Svenska sidor du använder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phedd:

Hur är det här

Kompatibelt med det här:

Du länkar farliga foliehattssidor som sprider skit men klagar på att en vanlig tidning på något sätt skulle "vinkla"? Huh? Ironiskt eller för att hålla koll på tokigheterna?

Nej?

Hahaha, va? Och så använder du "globalist" som ett skällsord...

Skoj. Du kan ju trösta dig med att vi är säkrare än nånsin tidigare och att din bild inte stämmer överrens med verkligheten.

Definera "svensk". Misstänker att du kör på nån tokig sd-variant och låtsas inte förstå att det inte är så ordet används i folkmun.

Jag tror inte du vet vad ordet flykting betyder.

Visst kan man ha åsikter. Men kan kan inte ignorera fakta och skapa sin egen verklighet, särskilt inte när det är skadligt både för en själv och samhället i stort.

Attans vilka starka argument. Oneliners som "Nej?" och "Jag tror inte du vet vad X betyder" är verkligen övertygande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Vänta..du anklagar en massa men är exakt samma sak som du anklagar andra för? Hycklare?

Expo är ju exakt som de där högerextrema sidorna..fast extremvänstern? Samma sak med Metro och de andra blaskorna som är globalister?

Viralgranskaren är ju väldigt bra. Är det extremvänster för att de exploaterar fake news?

I övrigt var jag ironisk. Men tydligt att trådskaparen vill göra reklam för hemsidorna och enkom därför denna tråden ens finns. Tänkte jag kunde väga upp det lite.

För din information så är jag dessutom politiskt aktiv i Moderaterna så jag är så långt ifrån vänstern man komma i princip. Men det gör mig inget fan till propagandamaskiner som fria tider och samnytt som använder t.ex gamla videos ur kontext och sätter igång en hatstorm baserad på fel fakta.

Nä, denna tråden har bara ett syfta och det är inte att ta reda på vilka svenska sidor de andra surfar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 2 x 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE - LAPTOP - MacBook Air M2 (2022)

Permalänk
Medlem
Skrivet av phedd:

Jag tror inte du vet vad ordet flykting betyder.

Visst kan man ha åsikter. Men kan kan inte ignorera fakta och skapa sin egen verklighet, särskilt inte när det är skadligt både för en själv och samhället i stort.

Så varför dementerar du ett helt korrket påstående då?

De flesta som kommer hit är inte flyktingar.

Här kan du även läsa om defintionerna om det är oklart: https://sverigeforunhcr.se/blogg/flykting-eller-migrant-enlig...

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

https://www.sweclockers.com/artikel/26130-sweclockers-install...

Saxat från SweClockers inställning till politiskt innehåll och diskussioner i forumet

Många upplever att SweClockers ståndpunkt kring politiska diskussioner varit otydlig och att vi försöker tysta vissa åsikter. Vi går därför ut med ett förtydligande kring hur vi ser på politik och inom vilka ramar diskussionerna får äga rum på vår plattform. Detta gäller lika mycket redaktionellt innehåll som forumet i sin helhet.

Laddade ämnen och då främst politik spårar ofta snabbt ur, där konstruktiva samtal sällan får plats då en högljudd minoritet och individer med agenda väljer att förstöra för alla andra som vill föra en sansad debatt. Därför har vår hållning varit att låsa vissa trådar innan de skapar dålig stämning, och i vissa fall med känsliga eller kontroversiella ämnen har dessa låsningar skett proaktivt.

Vi tror dock att SweClockers har något att tillföra i det politiska samtalet, men endast inom de ämnen som ligger vår gemenskap nära – teknik, IT, datorspel och dylikt. Vad som inte hör hemma här är ämnen som skatter, försvar, skola, ekonomi, lag & ordning, välfärd, integration, invandring- & flyktingpolitik.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

I övrigt var jag ironisk. Men tydligt att trådskaparen vill göra reklam för hemsidorna och enkom därför denna tråden ens finns. Tänkte jag kunde väga upp det lite.
Skickades från m.sweclockers.com

Nope jag länkade enbart dom svenska sidor som jag faktiskt använder och jag VILL hitta fler.
Men tråden har ju spårat ur tyvärr till viss del på grund av mitt första inlägg så redigerar bort det efter denna post.
Och om nån moderator kan ta bort/redigera andra inlägg så vore det tacksamt hjälper inte det och det fortsätter så kan tråden likaväl låsas.

Hmm kan tydligen inte redigera första inlägget i en tråd har helt missat det så anäler inlägget med en begäran om redigering istället.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst (urspårning, rasism, propaganda, you name it)*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...