Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shooto Great:

Helsike vad snyggt!

Skrivet av Masyve:

Absolut en av de sexigaste datorerna jag har sett på temat. Kanske den.

Tack så mycket!

Edit: Jag lade upp galleriet igen Finns här https://www.sweclockers.com/galleri/14574-galactic-empire-a4-...

Permalänk

Får väll bidra med en bild, Stolen är tillverkad av en släkting för väldigt många år sedan och är faktiskt ganska bekväm även utan fårfäll

Permalänk
Medlem
Skrivet av huricane4:

https://preview.ibb.co/deE5E9/2018_0924_17084400.jpg

Får väll bidra med en bild, Stolen är tillverkad av en släkting för väldigt många år sedan och är faktiskt ganska bekväm även utan fårfäll

Passar väldigt bra med tanke på denna aktuella tråd https://www.sweclockers.com/forum/trad/1525761-fy-fn-for-gami...

Permalänk
Skrivet av naikon:

Passar väldigt bra med tanke på denna aktuella tråd https://www.sweclockers.com/forum/trad/1525761-fy-fn-for-gami...

Haha jodå!

Permalänk
Medlem

I all enkelhet.

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem

@maskeradmannen: Är inte avståndet till skärmen jobbigt?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

@maskeradmannen: Är inte avståndet till skärmen jobbigt?

Nu när du säger det så ser det jäkligt långt ut haha.
Det är 80cm fram till bordskanten så för mig är det iaf lagom för en 27".

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ROG STRIX X470-F GAMING
AMD Ryzen 5600X
G.Skill Trident Z 3600Mhz
Sapphire 5700 XT

Permalänk
Medlem

Jag bor jättelitet men tycker om att göra små krypin av olika ytor, och jag har ett litet 285x200cm rum som var ett sovrum från början men nu får fylla lite andra funktioner.

Såhär såg det ut när jag var färdig med det första svängen, tror jag postade i tråden t.om.

...och efter att ha fipplat lite kändes det inte 100%, men jag kan fortfarande inte bestämma mig. Idag provade jag det här istället!

Vad tycker ni? Gjorde jag rätt eller fel? Vad hade ni gjort? Syftet med rummet är att strömma datorspel, spela Playstation och kolla på serier/film typ. Ingenting superseriöst och jag är en person som bor här ensam.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk

@Masyve: Där vill man ju hänga! Känns som att du höjde mys-faktorn ett snäpp till efter ommöbleringen på bekostnad av "öppenhets-faktorn" om du förstår vad jag menar, svårarre att dra dit ytterligare en stol om man är flera.
Ser dock ut att vara värt det tycker jag.

Visa signatur

"Where lightning strikes once, ninja strikes twice"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trisk3lion:

@Masyve: Där vill man ju hänga! Känns som att du höjde mys-faktorn ett snäpp till efter ommöbleringen på bekostnad av "öppenhets-faktorn" om du förstår vad jag menar, svårarre att dra dit ytterligare en stol om man är flera.
Ser dock ut att vara värt det tycker jag.

Tack! Ja, det är t.o.m. så med den soffan även om den ser stor ut att sitter man två normalstora grabbar i den blir det gränsande till kamratligt.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Här är min datorhörna. Inte direkt nybyggd men städade iordning och fixade lite idag så passade på att fota lite.

Länk till galleri (samt specs)

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Så sjukt snyggt!! Har du möjligthet att länka bakgrundsbilden?

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Min datorhörna sen något år tillbaka...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

@Beta: Tack! Här kommer en länk på bilden https://imgur.com/a/ETNnWMT

Visa signatur

ROG STRIX X470-F GAMING
AMD Ryzen 5600X
G.Skill Trident Z 3600Mhz
Sapphire 5700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Min datorhörna sen något år tillbaka...

Den där lösningen med musen skrämmer livet ur mig.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Den där lösningen med musen skrämmer livet ur mig.

Hur menar du ? 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Hur menar du ? 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Provade själv att sätta handen i den positionen när jag såg det, alltså framför/nedanför mitt skrivbord och kände typ direkt att min axel skulle inflameras tills jag passat in i Mad Max på 20 minuter. Du sitter säkert på något sätt som jag inte räknat ut men det ser riktigt obekvämt ut vid första anblicken att ha mus och tangentbord i olika djupled sådär.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Provade själv att sätta handen i den positionen när jag såg det, alltså framför/nedanför mitt skrivbord och kände typ direkt att min axel skulle inflameras tills jag passat in i Mad Max på 20 minuter. Du sitter säkert på något sätt som jag inte räknat ut men det ser riktigt obekvämt ut vid första anblicken att ha mus och tangentbord i olika djupled sådär.

Ja haha, förstår hur du menar . Har musen jämte tangentbordet med ibland , därav dubbla musmattor. Allt beror på spelet eller vad man gör . Kör väldigt sällan FPS spel med mus längre , kör mest singleplayer spel med Xbox kontroll (läs ;ålder). Har haft problem med musarm till och från och detta är väl bästa lösningen hitils för mina axlar har jag märkt , så man kan justera lite när man blir trött 😃

Går även dra ut skivan med musen på, samt sänka stolen så man hamnar i samma höjd. Rätt bekvämt faktiskt 😎

PS , snygg hörna du hade däruppe!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

@anon193054:

Hej! Vad är det för skåp med glasdörrar? Har en liknande tanke för mitt Commodore 64 men inte hittat något passande skåp..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jesper_W:

@dix_xib:

Hej! Vad är det för skåp med glasdörrar? Har en liknande tanke för mitt Commodore 64 men inte hittat något passande skåp..

https://www.luxi.se/home/437-centurion-mediamobler-set-belysn...

Jag hade dock inte rekommenderat att handla från dem. En jävla mardröm med mögliga kartonger, 4 månaders leveranstid och en kundsupport som mer eller mindre var helt blåst. De försökte dessutom muta mig att ge dem en bra recension på Prisjakt.

Skåpet var väl okej, men om du vill få till en liknande effekt så köp en vit skiva som är 90% storlek av skåpsytan och skruva fast den på en träplatta. Dra sedan en RGB-list runt kanten och gör ett hål på baksidan. Easy-peasy.

Typ det här:
https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S49919862/

Permalänk
Medlem

Har visats innan, men har en fråga?

Två ekskivor som jag satt samman, har fäst 3st 4-ledade på bakre.

Frågan då: Är på jakt efter höj o sänkbart el underrede, typ Ikeas galant. Tror ni att det väger för mycket för en sådan lösning?

Har inte datorn på bordet, men det som tillkommer är T-bord o mus, 2st monitorhögtalare o dac.

Är osäker på vikten och om motorerna inte ska klara det i långa loppet.

Finns det någon här i 70kg klassen, som har suttit på el höj/sänkbart och hissat upp ner sig själv.

Finns underrede som orkar typ 100Kg, men dom är jättedyra. 70Kg underrede är mer i min prisklass.

rättstavning
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

https://i.imgur.com/Lf8e1aH.jpg?1

Har visats innan, men har en fråga?

Två ekskivor som jag satt samman, har fäst 3st 4-ledade på bakre.

Frågan då: Är på jakt efter höj o sänkbart el underrede, typ Ikeas galant. Tror ni att det väger för mycket för en sådan lösning?

Har inte datorn på bordet, men det som tillkommer är T-bord o mus, 2st monitorhögtalare o dac.

Är osäker på vikten och om motorerna inte ska klara det i långa loppet.

Finns det någon här i 70kg klassen, som har suttit på el höj/sänkbart och hissat upp ner sig själv.

Finns underrede som orkar typ 100Kg, men dom är jättedyra. 70Kg underrede är mer i min prisklass.

har ett sånt här, dator+nas+monitorer+2x27"+kringutrustning (~78kg) gick att köra, dock lät motorn rätt plågad så det är nog inget man gör till en vana om sakerna ska hålla.
lyckades hissa mina 82kg+3st 19" skärmar en hel centimeter innan den larmade förövrigt.
ajust, skivan väger ju en del den också.

https://www.rekomo.se/produkt/hoj-sankbart-stativ/

värt att tänka på: likadana och bättre obetydligt använda stativ säljs ofta billigare i deras begagnatpaket.

Permalänk
Medlem

@hoz: Stort tack för svar!

Det stativet är väldigt intressant och snyggt.
Har bokmärkt sidan och kommer nog att bli ett sådant nästa löning!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Gjorde mig av med två av skärmarna och kör nu endast en. Skaffade för ett par dagar sedan även en Philips Hue lightstrip också! Älskar den grymt mycket!

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Spammar tråden lite, tycker att det här är ganska roligt. Har lyft upp bordsskivan på ben för att få in lite luft under och "cleana" till uttrycket, och provade nu för kul att lägga mina Hue Play-lampor längst bak på varje möbel för att komplettera ambilight-packet som sitter på skärmen, mest för att se vad som hände. Synkade dem med skärmen via Lightsynk och insåg två saker.

1. Jag kommer aldrig ha kvar det, för fy vad man ser hur dammigt det är på golvet trots att jag städar ofta.

2. Jävlar vad space:at det blev på bild.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk

Konstigt rena och prydliga skrivbord de flesta har, jobbar ni aldrig med era datorer?

Visa signatur

Ignorante

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignorante:

Skulle tro att de flesta städat innan de tar kort. Typ som att man är mer benägen att ta kort på en nytvättad eller nyvaxad bil.

Det skulle jag med göra, nu är mitt skrivbord stökigt av böcker och antecknlngsblock etc. Inget som jag skulle vilja ladda upp på nätet. Även om jag uppskattar när andra visar upp hur det ser ut en vanlig vardag.

Däremot är det ofta rolig med liv och när det händer något i en bild. Den berättar liksom sin egna saga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Långt ifrån snyggaste men jag är iaf nöjd med datorn och nya skärmen

Edit: Jag har en pedantisk fru så inget får ligga framme, någonsin haha

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods