Poll för er som förbokade Geforce RTX 2080 eller RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem

Jodo, behåller förbokningen men verkar inte få imorgon :(.
Blir ett trevligt hopp från mitt 770.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Jag chansade och förbokade ett 2080Ti i förhoppning att prestandan skulle bli minst 40-50% högre i upplösningen 1440p jämfört med mitt 1080Ti. Men det sprack ju som ett byxarsle 5-10 minuter efter att ha studerat diverse recensioner. Så en avbokning blev det.
Jag fick inhandla en god Rom och ett 25-pack kubanska cigarrer att trösta mig med på en fredag som skulle blivit så händelserik(kanske lite god mat och spel därefter med mitt slöa 1080Ti kan kompensera).

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Nvidia pushar ut mail nu om att 2080 åter finns i lager, skynda och beställ Verkar som många läst testerna.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Lade in en bokning igår på 2080ti och läste testerna. Först idag efter att komplett skjutit fram datumet en vecka så har jag funderat lite extra. Sitter på ett 980ti och 1440p i dagsläget och kommer sitta på den upplösningen i några år till. Detta gör att 2080ti är lite overkill, särskilt med tanke på priset och skulle jag istället titta på ett 2080 så är det lika bra att gå på 1080ti som kostar cirka två tusen under för mer eller mindre likvärdig prestanda i 1440p.

Ja vem sa att det skulle vara lätt

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem

Valde att inte förhandsboka eftersom senaste datorbygget blev med gtx 1080, så jag tror jag står över tills 3K serien lanseras, alternativt vi får se vad som blir av med Ampere-arkitekturen.
Hade dock kunnat tänka mig en upgrade innan årsskiftet om prestandasiffrorna var större, och priset mindre

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Inaktiv

Intressant dock hur upprörda folk blir av priset. Bevisar att vi enbart styrs av känslor, inte logik.

Du ville gärna ha ett nytt grafikkort, men nu avvaktar du eftersom du egentligen inte behöver uppgradera men det hade varit kul att göra det, eftersom priset känns högt i förhållande till vad jag upplever att produkten är värd så känns det inte värt det.

Resonemanget prestanda/pris prestanda; spelar du spel för att öka din produktivitet? Livnär du dig på att streama spel? Eller gör du det som en emotionell verklighetsflykt, någonting som känns bra? Ditt eventuella köp av produkten i fråga utgör ingenting annat än känslor från början.

Faktum är det många av de som köper RTX gissningsvis bidrar till högre produktivitet än vad du gör, där CUDA-kärnor lockar samt raytracing i realtid i 3D-rendering. Det vill säga, utgå inte från att alla är dumma i huvudet som köper RTX till det som du känner är ett för högt pris eftersom du är en avarage gamer som enbart tittar på linjär prestandaförbättring i typiska upplösningar i typiska applikationer (spel) som du enbart spelar för rekreation. Alla köper inte grafikkort för verklighetsflykt, din hobby som känns bra. Alla använder inte grafikkort till spel, i synnerlighet inte för sin dagliga verklighetsflykt, någonting som känns bra.

Du behöver inte uppgradera ditt grafikkort. Du behöver inte en Macbook. Du behöver inte en större TV. Men du gillar att köpa med känslor, och försöker rättfärdiga emotionella incitament med logik. För det logiska vore att inte bli upprörd över huvud taget.

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande med gtx 970 och funkar fint för mina 1080p behov. Nästa blir nog ett RX 2070 eller begagnat gtx 1080ti när priset börjar falla.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk

priset är som hej kom och hjälp mig, dom tar nästan dubbelt up mot ett 1080ti för att dom kan blir inge köp

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@ClintBeastwood Kul initiativ! Lade till ett sista alternativ på slutet för de som inte förhandsbokade. Med tanke på diskussionerna runt prissättning tror jag annars många proteströstar "nej" för att visa någon att, ja juste.

Jag tro mer på att vi inte vill lägga de pengarna. Och en del köper kanske en Iphone Extra Small Extra 512 GB för 18 000 istället eller snålar till med en Note 9 512 GB för 13 000 kr.

Nej, jag är inte bitter... hm, kanske

link
Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Blev att avboka mitt 2080 ti eftersom mina fingrar kliar efter ett nytt kort(har 980 atm) o beställde ett 1080 ti istället för 8k. Blev 6000 billigare och lär få denna vecka istället för ... 2 veckor? 2080 ti är väl inte en besvikelse på prestandan men priset samt förseningen gjorde sitt för mig. Jag spelar på 1440p med 165Hz skärmar vilket gör att jag måste uppgradera mitt nuvarande kort

Varför satsade du inte på ett RTX2080 istället för ett gammalt GTX1080Ti? Lite bättre prestanda till lite mer pengar men en helt ny arkitektur och vad tror du Nvidia kommer att satsa på framöver med drivrutiner mm.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Det är ju typ 2k skillnad om man vill ha ett kort med en vettig kylare, typ 5-6% prestanda? Dessutom binnar Nvidia denna gång så de billigare kommer högst troligt klocka sämre (icke A-modell av GPUn). Flera tester har ju även visat att det är hugget som stucket mellan 1080Ti och 2080 i 1080P samt 1440P, man skall även beakta att referensmodellen denna gång är överklockade.

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem

https://www.cnbc.com/2018/09/20/nvidia-falls-after-morgan-sta...

Ibland ska man itne bara kolla på fanboys eller vad sidor som är beroende av reklam säger.

När investerarna som själva ska bedöma värdet på Nvidia utefter vad de klarat av att leverera så säger de ju.... Att med de existerande spelen som inte använder raytracing är det en besvikelse med tanke på att det gått 18 månader sen förra generationen

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Blev att avboka mitt 2080 ti eftersom mina fingrar kliar efter ett nytt kort(har 980 atm) o beställde ett 1080 ti istället för 8k. Blev 6000 billigare och lär få denna vecka istället för ... 2 veckor? 2080 ti är väl inte en besvikelse på prestandan men priset samt förseningen gjorde sitt för mig. Jag spelar på 1440p med 165Hz skärmar vilket gör att jag måste uppgradera mitt nuvarande kort

Helt rätt. Så länge det inte kommit spel som använder sig av de nya features så kommer det vara smartare att lägga mindre pengar på vad som fortfarande är ett väldigt bra kort.

Fanboysen och "köpta" hårdvarusiter försöker få detta att vara något annat än vad det är. Och vad det är är en besvikelse-.

Nvidia prissätter korten som det är en revoluton och extremt prestandahopp. Men det är det inte.

1080Ti är ett grymt kort och kommer vara en bra förbättring mot ditt kort.
DET var ett revolutionerande bra kort med tanke på tidigare generation och priset det fick

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

https://www.cnbc.com/2018/09/20/nvidia-falls-after-morgan-sta...

Ibland ska man itne bara kolla på fanboys eller vad sidor som är beroende av reklam säger.

När investerarna som själva ska bedöma värdet på Nvidia utefter vad de klarat av att leverera så säger de ju.... Att med de existerande spelen som inte använder raytracing är det en besvikelse med tanke på att det gått 18 månader sen förra generationen

Så nu ska man invänta diverse börshajars reaktioner innan man köper ny hårdvara för dom är ju experter på området.
Enligt dom reviews som jag har läst så är det ingen som varit positiv till prissättningen på dessa kort och ingen av dom har väl direkt rekommenderat köp heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Så nu ska man invänta diverse börshajaras reaktioner innan man köper ny hårdvara för dom är ju experter på området.
Enligt dom reviews som jag har läst så är det ingen som varit positiv till prissättningen på dessa kort och ingen av dom har väl direkt rekommenderat köp heller.

Nej men i detta fall kanske de som ansvarar för många miljarder i pengar har lite mer "opartiskhet" vad gäller prestandan än just speljournalister som lever på klick och att de får recensionsex.,

Det här är inga börshajar utan en av världens stora och seriösa banker.
Vem tycker du annars ska ha åsikter? benke utanför systemet?

jag försökte bara ge lite perspektiv till att hårdvarusiter hyllar något som i själva verker är rätt mediokert med tanke på priset.

FYI så är jag en Nvidia fanboy så jag VILLE att det här skulle vara bra. Så är mest förvånad över alla som hyllar det oreservera "om det inte var för priset".

Mer pris/prestanda jämförelser och mer 1080Ti till bra prit åt folket.

(För att säga hur mycket Nvidia fanboy jag är så kan jag säga att jag har ett Titan XP)

***bort/moderator***

§1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Beställde ett Asus 2080 Ti ROG strix OC idag när det dök upp på Webhallen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Ps. Ahh. Väsby., ja då förstår jag att du har problem med börssen och bankerna Ds

Vad har mitt boende med det här att göra? den är väl inte på något sätt relevant till vad som diskuteras här?

Permalänk
Medlem

Röstade på alternativ 3: Prestandan är lite sämre än väntat men jag köper ändå. Prestandan på 2080 Ti var precis vad jag väntade mig medan det jag har bokat, 2080, var lite sämre än väntat. Samtidigt kan jag inte rationalisera för mig själv att höja min budget från 8000kr till 13000kr för den extra prestandan, någonting jag säkerligen kommer att ångra i efterhand men som får gå ändå. Orkar inte sitta och rulla tummarna med ett 780 i väntan på att ytterligare en generation skall passera.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk

Saknar alternativ!

Jag röstade "Ja! Prestandan är ungefär vad jag väntade mig." trots att jag mailat för makulering och återbetalning från Nvidia. Hade jag fått kortet denna vecka eller början på nästa hade det varit fine. När jag i torsdag natt fick ett mail om "uventet forsinkelse" utan preliminärt leveransdatum kan jag lika gärna avvakta något och handla någon annanstans :/

Permalänk
Medlem

Just saying, ~30% performance increase for ~70% price increase.....YES! Förbokat någon?

Permalänk
Medlem

Sitter på ett 980Ti som fortfarande klarar att maxa spelen i 1080p men grafiknörden i mig vill leka med raytracing så blev ett Gigabyte RTX 2080. Sedan är det inte dumt med extra prestanda såklart 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Hjälpsam

Jag valde att avstå min röst, inget beställt, sitter inte på pottkanten direkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Sitter även på ett 980Ti och en 1440p 120+hz (PG279Q) Än så länge fungerar mitt kort till det jag gör, även om min fps fluktuerar ganska rejält. har cappat den på 180 och den går allt från 100->180.

Har väntat på ett nytt kort och varit helt inställd på ett 2080Ti, med prisdoppen kom på 14k så blev det ett slag mot magen, men jag har pengarna även om det svider att köpa så har jag varit inställd (ej förhandsbokad..)
Nu med prestanda reviews har kommit, den följer ju inte den traditionella [lastGEN]80Ti = [newGEN]70. vilket gör att prestandan var sämre än man hoppats på!
Men Ti modellen kommer vid release och inte den traditionella 6-8månader efter release heller, så det hela kan vara en helt ny naming reband.
Säga vad man vill, men vi kan bara utgå från hur det alltid varit i namngivning och där får det mig att se det som att prestandan mellan generationen blivit mindre.

Med allt det sagt så lutar jag fortfarande mot ett 2080Ti med anledningen, jag vill ha mer prestanda och jag sitter vid min dator mer eller mindre all min fria tid, Det är ju största anledning till att man jobbar, för att få pengar för att köpa till sina hobbys. Vilket i mitt fall kretsar runt datorer.
Sen går jag in med mentaliteten att köpa det bästa IDAG och sitta med en längre tid.

Planen för mig är att eventuellt vänta till Blackfriday / Jul och se om 1080ti prisdropppas rejält (kan alltid drömma) eller så blir det ett 2080ti till julklapp åt mig själv. (vill även vänta och se alla reviews på kylare så jag köper den som jag anser bäst)

Man får väl hoppas att Raytracing slår igenom så att det inte blir en teknik som dör ut helt inom gaming.

Permalänk
Medlem

Har ni sett antalet "köper 1080ti" annonser som finns uppe på marknad on endast har lagts upp under de senaste dagarna? hahaha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

Inväntar asus rog strix OC 2080Ti, till black friday. Om nu ingen 1080Ti i samma version dyker upp med lockande pris då jag inte kommer köra 4K.

Hade förväntat mig 15%~ mellan 1080ti - 2080 men trots det stora kislet i nya serien så räcker det inte då de nya funktionerna tar mycket plats. Hade gärna sett att priset gick ner till 10k men det kommer inte ske innan det FETA lagret av 10seriens gpuer är bortsålda.

Har inte Nvidia sagt att GTX 10XX serien ska leva parallellt med RTX20xx, i så fall får man vänta ett bra tag innan priserna går ner om de inte dumpar alla priserna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon114264:

Nej RTX är en flopp.

Nu har vi inte bara hutlösa minnespriser, höga priser på Intel cpu:er nu har vi överprisade Nvidia och AMD kort.

Det är ingen rolig tid att vara pc-byggare.

Den här gången vill jag hålla med dig. Situationen är så pass usel att man skulle kunna gråta en skvätt.
Som de ser ut nu kommer jag kanske för andra gången i mitt liv skippa en generation.

Och något helt annat. Jag kan inte låta bli att skratta lite samt skaka på huvudet när folk vill påstå att RTX 2080 Ti är ett monster.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Intressant dock hur upprörda folk blir av priset. Bevisar att vi enbart styrs av känslor, inte logik.

Du ville gärna ha ett nytt grafikkort, men nu avvaktar du eftersom du egentligen inte behöver uppgradera men det hade varit kul att göra det, eftersom priset känns högt i förhållande till vad jag upplever att produkten är värd så känns det inte värt det.

Resonemanget prestanda/pris prestanda; spelar du spel för att öka din produktivitet? Livnär du dig på att streama spel? Eller gör du det som en emotionell verklighetsflykt, någonting som känns bra? Ditt eventuella köp av produkten i fråga utgör ingenting annat än känslor från början.

Faktum är det många av de som köper RTX gissningsvis bidrar till högre produktivitet än vad du gör, där CUDA-kärnor lockar samt raytracing i realtid i 3D-rendering. Det vill säga, utgå inte från att alla är dumma i huvudet som köper RTX till det som du känner är ett för högt pris eftersom du är en avarage gamer som enbart tittar på linjär prestandaförbättring i typiska upplösningar i typiska applikationer (spel) som du enbart spelar för rekreation. Alla köper inte grafikkort för verklighetsflykt, din hobby som känns bra. Alla använder inte grafikkort till spel, i synnerlighet inte för sin dagliga verklighetsflykt, någonting som känns bra.

Du behöver inte uppgradera ditt grafikkort. Du behöver inte en Macbook. Du behöver inte en större TV. Men du gillar att köpa med känslor, och försöker rättfärdiga emotionella incitament med logik. För det logiska vore att inte bli upprörd över huvud taget.

Väl sagt. Jag tror att de flesta intressegrupper för olika hobbies skulle reagera ungefär lika starkt om priset för att köpa in sig i nästa generation av features ökade så drastisk, även om det inte finns en rationell anledning att göra det överhuvudtaget. Men att människor skulle vara rationella tänkare är en illusion som enbart ekonomer och vissa filosofer fortfarande hänger kvar vid.

Detta är ju något som är tydligt overall på marknaden- content creators är målgruppen för de flesta stora gamingmärken nu och det finns inte plats för alla gamers att tjäna faktiska pengar på streaming osv. Det är inte ett nisch-intresse längre och har inte varit på många år. Det är lätt att bli blind för hypen och glömma att "Pro Gaming" inte bara är pretentiös marknadsföring för att sälja prylar- det är faktiskt riktat till folk som spelar, skapar content eller streamar som yrke. För några år sedan hade jag inte sett det som en fundering över om jag ville köpa eller ej, utan bara vilket kort jag skulle köpa och hur jag skulle motivera kostnaden. Nu kan jag känna mig lugn med att de siffror som kommit fram betyder att jag knappast kommer blir lämnad bakom av nya spel om jag behåller mitt 1080Ti tills vidare. Domänen av intresseområden som rör datorer och gaming breder ut sig mer och mer för varje år- finns så mycket annat intressant att lägga pengar och tid på än bara just att bygga rigs och klocka kort. Och vi börjar nå end-game för utveckling i Moore's law stil.

För min del så saknar jag spänningen i konkurrensen mellan AMD och Nvidia, den är nu ersatt med diminishing returns i utvecklingen, eskalerande pris och en utvecklare som dominerar entusiastmarknaden. Men å andra sidan så är det sjukt skönt att kunna bygga en rigg och använda den utan stress att uppgradera då skillnaden från generation till generation blir mindre märkbar för varje ny release.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Intressant dock hur upprörda folk blir av priset. Bevisar att vi enbart styrs av känslor, inte logik.

Du ville gärna ha ett nytt grafikkort, men nu avvaktar du eftersom du egentligen inte behöver uppgradera men det hade varit kul att göra det, eftersom priset känns högt i förhållande till vad jag upplever att produkten är värd så känns det inte värt det.

Resonemanget prestanda/pris prestanda; spelar du spel för att öka din produktivitet? Livnär du dig på att streama spel? Eller gör du det som en emotionell verklighetsflykt, någonting som känns bra? Ditt eventuella köp av produkten i fråga utgör ingenting annat än känslor från början.

Faktum är det många av de som köper RTX gissningsvis bidrar till högre produktivitet än vad du gör, där CUDA-kärnor lockar samt raytracing i realtid i 3D-rendering. Det vill säga, utgå inte från att alla är dumma i huvudet som köper RTX till det som du känner är ett för högt pris eftersom du är en avarage gamer som enbart tittar på linjär prestandaförbättring i typiska upplösningar i typiska applikationer (spel) som du enbart spelar för rekreation. Alla köper inte grafikkort för verklighetsflykt, din hobby som känns bra. Alla använder inte grafikkort till spel, i synnerlighet inte för sin dagliga verklighetsflykt, någonting som känns bra.

Du behöver inte uppgradera ditt grafikkort. Du behöver inte en Macbook. Du behöver inte en större TV. Men du gillar att köpa med känslor, och försöker rättfärdiga emotionella incitament med logik. För det logiska vore att inte bli upprörd över huvud taget.

kika på titan V det är inte till spel. tror ingen seriös producent köper ett spelkort att göra produktiva saker på...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av fabazo:

@GronsakTheFirst: 1080ti ligger mellan 8200-11000kr ish. Vilket pris syftar du på att du fick ditt 2080 för ?

8290kr så i det lägre blocket

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ragnarok:

@Bloodstainer Du måste inse, du måste förstå, du måste begripa och till sist måste du acceptera att alla har olika ekonomier.

Nej, det är inte en ekonomifråga. Innan vi vet siffror vet vi inte ens ifall RTX 2080 Ti är bättre än ett GTX 1080 Ti. Det skulle kunna prestera likt ett 1070, det är inte en ekonomifråga att göra okunniga beslut. För att inte veta hur produkten presterar är innan man köper, är exakt det.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X