Vad kan man jobba med när man går i gymnasiet?

Permalänk

Vad kan man jobba med när man går i gymnasiet?

Går nu sista året i gymnasiet och ska bli programmerare. Men mina dagar är väldigt korta så jag slutar oftast runt kl 12 på dan. Jag tjänar gärna lite extra pengar till att köpa en bil t.ex. så jag undrar vad det finns för jobb man kan ha när man pluggar. Finns det något man kan jobba med som har med datorer eller programmering att göra? Vill helst undvika typ städjobb eller butiksjobb.

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB

Permalänk
Medlem

Finns ju allt ifrån t.ex. snabbmats ställen, caféer, Deltid på städfirmor och kolla med kommunen, dem brukar ha rätt flexibla tjänster man kan använda sig av ( 25%,50%,75% tjänster) inte de roligaste jobben kanske, men själv städade man torg på morgonarna för lite extra deg under gymnasiet

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Finns gör det väl, men kan generellt vara svårare att hitta dem. Oftast lättast genom kontakter. Jag fick exempelvis erbjudande om extrajobb från ett IT-företag jag praktiserade hos sista året i gymnasiet.

Permalänk
Medlem

Butiksjobb är nog det som ligger närmast till och är enklast att få och som även passar tiderna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Kanske personlig assistent, hemtjänst eller ledsagare? Jag jobbar som ledsagare och träffar bara mina brukare på eftermiddagar. Inte så bra betalt dock

Permalänk
Medlem

Jobbade själv som diskare och på Konsum i den åldern. Inte det roligaste men man får en lön...
Fick båda jobben genom att bara gå runt och fråga.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

@MariusFranzen: Skulle tro att du kan hitta något servicedesk/1st line jobb om du vill. Det är stor brist och i alla fall vi har extrapersonal som också studerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reves:

@Thunderstruc: Skulle tro att du kan hitta något servicedesk/1st line jobb om du vill. Det är stor brist och i alla fall vi har extrapersonal som också studerar.

Precis.
Konsult/rekryteringfirmorna skriker efter 1st line personal nu. Ett bra steg in i branchen också.
Kolla med alla de stora, såsom Experis, Academic Work etc.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Om platsen stämmer så kan du kika med H1! Jag jobbade där under gymnasiet med telefonsupport, de var (är säkert fortfarande) tillmötesgående med mitt skolschema och vi kunde därav passa in arbetspass. Där finns säkert möjlighet till vidare anställning efter gymnasiet också tills du hittar något annat!

Annars finns det jobb såsom städare av trappuppgångar och liknande som borde passa ditt skolschema.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]