Apple avtäcker Watch 4 med större skärm och omdanad mjukvara

Permalänk
Melding Plague

Apple avtäcker Watch 4 med större skärm och omdanad mjukvara

Apple följer upp fjolårets smarta klockor med serien Watch 4, som kommer med en uppdaterad skärm, mjukvara och fokus på applikationer för träning och hälsa.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Batteritid 18 hr fortfarande?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

18 timmars batteritid........... lol
Börjar bli pinsamt nu hur lite batteritid nya telefoner och smartklockor har har.

Hur vore det om dom efter dom presenterat sina flaggskeppsprodukter kunde gör något i stil med..

"Ja och nu ska vi presentera våra något billigare produkter avsedda för längre batteritid då nästan ALLA vill ha det och vi för en gångs skull har valt att lyssna på våra kunder."

Inte bara Apple då, utan alla.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Alltid ogillat den fyrkantiga formen på klocka, oavsett om det är en smartwatch eller vanlig. Gör den RUND istället.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Håller med övriga om batteritiden. Personligen skulle jag vilja ha en smartwatch med åtminstone några dagars batteritid och möjlighet att använda helt utan en mobil överhuvudtaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på förbättring på batteritiden(egentligen enda jag brydde mig om). Dock verkar ju alla jag känner få ut 2 dygn med 20-35% kvar, så kanske blir en Series 3 beroende på vad prissänkningen blir.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Finns massa bra runda klockor, de visar tiden och inte mer. Den runda formen är naturlig för det.

Rund klocka för att visa mer information än tiden, värdelöst på riktigt.

logisk -> naturlig
Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Avstängd

Vad kan klockan göra som inte min mobil kan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Vad kan klockan göra som inte min mobil kan?

Bäras runt din arm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Vad kan klockan göra som inte min mobil kan?

Ta ditt EKG?

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Vad kan klockan göra som inte min mobil kan?

Den nya va väl lite (enligt mig) lulllull(EKG, "ramla-upptäckning")
Annars är det väl egentligen mäta puls 24/7 samt vara... mer tillgänglig kanske. Kan kolla på klockan om det är ett samtal eller SMS man borde ta utan o gräva upp telefon, eller jag t.ex vill gärna ha en för att kunna logga min sets på gymmet utan telefonen, byta musik osv mm. Annars inget. Sen om det är värt det är en annan femma

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Avstängd

Har människor blivit så satans feta så att vi måste bära runt på ett EKG?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Har människor blivit så satans feta så att vi måste bära runt på ett EKG?

TIL att bara satans feta människor drabbas av hjärtsjukdomar.

Nästa steg är att försäkringspremien går upp för att de ser hur jävla katastrofal ens hälsa är.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Jag undrar om LTE-versionen som bara kan fås med operatören Tre kräver att även min mobil har abonnemang från Tre för full funktionalitet.
Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Både Tele2 och Telenor har aviserat eSim stöd för Apple Watch under hösten, osäkert kring prissättning dock. Förekommer ett antal varianter ute i Europa, både där det ingår med abonnemanget för mobilen till en separat kostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Jag undrar om LTE-versionen som bara kan fås med operatören Tre kräver att även min mobil har abonnemang från Tre för full funktionalitet.
Någon som vet?

Det behövs nog inte, men sitta med dubbla abonnemang istället för "tvillingkort" känns lite blodigt samt opraktiskt.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

@Mordekai: Om du funderar på en LTE (och att skaffa Tre bara för det), kolla på batteritiden först. 18 timmar är inte gött men man får iaf ut ca 2 dagar i snitt på något sätt. Har för mig att detta går väldigt väldigt mycket snabbare om man nyttjar någon LTE funktionalitet.

Permalänk
Medlem

Blir en beställning på Series 4, ser fin ut! Lite besviken dock på batteritiden.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Kan bli en beställning på Series 3 iom sänkta priset(från 3300). Se vad det hamnar på hos återförsäljare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Ännu en överprisad produkt folk använder i en månad och sen glömmer bort, men men ännu är inte den sista dåren född som betalar för att vara test person

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 1800x GPU: Asus Strix 1070ti Moderkort: Asus Prime B350 Strix RAM: 32GB @ 2666Hz Chassi: Fractal Design Define R3 Kylare: Noctua D14 HDD: Samsung Vnad 960 256GB, Samsung Evo 850 500GB

Permalänk

Har den rundad kant a la edge? Snyggt! Hoppas Samsung kan få till nåt liknande på watch 2 nästa år.

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk

Så kommer den att klaga på att jag har feber (hög temp) och ringa upp 112 för min låga puls hela tiden då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Det behövs nog inte, men sitta med dubbla abonnemang istället för "tvillingkort" känns lite blodigt samt opraktiskt.

Det enda som finns i sverige nu är att du måste ha abonnemang hos tre.
Sedan skaffar du ett tillägg för 99kr till apple watch.
Klocka och apple watch har samma nummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Har människor blivit så satans feta så att vi måste bära runt på ett EKG?

För de med förmaksflimmer är det väl 10-11 % som är överviktiga.

Bara i Sverige är det ca 300 000 personer som har någon form av förmaksflimmer (som klockan kan varna för). Största problemet är väl att folk inte vet om att dom har det. Om ens klocka nu kan hjälpa till att varna för det är det väl bra tänker jag. Senast i somras var jag med i ett cykellopp där en kille slog ihop och dog av ett (för honom) okänt hjärtfel efter ca 2,5 timmars cykling. Tänker att det hade varit grymt om han hade fått en varning och kunnat stanna och få hjälp.

Permalänk
Medlem

Underbart med folk som raljerar (om ecg/ekg och fetma) utan att ta reda på någon information om det man raljerar om stämmer.
OM FDA nu godkänner detta så är det ju otroligt hjälpfullt för många samt att det kan sparar rätt rejält med resurser på många håll.

Frågan är om denna klocka med sin keramiska bakdel även klarar att bäras av folk med nickelallergi? Kanske en av anledningarna till att man valt detta material.
Däremot så tycker jag priset är lite i överkant, men samtidigt är det en allt i ett klocka med många unika funktioner som är svår att prissätta.

Däremot håller jag med några av inläggen rörande batteritid, hade sett fram emot lite mer timmar.
Och dealbreaker för mig är är spotify stöd, den dagen det kommer så kommer jag köpa en Apple Watch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Batteritid 18 hr fortfarande?

Skrivet av SCORPIUS:

18 timmars batteritid........... lol
Börjar bli pinsamt nu hur lite batteritid nya telefoner och smartklockor har har.

Hur vore det om dom efter dom presenterat sina flaggskeppsprodukter kunde gör något i stil med..

"Ja och nu ska vi presentera våra något billigare produkter avsedda för längre batteritid då nästan ALLA vill ha det och vi för en gångs skull har valt att lyssna på våra kunder."

Inte bara Apple då, utan alla.

Skrivet av Klarspråkarn:

Håller med övriga om batteritiden. Personligen skulle jag vilja ha en smartwatch med åtminstone några dagars batteritid och möjlighet att använda helt utan en mobil överhuvudtaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Min series 3 håller ca 2 dagar inkl 1-2 träningspass och sömnmätning.
Apples angivna batteritid är i underkant om man inte kör massa samtal / spelar mycket musik från klockan.

Skulle helt klart vilja ha bättre batteritid, men det är inte katastrof.
Den laddar ganska fort, brukar sätta den på laddning en stund på jobbet eller när jag kollar film eller liknande hemma.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Haha jag har en Garmin Forerunner 645 och tycker ~7 dagars batteritid (inkl. 2-3 pass med GPS) är i lägsta laget.

Skulle aldrig ens fundera på att byta till en Smart-klocka i detta stuk.

Edit: Tror klockor gör sig bäst som komplement med mobiltelefonen. Inte som en tänkt ersättare där man försöker baka in samma teknik.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

18 timmar batteritid stämmer inte för en vanlig person.
Min håller 2 dagar minimum.

Sitter på armen dagligen, används på gymmet samt att justera musik och kolla notiser för det mesta.

Permalänk
Medlem

Vilka operatörer stöds i Sverige?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gottis81:

Vilka operatörer stöds i Sverige?

Skickades från m.sweclockers.com

Tre

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."