Google lanserar uppdaterad Chromecast i oktober

Permalänk
Melding Plague

Google lanserar uppdaterad Chromecast i oktober

Mycket tyder på att Google inom kort lanserar en ny version av mediastickan Chromecast, som väntas visas under företagets evenemang den 9 oktober.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

En fråga..om man köper denna till min Philips-tv som tyvärr endast kör med Philips egna förinstallerade appar och valda program..samt deras egna skit OS, kommer jag kunna ladda ner Steam link via denna Chromecast och streama mina spel från PC'n till TV'n?

Denna TV har jag
https://www.philips.se/c-p/55PUS6262_12/6000-series-smart-ult...

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

@VadSaDu: Steam link är en egen produkt. Du måste köpa en steam link för funktionen du söker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirdvalon:

@VadSaDu: Steam link är en egen produkt. Du måste köpa en steam link för funktionen du söker.

Nej, det är även app för Android TV!

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.valvesoftwa...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

@Mirdvalon: Steam Link finns också som app, till exempelvis Tizen och Android TV. Men för att besvara @VaSaDu fråga så nej, det kommer inte att funka.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Avstängd

Tack för svar. Så smidigast vore att köpa hem en riktig Steam Link maskin.

Synd att man missade rean på den.. får invänta Black Friday eller julrean om den sätts ut till samma pris då igen som sommarrean.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Tack för svar. Så smidigast vore att köpa hem en riktig Steam Link maskin.

Synd att man missade rean på den.. får invänta Black Friday eller julrean om den sätts ut till samma pris då igen som sommarrean.

Med stor sannolikhet så gör dom en ny rea snart igen

Visa signatur

🖥 → Ryzen 5 1600 • Asus GTX 1060 6GB • 16GB 3200Mhz
💻 → Macbook Pro Core i5 8GB 128GB SSD 13.3"

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Tack för svar. Så smidigast vore att köpa hem en riktig Steam Link maskin.

Synd att man missade rean på den.. får invänta Black Friday eller julrean om den sätts ut till samma pris då igen som sommarrean.

Du kan ju alltid köpa en Nvidia Shield, den har Steam appen inbyggd samt även deras egen app som är smidig om du har ett Nvidia kort i datorn. Sjukt kraftfull enhet förövrigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop
AMD Ryzen 7 5800x @ 4.8 GHz --- ASUS B450-F Gaming --- Kingston Hyperx Fury Black 32 GB DDR4 3000MHz --- ASUS RTX 3080 Rog Strix --- AOC Agon AG352UCG6 35" + ASUS PA238Q 24" --- Thermaltake Core X5 TG --- EVGA SuperNova G2 750W --- Noctua NH-D15

Server
Intel i5 4670K med Be-Quiet Pure Rock --- MSI B85M-E45 --- Crucial BallistiX Sport 16 GB --- Bitfenix Phenom Micro-ATX --- Cooler Master G500 500W

Permalänk
Medlem

Finns det någon konkurrent som har liknande produkt till chromecast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

En fråga..om man köper denna till min Philips-tv som tyvärr endast kör med Philips egna förinstallerade appar och valda program..samt deras egna skit OS, kommer jag kunna ladda ner Steam link via denna Chromecast och streama mina spel från PC'n till TV'n?

Denna TV har jag
https://www.philips.se/c-p/55PUS6262_12/6000-series-smart-ult...

Nej, Du ska inte förväxla Chromecast med Android TV, det är två olika saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Finns det någon konkurrent som har liknande produkt till chromecast?

Appel TV är väl den enda riktigt fungerande gällande integration till telefoner.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

@klk: För windows enheter finns det miracast

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Finns det någon konkurrent som har liknande produkt till chromecast?

Har en Apple TV 4K i sovrummet. Slår Chromecast alla dagar i veckan men samtidigt är det helt annan prisklass.

Permalänk

Usch för Chromecast. Har en första gen. men den funkar inte längre. Google bestämde väl sig för att dom vill att folk ska köpa nya. Hårdvaran är det inget fel på, men Google Home fungerar inte längre med den och jag är inte den enda med det problemet.
Google har lärt sig lite för mycket av Apple

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Medlem

Tur att jag precis köpte en ny CC2 för en vecka sedan. =/
På Kjelles rea dock för 299:-

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

@BlueDevil: Jag har faktiskt inga problem med google home och mina CC1 ännu, har kanske tur

Permalänk

@crash: Kanske det. Funkar det så är det ju bra, men skulle absolut inte köpa en ny eller rekommendera att någon köper om det ens finns en risk för att det inte ska funka

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueDevil:

Usch för Chromecast. Har en första gen. men den funkar inte längre. Google bestämde väl sig för att dom vill att folk ska köpa nya. Hårdvaran är det inget fel på, men Google Home fungerar inte längre med den och jag är inte den enda med det problemet.
Google har lärt sig lite för mycket av Apple

Första gen funkar fortfarande utmärkt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueDevil:

Usch för Chromecast. Har en första gen. men den funkar inte längre. Google bestämde väl sig för att dom vill att folk ska köpa nya. Hårdvaran är det inget fel på, men Google Home fungerar inte längre med den och jag är inte den enda med det problemet.
Google har lärt sig lite för mycket av Apple

Skrivet av Cenorida:

Första gen funkar fortfarande utmärkt

Jag har två första generation som också fungerar perfekt fortfarande.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

@cenorida kanske kan testa fabriksåterställa den? Verkar ju som att det ska fungera

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueDevil:

@crash: Kanske det. Funkar det så är det ju bra, men skulle absolut inte köpa en ny eller rekommendera att någon köper om det ens finns en risk för att det inte ska funka

Min funkar utmärkt. Testa att resetta din. Du kan ju inte döma ut en produkt helt utan att ha testat något så grundläggande som "norskresett"

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

@KingCobra: Tro mig, har testat resetta
Till och med testat annan TV och annat internet. Det är iallafall väldigt många som har samma problem, så är ju inte något som aldrig händer.
Folk har rätt till sin egna åsikt angående Chromecast, inte mig emot. Och bara kul för dom det funkar för antar jag.

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Medlem

Är helnöjd med min Chromecast (andra gen) förutom att i typ Netflix så verkar det bara vara 720p..

Permalänk
Medlem

@Nätälskare: Dålig nätverksuppkoppling?

Permalänk
Medlem

Hoppas att man kan sätta lösenord på nästa Chromecast.
AppleTV har stöd för det, så det borde väl inte vara för mycket begärt?

Bättre BT/WiFi är dock alltid välkommet.

Jag gick ifrån gen1 till ultra och är väldigt nöjd.
Gen1 går ju att använda, men vill man ha en smidig upplevelse så får man nog uppgradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

@cenorida kanske kan testa fabriksåterställa den? Verkar ju som att det ska fungera

Skickades från m.sweclockers.com

Nu var det ju jag som ansåg att de fortfarande funkar

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

@BlueDevil: Nä det förstår jag helt och hållet faktiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Nu var det ju jag som ansåg att de fortfarande funkar

Lyckat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Finns det någon sorts simpel fjärrkontroll till Chromecast så att man kan köpa en till sina föräldrar så att dem kan kolla på HBO, Netflix m.m?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

ge den möjlighet att spela mkv!

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.