grafikinställningar i raiding miljö.

Absolut förståeligt , men hittade 2 andra som jag länkade någon av dom borde ju kunna köra ganska bra vet bara inte vilken jag skall välja nu

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Ja 3200kr låter bra och sen lägger du en slant till på ett gtx 970 så har du en okey dator. 4670k är dock bättre än 4590s, så om det är samma priser så är den datorn med 4670k bättre. Du kan ju om du köper den prova och spela på gtx 660 men det är ju lite gammalt det kortet. Så ett 970 för 1200-1400kr vore en fin uppgradering.

Haswell i5 ihop med 16gb ram och gtx 970 är en relativt kompetent speldator som.klarar alla dagens spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut du har rätt men tänkte att
i3 7350k
3 st Radeon R9 290s
8 GB DDR4 2666 RAM

Med 3 stycken Radeon R9 290S grafikkort och en 7gen i3 cpu väger ju ganska mycket också.

Det är ju 3stycken grafikkort och en 7gen CPU kan ju inte gå fel eller ???

Jag hittade också denna då tar jag bara en av dom 3 grafikkorten så det blir 2 och lägger in en R9 290S i den som jag skriver under, då får jag 2 datorer för 6900, en till mig och en till tjejen blir väldigt bra uppgraderingar från vad vi har i dagsläget.

i5-4670K Release date: Q2 2013.
ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II OC PH (GTX660-DC2OCPH-2GD5)
G.Skill Ares 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz 2x8
Kingston 120GB SSDNow Series SATA III 2.5
ASUS Z87-A - ATX / Z87
Corsair Hydro H70 vattenkylning

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av an0m:

Absolut du har rätt men tänkte att
i3 7350k
3 st Radeon R9 290s
8 GB DDR4 2666 RAM

Med 3 stycken Radeon R9 290S grafikkort och en 7gen i3 cpu väger ju ganska mycket också.

Det är ju 3stycken grafikkort och en 7gen CPU kan ju inte gå fel eller ???

Jag hittade också denna då tar jag bara en av dom 3 grafikkorten så det blir 2 och lägger in en R9 290S i den som jag skriver under, då får jag 2 datorer för 6900, en till mig och en till tjejen blir väldigt bra uppgraderingar från vad vi har i dagsläget.

i5-4670K Release date: Q2 2013.
ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II OC PH (GTX660-DC2OCPH-2GD5)
G.Skill Ares 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz 2x8
Kingston 120GB SSDNow Series SATA III 2.5
ASUS Z87-A - ATX / Z87
Corsair Hydro H70 vattenkylning

Det låter bra. Man kan ju undra varför han har kört 3st grafikkort med en dualcore, jag gissar på mining.
Men annars låter ju priset bra för två datorer.

Jag har för mig att 290 blir jäkligt varma, kan vara värt och notera så du vet om det iaf.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@an0m *Trådar sammanfogade, §9-regelbrytande inlägg raderade (handel)*

Jag har sammanfogat dina trådar då vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Jag passade även på att rensa tråden då all handel hör hemma i marknaden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@an0m *Trådar sammanfogade, §9-regelbrytande inlägg raderade (handel)*

Jag har sammanfogat dina trådar då vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Jag passade även på att rensa tråden då all handel hör hemma i marknaden.

Absolut förstårligt men vilken tråd behöll du jag hade 2.

Mvh
Tomas

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem

Jag hittade denna

Chassi: Fractal Design Define Mini C
PSU: Corsair CX650M
Moderkort MSI B150M MORTAR ARCTIC
CPU: Intel Core i5 6600k
DDR4: Corsair Value Select 8GB (1x8GB) / 2133MHz / CL15 / CMV8GX4M1A2133C15
SSD: Samsung 850 EVO series SSD 120GB M.2 (MZ-N5E120BW)
HDD: 2x1TB (perfekt för soft raid eller sånt)
Grafikkort: SAPPHIRE RADEON RX 550 4GB

Den borde ju köra wow i ganska bra grafiksettings helt ok bygge och 4000, jag försökte som folk sa hitta något som en i7a här för försäljning men fann tyvärr inget. Tacksam för svar

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem

@Abe123:

Tjenna, hoppar in i denna tråden lite.

Duger det här datorbygget för wow?

https://komponentkoll.se/bygg/VATlT

Är 1060 overkill?

Behöver inte spela på ultra utan kanske 7-8 i settings.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abe123:

@Abe123:

Tjenna, hoppar in i denna tråden lite.

Duger det här datorbygget för wow?

https://komponentkoll.se/bygg/VATlT

Är 1060 overkill?

Behöver inte spela på ultra utan kanske 7-8 i settings.

Tack på förhand

Nice dator den kommer flyta på fint du kan tom sänks gpu lite om du vill spara några 100 lappar gl

Mvh
Tomas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag har för mig att 290 blir jäkligt varma, kan vara värt och notera så du vet om det iaf.
Skickades från m.sweclockers.com

Gammal skröna enligt mig. Har man inte referenskylaren är de inte varmare än något annat kort egentligen. Inte så det är ett problem.

Hade ett 290X Tri-X sedan dess launch fram till förra veckan. Som absolut varmast nu under sommaren under ett stekhett lan plus OC på CPUn och ett chassi som inte är superventilerat (Define R4) nådde det 81 grader...Det är nog så worst case man kan komma typ utan att medvetet försöka strypa kalluft osv xD. Lirade BF1 så hela datorn var hårt belastad kan jag tillägga.

Med det sagt...3st samtidigt är en DEL mer värme. Blir nog problem om chassit inte är stort och har mycket gott om ventilation. Plus att jag är dålig på crossfire om det är värt mödan.

Men ett ensamt 290 kommer duga gott för wow egentligen så två kan han ju sälja vidare eller ha som reserv ifall tidigare ägare minat med dem länge. Sjunger kanske på sista versen isf om de inte är väl omhändertagna.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abe123:

@Abe123:

Tjenna, hoppar in i denna tråden lite.

Duger det här datorbygget för wow?

https://komponentkoll.se/bygg/VATlT

Är 1060 overkill?

Behöver inte spela på ultra utan kanske 7-8 i settings.

Tack på förhand

Starta en egen tråd.

Här är ett bättre bygge med en mycket bättre processor - visserligen för 300kr mer. Du har dock glömt SSD eller en HDD, men det kanske du redan har?

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk

Ber om ursäkt för att jag lånar denna tråd.. men jag ska köpa en ny dator för att enbart spela world of warcraft. Kan inte mycket om datorer och vill inte lägga mer än 5000-6000 för en dator. Tror ni att nån av dessa kan funka=

https://www.netonnet.se/art/dator/stationara-datorer/desktop/acer-aspire-xc-885dt-baqeq-042/1006573.8943/

https://www.netonnet.se/art/dator/stationara-datorer/desktop/acer-aspire-xc-885dt-baqeq-043/1006574.8943/

Permalänk
Medlem

@MusseÄRintePigg: Du vill nog ha en dator med ett grafikkort, det inbyggda i en Intel gen 8 CPU är inte så starkt.
Men då blir det lite mera pengar, denna har de rea på nu Lenovo IdeaCentre 510

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem

Kanske kan vara något

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusseÄRintePigg:

Ber om ursäkt för att jag lånar denna tråd.. men jag ska köpa en ny dator för att enbart spela world of warcraft. Kan inte mycket om datorer och vill inte lägga mer än 5000-6000 för en dator. Tror ni att nån av dessa kan funka=

Nej.

Ingen av dessa har ett dedikerat grafikkort utan bara det kassa som finns inbyggt i processorn.

I den prisklassen är det som tidigare nämnts i tråden en bra ide att titta på en begagnad dator och eller delar. Är du osäker på om något är prisvärt eller lämpligt för att driva WoW med acceptabel prestanda kan du alltid fråga här igen när du hittar ett intressant objekt.

Mitt tips när det gäller begagnat.

Minst i5, gärna i7. Processorgeneration är mindre viktigt om det är en "K" modell, mera viktigt om det inte är det. Bra val är i7 3770K, 4770K, 4790K, 6700K och 7700K.

Minst 8GB gärna 16GB ram.
Minst Geforce GTX770, GTX960 eller GTX1050(ti) men hellre GTX780ti, GTX970/980 eller GTX1060.
SSD.

Permalänk
Medlem

Dator 1 fungerar i wow
Har en med 4790k 16Mb ram och gtx 970 ssd disk grannens son bruka köra wow på den och är nöjd de flyter fint ok det är i full HD.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

Bygga en dator klara jag inte.. och vill gärna inte ha en begagnad heller.. vad tror ni om denna då.. går upp lite i pris

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingdator/stationar-gamingdator/lenovo-legion-t530-28icb-90jl00egmw/1006804.12917/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusseÄRintePigg:

Bygga en dator klara jag inte.. och vill gärna inte ha en begagnad heller.. vad tror ni om denna då.. går upp lite i pris

Ja den kan driva WoW med acceptabel prestanda men inte i högre upplösning än 1920*1080 och inte med särskilt höga grafikinställningar.

För det priset tycker jag att det borde gå att hitta en dator med liknande specifikation fast med GTX1060 istället för GTX1050, det gör stor skillnad.