Hur har den senaste prisförändringen påverkat er grävning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2018

Hur har den senaste prisförändringen påverkat er grävning?

Den senaste tiden så har värdet på krypto minskat en del. Hur har det påverkat er krypto-grävning? Har ni skärt ner på grävningen eller har ni en mer långsiktig förhållning till marknadspriset och forsätter gräva?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Om folk drar ner på att gräva för de går med förlust kommer svårighetsgraden att gå ner.

Vill du ha bitcoin så är det så klart bättre att du köper dem för 3500$ än att du gräver dem till ett pris av 6000$+ idag.

Sedan kan jag tänka mig att stora företag med tusentals miners gärna gräver med förlust för att slå ut konkurrenter.

Adblocker,BigMacbookPro, #METOOintelinside, #INTEL#nvidia1080ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Jag har kört på men visst svider det atm. Men som sagt det är tufft just nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Dec 2005

Gräver enbart lite när det är kallt i huset och jag sitter och fryser. Gratis värme.

PRIME X370-PRO | R7 1700X | NH-D15 | 32GiB DDR4-2400 CL14 | 500GiB 850 EVO | 3TiB WD Red | 500GiB HDD | Nitro R9 Fury | SuperNOVA 750 G2 | Define S | MG279Q | HD650 | Ducky Secret | Ducky One 2 | Debian Sid

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av gabriel15:

Om folk drar ner på att gräva för de går med förlust kommer svårighetsgraden att gå ner.

Vill du ha bitcoin så är det så klart bättre att du köper dem för 3500$ än att du gräver dem till ett pris av 6000$+ idag.

Sedan kan jag tänka mig att stora företag med tusentals miners gärna gräver med förlust för att slå ut konkurrenter.

Svårighetsgraden störtdyker, så visst är det folk som slutar gräva.
https://etherscan.io/chart/difficulty

PRIME X370-PRO | R7 1700X | NH-D15 | 32GiB DDR4-2400 CL14 | 500GiB 850 EVO | 3TiB WD Red | 500GiB HDD | Nitro R9 Fury | SuperNOVA 750 G2 | Define S | MG279Q | HD650 | Ducky Secret | Ducky One 2 | Debian Sid

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Brisse:

Svårighetsgraden störtdyker, så visst är det folk som slutar gräva.
https://etherscan.io/chart/difficulty

Etherium gick från 210$ den 10november till 97$ idag och svårighetsgraden från 3000 till 2400.
Ser ut som priset störtdyker och svårighetsgraden sakta men säkert går ner.

Det är så klart meningen att det ska balansera ut sig men jag gissar på att stora företag och folk med gratis el kör på som vanligt även om de går med förlust, vad skulle de annars göra ?

EDIT: Jag HODLAde aldrig och gjorde ingen större vinst men hade jag haft kvar i mina etherium hade jag gjort en stor förlust.

Adblocker,BigMacbookPro, #METOOintelinside, #INTEL#nvidia1080ti