Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Intel Core i9-9900K levereras i paket utformat som D12-tärning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Vad jag inte fattar är varför så många pratar om CPU:n, det är ju en grymt häftig förpackning!

Helt klart !
Försäljare kommer att få problem dock.
Nu förväntar man sig ju en perfekt förpackning när man handlar.
De tidigare vad ju så tråkiga att man inte brydde sig.

Permalänk
Medlem

@Dual-Tjur: Finns ett skäl till att jag valde 1700 istället för 1800x (hint hade med pris att göra)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Finns ju numera ett tjugotal uppladdade resultat till Geekbench 4 databasen för i7-9700K och i9-9900K. Allt pekar på en en krets där kärnorna sitter ihop med en ringbuss.

T.ex. så har ringbussen lägre latens och presterar därför bättre i fall som kräver synkronisering mellan kärnor.

Mesh-designen har relativt dålig bandbredd mot RAM när en kärna jobbar, men skalar väsentligt bättre när alla kärnor jobbar. i9-9900K uppför sig inte som i7-7820X på den här punkten. Man ser också att i9-9900K verkar få slut på bandbredd i SGEMM testet, också något som är förväntat då detta test är väldigt bandbreddskrävande och ringbussen har problem just med att skala upp bandbredd när antalet kärnor ökar (latensen klarar sig rätt bra, men bandbredden skalar illa -> normalt OK för desktop men dåligt för server).

Jämför man mot TR-1900X så verkar det inte heller speciellt sannolikt att i9-9900K skulle bestå av två kretsar. En sådan design får problem med de fall som har en hög grad av synkronisering mellan kärnor, t.ex."Canny", "Dijkstra" och "PDF Rendering" testet. i7-7820X, i9-9900K samt R7-2700X presterar här väsentligt bättre jämfört med TR-1900X i dessa deltest.

Du har säkert rätt.
Att introducera "mesh" i dessa skulle dock innebära att dom enkelt kan skala vidare bortom 8 kärnor.
Och när HEDT passerade dessa för 5+ år sen kanske Intel ser sin chans.
Men å andra sidan är det ju viktigt att dom håller prestandakronan i just spel.
Nånting som vore väldigt svårt med "mesh".
Och i ärlighetens namn så kämpar vi ju med minnesbandbredd redan nu med 6-8 kärnor.
Att trycka dit flera kärnor skulle ju bara förstärka problemet.

Intel är ju rätt bra på dessa saker dock.
Dom om några skulle ju kunna fläta ihop 2 chip och få det att fungera utan större problem.

Vi behöver die shots för att se exakt vad som händer !

Permalänk
Medlem

@FredrikMH:

The MSRP is supposed to be reflective of all costs incurred over the manufacturing and sales process; an average markup by retailers is also taken into account.

https://www.investopedia.com/terms/m/manufacturers-suggested-...

Är ofta en väldigt dålig praksis att sätta MSRP efter tillgång/efterfrågan rent ekonomiskt.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzerfister:

Annars då? Bilen går bra och så?

Så fint du för diskussionen framåt.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd

https://imgur.com/a/PHFiwVs
Provade sätta mina gamla lådor i 1 hylla.
Inte så dumt faktiskt.(Jag vet nördigt)
Hade ju aldrig tillåtits när jag var gift.😂😂😂
Har t.o.m plats för tärningen.☺

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

Jo, inte ofta jag är vaken så tidigt (är en nattmänniska). Jag vill bara framföra fakta och att det inte finns "någon rimligt" pris för mainstream processorerna. Det är bara bra med fler valmöjligheter, också dyrare och bättre processorer som folk får köpa om de vill. Jag tycker det är löjligt att även diskutera detta med tanke på vad "mainstream grafikkort" kostar.

1070ti strix GPU=i9-9900k CPU. Och som redan skrivet. Upp till var och ens behov och preferens.

https://ark.intel.com/search?q=9700k
Men vad är din källa? 4400kr? (EDIT:hittade källan SweCl-Lambdatek)
https://ark.intel.com/products/126684/Intel-Core-i7-8700K-Processor-12M-Cache-up-to-4-70-GHz-
Recommended Customer Price $359.00 - $370.00

Jag tycker att 4400kr är ganska dyrt men inte så överdrivet.
9700k kommer säkert att kosta mer än 8700k, det är 100% säkert. Det är ju fler transistorer i denna + äntligen slut med "tandkrämen" En delidad i7 kostade säkert över 4000kr.

Jag också vanligtvis men med stigande ålder blir man tröttare på kvällen

Alltså, jag menar bara att prisbilden hittills (runt 3k) varit behaglig. Men nu när det uppenbarligen inte finns tillräckligt bra konkurrens så verkar Intel kunna slänga på lite vad dom vill för en processor, se bara vad nVidia gör med 2080Ti. Nu är ju AMD en starkare konkurrent mot Intel än vad AMD är mot nVidia men uppenbarlingen kan AMD verkligen vinna mark här genom att erbjuda något lika bra/nästan lika bra för ett mycket trevligare pris.

Priset fick jag från Swec https://www.sweclockers.com/nyhet/26310-intel-core-i9-9900k-i...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Jag också vanligtvis men med stigande ålder blir man tröttare på kvällen

Alltså, jag menar bara att prisbilden hittills (runt 3k) varit behaglig. Men nu när det uppenbarligen inte finns tillräckligt bra konkurrens så verkar Intel kunna slänga på lite vad dom vill för en processor, se bara vad nVidia gör med 2080Ti. Nu är ju AMD en starkare konkurrent mot Intel än vad AMD är mot nVidia men uppenbarlingen kan AMD verkligen vinna mark här genom att erbjuda något lika bra/nästan lika bra för ett mycket trevligare pris.

Priset fick jag från Swec https://www.sweclockers.com/nyhet/26310-intel-core-i9-9900k-i...

Jag köper inte riktigt den verklighetsbeskrivningen.

Som jag påpekat innan är det här inte en prishöjning för samma prestanda, det här är snarare att man släpper en produkt som motsvarar t.ex. en i7-7820X från HEDT-segmentet i antal kärnor (fast lite mindre funktioner, mindre PCIe-lanes t.ex.) och kallar den för mainstream. Sedan prissätter man den ungefär som den HEDT-processor som man ersätter.

Det här är inget annat än ett sätt att försöka sälja mer prestanda för mer pengar genom att ändra definitionen av mainstream, och det är det vissa "går på" genom att våndas över att det blir så mycket dyrare att ligga på "topp" (vilket så klart många som hänger här och bygger dator vill).

Intel själva är rätt medvetna om det här, det är just därför de kallar 9900K det för en i9, inte en i7.

Att Intel väljer att positionera en 8-kärnig processor som mainstream kan ju delvis vara en reaktion på att Ryzen gjort 8-core mainstream i snart 2 år nu.

Vilket egentligen är rätt smart. Det gör att man förpassar AMD till det mentala facket som den "billigare konkurrenten med sämre produkter", för plötsligt så är det möjligt att jämföra produkter med samma kärnkonfiguration, och inte på pris. Det går då att säga: kolla så mycket snabbare en i9-9900K är än en Ryzen 7 2700X! 8/16-kärnig processor vs 8/16-processor. Ryzen är då bara billigare och sämre.

Idag tvingas man istället konkurrera på värde för pengarna, vilket tyvärr är där Intel förlorar, om man inte då bara stirrar sig blind på FPS i spel i låg upplösning med toppgrafikkort.

Det är bara psykologi, inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

@FredrikMH:

The MSRP is supposed to be reflective of all costs incurred over the manufacturing and sales process; an average markup by retailers is also taken into account.

https://www.investopedia.com/terms/m/manufacturers-suggested-...

Är ofta en väldigt dålig praksis att sätta MSRP efter tillgång/efterfrågan rent ekonomiskt.

Ja, MSRP är det rekommenderade priset som återförsäljare bör/kan sälja för.

Men om nu Intel vet att de kommer ha svårt att möta efterfrågan och vill ta ut ett högre pris per enhet, då behöver de även höja MSRP?

Detta är ju inte en fråga om en liten korrigering om de ska ha tillverkningsproblem långt in på nästa år.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

@FredrikMH: Absolut inte. Då måste de sänka MSRP om det skulle bli behov och det kan det bli snabbare än de hade tänkt sig. Den negativa effekt det skulle ge skulle ses som en svaghet. Kommer inte ihåg på rak arm, men jag tror inte jag sett Intel sänka MSRP förr.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jag var ett tag inne på att uppgradering till 2700X var ett bättre val då jag även är intresserad av spendera tid i Adobe Premiere. Jag antog att de 8c/16t skulle prestera bättre än 8700K och således var ett prisvärt val, men så är ju inte fallet vilket gör att jag nu flyttar till tillbaka min blick till i9900K.

Orsaken är att 2700X saknar dGPU som används av programmet för en del hel del uppgifter vilket gör att den bara går om 8700K i de fall där dGPU inte kan användas.

Jag tror dock främst det har att göra med singeltrådsprestandan och Adobes optimeringar att göra, inte dGPUn. Premiere Pro (och inte minst After Effects) är rätt komplexa på det sättet; vissa saker går jättebra att multitråda och där presterar AMDs serier bra, men framför allt realtidsprestandan i redigeringen (när man verkligen vill att det ska flyta) verkar må bra av maximal singeltrådsprestanda.

Hade också hoppats på bättre prestanda från 2700X men näe, det blir en i9900K som ersättare för min gamla 2600K.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Jag tror dock främst det har att göra med singeltrådsprestandan och Adobes optimeringar att göra, inte dGPUn. Premiere Pro (och inte minst After Effects) är rätt komplexa på det sättet; vissa saker går jättebra att multitråda och där presterar AMDs serier bra, men framför allt realtidsprestandan i redigeringen (när man verkligen vill att det ska flyta) verkar må bra av maximal singeltrådsprestanda.

Hade också hoppats på bättre prestanda från 2700X men näe, det blir en i9900K som ersättare för min gamla 2600K.

Det visas faktiskt att det är just dGPU som delvis belastas och som gör att 8700K presterar bättre. Om den inte användas så är 2700X ett lite bättre val. Så jag misstänker att 9900K tack vare sin dGPU kommer vara snusigt bra för just detta till sitt pris.

5:50 kommer deras resultat:

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

@FredrikMH: Absolut inte. Då måste de sänka MSRP om det skulle bli behov och det kan det bli snabbare än de hade tänkt sig. Den negativa effekt det skulle ge skulle ses som en svaghet. Kommer inte ihåg på rak arm, men jag tror inte jag sett Intel sänka MSRP förr.

Fast det är väl ganska normalt att man sänker priserna när tillverkningstekniker stabiliserats?

AMD och Nvidia gör ju det på grafikkort när konkurrenten matchar med nya kort.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Är det inte lika eller lite mer sannolikt att det är de tråkiga rätblocken som är en fejkad läcka?

Det är inte direkt en högoddsare att Intel skulle förpacka en CPU i ett rätblock...

Fan art har en tendens att alltid ta förra generationens design. Anandtechs bilder har ny design vilket i mitt tycke gör dem mer trovärdiga.

Dessutom ser T12:an inte särskilt proffsig ut, klart tveksam till att den skulle vara gjord av Intel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Svaret är enkelt.
Ska man uppgradera,Så väljer man det bästa för ens ändamål med datorn.
För mig är det spelprestanda,för andra något annat......

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Do-Do-dodekaeder... Ingen som har barn i förskoleålder? (gissa barnprogrammet)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Det skulle vara super om Sweclockers gänget kunde testa 9900K mot 7820X. De har lika mycket cores men är två vitt helt skilda segment.

Permalänk
Medlem

Det går ju att köpa tray ist för boxad oxå för att slippa kylare och större förpackningar.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Många som muttrar om priset, hävdar att priset är fel, o.s.v.
Om sen produkten går som smör i solsken, bör man inte fundera på om priset är "rätt", att den är marknadsmässig. Helt enkelt att den enbart är dyr för just dig, pris/behov inte stämmer för dig.

Bara för att jag inte kan/vill köpa en processor för 5000+ kr innebär inte att den är för dyr.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

@Ragnarok: Lägg upp en skärmdump efter ett par timmar Prime95 eller Realbench på 5,5GHz isåfall, finns säkert en hel del folk på OCN som hade varit intresserade : ) Jag är också nyfiken, dom flesta 8086K gör endast 5GHz, 5,1GHz på luft / enklare vatten.

Vad har du för kylning?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

6700k var ett dåligt köp. Den är inte värd mycket idag.

Om
Värdeökning = bra köp
bibehålla värdet = okej köp
värdeminskning = dåligt köp

Då är ju det mesta inom datorer och elektronik dåligt köp.

Har själv en i7 4770k så den är ännu sämre än Mocka's 6700k.
Men den var bra när jag köpte den. Rimligt pris när jag köpte den.
Fungerar än så länge tillräckligt bra för mig.
Så jag tycker inte den var ett dåligt köp. Även om den så klart inte kommer ha en chans mot i9 9900k.

Köper man något i syfte att det ska vara en investering, att produkten i sig ska öka i värde, så är det så klart ett dåligt köp om den sjunker i värde.
Men köper man något för att använda så kan det vara ett bra köp om man fått tillräckligt mycket nytta/glädje av produkten.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dunde:

Do-Do-dodekaeder... Ingen som har barn i förskoleålder? (gissa barnprogrammet)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hjälpsam

@Jacob: inte ett öga är torrt.
Den lille röde djäveln ser dock lite otäck ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av GuessWho:

Om
Värdeökning = bra köp
bibehålla värdet = okej köp
värdeminskning = dåligt köp

Då är ju det mesta inom datorer och elektronik dåligt köp.

Har själv en i7 4770k så den är ännu sämre än Mocka's 6700k.
Men den var bra när jag köpte den. Rimligt pris när jag köpte den.
Fungerar än så länge tillräckligt bra för mig.
Så jag tycker inte den var ett dåligt köp. Även om den så klart inte kommer ha en chans mot i9 9900k.

Köper man något i syfte att det ska vara en investering, att produkten i sig ska öka i värde, så är det så klart ett dåligt köp om den sjunker i värde.
Men köper man något för att använda så kan det vara ett bra köp om man fått tillräckligt mycket nytta/glädje av produkten.

Hade själv en 4670k som jag köpte för 180€ sålde för 120€ då jag uppgraderade till min nuvarande.
Du kunde 3 år senare sälja din 4770k till ett bra pris och kostade inte mycket emellan att köpa 6700k eller 7700k. Så det var ett bra köp (så klart ENDAST om man tänker på värdeminskningen).
Mitt exempel baserade sig endast på värdeminskningar. Det var bara lite retorik till den löjliga kommentaren:

"att nu 3 år senare måste jag betala 6k istället för 3k som jag betalade för min 6700k för att få high end mainstream processor. Fantastiskt intel!"

Min kritik var riktad till dem som tycker att det borde finnas en rimlig gräns på vad en mainstream processor borde få kosta. t.ex. runt 3000kr. Nautilus011:s kommentar besvarar bäst logiken i detta:

Skrivet av Nautilus011:

Många som muttrar om priset, hävdar att priset är fel, o.s.v.
Om sen produkten går som smör i solsken, bör man inte fundera på om priset är "rätt", att den är marknadsmässig. Helt enkelt att den enbart är dyr för just dig, pris/behov inte stämmer för dig.

Bara för att jag inte kan/vill köpa en processor för 5000+ kr innebär inte att den är för dyr.

Permalänk
Medlem

Minns ni när man kunde köpa dataprylar i "bulk"? Dvs ingen förpackning, eller möjligtvis en antistatisk påse/enkel kartong?

Va lite billigare då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Minns ni när man kunde köpa dataprylar i "bulk"? Dvs ingen förpackning, eller möjligtvis en antistatisk påse/enkel kartong?

Va lite billigare då.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns väl fortfarande CPU på 'Tray'?

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Intel måste verkligen känna tryck från AMD nu, första gången i världshistorien Intel lägger pengar på en coolare cpu förpackning.

Men det är lugnt, de har säkert slängt på 100 dollar extra på cpu priset bara för förpackningens skull.

precis min tanke...jag som packar upp allt, testkör o sen slänger alla förpackningar

// LZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Finns väl fortfarande CPU på 'Tray'?

Finns det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Det va som fan. Trodde man lade av med det för evigheter sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli