Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Någon som har fått S eller M tophats? I solo paket eller ihop med chassit?

Medium i eget paket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förresten jag försökte kolla runt med det var svårt att hitta.
Hur är minneskompatibilitet med no tja kylaren? Krävs det low profil kort eller..?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Varken fått chassi eller top hats ännu, eller tracking på något av paketen.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

@era909: Det kommer : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@era909: Jag fick mail nyss (då jag frågade, häromdagen) att min order är bekräftad i systemet men ännu inte packad... Så bara att sitta lugnt i båten.

Permalänk
Medlem

Skall hämta mitt paket nu, hade precis kommit till mitt utlämningsställe.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Skrivet av Freffo:

Men är skeptisk till en sak och det är sidopanelerna på top-hat. De är smått "utbuktade" på de längsta delarna, men avvaktar och ser hur det blir då det väl är monterat på chassit. Ska dock inte använda min top-hat förrän jag har ett nytt grafikkort, ska hoppa över denna generation 20xx kort och vänta med nya plus custom vattenkylning i framtiden.

Jag har bara fått mitt case (Limestone) hittills (väntar på S Tophat). Sidopanelerna till caset buktar också svagt utåt i mitten. Det märks tydligast om man kollar i botten av chassit eller i toppen när man lägger på grillen, blir en liten glipa mellan sidopanel och grill ungefär halvvägs längs med sidopanelen.

Ska bli intressant att se hur det ser ut med tophat, om den har samma profil så linjerar de i alla fall upp. Utbutkningen är så pass liten att den knappt märks.

Om däremot sidopanel och tophat har olika profil kommer det se riktigt skevt ut

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem

Mitt paket inkom vid 14-tiden idag, så ska hämta ut det snart. Väger 4,3 kg, så det måste åtminstone vara chassit, men kanske även min L-tophat.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag hämtade ut mitt chassi och M-tophat idag. Pangea.

Har inte sett några skavanker på det efter uppackandet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk

@Storebror89: Är det bara jag, eller blir I/O shielden inte upp och ner på det moderkortet (Asus strix X470-I gaming)? Det har säkert inte någon betydelse för dom flesta.....

Jag har också det moderkortet, dock inte monterat det ännu.

//Zacke

Permalänk
Medlem

@Barbaskoen: Oj! Det låter inget vidare om det syns, hade uppskattat ett foto, är väldigt nyfiken på allt kring detta chassi i väntan på mitt egna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zacke2008:

@Storebror89: Är det bara jag, eller blir I/O shielden inte upp och ner på det moderkortet (Asus strix X470-I gaming)? Det har säkert inte någon betydelse för dom flesta.....

Jag har också det moderkortet, dock inte monterat det ännu.

//Zacke

Moderkortet sitter "tvärtom" i detta chassi jämför med standard chassin så alla moderkort som har I/O plåtar som ser ut att ha en upp och ner kommer sitta "fel" i detta chassi

Permalänk

Såja!

Visa signatur

Ghost S1 MkII | ASUS B450-I GAMING | Ryzen 5600x | Noctua NH-L12 | 16GB Trident Z CL14 3200 mhz | Samsung NVME 970 Pro 500GB | EVGA 3080 XC3 | Corsair SF600 Plat | ASUS VG248QE 144hz |

Permalänk
Medlem

patrik.michalski [Today at 16:37]
No new tracking numbers have been sent out today, we have spoken to Captech and they are finally getting the orders out the door again but none yesterday.

Suck...att det ska vara så svårt för Captech att få iväg grejerna

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

@Zacke2008: Stämmer, monterade nyss.

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde "misstaget" och betalade min beställning med Paypal. Så sitter och väntar på att 'Directs' skall gå iväg.
Men går väl undan när väl fabriken får skickat dem.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Reiker: Glöm inte att lossa både nere och uppe för att slidea ner kortet :)'

Lossade allt utom bottenplattan utan framgång så jag blev tvungen att modda plasten på mitt grafikkort så det skulle passa. Ska lägga upp ett galleri med hela bygget så får ni se vad jag menar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Skrivet av Freffo:

@Barbaskoen: Oj! Det låter inget vidare om det syns, hade uppskattat ett foto, är väldigt nyfiken på allt kring detta chassi i väntan på mitt egna.

Jag kanske ska omformulera mig: det blir inte en glipa mellan grill och sidopanel, faktum är att det är svårt att se med blotta ögat. Med tophat blir det ju dock tydligt om panelerna har olika profil.

Såhär ser sidopanelen ut när den ligger mot mitt skrivbord och jag trycker ner ena sidan, blir ett litet gap på andra sidan eftersom den inte är helt platt.

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freffo:

@Nima2001: Jag har enbart fått en Ash Top-Hat Large i måndags, har ej fått min Ash Ghost S1.

Allt är väldigt bra överlag med hatten. Kvalitén är strålande gällandes finishen, känslan och hur robust det verkar!

Men är skeptisk till en sak och det är sidopanelerna på top-hat. De är smått "utbuktade" på de längsta delarna, men avvaktar och ser hur det blir då det väl är monterat på chassit. Ska dock inte använda min top-hat förrän jag har ett nytt grafikkort, ska hoppa över denna generation 20xx kort och vänta med nya plus custom vattenkylning i framtiden.

Det som händer på Slack är att en hel del Limestone kunder rapporterar dålig kvalité gällandes skador på kanter och att hålen till 2.5" enheter bakom PSU är för små. Man får helt enkelt ta en 3mm metallborr och göra dem större så man kan montera sin 2.5" lagringsenhet.

Sen är det småsaker som smått böjda top-hats som jag har problem med. Sen är kabeln från Power/LED i chassit för kort för vissa moderkort. Så den när inte hela vägen.

Kanske fyller på listan, men en hel del skavanker hit och dit på många. Ser ut som någon i fabriken har tappat delarna under montering hävdar en del. Men man kan bara spekulera i detta.

man kanske ska packa upp den och kolla när man hör sånt där.. suck.. valde ju limestone

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Skrivet av fax110:

Moderkortet sitter "tvärtom" i detta chassi jämför med standard chassin så alla moderkort som har I/O plåtar som ser ut att ha en upp och ner kommer sitta "fel" i detta chassi

Skrivet av jockej:

@Zacke2008: Stämmer, monterade nyss.

Tack för svar, då var jag inte helt snurig

//Zacke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaycobicious:

Lite nyfiken skickades ditt chassi igår eller i Måndags ?

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnkeN:

Hej!
Jag hämtade ut mitt chassi och M-tophat idag. Pangea.

Har inte sett några skavanker på det efter uppackandet!

Skickades från m.sweclockers.com

Har du bilder att dela med dig av Pangea chassit ?

nyfiken hur färgen blev

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

@Jonas79: Skickades i måndags vad jag kunde se, fick iallafall mitt tracking ID då

Visa signatur

Ghost S1 MkII | ASUS B450-I GAMING | Ryzen 5600x | Noctua NH-L12 | 16GB Trident Z CL14 3200 mhz | Samsung NVME 970 Pro 500GB | EVGA 3080 XC3 | Corsair SF600 Plat | ASUS VG248QE 144hz |

Permalänk
Medlem

Som jag trodde kom allt i samma paket; chassi + L-tophat, så det var ju skönt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freffo:

@Barbaskoen: Oj! Det låter inget vidare om det syns, hade uppskattat ett foto, är väldigt nyfiken på allt kring detta chassi i väntan på mitt egna.

Nu ligger mitt första galleri uppe med min purfärska Ghost S1 i Limestone: https://www.sweclockers.com/galleri/14687-mitt-louqe-ghost-s1...

Komponenter i signatur.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk

Tack för alla fina ord om min dator!

Skrivet av Nima2001:

Har hört att många fått problem med sina chassi. Tydligen många som säger detta på slack? Vad hade du för problem?
Någon som har lust att dela vad som sker på slack angående problemen? Är de allvarligt eller bara några fåtal som fått problem

Har inte haft några som helst problem med chassit, den är helt prima!

Skrivet av lundensaren:

Funderar också på att beställa ett SF600 V2. Har ett oöppnat SF600 V1 liggandes. Känner du att det hade gett något att byta eller är det strunt samma?
Mest då angående sleevade kablar dvs. Nätagget är väl skitsamma.

SF600 är ett utmärkt nätaggregat, men om jag skulle ha tålamod så tror jag att det vore värt att byta till V2 tack vare de kortare sleevade sladdarna, det som sitter på V1 skulle kunna vara kortare för detta bygge.

Skrivet av Aeig:

@Storebror89: Kan du inte lägga upp bilden på nytt? Låter som en drömdator, grymt skön känsla det måste vara, fina val av delar också : )

Vilken 2,5' HDD köpte du?

Mvh

Tack så mycket, är otroligt nöjd med den! Köpte en Seagate Barracuda ST4000LM024 128MB 4TB, den har fungerat bra hittills och får plats på millimetern under PSU:n.

Permalänk
Permalänk
Medlem

@Storebror89: Kan du inte göra ett galleri? : ) Eller lägga upp bilder i tråden.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Fick en ledig kväll så kunde inte hålla mig till helgen. Fick bli ett Titan Xp Jedi Order då det passade bäst. Bygget är inte helt klart ännu så återkommer. Ska bli en Linux burk av denna.

Jag hade köpt nya kablar från Corsair till mitt gamla SF600 men de blev för otympliga. Bytte tillbaka till de vanliga flata och då fick jag mer utrymme. Ångrar att jag inte köpte ett passande bit. Den medföljande lilla nyckeln gör ingen glad.

Hamnade i lite bryderi då jag redan hade NH-L12 monterat. Det gick att få dit skruvarna för moderkortet och alla kablar men trångt blev det.

Vad jag kan se är alla plåtar helt raka och passform för lock etc är mycket bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wachtel:

Fick en ledig kväll så kunde inte hålla mig till helgen. Fick bli ett Titan Xp Jedi Order då det passade bäst. Bygget är inte helt klart ännu så återkommer. Ska bli en Linux burk av denna.

Jag hade köpt nya kablar från Corsair till mitt gamla SF600 men de blev för otympliga. Bytte tillbaka till de vanliga flata och då fick jag mer utrymme. Ångrar att jag inte köpte ett passande bit. Den medföljande lilla nyckeln gör ingen glad.

Hamnade i lite bryderi då jag redan hade NH-L12 monterat. Det gick att få dit skruvarna för moderkortet och alla kablar men trångt blev det.

Vad jag kan se är alla plåtar helt raka och passform för lock etc är mycket bra.

vad menas med det highlitade?

Visa signatur

Citera för svar!