Youtube får färre men längre reklamavbrott

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Inte mer ofatbar än ni tyrligen.
Kolla den länken, varför i hela friden tror han eller du att jag har två fönster med swec uppe?
Era egna påhittade scenarion, ja jag skrev att jag har två browsers uppe sida vid sida och att platsen är premium där swecs reklam tar mer plats än vad som fins.

Varför i hela friden skulle jag ha TVÅ swec fönster uppe som han ovan tycks tro?
Rimligen har jag två för mig viktiga sidor uppe samtidigt ett i vart fönster där tabar inte duger.

Du och någon annan vet ju inte hur mycket plats som krävs för dom sidorna jag primärt använder då ni generaliserar nåt fruktansvärt hur en dator används.

Så vem eller vilka som har problem här att begripa råder det nog delade meningar om.

Visa två screenshots bara där den ena har annonser på och den andra av i den layouten du brukar ha istället, där det syns klart och tydligt hur mycket skärmyta du sparar genom att stänga av annonserna, så får du ju käft på oss på 30 sekunder?

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Ser väldigt lite reklam på sweclockers också trots att jag har vitlistat sweclockers.com..
Javascript från adtech*de, facebook*net etc släpper jag aldrig igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Så bara för att ett företag går bra är det okej att fuska till sig deras tjänster gratis?

Skickades från m.sweclockers.com

Du missförsod mig.. Jag syftar på att de ökat vinsten med över en femtedel jämfört med i fjol, vilket i min värld inte tolkas som att de "kämpar med att hålla tjänsten igång".

Sen som en liten sidenote kan man ju dessutom utläsa att de minskat sin skattesats från 16% till 9% under samma period... vissa hade nog sagt att det är en rätt dickig move

Men för att svara på din fråga, så nej, bara att ett företag går bra är inget samvetesfrikort till att fuska.

Permalänk
Inaktiv

Jag avskyr reklam i sin helhet. Avskyr att jag måste ha adblock eller annan typ av funktion som segar ner mitt surfande bara för att jag ska slippa ha ett intrycksfritt surfande. Även då kommer jag inte undan.

Har ni räknat hur många spelreklamer det gått under en reklamsnutt runt 17-19 (primetime)?
Det har nämligen jag. Utan att överdriva, 9 st olika spelbolag sedan fanns det 3 st övriga ej relaterade till spel.

Jag förstår självfallet att man får intäkter via reklam. Många har även ett argument om att man nyttjar en plattform så ska man stötta den. Ja det gör vi ju genom att nyttja den. Dess värde är ju per definition högre när vi är där och nyttjar den som användare. Utan oss på plattformen så är den ju inte värd en krona.

Utanför 'datavärlden' så har man en brevlåda som man kan neka reklam på. Likadant fungerar adblock t ex, för mig.

Reklam är större än bara på en liten sida. Vi berörs av reklam var vi än går/kör/cyklar m.m. Jag tittar ut från kontoret nu och ser att biltvätt kostar 369:- och du får en korv på köpet. Har inte ens vridit nacken 90 grader och blir redan matad med reklam.

Mer adblock - tvinga bolagen att strukturera om var de vill hämta sina intäkter. Likadant gäller filmindustrin m.m. Gör det enklare, mindre krävande - det är ändå vi som ska betala för er skit som vi uppenbarligen är beroende av i slutändan!

Permalänk
Medlem

Man förstår detta eftersom youtube måste tjäna pengar på någott sätt. Men det gör det inte mindre jobbigt....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Låter bra. Lite saksamma för mig. Reklamavbrotten är så korta ändå.

Skrivet av Nioreh83:

Jag kör med Premium sedan det släpptes i Sverige. Jag tycker det är jäkligt ohederligt att köra adblocker på en plattform man nyttjar.

Skickades från m.sweclockers.com

En SweCare med moral 🙂. Då är vi 2 iaf.

Skrivet av Leoms:

Jag hade gärna sett reklamen om jag hade kunnat välja vilka kanaler som hade visat reklamen för utan att ha Youtube-konto och veta om att videoskaparen får pengar för reklamen och inte blivit blockerad så reklam visas men skaparen av videoklippet inte får intäkter, något som ofta förekommer på kanaler av tankebrottslingar.

Att vilja ha allt gratis, kakan och äta den, har varit lockande i så många år med piratkopieringen men nu när jag vuxit upp har jag insett att detta tänk inte fungerar i praktiken. Detta tänk att vilja ha allt gratis utan motprestation går inte i längden. Det låter bra med gratis TV-serier, gratis filmer, reklamfria filmer på youtube.

Ja systemet är inte perfekt men kul o se att fler inser att saker o ting ej är gratis.

Skrivet av matnojje:

Alla ni som använder Youtube Vanced. Använder ni adblock på Sweclockers också? tycker inte ni att content creators ska kunna fortsätta att producera det material som ni tittar?

Jag fattar mig inte på såna egon som surfar mycket på SweC o kör Adblock....tänker mig att de har nåt problem som gör att de inte har empati. Alternativet är ju att de är såna taskiga svin-typer.

Ett tredje långsökt alternativ är de bidrar i nån patron grej för SweC o då hade jag ansett det OK att köra Adblock (dock borde SweC isåfall ha nån icke reklam variant för de).

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

@anon131444: TV-reklam är faktiskt billigt och har säkert blivit billigare, därför man bara ser massor strunt nu för tiden. Hade den marknaden varit starkare hade säljarna hittat andra annonsörer, men det är också något som kommer från när TV var som populärast så det är inget man kan skylla den warez:ande massan för. Det är väl också något helt naturligt eftersom vi fick fler kanaler och därav fler reklamplatser.

Annonsblockerare segar dock inte ner, de hindrar webbläsaren från att hämta hem all reklam och från att köra alla reklamskripts.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nima2001:

Jag tyckte mig ha läst i andra artiklar i dagarna att Youtube kommer "dubbla antal reklamvideos".
Men det måste varit missförstånd då, dom halverar alltså antal videos men dubblar dess längd de spelas.

Oavsett så ogillar jag det kraftigt.. Kör skytube på mobilen och ublock i webbläsaren.
Jag ogillar verkligen reklam. Kan inte kolla på "vanlig" TV pga det. Helt omöjligt..

Instämmer..Reklam på TV är ren tortyr..

Kollade på TV hemma hos mina svärföräldrar..helsike vad reklam! Hjärntvättad till max.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Petterk:

@Pixlchaser: TV-reklam är faktiskt billigt och har säkert blivit billigare, därför man bara ser massor strunt nu för tiden. Hade den marknaden varit starkare hade säljarna hittat andra annonsörer, men det är också något som kommer från när TV var som populärast så det är inget man kan skylla den warez:ande massan för. Det är väl också något helt naturligt eftersom vi fick fler kanaler och därav fler reklamplatser.

Annonsblockerare segar dock inte ner, de hindrar webbläsaren från att hämta hem all reklam och från att köra alla reklamskripts.

Tack för din input.

Vet inte hur det fysiskt fungerar bakom kulisserna men många gånger tar det tid för webbsidan att läsas in och då läser man att adblocker jobbar på för fullt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Tack för din input.

Vet inte hur det fysiskt fungerar bakom kulisserna men många gånger tar det tid för webbsidan att läsas in och då läser man att adblocker jobbar på för fullt.

Prova att läsa in samma sida med annonserna, eller ha 25 sidor (flikar) med annonser öppna Att blockera kräver mycket mindre resurser än att läsa in annonser, skript o.s.v. Prestandan av webbläsaren blir snabbt dålig rent generellt om du läser in alla reklam och har några flikar öppna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Inte mer ofatbar än ni tyrligen.
Kolla den länken, varför i hela friden tror han eller du att jag har två fönster med swec uppe?
Era egna påhittade scenarion, ja jag skrev att jag har två browsers uppe sida vid sida och att platsen är premium där swecs reklam tar mer plats än vad som fins.

Varför i hela friden skulle jag ha TVÅ swec fönster uppe som han ovan tycks tro?
Rimligen har jag två för mig viktiga sidor uppe samtidigt ett i vart fönster där tabar inte duger.

Du och någon annan vet ju inte hur mycket plats som krävs för dom sidorna jag primärt använder då ni generaliserar nåt fruktansvärt hur en dator används.

Så vem eller vilka som har problem här att begripa råder det nog delade meningar om.

Om du stannade upp och tänkte till lite så inser du nog snabbt att det inte funnits något argument som innebar att någon tror att du har två Swec uppe.

Det ingen som helst poäng i att tro att du läser Swec dubbelt för diskussionens skull, det kan vara vadsomhelst i det andra fönstret, så även om du inte förstod poängen med de två Swec finns det ingen anledning för dig att tro att den aspekten var menad att representera hur du surfar. Anledningen till varför postaren lade två torde vara att ena fönstret visar Swec med reklam, och det andra utan, så man ser skillnaden. Det är de rent logiska slutsatserna man kan dra.

Din tidigare invändning om att postaren antar att du bara har två fönster öppna får du helt och hållet ta på dig själv för det är den enda rimliga tolkningen av vad du skrev. Du skrev att om du inte har två fönster öppna kan du bara ha ett som täcker hela skärmbredden. Om ett täcker hela så borde två täcka halva. Detta gör att man ifrågasätter ärligheten i din invändning eftersom du efteråt varken förklarat tydligare eller erkänt att du hade fel.

Bristen på tydligare förklaring är nog också anledningen till att er diskussion inte redan är över. Det hade den nog varit om det fokuserades på att göra kompletta argument i varje post. Det ser alltid suspekt ut när någon ignorerar relevanta delar av ett i lägg och bara svarar på en del, då det är en vanlig taktik hos mindre seriösa debattörer på Internet. Det är därav bäst att undvika att göra så.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

@Peking: Att köra RPIn som en DNS-server blir också problem då jag kör ett komplett AD-system hemma och Windows Server tycker inte om externa DNS:er.... visst, skulle kunna köra dubbla DNSer där RPI:n sitter ytterst, men det känns meh... måste finnas nåt vettigt till pfsense dock med tanke på hur stort och populärt det är. Får undersöka lite och kolla efter blacklisting för det.

Inga problem. Du går bara in på din AD server och lägger upp en DNS forward till Pi-Hole.

Permalänk
Medlem

Körde tidigare med ad-block men gått över till Premium då jag använder YouTube så mycket, så de förtjänar det, speciellt när jag får så mycket mer (musik+film). Vissa youtubers ger jag extra via "superchatts".