Permalänk
Medlem

4K v2

Lite uppdateringar hos mig. Byggt ihop ett 240 cm brett ekskrivbord som betsats, oljats och utrustats med bockade kabelkanaler i stål som hjälper styva upp bordet samt gömma kablar. Fick hjälp med dessa av en kompis som har tillgång till verktyg, mycket uppskattat.

3D-printad GPU-bracket som en kollega printat ut.

Har verkligen försökt få till allting precis som jag vill ha det. Nästa steg är väl kanske en mini-itx setup med nya core i9, vi får se vad som händer. Det är definitivt datorn som ligger efter i det estetiska och kanske i övrigt också tyvärr.

Använder 4K dagligen, surf & youtube och även när man slöspelar. Vill jag hoppa in i PUBG eller dylikt så är Lenovo y27g monterad på en monitorarm som enkelt förs fram och döljs när spelandet är färdigt.

Ny kringutrustning såsom tangentbord, möss, högtalare etc och lite nya komponenter, även byggt ihop en ny Filserver som också driver Plex och lite annat

Hoppas ni gillar det!

Speldator
Fractal Design Define C
Corsair RM850X 850W
Intel Core i7 5820K @ 4.4GHz
Noctua NH-U14S
Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC
ASUS X99-A
Kingston HyperX Fury Black DDR4 3200MHz 16GB
Samsung 48" JU7505 Curved 4K 3840x2160
Lenovo Y27"g curved 1080p 144hz G-Sync
Samsung 960 EVO Series MZ-V6E250BW 250GB

Kringutrustning
Sennheiser RS-185
Varmilo VA69M v2 ISO
Logitech G403 Prodigy Wireless
KEF LS50 Högtalare
IsoAcoustics högtalarstativ
Emotiva & XTZ-högtalarkablage
Emotiva A100 Förstärkare
Schiit Modi DAC
Blue Microphones YetiCaster
Herman Miller Embody kontorsstol
Lite mindre basfällor och akustik, vald mycket pga utseendet
Xbox 360 handkontroller med trådlös dongel

Plex-server
Intel Core i5 8400 2,8GHz
ASRock Z370M-ITX/AC
Fractal Design Integra 450W
Fractal Design Node 304
Corsair Vengeance LPX Red 16GB DDR4
Samsung 951 M.2 128GB nVME - O/S-disk
Toshiba XG3 M.2 512GB nVME - Cachedisk
Silverstone PCI-E M.2-kort
4x 8TB WD Red 256MB
1x 4TB HGST Deskstar NAS

Besök galleriet här

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig kunna ha en 48" på det avståndet. Får en jobbig känsla bara av att se bilder på det.
Min OCD skriker att det borde sitta en absorbent på båda sidor (förstår att det behövs i hörnet mer än på höger sida) men symmetrin är lite off.

Annars cleant!

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem
Skrivet av wimon:

Jag skulle aldrig kunna ha en 48" på det avståndet. Får en jobbig känsla bara av att se bilder på det.
Min OCD skriker att det borde sitta en absorbent på båda sidor (förstår att det behövs i hörnet mer än på höger sida) men symmetrin är lite off.

Annars cleant!

Det är nog för att du är van att köra fullscreen Tänk dig att nedre halvan är två 24" i bredd som används till det primära (surf/youtube) och övre är för spotify och sådant som inte är i blickfånget hela tiden.

Gammal bild så du är med på vad jag menar:

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Riktigt sweet setup! Synd att inte alla tycker det men jag tror de kan bero på att skärmplaceringen är asymmetrisk eller så är det för att folk är avundsjuka. Jag kan säkert säga att jag är avundsjuk på din stol, så fräck den är! Pluspoäng för snygg kabeldragning och stilren dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loleo:

Riktigt sweet setup! Synd att inte alla tycker det men jag tror de kan bero på att skärmplaceringen är asymmetrisk eller så är det för att folk är avundsjuka. Jag kan säkert säga att jag är avundsjuk på din stol, så fräck den är! Pluspoäng för snygg kabeldragning och stilren dator.

Tackar! Avundsjuk vet jag inte om folk är, men hade helt klart varit roligare om folk lämnade lite kritik på vad dom själva hade gjort bättre eller vad som kan förbättras. Folk tycker olika men man kan ju ändå uppskatta hur andra gjort sina lösningar så att säga! Blir tråkigt om alla setups ser likadana ut.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Gillar mycket med den här hörnan!!! Prydligt och smarta lösningar, men hade dock haft alla småprylar i en utragbar låda under skrivbordet eller i en påbyggnad! Hatar när det ligger massa grejer framme. Men jag är petig.

Undrar dock över stolen. Efter mycket efterforkning har jag kommit fram till att det antagligen blir en Embody. Tittade först på stolar i 7k-klassen och senast på Herman Miller Aeron men hörde sen om hur Embody var bekvämare på många sätt i samma premium-klass. Hur står den sig mot andra stolar du testat? Många säger att den är värd priset, men vill har fler uttalanden innan jag pungar ut 17k

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk

Precis lagom skärm för det avståndet, jag hade spelat fullscreen snyggt är det med!

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av SummitSub:

Gillar mycket med den här hörnan!!! Prydligt och smarta lösningar, men hade dock haft alla småprylar i en utragbar låda under skrivbordet eller i en påbyggnad! Hatar när det ligger massa grejer framme. Men jag är petig.

Undrar dock över stolen. Efter mycket efterforkning har jag kommit fram till att det antagligen blir en Embody. Tittade först på stolar i 7k-klassen och senast på Herman Miller Aeron men hörde sen om hur Embody var bekvämare på många sätt i samma premium-klass. Hur står den sig mot andra stolar du testat? Många säger att den är värd priset, men vill har fler uttalanden innan jag pungar ut 17k

Kul att du gillar det! Köp inte stolen ny, jag beställde via www.2ndhnd.com
Jag har använt en bunt Kinnarps-stolar och Embodyn är bättre pga ryggstödet och lite andra saker. Jag gilar mesh-tyget, känns luftigt och fräscht.

Skrivet av affeiorby:

Precis lagom skärm för det avståndet, jag hade spelat fullscreen snyggt är det med!

Tack. Tidigare hade jag bara den stora och lirade alltid fullscreen, man vänjer sig väldigt fort. Mycket av informationen i spel är ändå i mitten eller nedre delen av skärmen (iaf i fps / shooters)

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Kul att du gillar det! Köp inte stolen ny, jag beställde via www.2ndhnd.com
Jag har använt en bunt Kinnarps-stolar och Embodyn är bättre pga ryggstödet och lite andra saker. Jag gilar mesh-tyget, känns luftigt och fräscht.

Tack för tipset! De hade dock inga embodys som såg intressanta ut och funderade över hur jag brukar klaga på fuktig bak på sommaren så en Aeron för 5k blev det! Blev ett lättare val när man sparade över 10kkr

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SummitSub:

Tack för tipset! De hade dock inga embodys som såg intressanta ut och funderade över hur jag brukar klaga på fuktig bak på sommaren så en Aeron för 5k blev det! Blev ett lättare val när man sparade över 10kkr

Båda har mesh-tyg men du lär bli nöjd, i värsta fall kan du nog sälja på Blocket med förtjänst

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Det är nog för att du är van att köra fullscreen Tänk dig att nedre halvan är två 24" i bredd som används till det primära (surf/youtube) och övre är för spotify och sådant som inte är i blickfånget hela tiden.

Gammal bild så du är med på vad jag menar:
https://i.imgur.com/5J7fSJE.jpg

Men det där är ju en gammal kinnarps istället för coola stolen på albumbilderna. Luras du!?
I övrigt en intressant setup. Blir lite inspirerad av valda delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Men det där är ju en gammal kinnarps istället för coola stolen på albumbilderna. Luras du!?
I övrigt en intressant setup. Blir lite inspirerad av valda delar

En gammal bild bara Kul att du gillar grejerna!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Har du flera fönster öppna på den stora skärmen eller hur brukar du göra?

Cool setup!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 404sam:

Har du flera fönster öppna på den stora skärmen eller hur brukar du göra?

Cool setup!

Brukar dela upp den i 4 fönster, så det är som att ha 4st 1080p-skärmar.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad för plaströr du använde till kabelkanalen? söker med ljus och lykta efter en..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

@Pliind:

Under skrivbordet tänker du? Det är en bockad plåt så tyvärr inget som går att få tag på via butik.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

@KniFF: nej lilla kabelgenomföringen för tangentbordet

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

@Pliind: Aha! Det var en liten plasthylsa jag hade liggandes i gömmorna som hade en läpp/kant så att den inte halkar igenom skivan. Än en gång kan jag tyvärr inte hänvisa dig någonstans :/

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

@KniFF: nej lilla kabelgenomföringen för tangentbordet

Jag har några liggandes, dock inte så små som dendär, men betydligt mindre än dedär puckarna man ser på clasohlson osv.
Edit; Hittade dom jag har på ebay https://www.ebay.com/itm/10-pcs-35mm-black-cable-grommet-cabl... och dom är faktiskt riktigt diskreta.

Mitt bord: https://imgur.com/a/7dScLBt

Lagt till länk
Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem

snyggt och mysigt!