Någon som har Bredbandsson som ISP?

Permalänk
Medlem

Någon som har Bredbandsson som ISP?

Sitter förnärvarande på Bahnhof fiber i min lägenhet. Är egentligen tvärnöjd med min nuvarande ISP. Men min BRF har tecknat ett centralt avtal med Bredbandsson som ISP och kommer det kommer att ingå i hyran från och med nästa år. Har 100/100 hos Bahnhof vilket jag betalar ca 800kr per kvartal för.

Nu kommer jag få 1000/1000 gratis. Men hur bra är egentligen Bredbandsson? http://www.bredbandsson.se/

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem

Har det någon betydelse då du förmodligen inte har något att säga till om

Jag skulle kunna svälja rätt mycket problem om jag fick 1000/1000 grattis iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slasse:

Sitter förnärvarande på Bahnhof fiber i min lägenhet. Är egentligen tvärnöjd med min nuvarande ISP. Men min BRF har tecknat ett centralt avtal med Bredbandsson som ISP och kommer det kommer att ingå i hyran från och med nästa år. Har 100/100 hos Bahnhof vilket jag betalar ca 800kr per kvartal för.

Nu kommer jag få 1000/1000 gratis. Men hur bra är egentligen Bredbandsson? http://www.bredbandsson.se/

Generellt: Tyvärr spelar det inte så stor roll, då du inte har något att säga till om. Men visst är ju alltid trevligt att veta hur seriösa de är. Det enda de levererar är en tjänst, all hårdvara för internet är ju redan på plats så det kommer ju inte blir någon skillnad. Förutsätter att de inte kommer byta ut något. Vilket de kanske behöver om ni ska ha gigabit iofs.

Skrivet av Spixel:

Har det någon betydelse då du förmodligen inte har något att säga till om

Jag skulle kunna svälja rätt mycket problem om jag fick 1000/1000 grattis iaf

Haha jag med

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Tack för input

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem

Tänkte göra en "bump" på den här tråden nu när jag har haft denna ISP ettag. I möjligaste mån kan jag nog klassa dom som ett skämt. Jag bor i Hammarby Sjöstad och är kopplad in till "stadsnätet" Via Europa där man man välja en hyfsat stor del olika ISP.

Tyvärr lever inte Bredbandsson upp till epitetet seriös leverantör av bandbredd. Har vid några enstaka tillfällen legat på 700/500 i nedladdning men ligger oftast på 400/300 i överföring vilket inte ens är hälften av utlovad hastighet. Då har jag testat på en stor del av hårdvara för att röja undan eventuella flaskhalsar. Ringer man och klagar får man "goddag yxskaft till svar. :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slasse:

Tänkte göra en "bump" på den här tråden nu när jag har haft denna ISP ettag. I möjligaste mån kan jag nog klassa dom som ett skämt. Jag bor i Hammarby Sjöstad och är kopplad in till "stadsnätet" Via Europa där man man välja en hyfsat stor del olika ISP.

Tyvärr lever inte Bredbandsson upp till epitetet seriös leverantör av bandbredd. Har vid några enstaka tillfällen legat på 700/500 i nedladdning men ligger oftast på 400/300 i överföring vilket inte ens är hälften av utlovad hastighet. Då har jag testat på en stor del av hårdvara för att röja undan eventuella flaskhalsar. Ringer man och klagar får man "goddag yxskaft till svar. :/

Finns en orsak till varför ni får 1000/1000 "gratis" Normalt så hade det nog kostar 3-400 kr extra i månaden på hyran. Hoppas ni inte låsta för länge. Tyvärr så är det inte de mest tekniska personer i en förening som förhandlar om denna typ av saker. Då blir det "ja men det ser ju bra ut 1000/1000 för några få kronor, det tar vi."

Visa signatur

.