Permalänk
Medlem

Obsidian 500D

Min main PC som används till lite allt möjligt Spel, Video mm

Chassi: Corsair Obsidian 500D
Moderkort: Asus Strix x299 E Gaming
CPU: Intel 7900X 4,8GHZ @ 1,25v
GPU: EVGA Geforce GTX 1080 SC+
RAM: Corsair Vengeance RGB 32GB DDR4 3000Mhz
SSD: Samsung SSD 960 PRO 500 GB NVMe M.2
SSD2: Samsung 850 EVO 500GB
HDD: 1X Ironwolf 4TB
HDD: 1X Ironwolf 6TB
PSU: EVGA SuperNOVA 1000 G3
KYLNING: En massa vattenblock

Har nu Uppdaterat bygget med lite LED strips samt ny layout och bilder utan blixt

Kommer Plockas ner i delar och göras om

Besök galleriet här

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Administrativ avgift

Snygga nattbilder, kan rekommendera att inte använda blixt när du tar dagtid. Du kan ju alltid lägga till lite bilder på hörnan också

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

SÅ tagit bort blixten samt uppdaterat lite

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Funderar på all tillsätta mayhems dye orange

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

måste ju säga det 2 röster är ju fantastiskt tycker jag på över 450 visningar är ju starkt , men heter man inget inom eliten här så brys sig nog ingen, kanske skall sluta dela gallerier här "jag är inte bitter"

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk

Äntligen ser jag 500D i galleri! Ha funderat på att skaffa den.. Men vill fråga dig först, vad tycker du om den? Bra eller dålig?

Btw det är jättesnygg!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Äntligen ser jag 500D i galleri! Ha funderat på att skaffa den.. Men vill fråga dig först, vad tycker du om den? Bra eller dålig?

Btw det är jättesnygg!

Har inte hittat något att klaga på alls , bra kvalitet rakt igenom , bara man sätter i radiatorerna först för det kan vara lite trångt med dom fäst skenorna och få i annars om man använder en 46mm tjock radiator i fronten, Kanske skulle finnas något kabeldragnings hål
lite längre bak på PSU plåten men jag använder inte den ljudkontakten på moder kortet så mig gör det inget, ett av dom bättre chassi corsair gjort facktist om du frågar mig

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge samt själva setupen, 5/5 toppklass.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Snyggt bygge samt själva setupen, 5/5 toppklass.

tackar

fick plocka ner system för någon vecka sedan och rengöra blocken cpu blocket fanns lite skräp i men nu är dom som nya,
kommer nog stoppa i ett 1080 till kanske med,

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Är det bara kameran som lurar eller är fläktarna verkligen så vita?
För övrigt snyggt bygge.

Mvh
Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Är det bara kameran som lurar eller är fläktarna verkligen så vita?
För övrigt snyggt bygge.

Mvh
Marcus

Dom är facktist rätt så vita då det blev bättre när dom kopplades till en commanderPRO istället för det som följde med dom någon node

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Dom är facktist rätt så vita då det blev bättre när dom kopplades till en commanderPRO istället för det som följde med dom någon node

Intressant! Kommer nämligen köra på Vitt/Svart själv här och mina HD fläktar blir inte alls lika vita som dina blir på bild.
Mer åt det blåa hållet. Men jag kör bara på Node PRO so far. Kansker blir att uppgradera sig.

Mvh

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Avstängd

Temps? Vid vilken spänning?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Temps? Vid vilken spänning?

Cpu: ligger på 58 grader vid 1,25v i load , och i idle lite högre idag pga av värmeböljan me i daxläget 39 grader i idle och gpu i idle 38 bom brukar ligga runt 32 grader annas , max temp på gpu i load är 60 grader

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Riktigt fina böjar du fått till! kör du med 16 rör? de ända som såg lite konstigt ut va cpu blocket, så ut som de va någon typ av avlagring i de?

förövrigt riktigt fint bygg du fått till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av harrak:

Riktigt fina böjar du fått till! kör du med 16 rör? de ända som såg lite konstigt ut va cpu blocket, så ut som de va någon typ av avlagring i de?

förövrigt riktigt fint bygg du fått till!

Tack!

Har byggt en hel del vatten lopar så jag bockar på frihand , ja det är 16mm EKHD , det var lite avlagring i det blocket det demonterades och har rengorts någon vecka efter fotona är tagna, var nog lite kvar sedan jag körde det blocket med Mayhems dye i, såg det sen och plockade ner hela loopen för rengöring

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Hur mycket låter dom där fläktarna?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Hur mycket låter dom där fläktarna?

Inget alls faktist då jag kör dom på 700RPM , där är dom rätt tysta

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ser lovande ut!

Permalänk
Medlem

@Tip Top:

Skulle det inte vara snyggare att vända på hårddiskarna?

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

@Tip Top:

Skulle det inte vara snyggare att vända på hårddiskarna?

Skulle funka om man moddar vaggorna kanske sör stiften somm hdd sotter i är vända mot utsidan vilket gör att dom måste monteras på det viset

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

@Tip Top:

Nej, du kan montera dem åt andra hållet om du flyttar gummikuddarna till "krysset" på baksidan och använder HDD-skruvarna som följer med genom genom gummikuddarna

Du skruvar då alltså i undersidan av HDDn, den som är utåt nu. Istället för snabbfästen mot sidorna.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Snygg!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finfint!
Hur har du monterat EK-XRES?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Finfint!
Hur har du monterat EK-XRES?

sitter på radiatorn med 2 st små infästningar jag gjort så man skruvar fast den med , dår man sätter fläkten

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

sitter på radiatorn med 2 st små infästningar jag gjort så man skruvar fast den med , dår man sätter fläkten

Nice, har du någon bild på lösningen? Tänkt på liknande med. Idag har jag monterat min mot bakväggen i chassit bara tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Nice, har du någon bild på lösningen? Tänkt på liknande med. Idag har jag monterat min mot bakväggen i chassit bara tyvärr.

Här syns ena delen mara en bit plexi om är satt över radiatorn och sen bara måtta in var man vill ha ressen i sidled

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Här syns ena delen mara en bit plexi om är satt över radiatorn och sen bara måtta in var man vill ha ressen i sidled

Perfekt. Tack!

Permalänk
Frida 🥐

Snygga rör!

Visa signatur