Köpråd lätt laptop för studier och film.

Permalänk
Medlem

Köpråd lätt laptop för studier och film.

Tja min tjej behöver en laptop och hon var på väg att köpa en MacBook air men jag sa till henne att det bara är bortkastade pengar. Hon behöver en laptop som är lätt med lång batteritid för läsning och annat skolarbete och för att streama film, Netflix och liknande. Finns det något bra för ca 5000kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Tja min tjej behöver en laptop och hon var på väg att köpa en MacBook air men jag sa till henne att det bara är bortkastade pengar. Hon behöver en laptop som är lätt med lång batteritid för läsning och annat skolarbete och för att streama film, Netflix och liknande. Finns det något bra för ca 5000kr?

är det bara jag som har svårt att veta vilka parametrar det är? lätt, lång batteritid är ju olika för alla människor.
& är det meningen att det ska funka streama film på batteriet i timmar.

Permalänk
Skrivet av jsf:

Kolla Asus ZenBook. Kanske tänjer på budgeten lite men har haft flera såna och så länge dom fungerar är dom grymma. Får du ett måndagsex och måste kontakta Asus support kommer du däremot få hjärnblödning...Den första jag köpte var en av deras billigare variant för 5-6 år sedan och den gick på 6500kr vill jag minnas. Räckte bra för skolan.

Permalänk
Medlem

Tja! Tack för svaren men det vart denna https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Såg i en annan tråd den kommer nog passa henne perfekt. Hon ville ha bra batteritid när hon åker tåg och sen på föreläsningar inte när hon kollar film. Sen lätt är väl någon under 2 kilo. Men tack för svaren!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Tja! Tack för svaren men det vart denna https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Såg i en annan tråd den kommer nog passa henne perfekt. Hon ville ha bra batteritid när hon åker tåg och sen på föreläsningar inte när hon kollar film. Sen lätt är väl någon under 2 kilo. Men tack för svaren!

okej för mig är "lätt" under 1kg HP kommer med en massa bloatware, deras extra program som är förinstallerade, gör en instllations USB och gör en Clean install. och lägg in program som adobe reader, nåt fritt antivirus (kaspersky, avast)? firefox, silverlight, osv..

sen när allt är klart så gör du en återställningpunkt. (du slipper göra jobbet igen om datorn behöver installeras om)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

41 Whr.
IPS skärm.
AMD CPU.
AMD GPU.

Och någon köpte den för battertid?

Permalänk
Medlem

Hon bokade den och skulle hämta den men dom på Elgiganten sålde den. Hur som helst nån som har tips på liknande?